ank-M.04:02 » Ankara M1 Törekent/OSB-Koru Sitesi Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 10:04

Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? Shocked
Evet. Kızılay'dan Törekent'e gitmek isteyen biri Batıkent'te aktarma yaparak gidiyor şu an.
Tren yokluğundan, parçalı işletme var. (Kızılay-Batıkent arasında olağan seferler devam ediyor, Batıkent-Sincan OSB arasında ise 10 dakikada bir sefer yapılabiliyor.)

Muhtemelen Çayyolu hattı da ilk açılınca böyle olacak, ama trenlerin tamamı gelince, Koru Sitesi - Çayyolu - Kızılay - Batıkent - Sincan OSB kesintisiz çalışacak..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 10:37

Bu arada, dün açılan hattın adı hep Sincan Metrosu diye anılıyor, ama aslında Sincan ilçesinin Sincan semtinden uzak bir kesiminden geçiyor bu hat. Çayyolu Metrosu'nun (Kızılay-Koru Sitesi) tamamı Çankaya ilçesinde yer alıyor; ama bu metroya Çankaya Metrosu derseniz dayak yersiniz, çünkü Çankaya semtiyle ilgisiz. Bu nedenle, metro adlandırmasında anakent ilçesinden ziyade semt adının esas alınması gerekir diye düşünüyorum..

Örneğin, Mecidiyeköy-Alibeyköy-Mahmutbey Metrosu'na Şişli-Eyüp-Bağcılar Metrosu derseniz, anlamsız olur. İşte bu Sincan Metrosu da biraz öyle. Keşke en baştan Törekent Metrosu ya da madem Fatih Mahallesi'nden geçiyor, Fatih Metrosu diye adlandırsalardı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 11:41

Ama madem kesintisiz işleyecek, o zaman bu M3, M3, M4 ve M5 isimlendirmeleri tamamen anlamsız? Yani, İstanbul’dan böyle gariplikler alışığım da, Ankara’da biraz daha fazla beyin var sanmıştım. Başkent yahu. O kadar mı yanılmışım? Valla ne yaparsak, işkembe çorbası oluyor, hem de şirden (ben tadını severim de, başkaları kaçar).

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 13 Şub Prş, 2014 12:21

Ankaray (hafif raylı sistem): Soğuksu-Dikimevi
Ankara'da Soğuksu diye bir yer yok sanırım. Ankaray hattı AŞTİ-Dikimevi şeklinde. M2 Söğütözü istasyonuna bağlantı inşaatı var.

Ayrıca hatların M2, M3 diye ayrılmasının nedeni şu olabilir. İnşaat safhası olarak ayrılmış olabilir ya da Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent şeklinde bir işletmeyi düşünmemiş olabilirler.

Çayyolu hattı açıldığında da aktarmalı ulaşım devam ederse Kızılay-Batıkent işletmesinde aksamalar yaşanabilir. Mevcut M1 hattının uç durakları olan Kızılay ve Batıkent'te pik saatlerde 2 tane tren istasyonda bulunuyor. Birisi istasyona yeni girmiş oluyor, diğeri de hareket etmek üzere oluyor.

Çayyolu ve Törekent hatları aktarmalı olursa 3 farklı işletmedeki trenler istasyonlarda birbirlerini beklemek zorunda kalacak.

Umudum kesintisiz işletme.

Ankaray hattının AŞTİ'den Söğütözü'ne bağlanması da iyi olacak. Ayrıca M4 Keçiören hattının da Gar'dan Kızılay'a götürülmesi iyi bir düşünce olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 12:30

Ayrıca hatların M2, M3 diye ayrılmasının nedeni şu olabilir. İnşaat safhası olarak ayrılmış olabilir ya da Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent şeklinde bir işletmeyi düşünmemiş olabilirler.
Bütün dünyada geçerli olan »bir isim eşittir bir işletme hattı«’ndan bu kadar sapmak ayıp. Çok ayıp. Arkaplân acaba gözde böğütmek mi acaba? Ban EN böğrk medroyu BİZZZ yaptdıh, M1–M99. Yalan dolan bu. Ve gülünç. Berlin’deki o kurt U7’de her uzatmada ek bir U bilmemne diye numara mı yazsaydılar? Ne kadar gülünç. İnsan uyuz oluyor böyle masallarla. Faktum: Ankara’nın iki üç hattı olacak, o kadar, öyle M5, M8, M77 diye abartmaya gerek yok. A palavrasını M diye hesaba katsınlar, ekmeğe biraz hava gelsin de büyüsün.

