izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Nis Cum, 2017 15:20

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bin tane çalışanı olsa
İzmir için mi söylüyorsun? İstanbul için çok iyimsersin çünkü :)
İstanbul için demiştim ne yazık ki abi :oops:

http://www.metro.istanbul/hakkımızda/in ... kları.aspx diyor ki: "2269 kişinin çalıştığı Metro İstanbul ..."

Kişi başı yıllık maliyet ortalama 100 bin TL olsa, 227 milyon TL personel gideri var demektir..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cum, 2017 15:33

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bin tane çalışanı olsa
İzmir için mi söylüyorsun? İstanbul için çok iyimsersin çünkü :)
İstanbul için demiştim ne yazık ki abi :oops:

http://www.metro.istanbul/hakkımızda/in ... kları.aspx diyor ki: "2269 kişinin çalıştığı Metro İstanbul ..."
üzerine bir de taşeron statüsündeki güvenlik + temizlik destek hizmetleri ni koy dersem ne diyeceksin? Maalesef arkadaşlar, ben konuya biraz vakıf olduğum için çok girmiyorum bu toplara, metro istasyonu işletmek başlı başına bir iş ve personel gerektiren bir iş, ha istiyorsak Berlin gibi *** içinde, paris gibi sidik kokan, new york gibi tavanı duvarı dökülen metro o rakam yarıya da düşer :) ama hizmet kalitesi de yere düşer. Bu işleri lütfen sadece istihdam sağlamak amaçlı kapılar olarak görmeyelim, arka planda ciddi ve büyük bir organizasyon var.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Nis Cum, 2017 18:31

Yok abi, ben de katılıyorum sana..

Örnek vermek gerekirse, İzmir Metrosu'nu yılda 102 milyon yolcu kullanmış..
Bu hatta kaç durak var?
17..
Her durakta da diyelim ki 3 temizlik ve 3 güvenlik görevlisi fazladan bulunduruluyor..

Yani diyelim ki toplam 102 işçi fazladan çalıştırılıyor ki bu verdiğin örnekler gibi olmasın..
Her birinin yıllık maliyeti de 100 bin TL olsun..
102 işçi x 100 bin TL/yıl/işçi / 102 milyon yolcu/yıl = 0,10 TL/yolcu

Biletlere 10 Kuruş fazla vermeye ve böylece her istasyonda her vardiya birer güvenlik ve temizlik sorumlusunun fazladan istihdam edilmesine herkes razıdır eminim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Cmt, 2017 10:43

Yolcu başına biz 10 kuruşu seve seve veririz, bunda bir sorun yok ama 20 de versek maliyetler kurtarmaz. Küçük metro işletmeleri bulunan kentler için bir sorun yok ama sistem büyüdükçe zarar eder, kaçınılmaz bir durum.

şunu da açıklayayım, şöyle demiştim "1 istasyon x 3 güvenlik" bu minimum rakam, yani tek giriş, tek turnike bölgeli basit bir istasyonda 3 vardiya da tek güvenlik, mesela Yenikapı istasyon bölgesinde bir vardiya da 6 güvennlik vardır, x 3 = 18 :) istasyon kapasitesi büyüdükçe ihtiyaçta artar. Elimizde net veriler olsa aslında başka bir başlık altında konuşulabilir, hiç varmı öyle bir konumuz hatırlamıyorum, metro işletmesi ile ilgili bu tip şeyleri yazdığımız.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen kado » 25 Tem Çrş, 2018 10:41

Narlıdere metrosu için TBM kurulumuna başlandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Narlıdere Metro inşaatında kullanılacak 2 TBM'den bir tanesi sahaya getirilerek montaj hazırlığı başlatıldı. Diğer makinenin ise bir süre sonra kente getirileceği bildirildi.
http://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/nar ... /38838/156

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Eyl Pzt, 2018 10:17

EVKA3 - Fahrettin Altay Metro Hattında iki farklı set çalışıyor. İlk alınan setler çok gürültülü ancak 2016 yılından itibaren işletme eklenen Çinli CRRC'nin yeni setleri son derece konforlu ve sessiz çalışıyor. İç Aydınlatma, Klima Havalandırma Sistemleri, İzmirlilere konforlu yolculuk yapmalarını sağlıyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: izm-M.04:01 » Fahrettin Altay - EVKA3 Metro Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 26 Nis Cum, 2019 06:31

İzmir'de Metro, Tramvay ve İzdeniz'de özellik ile Haftasonu seferlerini gece 24.00'ten sonra da bir süre devam edecek. Sosyal hayatın ve gece aktivitelerin arttığı günlerde vatandaşın evine güven ile ve ekonomik şekilde ulaşması sağlanacak.

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/ba ... r-4569942/

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İzmir Metro Kıyaslaması

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 22:04

1 banliyö, 2 tramvay ve 1 metro hattıyla İzmir raylı sistem şebekesi iyi iş görüyor. 3 büyükşehirleri karşılaştırma yapınca, İzmir'en en önemli artısı İZBAN olarak öne çıkıyor. Aliağa'dan Selçuk'a kadar toplamda 136 km uzunluğunda olan İZBAN, bu anlamda Ankara ve İstanbul'daki banliyö hatlarının toplamından daha uzun durumdadır. 76 km Gebze-Halkalı ve 36 km Kayaş-Sincan banliyö hatlarının toplam uzunluğu 112 km olup, İZBAN'ın 24 km gerisinde kalmıştır. İşin ilgini İZBAN, Ankara Banliyösü'nden 100 km fazla olup, neredeyse 5 katı uzunluğundadır. İstanbul'daki baniyöyü ise yaklaşık 2'ye katlamaktadır. Gerçekten çok başarılı.

İZBAN Hattı Havalimanı'na giderken İstanbul ve Ankara'daki 3 havalimanına giden herhangi bir metro bulunmamaktadır. Otogar konusunda ise durum tam tersidir. Ankara ve İstanbul'daki Otogar'lara metro giderken İzmir'deki Otogar'a gitmemektedir. İstanbul'da ise Harem Otogarı'na metro gitmemektedir. İZBAN'ın diğer artısı Alsancak gibi şehrin ana merkezine direk ulaşımın olmasıdır. Ayrıca, Halkapınar ve Alsancak'ta İZBAN ve T1 Tramvay aktarması da bulunmaktadır.

Metro konusunda sadece M1 Hattı ile hizmet veren İzmir Metrosu, güzergahı dolayısıyla başarılı bir şebeke görüntüsü arz etmektedir. Konak, Üçyol, Çankaya, Basmane gibi şehrin merkez semtlerinden geçen metro hattı, İZBAN ile hem Halkapınar'da hem de Hilal'de transfer olmaktadır. Şehirlerarası trenlerin kalktığı baş gar konusunda, Basmane ile Haydarpaşa karşılaştırıldığında tablo çok ilginç sonuçlar vermektedir. Basmane'den Anadolu'ya günde 20'den fazla tren kalkmakta iken Haydarpaşa maalesef yalnızlaşmıştır. Kaldı ki Basmane'de metro olmasına karşın, Haydarpaşa'da yoktur.

Banliyö hattı ile 2 kez entegre olan M1 Metrosu, T1 Tramvayı ile de 3 yerde (Halkapınar, Fahrettin Altay ve Konak) transfer imkanı vermektedir. Konak Metro İstasyonu'ndan İZDENİZ vapur iskelesine transfer imkanı da oldukça yaya dostu olup, T1 Eminönü transferinden çok daha başarılıdır. Konak Tramvayı'ndan vapur iskelesine geçmek de çok daha kolay ve yanyanadır. Karayolu trafiği ile hiç bir kesilme yoktur.

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön