gnl-RS.09 » Kentiçi Raylı Sistemlerde Ekspres İşletmeler

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 14:02

Darılmam, bir asırı devirmiş bir demiryolunda böyle olması gayet normal. Marmaray bittiğinde herşey daha farklı olacak...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Pzr, 2010 14:44

O asırlarını devirmiş demiryolları burada da var, hem de birbuçuk asır :D Problem o değıl, problem cehalet, ilgisizlik. Balık yiyin, BALIIIK! :lol:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Pzr, 2010 14:54

İşin uzamasını istemiyorum ama, hangi şehirin nüfusu resmi 13 milyon? Hangi şehirin iki yakası birbirinden denizle ayrılıyor? Peki hangi şehirin altından kazınca tarihi eser fışkırıyor? Peki hangi şehirde bu tren hattı şehirin içinden gidip de etrafı binalarla sarılı?

Bu işin mantıkla falan açıklanmasını istiyorsak, o zaman işte size mantık...

2 tane rayınız var, bunların üzerinde hem banliyö hattı hem de onlarca şehirlerarası tren çalıştırmaya çalışıyorsunuz. Mecburen trenler birbirini bekliyor, bunun tek çözümü var o da ray sayısını artırmak, e onuda yapmaya çalışıyorlar. Biz daha ne bekliyoruz onu anladım...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Pzr, 2010 15:59

Şimdi, Ruhr bölgesindeki kentler tek bir şehir bölgesi, ama tek belediye ile bağlanmalarına izin verilmiyor (bürokrasi), nüfusu 11 milyon. Merkezi Essen. Tarih konusunda o taraflar, Köln falan, İstanbul'a bayaği benzer hâlde, çünkü Romalı bölgesi (Porta Westfalica boşuna surları andırmıyor). Tren hatları burada hep ve her yerde şehirlerin içinden geçiyor.

Ray sayısını arttırmak, evet. Bu bir. Dahası da var, o şu anda burada (Güney Baden'de) çok büyük bir konu ve problem ... ek rayları biraz dışarı almak. Yani içeride kalan raylarda banliyö trafiğini işletirken, transit trafiğini yeni raylara oturtmak, bunları, mümkünse, yerin altına bile almak, meselâ Berlin başgar, bilmam kaç peronu var, 26 mı ne ... *** kadar kentçik, 6 külüstür milyoncuk, etrafıyla :lol: Ama işte, dünyanın en korkunç raylı sistemine sahipti bir zamanlar, ve bugünkü, harpte bombalanıp erimiş hâli bile kıskandırıyor ...

Ne bekliyoruz? Bu soruyu işte bir soralım. Cevabını ben de tam bilmiyorum. Yanlış anlaşılamsın, bu konular burada da çok uzuyor ve problemli, bu konularda Avrupa dahi İDİ, hâlen pek dahi mi? Bilmem, Alman bürokrasisi iy maşaallah, ama bizimkisi de, olduğu zaman, onu bile geçiyor (ama biz de zaten Alman Pruslar'dan öğrenmişiz ya ...). Ama ne bekleniyor? İyi bir soru. Eskiden ne bekleniyordu? Bugün ne bekleniyor? Bugün çoh moderinleştih, iholeh falan oluyor. ne ihalesi yahu, git, işsizleri topla, hapistekilerini topla, kışlalardakilerin askerliğini kısalt, ama hepsini rayların başına dik. Burada olmuş bunlar. Biz ne bekliyoruz? :? Türkiye'de – işin garip tarafı – gereken tüm malzeme de var. Hadi, diyleim ki, tren ve teknik yok, ama gerisi var. Yani ham maddesi var bilhassa.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön