gnl-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistemlerde Ekspres İşletmeler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gnl-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistemlerde Ekspres 

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Çrş, 2008 20:32

Çeşitli konularda yeri geldikçe konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımızın düşünceleri oluyordu, bu konu ile ilgili mesajları bir araya toplayabilmek amacı ile bu başlığı açtım, hayırlı uğurlu olsun. :)
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

gnl-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistemlerde Ekspres 

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Ağu Cum, 2010 17:54

Esat bey sizin dediğiniz new york'taki express ve local olayının biraz daha dandik olanı o zaman :D asansörlerde de yapıyorlardı onu ve cidden tramvay hattına hız kazandıracağını tahmin ediyorum :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Cum, 2010 17:59

Yani dediğim gibi işletme bu sistemi çok mantıklı görüyordu, ben belki de kavrayamadığım ya da hiç işler halde görmediğim için olabilir hep garip bulmuştum bu fikri, hatta bir ara araç içi hat tabelalarında istasyonlar farklı renklerde bile gösterilmişti, işte o tabelalar bahsettiğim çalışmanın ön hazırlığı idi.

Diğer taraftan aslında şu New York metrosunu bayağı merak ediyorum, sanırım banliyö gibi karışık, ekspres, ara duraklı, başka yollara geçen falan bir sistem olarak işletiyorlar, daha önce Bilal Bey Japonya' da ki uygulamayı da biraz anlatmıştı orada da sanırım benzer bir sistem var, ben onun dışında Avrupa' da banliyöler dışında böyle karışık işleyen sistemler pek duymadım açıkçası, bakalım konusu geldikçe onları da tartışırız.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ağu Cum, 2010 18:28

Sanırım New York sistemi dünyanın en ilginç sistemi, bilhassa yaşını da göz önüne alırsak. Sırf orada artık işleMEyen yolları (yani artık atıl kalmış hatları) İstanbul'a döşeseler ya ... haha ...

Bu ekspres yolculuk çok mantıklı bir şey. Ama baştan çok iyi plânlamalı, işte ben İstanbul'da buna çok içerliyorum. Berlin'de metroda pek gerekli değıl, gerekli olsa, U7 ve belki U1'de mantıklı olurdu. Ama İstanbul gibi bir şehir? Orada gerekli olmaz olur mu yahu? Hele Marmaray dediğimiz hatta?

Tramvayda da fena olmazdı. Bu ise Berlin'de metrobüs ve metrotram olayı ile yapılıyor. Aklımda şimdi hat numaraları yok, ama 141 hattında M41 metrobüs 24 saat hızlı servis ve X41 özel ekspres hattı demek olurdu. Ama işte tramvay hatlarında da var.

Bunu iyice yapabilmek için ray bölümlerinin tamamen kapanamayacak şekilde inşa edilmiş olmaları gerek, yani araba/araç falan giremeyecek şekilde. Ki, arada üçüncü rayda duran araç sollanabilinsin.

Misal T1 hattının hızlısı T11 olurdu, ikisi Kabataş'ta kalkıyor. T1 bildiğimiz gibi. T11 Eminönü'nde duruyor, Sultanahmet'te duruyor ... böyle az duraklı hop diye gidiyor. Biri birilerinde, ötekisi ötekilerinde dursun, o pek işe yaramazdı, daha hat numarası veremiyorlar ya, o zaman tamamen salata olurdu.

Bir gün Sarıyer-İncirli gibi bir M2 hattı olsaydı ... işte o zaman, en geç o zaman, bu ekspres ollarının ne işe yarayacağını anlarlardı. Bu Kadıköy hattı için de geçerli, Üsküdar hattında da, Marmaray'da da. M1'de belki gereksiz.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

express hatlar

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Ağu Cum, 2010 19:05

evet uzun bi hat olsa akıllarına gelirdi. mesela ben burda hep içerliyorum batıkent'ten kızılaya giderken tren'in her durakta durmasını. eğer express track'ler yapılsaymış sincan ve çayyolu uzatmasından sonra nerdeyse 50 km olarak tekparça çalışacak ankara metrosunda express işletme çok rahat olabilirdi 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ağu Cum, 2010 19:20

Hm, sen şimdi Ankara dedin de, bir baktım, ben de İstanbul'u anlatıyorum ... nasıl geldik bu konuya yahu? Konu Kayseri idi ;-) Hee, şu numaralı duraklar falan ...

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

express

Mesaj gönderen tahir93 » 13 Ağu Cum, 2010 20:01

evet birbirine giriyor konular :D

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

teşekkür

Mesaj gönderen tahir93 » 14 Ağu Cmt, 2010 00:32

yeni konu açtığınız için teşekkürler Esat bey :) yoksa konuya yazık olcaktı :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cmt, 2010 10:32

Evet öbür tarafı dağıtmaya başlamıştık, ayrıca madem bu konularda bir şeyler konuşmak isteyen iki kişi varsa bana üçüncü olarak başlık açmak düşer :D

Diğer taraftan ben İstanbul' da ki mevcut ve yapılan hiçbir metro sisteminde ekspres işletme yapılabileceğini düşünmüyorum, yani nasıl ekspres olacak? Ekspres olması için önündeki trenleri geçebilmesi gerekiyor, buna imkan verecek bir ray ya da istasyon yapısı ile inşa yapılmıyor, sadece M1 Aksaray-Havalimanı hattında Otogar istasyonu buna imkan verecek şekilde, orada da M3 ile ortak işletmeye başlanır ise yine mümkün olmayacağını düşünüyorum çünkü zaten sık seferler ile işleyecek iki sistem yüzünden o durak full çalışacak.

Tramvay hattında ise eksprese benzer bir sistemi sağlamanın tek yolu daha önce bahsettiğimiz durak numaralama ya da renklendirme gibi bir şeyler ile mümkün olabilir fakat üzerine çok düşünmedim ama ben bununda gerçekçi bir faydası olacağına bir türlü inanmıyorum, sonuçta önünüzde diğer durakta duracak bir tramvay gidiyor, siz onun durağında durmasanız da o duruyor orada, yani hızı arttırması nasıl mümkün olabilir ki? Olsa bile bu sadece işletmenin hızını arttırır, garip aktarma seçenekleri nedeni ile bana göre yolcunun hızını düşürür.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Ağu Cmt, 2010 15:56

İşte diyorum ya, düşünülmemiş. Elbet ekspres için en az bir üçüncü serbest ray gerek. New York'ta tünellerde sırf iki ray yok, duraklarda da orta peronlar var. İstanbul'da (artık) olmaz. Şayze yani. Tramvayda'da öyle. O senin bahsettiğin hakiki ekspres sistemi değıl ve karmaşa yaratır. Dediğim gibi basit tramvaya durmayan tramvay eklenebilir, ammmaaa o da işte önündeki treni geçebilmeli. Yani? Öçöncöh raiiiyyy ... Anlatamıyorsun valla, Moda tramvayı dandik oyuncaklar oluyor ... aynı kafayla da sonra gidip koskoca İstanbul'un kalbine CART diye sokak cadde kesen tramvay oturtuyorlar. Olmaz bu yahu :? Tenha yerlerde hiç problem değil, ama orası İstanbul, İstanbul'un da ne Beykoz'u, ne de işte Moda'sı, Fatih'i, Zeytinyağı, pardon -burnu ...

Yazık. Biz iki üç deliden başka bunun düşünen yok mu? Bak, metrobüs plânlama aşamasında da aynısını metrobüsler için söylemiştim. pas geçebilmek için bir ortayol veya ortayollu kesimler gerek diye. Gülündü. Araçlar ters yönden gider dedim, gülündü, Ulaşım dahisi Senyor Akınn bile ciddiye almadı. Şimdi paşa paşa ters gidiyorlar, Hollanda otobüsleri olamdı gibi. Böyle işte gavuristanca konuşuyoruz, gidiyor. Söylenen sözlerin heceleri sönmüş, ama yankıları sonsuuuz :-)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 13:53

Aslında şu an tren yolu hattında istenilmeden de olsa böyle bir uygulama var.

Mesela Haydarpaşa-Gebze banliyö treni 38 dakikada Haydarpaşa'dan Pendik'e geliyor, İstasyon sayısı 17.

Her ne kadar süre anlamında çok fazla değişiklik olmasa da Adapazarı ya da Ankara trenleri ile de aynı güzergahı katedebilirsiniz, istasyon sayısı yarıdan aşağıya düşmesine rağmen sürelerdeki kısalma 5 dk'yı geçmeyecektir.

Ekspres işletme ama daha hızlı değil, bu da bize özel bir şey olsa gerek :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Pzr, 2010 13:58

Çenemi açarsam, yine darılırsın, Hakan :lol:

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön