izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı
İzmir 1954 yılında sökülen elektrikli tramvay hattı sisteminden sonra uzun yıllar metro için beklemiş, 1998 yılında ise ilk LRT yani hafif metro hattına kavuşmuştu.
ABB Adtranz işbirliği ile Yapı merkezi firması tarafından inşa edilen bu 12 Km'lik hatta Aliağa Menderes demiryolu hattının metro standardına çıkartılması ve ayrıca Üçkuyular ilave hattının inşa edilmesi çalışmaları ile
genişletilmesine devam edilmektedir.
[/list]
ABB Adtranz işbirliği ile Yapı merkezi firması tarafından inşa edilen bu 12 Km'lik hatta Aliağa Menderes demiryolu hattının metro standardına çıkartılması ve ayrıca Üçkuyular ilave hattının inşa edilmesi çalışmaları ile
genişletilmesine devam edilmektedir.
[/list]
En son kemal tarafından 01 May Prş, 2008 10:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=6860
İzmir Belediyesi metro konusunda çok başarılı.
Alıntı:
Aziz Kocaoğlu, 2. Ulusal İktisat Kongresi'nin açılış töreninde, Halkapınar-Otogar, Üçkuyular-Narlıdere metro hattının projelerinin hazır olduğunu ve Üçyol-Buca hattının da güzergahını belirlediklerini kaydetti.
İzmir Belediyesi metro konusunda çok başarılı.
Alıntı:
Aziz Kocaoğlu, 2. Ulusal İktisat Kongresi'nin açılış töreninde, Halkapınar-Otogar, Üçkuyular-Narlıdere metro hattının projelerinin hazır olduğunu ve Üçyol-Buca hattının da güzergahını belirlediklerini kaydetti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Üçyol-Üçkuyular İnşaatı
http://www.arkitera.com.tr/h28133-gozte ... lustu.html
Alıntı:
5 bin 300 metre olan tünellerin 3 bin 756 metrelik kısmı tamamlandı.
Bizim Kirazlı-Otogar uzunluğunda bir inşaat. İzmir daha şanslı. 20 km metro yapsan bir çok şeyi çözmüş oluyorsun. Ama İstanbul'da 20 km yerine 100 km yapasın ki İzmire denk olasın.
İstanbulun yptığı metro inşatları İzmirdekilerin 5 katı.
AMA BASINDAKİ AKİS; İZMİR METRODA SANKİ DAHA ÇOK İŞ YAPIYOR GİBİ.
CHPLİ BASIN....
Alıntı:
5 bin 300 metre olan tünellerin 3 bin 756 metrelik kısmı tamamlandı.
Bizim Kirazlı-Otogar uzunluğunda bir inşaat. İzmir daha şanslı. 20 km metro yapsan bir çok şeyi çözmüş oluyorsun. Ama İstanbul'da 20 km yerine 100 km yapasın ki İzmire denk olasın.
İstanbulun yptığı metro inşatları İzmirdekilerin 5 katı.
AMA BASINDAKİ AKİS; İZMİR METRODA SANKİ DAHA ÇOK İŞ YAPIYOR GİBİ.
CHPLİ BASIN....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir metrosu ile ilgili elimizde pek doğru düzgün data yok açıkçası ben işletmenin sitesinde de pek bir şey görememiştim, geçenlerde bir ara resimler buldum tekrar arıyorum bulabilirsem onları yükleyeyim de sayfa da biraz dolsun, diğer taraftan basın taraflı davranıyor olabilir ama sonuçta insanlar bitmiş iş görmek istiyorlar bu seneye kadar İstanbul bu konuda oldukça zayıf kaldı şimdi biraz atak yapıldı ama ne kadar bir kitleye ulaşıyor ya da doğru araçlarmı seçiliyor iletişim için bilemiyorum
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, 2005'te ben o metroyu bir denetledim. 98'den beri mi var?!
Göze çarpanlar, trenler istasyona çok yavaş girip, garip bir hızlandırmayla çıkıyorlardı (bilhassa tünel kısmında). Bir de treni kullanan, yanlış hatırlamıyorsam, bir kadındı, ki böyle işlerde nedense biraz fazla ür... pardon erkek görünüyor.
B. Alabay
Göze çarpanlar, trenler istasyona çok yavaş girip, garip bir hızlandırmayla çıkıyorlardı (bilhassa tünel kısmında). Bir de treni kullanan, yanlış hatırlamıyorsam, bir kadındı, ki böyle işlerde nedense biraz fazla ür... pardon erkek görünüyor.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir metrosunun Bornova kesimi inşaatında binalarda meydana gelen çatlamalar nedeni ile çalışmalara ara verilmiş.
Kaynak: Yeni Asırİzmir Büyükşehir Belediyesi’nin inşaatına geçen yıl haziran ayında başladığı 3.3 kilometrelik Ege Üniversitesi Hastanesi-Bornova Merkez metro hattındaki bazı binalarda ortaya çıkan çatlaklar, belediyeye geri adım attırdı. Evka 3 ile Bornova Merkez arasındaki 100′e yakın binada, metro kazıları nedeniyle sorun yaşanması nedeniyle çalışmalara ara verildi. 800 metrelik son bölümün yapımı ertelendi. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, üniversitelerin ve uzmanların verdiği raporları inceledikten sonra, hattın yarım kalan bölümü ile ilgili son kararı vereceklerini söyledi. Dünyada inşaat sektöründe her geçen gün yeni bir gelişmenin yaşandığını belirten Başkan Kocaoğlu, süreç içinde dünyada uygulanan çeşitli yöntemleri de mercek altına alacaklarını bildirdi.
Apartman krizi nedeniyle inşaatın yeraltında Bornova Merkez’e ulaşacak hattında çalışmalar durunca, Büyükşehir Belediyesi, Ege Üniversitesi Hastanesi-Evka-3 İstasyonu arasındaki hattaki çalışmaları hızlandırdı. Yeraltı tüneliyle ilgili sorun aşılmaması durumunda bile, 9 ay içinde iki istasyon tamamlanacak. Yüklenici firma Bozoğlu İnşaat, 67 milyon 402 bin YTL teklifle ihaleyi kazanmıştı. Ancak bu durumda, şartnameye göre 20 ayda tamamlanması planlanan üç istasyon, zamanında bitirilemeyecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yapılan iş İzmir Metrosu ile mi alakalı yoksa banliyö hatlarının revizesimi bilemiyorum ama işte Türkiye' de müşteri odaklı ve insan odaklı iş yapmamanın neler doğurduğunu bu doğumların nasıl sakat ve arızalı olduğunun kanıtı "kah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi, kah inerim yer yüzüne seyreder alem beni"
Kaynak: MilliyetYoldan geçen araçların altında kalmadan yürümeye çalışanlar, otobüs gibi büyük araçlar geçerken duvara yaslanarak beklemek zorunda kalıyor. Semt sakinleri ya odtobüs durağının taşınmasını ya da duvarın geriye çekilmesini istiyor.
İzmir Bayraklı'da, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi kapsamında Nisan 2008'de tamamlanan Bayraklı İstasyonu ve karayolu üstgeçiti nedeniyle düzenlenen Anadolu Caddesi ve kaldırımlar, semt halkını çileden çıkardı.
Raylı sistem hat duvarları tarafındaki kaldırımlar yer yer 30 santimetre dar yapılınca, İstasyon durağında otobüsten inen veya binmek isteyen Bayraklılılar için yoldan geçen araçların altında kalmadan yürümek ızdırap oldu. Otobüs durağına gitmek isteyen veya otobüsten inen Bayraklılılar, dar kaldırımda yürümekte zorlanıyor. İstasyonun yağmur suyu deşarj borularının kaldırım üzerine indirildiği bazı noktalarda da yayalara yürüyecek kadar bile boşluk kalmıyor. Otobüs, kamyon gibi büyük araçlar geçerken, pekçok yaya kaldırımda duvara yaslanarak, geçmelerini beklemek zorunda kalıyor.
Kucağındaki çocukla durağa yönelen bazı kadınlar da, kaldırım yerine yoldan yürüyerek yaşamlarını tehlikeye atıyor. Bayraklı Fuat Edip Baksı Mahalle Muhtarı Nejat Sivarioğulları, kaldırımda bırakın yürümeyi, sabit durmanın bile zorlaştığından yakındı. Nisan ayından bugüne kadar üç yayaya araç çarptığını belirten Sivarioğulları, “Ya otobüs durağının yerini değiştirerek, kaldırımın geniş olduğu, üst geçite yakın bir yere taşıyacaklar ya da kaldırımın genişlemesi için raylı sistem hattı duvarını geriye çekmeleri şart" dedi.