Bu konu ile ilgili olarak benim tam anlayamadığım şey şu oldu, İzmirdeki bu yol TCDD nin banliyö hatları kapsamında idi, ama haberlerde sürekli İzmir Büyükşehir tarafından metro kapasitesine çıkartma çalışmalarından söz ediliyor, yani şu İstanbul' da TCDD tarafından büyük yaygaralar koparılarak istenmeyen banliyö hatlarının belediyeye devri İzmir' de gerçekleştimi, eğer gerçekleşti ise bu çifte standartın sebebi ne? Yahu yapan adam memlekete hizmet ediyor, bu örümcek kafalar bu memleketi terketmediği sürece milim ileri gidilmeyecek herhalde.İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes arasındaki 80 kilometrelik demiryolunu metro standartlarına çıkartmak için yaptığı çalışmalar kapsamında tamamlanan karayolu alt-üst geçitleri de teker teker hizmete açıyor. Böylece hat boyunca bulunan hemzemin geçitler kaldırılarak hem kesintisiz karayolu-demiryolu ulaşımı sağlanmış oluyor, hem de yayalar için geçiş emniyeti sağlanıyor.
Proje kapsamında şu ana kadar 12 noktada, inşa edilen alt-üst geçitler sayesinde demiryolu hemzemin geçitleri kaldırıldı; yayalar ve sürücüler güvenli geçiş, karayolu-demiryolu trafiği açısından da kesintisiz ulaşım sağlanmış oldu. Aliağa-Menderes Raylı Sisteminin Geliştirilmesi Projesi 1. etap işleri arasında yer alan Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt Geçidi, 6. etap işleri arasında yer alan Bayraklı Karayolu Üst Geçidi, 4. etap işler arasında yer alan Kemer ve İnkılap Karayolu alt geçitleri, 5.etap işleri arasında yer alan Gaziemir Ulaştırma Okulu önündeki karayolu alt geçidi ve Adliye üst geçidi tamamlanarak ulaşıma açıldı, bu noktalardaki hemzemin geçitler kaldırılmış oldu.
izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metro standartına çıkartılan İzmir Aliğa-Menderes demiryolu ile ilgili bugün aşağıdaki haberi okudum, İzmir' de benimde dikkatimi çeken hemzemin geçitler böylece son bulmuş, tabii sisteminde daha düzenli ve modern bir yapıya kavuşmuş olması sevindiri ah bir de şu üstteki haber olmasa idi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir Belediye Başkanı' nın metro projeleri ile ilgili beyanatı.Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Balçova ilçesindeki otobüs duraklarında, otobüslerin hizmete girmesi dolayısıyla düzenlenen törende, göreve geldiğinde ulaşım konusunda önemli kararlar aldıklarını, metro ve raylı sistem çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.
Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi'nin gelecek yılın haziran ayında hizmete gireceğini belirten Kocaoğlu, ''Çeşitli nedenlerle projelerde bazı aksamalar yaşanabiliyor ama biz yılmadık. Üçyol-Üçkuyular hattında risk aldık ama yaptık, bitiriyoruz. Birtakım gecikmeler oldu ama başlamak önemli'' dedi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaynak : Lojiport.com
Yukarıda sorduğum sorunun cevabını ben vermiş olayım bari, İzmir Belediyesi ile TCDD bu işleri ortak yapıyormuş, bu güzel bir çalışma, metro standartına çıkartmak tabirini bizde kullanıyoruz ama sanırım burada hatalı bir tabir olabilir, yani metro standartı ile ne kast ediliyor? Sadece konfor ve süratmi yoksa taşıma kapasitemi açıkçası bilmiyorum ama yine de aşağıdaki bilgiler önemli.
Yukarıda sorduğum sorunun cevabını ben vermiş olayım bari, İzmir Belediyesi ile TCDD bu işleri ortak yapıyormuş, bu güzel bir çalışma, metro standartına çıkartmak tabirini bizde kullanıyoruz ama sanırım burada hatalı bir tabir olabilir, yani metro standartı ile ne kast ediliyor? Sadece konfor ve süratmi yoksa taşıma kapasitemi açıkçası bilmiyorum ama yine de aşağıdaki bilgiler önemli.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nde 226.5 milyon TL’lik harcamayla 10’u yerüstü, 1’i de yeraltı olmak üzere toplam 11 istasyon, 2 kilometre uzunluğundaki Şirinyer Tüneli ve 9 adet karayolu alt-üst geçidinin yapımını tamamladı. Alsancak-Cumaova arasındaki 22 kilometrelik ray döşeme çalışmaları da bitti. İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’ndeki Güney hattı çalışmaları tamamlandı. Etaplar halinde yapımları süren diğer inşaatların ise büyük ölçüde tamamlanma aşamasında olduğu bildirildi.
Büyükşehir-Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ortaklığıyla kurulan İZBAN şirketi tarafından alınan tren setleri, TCDD tarafından yapılan ancak bedeli Büyükşehir Belediyesi tarafından ödenen hat işleri, yine belediye tarafından gerçekleştirilen alt-üst geçit kamulaştırmaların bedelleri, tünel üst düzenlemeleri ile enerji temini, sinyalizasyon, asansör imalatları ve 2. etap Karşıyaka ikmal inşaatlarını da dahil edince, projenin toplam maliyeti 493 milyon 883 bin 424 TL’ye çıkacak.
"Etap etap Aliağa-Menderes"
Gediz Karayolu Altgeçidi ile Sarnıç Karayolu Üst geçidi tamamlandı ve hizmete alındı. Bu etap içinde yer alan Sarnıç, Semt Garajı, Esbaş, Koşu, Salhane ve Turan istasyonlarının yapımı tamamlanmak üzere.
Karşıyaka Tüneli aç kapa tünel imalatı tamamlanmak üzere. Nergis, Karşıyaka, Alaybey ve Naldöken istasyonları ikmal inşaatı ihalesi gerçekleştirildi, ihale komisyonda değerlendirme aşamasında.
Şirinyer Tüneli ve İstasyonu tamamlandı. Bu proje kapsamında Namık Kemal, Mehmet Akif Caddesi ve koşu geçitleri araç trafiğine kesintisiz olarak açıldı. Kemer İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi ile İnkilap İstasyonu ve Karayolu alt geçidi tamamlandı. Geçitler hizmete alındı. Egekent, Çiğli, Demirköprü, Gaziemir istasyonları ile Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ve Adliye Karayolu Üst Geçidi tamamlandı. Geçit hizmete alındı. Atasanayi, Mavişehir, Şemikler, Bayraklı istasyonları ile Bayraklı Karayolu Alt Geçidi tamamlandı. Geçit hizmete alındı. Mevcut TCDD İstasyonlarının yenilenmesi yapım işi kapsamında; Aliağa, Biçerova, Menemen, Hatundere, Egekent 2, Ulukent ve Alsancak istasyonlarında çalışmalar sürüyor. Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri’nin yapımları ile 2 Cumaovası İstasyonu-Depo alanı ve kısmi algeçit yapım işleri devam ediyor. Ayrıca İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından tüneller üzerinde, halkın kullanımı için yeşil alan ve üst düzenlemesi gerçekleştirilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi, düzenleme yapacağı tünel üstü alanlar için; mülkiyet hakkına sahip olan TCCD’ye her yıl, belirlenen bir kira ödemesi yapacak.
"Aliağa-Cumaovası 86 dakika sürecek"
İzmir’in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa – Menderes hattı projesi ile kentin bir ucundan diğer ucuna 86 dakikada ulaşılacağı bildirildi. Proje iki ana bölümden oluşuyor. Kuzey Hattı (Aliağa-Alsancak), 57 kilometre uzunluğunda ve 21 istasyondan oluşuyor. Bu mesafenin 60 dakikada kat edilmesi öngörülüyor. Güney Hattı (Alsancak-Cumaovası) ise, 22 kilometre uzunluğunda ve 10 istasyondan oluşuyor. Mesafenin 26 dakikada kat edilmesi planlanıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İzmir metrosu 9 yılını doldurmuş daha nice uzunnn raylarla donatılmış uzun senelere diyelim bari Vay be, 9 yıl aynı yıl İstanbul metrosu Taksim-4.Levent te hizmete açılmıştı açıkçası ben aynı yıl açıldığını bilmiyordum.
