1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Oca Prş, 2008 23:41
gönderen Esat
Ankara metrosunun araçları Bombardier üretimi diyor, Newyork metrosu ya da diğer amerikan filmlerinde gördüğümüz metro araçlarına çok benziyor hatta birebir, tabii burada görünüşten eski olduğu ya da eski teknoloji olduğu gibi bir yaklaşım ortaya çıkmasın, daha önce başka yerlerde Ankara metrosunda çekilmiş fotoğraflar görmüştüm özellikle tabelalar pek bir düzgün görünmüştü gözüme umarım bu konuda yakın zamanda bir çalışma yapabiliriz.

Gönderilme zamanı: 15 Oca Sal, 2008 15:07
gönderen Esat
Ankara metrosu sitesindeki bilgilere göre, bu araçlar 3' lü kuple edilebiliyorlar, sistem 6 araçlı çalışmaya müsait olduğu için 3 lü setler birbirine bağlanarak 6' lı dizi elde ediliyor, acaba istasyon yapıları kaçlı? 8' li dizilere uygun platformlar varmı? Gerçi bu hali ile sistemin bu araçlar ile 8' li kullanılması da mümkün değil anladığım kadarı ile.

Gönderilme zamanı: 06 Ara Cmt, 2008 15:18
gönderen kemal
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 06 Ara Cmt, 2008 16:35
gönderen Esat
Çok güzel net fotoğraflar, bu araçlar benim pek hoşuma gitmiyor nedense, sanırım karoseri ile alakalı bir şey bir de alışmışız ön kabini farklı araçlara herhalde :)

Yanlız alttaki resimdeki iki tünelin arası bayağı bir açık burası bir istasyona giriş ya da çıkış falan mı? yoksa bu da bilmediğim bir şeymi, tünellerin arası normal güzergahta bu kadar açık değildir diye tahmin ediyorum da.

Gönderilme zamanı: 06 Ara Cmt, 2008 23:29
gönderen kemal
Doğru orası istasyondan hemen sonraki çıkış.

M2 Ankara metrosu

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:17
gönderen kemal
Ankara metrosu ise ilk üç istasyondan sonra çoklukla açıktan gidiyor, Bombardier araçlar gayet geniş ve yeterli, klimaları canavar gibi çalışıyor ancak her iki metroda da araç içi ışıklı ve sesli anons uyarı sistemleri yok, hatta her kapının üzerinde istasyonlar yazılı değil,iki kapıda bir bunlar yazılı. Her iki metroda da giden ve gelen trenler çoğunlukla aynı tüneli kullanıyorlar.
Resim

Resim
Kızılay girişlerinden biri.
Resim
Yenimahalle istasyonu.
Resim

Resim

Resim

Resim
İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu :P )
Resim

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:27
gönderen Esat
Kemal abim, harika bir işe imza atmışsın yine :) O Bombardierler klimalı mı? enteresan, çünkü aracın üst kısmında görünür hiçbir alet edevat yok, gerçi tünel tipi araçların çoğunda üst kısımda bir şey olmaz bütün sistem aracın altındadır üst kısım genellikle sadece kablolama için kullanılıyor bildiğim kadarı ile ama ilginç.

Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:27
gönderen alabay
Şa-ha-ne :!:

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:32
gönderen kemal
Vallahi M2 nin klimaları gayet iyi idi yoğunluk olarak ikisi de nerede ise aynı ama M2 Bombardierleri M1 Ankaray'ın Breda'larından çok daha geniş olduğundan daha boşmuş hissi veriyor,ayrıca Kızılay istasyonu da her iki metroya geçiş verdiğinden kapsamlı bir yapı.

sesli anons, merak edilenler

Gönderilme zamanı: 11 Ağu Çrş, 2010 15:52
gönderen tahir93
sesli anons yok demişsiniz ama sesli anons var, hatta aktarma bilgilerini bile veriyorlar anonsla. size sabah saati denk gelmiş olmalı, bazen sabahları açmayı unutuyorlar :)

bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.

umarım merakları gidermişimdir :D

Gönderilme zamanı: 11 Ağu Çrş, 2010 21:54
gönderen kemal
Evet olabilir anons ben duymadım diye yok değildir tabiki.
Bir de metro peronlarının boyu katarın boyu ile burun buruna geliyor şöyle dururken istasyondan bir resim çekeyim dersen önünü katıp çaprazlama resim çekmenin hiç olasılığı yok.metronun iki ucu istasyonların iki ucuna denk geliyor :lol:

platform boyu ve yoğunluk

Gönderilme zamanı: 13 Ağu Cum, 2010 17:39
gönderen tahir93
aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:

metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.

yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.