Aralıksız işletme teknik nedenlerden dolayı bir süre olmazsa, problem değil. Yine de hattın kimliği M1 olmalı, baştan. Bak işte, kimlik problemleri nasıl doğurulurmuş. Diyorum, sosyolojik bir boyutu var, derin psikolojik bir boyutu var, kimse farketmiyor. Metro hattında bile öyle sağ sol yok devekuşu falan gırgırları yaşıyoruz. Peynir gemisi değil, sucuk teknesi oldu gitti be … :x

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 13 Şub Prş, 2014 12:39

M1 Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent
M2/A1 Söğütözü-Aşti-Kızılay-Dikimevi
M3 Keçiören-Gar-Kızılay

:)

Böyle olursa bindiğimiz her tren Kızılay'dan geçecek, bu kadar sade...

Belki abartıp Ankaray hattının Söğütözü-AŞTİ inşaatını A2 diye açıp alın size yeni metro hattı diyebilirler mi :lol:

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 13:25

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _metro.png

Ben bu haritaya bakmıştım. O zaman bu Soğuksu diye yazdıkları yer Söğütözü olsa gerek.

***
Ayrıca, bütün hatlar bittiğinde yedi raylı sistemden dördü Kızılay'dan geçecek (Ankaray, M1, M2, M5).

Diğer aktarma merkezleri ise şöyle olacak:
Söğütözü (Ankaray-M2)
Tandoğan (Ankaray-M4)
Kızılay (Ankaray-M1-M2-M5)
Sıhhiye (M1-M5-Başkentray; Başkentray istasyonunun adı Yenişehir olarak geçiyor)
Atatürk Kültür Merkezi (M1-M4)
Ulus (M1-M5)
Kurtuluş (Ankaray-Başkentray)
Dışkapı (M4-M5)
Batıkent (M1-M3)

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 13:42

M1, M2, M3, M4, M5 metro
Ankaray hafif raylı sistem
Başkentray banliyö

M1, M3, Ankaray, Başkentray hatları işletmede
M2 ve M4 inşaat aşamasında
M5 ise henüz proje aşamasında

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 14:14

Ankaray hafif raylı sistem
Bu yanlış. Ankaray per definitionem tam bir metro. Hafif raylı sistemin özelliği sizce ne ki? Yani, nesi hafif? :-)

Ömer’in yazdığı en mantıklısı. Bence de M1, M2 ve M3 diye üç hat var veya olacak. O kadar.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 15:48

Aslında bence; bütün hatlar bittiğinde M1 (Kızılay-Batıkent), M2 (Kızılay-Çayyolu) ve M3 (Batıkent-Törekent) şeklinde üç ayrı işletme olmalı. Daha seyrek aralıklı olarak da aktarmasız M4 (Çayyolu-Törekent) işletmesi olmalı. Tandoğan-Gazino hattı ise zaten apayrı bir hat olarak inşa ediliyor.

Peki merak ettiğim bir şey var. Yeni lrt hatları düşünülüyor mu; A2, A3 gibi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 16:48

Aslında bence; bütün hatlar bittiğinde M1 (Kızılay-Batıkent), M2 (Kızılay-Çayyolu) ve M3 (Batıkent-Törekent) şeklinde üç ayrı işletme olmalı. Daha seyrek aralıklı olarak da aktarmasız M4 (Çayyolu-Törekent) işletmesi olmalı.
Kızılay'da sadece iki peron var, yolcuların tek perona yığılması, tıpkı şu anda Taksim'de olduğu gibi işleri yavaşlatır ve aksatır. Ayrıca, Ankara'nın toplu taşıma anlamında en önemli merkezi Kızılay olduğu ve Kızılay'a her iki yönden gelen yolcuların çok büyük kısmı burada ineceği için zaten Törekent-Batıkent-Kızılay ve Koru Sitesi-Çayyolu-Kızılay kesimleri fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olacak.

Batıkent'i bilmiyorum, ama oranın da sadece iki peronlu olduğunu tahmin ediyorum. İşler yoluna girince, tüm trenler gelince, Törekent-Koru Sitesi arası tek işletme olmalı bence. Dediğim gibi, Kızılay'ın kuzeyinden gelenlerin çok azı güneye geçer, güneyinden gelenlerin de çok azı kuzeye geçer. O nedenle, fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olur bu hat.

Ancak şu yapılabilir, pik saatlerde Törekent'ten Batıkent'e ve Koru Sitesi'nden ODTÜ'ye boş tren gönderilebilir. Tabii boş trenin durmadan geçtiği duraklarda isyan çıkabilir, o nedenle ODTÜ durağını pas geçmemekte yarar var :) (yoksa, o trenin bizim duraktan son boş geçişi olur, bir sonraki tren orada zaten durdurulur)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Şub Pzr, 2014 00:57


Cevapla

“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön