izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55
Flaş! Kocaoğlundan rest: Metroda Narlıdere hattı...
Hükümetin yatırım programına almadığı 8.5 kilometrelik Üçkuyular-Narlıdere Metro Hattı için Büyükşehir Belediyesi ihaleye çıkıyor. Metroyu Narlıdere İstihdam Okuluna kadar uzatacak projenin fizibilite ve uygulama raporları için ihale 10 Şubatta gerçekleştirilecek.
Büyükşehir Belediyesi, dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırımın adaylık sürecindeki projeleri arasında yer alan ve hükümetin 2015 yılında İzmire yapılacak yatırım programında yer vermediği Üçkuyular-Narlıdere metro hattı için ilk adımı attı.
Daha önce İstanbul ve Ankarada olduğu gibi bakanlığa devredilmesi planlanan 8.5 kilometrelik Üçkuyular-Narlıdere Metro Hattı için ihaleye çıkılıyor.
Büyükşehir Belediyesinin metro hattı için fizibilite ve uygulama projelerini içeren ihale kararı, Elektronik Kamu İhale Platformunda yayınlandı.
İzmir Hafif Raylı Sistemi 4 Aşama F.Altay - Narlıdere İstihkam Okulu Arası 8.5 kilometrelik Güzergahın Fizibilite Raporu ve İhale Dokümanları İle 4 kilometresinin (5 İstasyon) Uygulama Projelerinin Hazırlanmasına Ait Danışmanlık Hizmet Alımı İşi İhalesi 10 Şubatta yapılacak. İhale başvurularını İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Şube Müdürlüğü alacak.
http://www.egedesonsoz.com/haber/Flas-K ... ti-/889281
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın ihalesine çıkmamış ki daha fizibilite raporları ve projeleri yapılacak deniyor, İzmir' in maddi gücü metro için yeterli mi bilmiyorum ama sorun yaşadığı ortada. Ben haberi rest olarak değerlendirmiyorum açıkçası daha çok üzerine düşeni yapmak, çünkü dediğim gibi fizibilite etüdünden bahsediyor. Bunları yapacaksın gerekliliğini ortaya koyacaksın ondan sonra UDH dan isteyeceksin, ha UDH İzmir' e metro yapar mı? Zor soru.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 28 Ağu Prş, 2014 14:19
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
5li setleri 4'e çakmişler.
Böylelikle set sayısı 16'dan 21'e çıkmış.
sefer sıklığı 3,5 dakikaya inmiş. Bana mantıklı gelmedi başlangıçta.
Kullandıkça görcez.
Böylelikle set sayısı 16'dan 21'e çıkmış.
sefer sıklığı 3,5 dakikaya inmiş. Bana mantıklı gelmedi başlangıçta.
Kullandıkça görcez.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
5 li setlerde yoğunluk durumu neydi? Eğer çok yoğun çalışmıyorlarsa mantıksız değil, yani işletmecilik anlamında mantıksız değil, daha az vagonlu setler ile daha sık sefer yapılarak frekans sayısı düşürülmüş olacak, bekleme süresinin düşmesi memnuniyetin artmasını sağlar ama yoğunluk aşırı artarsa bu seferde o memnuniyet yine düşer iki ucu *** değnek,
Bana mantıksız gelen 5 li seti dörtlü yapıp 4 setten 1 tren arttırdılar hadi bunu anladıkta, yeni oluşturulan set için makinist kabinli vagonu nereden çıkarttılar?
Bana mantıksız gelen 5 li seti dörtlü yapıp 4 setten 1 tren arttırdılar hadi bunu anladıkta, yeni oluşturulan set için makinist kabinli vagonu nereden çıkarttılar?
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 28 Ağu Prş, 2014 14:19
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
Zaten 5li setlerin arasında kabinli vagonlar vardı. Yani bir beşli sette (özellikle CSR'dan gelen yeni trenler haricindekiler) 3 vagon kabinliydi. İki baş kısım bir de ortada bir tane vvardı. O ortadkini almış olabilirler.
Sabah pik saatlerde 5li set bile aşırı yoğun oluyordu. O saatlerde bensefer yine 3,5 dakika diye biliyorum. Artık tüm gün (07:00 - 20:00 arası) 3,5 dakika olarak çalışacakmış. Olmaz diyemem. Ama sabah ve akşam yoğunluklarını 4lü setlerle nasıl taşıyacakları bence soru işareti.
Ama gün içerisinde 5li set gerçekten gereksizdi. seferin sıklaşıp bekleme süresinin azalması kesinlikle memnuniyet yaratacaktır.
Sabah pik saatlerde 5li set bile aşırı yoğun oluyordu. O saatlerde bensefer yine 3,5 dakika diye biliyorum. Artık tüm gün (07:00 - 20:00 arası) 3,5 dakika olarak çalışacakmış. Olmaz diyemem. Ama sabah ve akşam yoğunluklarını 4lü setlerle nasıl taşıyacakları bence soru işareti.
Ama gün içerisinde 5li set gerçekten gereksizdi. seferin sıklaşıp bekleme süresinin azalması kesinlikle memnuniyet yaratacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
Benim sorduğum şey orta kabini nereden buldukları değil, onun nasıl olduğunu ben iyi biliyorum, sorduğum soru bu ortadan aldıklarını çalıştıracak makinistli kabinleri nereden buldular? Boşta makinistli kabin mi vardı? Bu biraz mantıksız bir durum, gün içerisinde ise set çözüp 4 lü 5 li çalıştırmak çooook eskilerde kalmış bir yöntem ona harcadığın mesai yerine aracı hatta dolaştır aynı şey
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
http://www.izmirmetro.com.tr/Sayfa/43/2 ... aporu-ozet
İzmir Metrosu, 2015 yılında 101 milyon yolcu taşımış ve 48,6 milyon kWh elektrik tüketmiş.. Elektrik gideri de 14,9 milyon TL olmuş..
Demek ki yolcu başına elektrik tüketimi yaklaşık 0,48 kWh ve elektrik maliyeti 14,7 Kuruş olmuş..
İzmir Metrosu, 2015 yılında 101 milyon yolcu taşımış ve 48,6 milyon kWh elektrik tüketmiş.. Elektrik gideri de 14,9 milyon TL olmuş..
Demek ki yolcu başına elektrik tüketimi yaklaşık 0,48 kWh ve elektrik maliyeti 14,7 Kuruş olmuş..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
Raylı sistem işletmecilerinin gider kalemlerinin başında elektrik harcaması geliyor, örneğin Metro İstanbul kentteki en büyük ikinci elektrik kullanıcısı, rakamsal değerleri bilmiyorum ama çok büyük enerji harcaması olduğunu biliyorum.Engin Y yazdı:Demek ki yolcu başına elektrik tüketimi yaklaşık 0,48 kWh ve elektrik maliyeti 14,7 Kuruş olmuş..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
Doğrudur abi..
İzmir'de tek hattın elektrik gideri 15 milyon TL ise, İstanbul'daki raylı sistemlerin toplam elektrik gideri 100-150 milyon TL aralığındadır..
Bin tane çalışanı olsa, çalışan başına maliyeti de yıllık 100 bin TL olsa, personel gideri toplam 100 milyon TL eder..
Hatlar açıldıkça, idari personel sayısı yerinde sayacağı için muhtemelen 2019 yılındaki elektrik gideri, personel giderinin iki katına ulaşacaktır..
İzmir'de tek hattın elektrik gideri 15 milyon TL ise, İstanbul'daki raylı sistemlerin toplam elektrik gideri 100-150 milyon TL aralığındadır..
Bin tane çalışanı olsa, çalışan başına maliyeti de yıllık 100 bin TL olsa, personel gideri toplam 100 milyon TL eder..
Hatlar açıldıkça, idari personel sayısı yerinde sayacağı için muhtemelen 2019 yılındaki elektrik gideri, personel giderinin iki katına ulaşacaktır..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı
İzmir için mi söylüyorsun? İstanbul için çok iyimsersin çünkü formül çok basit 1 araç x 3 personel, 1 istasyon x 3 güvenlik, buna temizlik ve istasyon yönetim dahil değil ve güvenlik sayısında da çok acımasız davrandım her turnike bölgesi olsa çarpı 2 diyeceksin, hat bakım, araç bakım, bunlar işletme büyüdükçe büyüyen değerler, minimum büyüme diğer idari birimlerde olabilir. AB deki işletmeciler tabii ki tüm sistemleri birlikte işlettikleri için kıyas sayılmayabilirler ama şöyle bir şey söyleyeyim AB metropollerindeki toplu ulaşım işletmecileri en büyük istihdam sağlayıcı sırasında her zaman ilk 3 te dir.Engin Y yazdı:Bin tane çalışanı olsa