İzmir Metrosu’nun 9. kuruluş yıldönümü ile ilgili bir açıklama yapan İzmir Metro A.Ş yetkilileri, 22 Mayıs 2000 tarihinde işletime başlayan İzmir Metrosu’nun geçen zaman içinde kentlinin toplu ulaşımdaki öncelikli tercihi olmayı başardığını belirterek, yeni projelerle metro sisteminin büyümeyi sürdüreceğini söyledi. Üçyol-Üçkuyular hattının tamamlanması ile birlikte mevcut hattın yolcu sayısının 160 bine ulaşacağını, 80 kilometrelik Aliağa- Menderes hattının devreye girmesi ile birlikte de günde 550 bin yolcu taşınacağını belirten yetkililer, metro ağının genişlemesinin, İzmir kent içi trafığinin rahatlaması anlamına geleceğini vurguladı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18060
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Ben İstanbul'da iki metroda da bayan makiniste denk geldim, Taksim'de bir kez bay makinistin kullandığı araca bindim hatta.
İzmir'in banliyö hattı işi çok kötü, katenerlerini yaptılar önce, sinyalizasyonu da öyle sonra sil baştan yapıp hepsini kaldırdılar, çok yazık, bitecek gibi de görünmüyor, Türkiye'de metro işine giren kim olursa olsun bitiremiyor.
İzmir'in banliyö hattı işi çok kötü, katenerlerini yaptılar önce, sinyalizasyonu da öyle sonra sil baştan yapıp hepsini kaldırdılar, çok yazık, bitecek gibi de görünmüyor, Türkiye'de metro işine giren kim olursa olsun bitiremiyor.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Daha önceki iki denememe rağmen başarılı olamamıştım, bu kez olsun artık!
Bölge'den İzmir Metro'ya 16 Ağustos şafağı (Saat 6'da) Rock Tatili Foça dönüşü binmiştim. Oradan Çankaya'da inip, Simit Sarayı'nda kahvaltı yaptıktan sonra Basmane'den servis ile Ulukent'e, oradan da tren ile Bandırma'ya gittim. (Bandırma'da 2 hafta kaldıktan sonra 30 Ağustos'ta Antalya'ya döndüm.)
Halkapınar'daki büyük durak ta ilgimi çekti, tam olarak ne oluyor orası?
Yalnız şikayetim var: İzmir'de benim gibi yerli turistlere Toplu Taşıma 3TL! Antalya'da bunun yarısını bile ödeyemezsiniz! (Eski Rektör Akaydın Başkan olup ta Antkart kalkmadan önce 1,75 ile 35 kuruş kazıklanırdınız.)
Bölge'den İzmir Metro'ya 16 Ağustos şafağı (Saat 6'da) Rock Tatili Foça dönüşü binmiştim. Oradan Çankaya'da inip, Simit Sarayı'nda kahvaltı yaptıktan sonra Basmane'den servis ile Ulukent'e, oradan da tren ile Bandırma'ya gittim. (Bandırma'da 2 hafta kaldıktan sonra 30 Ağustos'ta Antalya'ya döndüm.)
Halkapınar'daki büyük durak ta ilgimi çekti, tam olarak ne oluyor orası?
Yalnız şikayetim var: İzmir'de benim gibi yerli turistlere Toplu Taşıma 3TL! Antalya'da bunun yarısını bile ödeyemezsiniz! (Eski Rektör Akaydın Başkan olup ta Antkart kalkmadan önce 1,75 ile 35 kuruş kazıklanırdınız.)