ank-M.04 » Ankara Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17514
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Prş, 2009 20:10

Ulusal demiryolu bağlı olmamanın metro olmak ile bir alakası yok en azından ben olmadığına inanıyorum çünkü ulusal demiryoluna bağlı metro hatları da var. Hemzemin olmamakta tek başına bir kriter değil. Aslında cevabı siz vermişsiniz zaten aralarında sadece kapasite farkı var ikiside metro, ülkemizde kent içi demiryoluna atılım yapılırken jargon da yapılan yanlışın semeresi diyelim buna.

Ankaray sistemin birisine yönetimin vermiş olduğu bir isim diğerine Ankara metrosu diyorlar :) tabi yeni etap ve güzergahlar açılınca onlara da Ankara Metrosunun güzergahları diyorlar :) Yanlız kapasite dışında bir takım teknik farklılıkları da var muhakkak çünkü LRS ler ile metrolarda her şeyden önce araçların otomotik kumanda edilip edilememesi farkı var.

Benim bildiğim bu ama daha doğrusunu bilen varsa düzeltince bende öğrenmiş olurum :)

Bir de şu an emin değilim ama her ikisinide EGO işletiyor yani farklı kurum da söz konusu değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Eyl Pzt, 2009 15:30

Bayramda ankaradaydım. tam başar abilik bir olay yaşadım. Beypazarı'ndan dönüşte kaptana dedim ki ben gara gitmek istiyorum, nerede inmem lazım. kaptan bana dedi ki; seni akköprüde indireyim oradan ankaraya bin. o gider dedi. bende teyid etmek için gara metro gidiyor mu dedim, o da hayır metro değil ankaray'a bineceksin dedi :)

Demek ki ankaray metro değil hee :)

pırt mı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17514
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Pzt, 2009 17:48

Başar olsa 35 dk anlatırdı adama pırt ne zırt ne :) ama adam en azından hafif metro gidiyor dememiş be abi Ankaray gidiyor demiş daha ne :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Eyl Sal, 2009 11:52

Esat yazdı:Başar olsa 35 dk anlatırdı adama pırt ne zırt ne :) ama adam en azından hafif metro gidiyor dememiş be abi Ankaray gidiyor demiş daha ne :D
onada şükür. hafif metro demedi. ama ankaray iyi dil yapmış milletin ağzında. şaşırdım. metro diyorsun hayır diyolar meto öbür hat. peki mesela keçiören hattı açılınca ne diyecekler? KEÇİRAY :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5402
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eyl Çrş, 2009 13:04

Ama anlıyorsunuz keçikafayı, di mi? 35 dakikada değil, beş dakikada adamı pes ettirirdim!

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Eyl Çrş, 2009 13:44

alabay yazdı:Ama anlıyorsunuz keçikafayı, di mi? 35 dakikada değil, beş dakikada adamı pes ettirirdim!

Başar
bunu ankara büyükşehir belediyesine yazalım. neden ankaray gibi uydurma isimler buldunuz diye. şuna metro deyin ve adam gibi numaralandırın diye. m1, m2, m3.

ibb ile irtibat kurduğumuz gibi ankara, bursa, samsun, eskişehir gibi yerlerede keşke yazsaydık.

bursaray
kayseray
samray
antray
ankaray
estram


Çayyolu metrosu açılınca ÇAYRAY mı diyecekler. Allah Allah

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1514
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 May Cum, 2011 23:36

T.Fischer resimlerinden:

Resim
Ankaray bakım aracı

Resim
Ankara metro deposu.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1514
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 May Pzt, 2011 13:18

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:42

dikimevi aşti hattı sinyalizasyon sisteminde kodlu ray devreleri kullanılıyor. bu hat sanırım çayyolu'na uzatılıyor. bu uzatma esnasında bu sistem upgrade edilebilir mi? edilmesi gerekir mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
Kodlu Ray Devreleri:

Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:54

kızılay batıkent metro hattında hareketli blok ray devreleri sistemi kullanılmış. acaba batıkent sincan uzatması eklendiğinde bu sinyalizasyon ve tren algıama sistemi upgrade edilecekmidir?

http://www.rayturk.net/rayli-sistemlerd ... istemleri/
Hareketli Blok (Moving Block) Ray Devreleri:

Hareketli blok sinyal sisteminde ray devreleri sanaldır ve uzunluğu trenin hızına, durma mesafesine, fren gücüne, bölgenin kurp ve eğim parametrelerine göre değişir. Kumanda merkezindeki program her trenin önündeki mesafeyi otomatik olarak ayarlar ve trenin hızını düşürür veya yükseltir. Bu şekilde ray devresi olarak kullanılan mesafe kısa olacağı veya gereksiz yere uzun tutulmayacağı için hattın kapasiteside artar. Genellikle 90 sn ve altındaki hat kapasitelerinde kullanılması daha ekonomiktir. Ülkemizde Ankara metrosu Kızılay-Batıkent hattında hareketli blok sinyalizasyon sistemi kullanılmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17514
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Cum, 2013 12:39

http://www.haber7.com/genel-olaylar/hab ... rk-saninca
Zonguldak'tan Ankara'ya gelen Eray Ulukaya, Kızılay'da otomobilini otoparka park etmek istedi. Ankara'yı bilmeyen Ulukaya, Ankaray Kolej İstasyonu girişini otopark girişi sandı. Ulukaya 67 TR 979 plakalı otomobili ile otopark girişi sandığı Ankaray istasyonunun girişine yönlendi. Merdivenlerden bir süre aşağı inen otomobil son anda durdu. Kazada kimsenin yaralanmaması sevindirirken sürücü bir süre olayın şaşkınlığını yaşadı.
Metro girişini otopark girişi sanmak! Demek ki öyle bir izlenim veriyor, haberin altındaki bir yorum şu şekilde durumu özetlemiş :)
Ankarada 1 tane bile durak ismi yok, tabela namına hiç bir şey yok, 1 tane çankaya tabelasımı gördünüz resmini çekin çünkü 1 daha göremezsiniz, adam metro istasyonuna dalmış bu adamın değil belediyenin hatasıdır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5402
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Cum, 2013 13:34

Hahaha :(

İstanbul’da da bir şey yok. Gerek mi var? Bugüne dek gerek yoktu. Kenti bilmiyorsa, dağda kalsın (dikkat, ironi detektörleri işleve geçiyor).

Kilitli

“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön