2. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 03 Eki Çrş, 2007 17:11
gönderen alabay
Tek sefer yapmayan metro hattı 4 numara, geri kalanlar ya kendileri sefer yapıyor (24 saat, cuma-pazar), U7 falan gibisinden, ya da hattın tam üstünden N7 diye otobüs geçiyor. Hep şöyle böyle değiştirdikleri için şu an TAM ne şekilde, bilmiyorum :D
Berlin kum üzerinde (ve içinde/metro) inşa edilmiş bir şehir, İstanbul ise granit. Aslında bizim şebekelerin daha sağlam olması gerekirdi.
Tramvaylarda da gece hatları var, M10 öyle bir 24 saatlik hat, yanılmıyorsam (MetroTram :-) )
Havalimanları büyük problem idiler hep, benim bir çok gidişten vazgeçmemin de sebebi, gece 3'te iniyorsun, Yeşilköy'den Kuzguncuk'a, yok boşver ... Pendik'ten de o zamanlar hele hiç bir şey yoktu, şimdi bunlar yavaş yavaş düzeliyor gibi. Gece hatlarının sadece eğlence ile alâkası yok. Berlin bayağı büyük bir şehir, alan olarak. Gece hatları HER köşeye gider. Eğlence ise, olsa olsa, iki veya üç köşede. Ve hatlar sadece merkezden dışarıya değil, iyice bir şehirtümü doku. Unutmamak gerek, "gece" hatları Berlin'de sadece (!) geceleyin çalişan N hatları, buna gece DE çalışanlar ekleniyor, onlar MetroXYZ M hatları, yani trenler (onlar M değil, U ve S), metrobüsler ve metrotramlar (vasıta değil sırf sistem ismi).

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 13 Haz Cmt, 2009 20:14
gönderen İSMAİLÇELİK
Metroda temizlik,bakım onarım işleri ama en kolay seferlerin yapılmadığı gece yapılabilir.Sistemlerimiz uzun yıllar geçtikten sonra bakım ve onarıma daha çok ihtiyaç duyacak.
O yüzden 365 gün zor gibibence.Ama belli günlerde olabilir ve olmalıdır.Mesela Kadir Gecesinde,kandil günlerinde,yılbaşında gibi.

Sefer saatleride 01:00 hafta sonu 02:00 kadar olabilir.

Gönderilme zamanı: 14 Haz Pzr, 2009 16:22
gönderen alabay
Valla, işlerken de temizlenir. Araya yarım saat sıkıştırılır, temizlenir ... bir yolu bulunur. Nitekim burada oluyor. Gavur ya, haha ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 14 Haz Pzr, 2009 19:16
gönderen Esat
Raylı sistemlerde gece seferleri yapan pek yer yok diye biliyorum ve genellikle her işletmeci hattın bakım onarım işleri nedeni ile yapılamayacağını söyler. Bakım onarım planlamaları doğru yapılırsa biraz riskli de olsa işletme varkende bazı bakımlar yapılabilir.

Ama ray kaynağı yapılırken tren çalıştıramazsın mesela, ya da hattın bir bölgesinde katener çalışması varken. Bunları yapabilmen için hatlarında çok fazla sayıda makas ve katener hatlarınında her yön için farklı beslemeleri falan olması lazım ki bu katener işi başlı başına bir iş.

Gönderilme zamanı: 14 Haz Pzr, 2009 19:44
gönderen alabay
Raylı sistemler ya 24 saat işler, ya bazı günlerde 24 saat işler, ya da bir iki saat arlıkla işler. Berlin'de katener yok, bilmem, o acaba işleri kolaylaştırır mı. Karlsruhe'de saat bir ile iki arası tramvay seferleri biter, üç ile üç buçuk arası yine ilk hat işlemeye başlar.

Vakit bulursam, Berlin'deki şu anki hâli bir araştırırım. Ama şöyle ki, gece hatları var ya, onların bir kısmı da tramvay. Yani, hatlandırma basit ... öndeki harf (metro/banliyö hariç şimdi) neyin ne olduğunu anlatır:

Bir şey yazmazsa, üç rakkamlık şeyler otobüs, bir ile iki rakkamlısı tramvay, ikisi de "basit" hat
F - vapur/feribot
X - hızlı/ekspres
M - metrobüs/metrotram 24 saat*
N - gece*

* Bunlar geceleyin ya U ve S sistemleri ile beraber, ya da, gerekirse, yerine (SEV gibi) işler.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 15 Eki Prş, 2009 00:31
gönderen Esat
Ülkemizde henüz gece işletmesi söz konusu değil ve bence çok gerekli de değil ama örnekleri vermeye devam edebiliriz. İlgili başlıkta değinmiştim ama konu gece seferi olunca asıl başlık burası oluyor.

Viyana' da gece otobüs seferleri olmasına rağmen yaklaşan seçimlerdeki oy kapanlarından birisi olarakta metroda hafta sonları gece seferleri yapılması gündeme getirildi. Muhalefet partisi yönetimi alırsa bunu yapacağını taahhüt etti, konunun takipçiside partinin gelecekteki lideri olarak gösterilen buraların en genç politikacısı bir çocuk :) çocuk diyorum biraz fazla toy ve sadece vitrin malzemesi gibi duran bir arkadaş çünkü, yanında ise partinin toplu taşıma gibi kent içi işler ile ilgilenen bir milletvekili var.

Konunun gündeme gelip gazetelerin gazı ile de sahte yoklamalar yapıldıktan sonra halk bunu istiyor baskısı kurulmaya çalışıldı, bana sorarsanız böyle bir şey yok, burada vergi ödeyen hiç kimse hafta sonu sarhoşlar rahat gezsin diye metro çalışsın ya da boş yere evsiz barksız devletin sırtından geçinen sülükler metrolarda uyusun diye metro çalışsın istemez, ben büyük çoğunluğun bunu bu sebeplerden istemeyeceğini düşünüyorum. Diğer taraftan konuya muhatap olan işletme bir süre sonra açıklama yaptı; açıklamada "bu işletmenin teknik olarak sorunsuzca gerçekleştirilebileceği, bakım onarımların yeniden planlanabileceği ve insan kaynaklarının yeni planlamalar yapabileceği, ama bu işletmenin yıllık 2,5 milyon euroya mal olacağı" şeklinde idi. Yani "biz zaten bunu yaparız ama paradan haber verin" dediler. İktidar partisi de kendisine gelen bu topu stop ederek şu cevabı verdi "Bizim yıllık olarak bu parayı ödeyecek durumumuz var, bu hiç sorun değil" ama yaparız ya da yapalım demediler :) daha çok işin gerekli olup olmadığının tartışılması üzerinde durdular, kentte zaten mevcut olan 20 civarında gece otobüs hattı bulunduğunu gerekiyor ise bu hatlara ilave yapılabileceğini belirttiler, yani para var ama daha ucuza halletmek var iken neden metro? sorusunu sorar bir tavır takındılar.

Sonuç olarak, hem işletme hem para olarak sorunu olmayan kentlerde dahi bu konu tartışılabiliyor buradaki örnekte durum bu, benim de şahsi görüşüm gerekli olmadığı yönünde, zaten Viyana gibi bir kentte gece eğlenilecek mekanların topluca bulunduğu adresler belli, buralara yapılan otobüs seferlerinin arttırılması ya da yeni gece otobüs hatlarının konulması yeterli olacaktır diye düşünüyorum, ki bu yerlerin çoğuda zaten kış aylarında kapalı dolayısı ile, metro gibi yüksek giderli bir işletmenin 3-5 yolcu için çalıştırılmasına karşıyım. Aynı görüşü İstanbul içinde kısmen paylaşıyorum, her iki kentin gerçekleri ve durumu oldukça farklı olsa da İstanbul' da en azından M1 hattında geniş aralıklı seferler düzenlenebileceğini düşünüyorum. Bunun için tüm duraklarda durması da gerekmiyor, ileride M2 hattı Yenikapı' ya bağlandığında yine Yenikapı - Mecidiyeköy gibi bir gece işletmesi yapılabilir, fakat tüm bunlar için herşeyden önce bakım onarım diyorum gerisi boş.

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2014 10:22
gönderen Esat
Bu konu ile ilgili bir takım bilgiler okudum, benim gördüğüm kadarı ile dünyada 7/24 METRO işleten tek kent New York, bunun dışında Cuma, Cumartesi ve Tatil Günü öncesi gecelerde düşük frekans ile metro çalıştıran kentler var ama normal işletme şartlarında 7/24 sadece New York, örnek diğer kentlerde Hong Kong, Madrid, Toronto gece 01:30 a kadar çalışmaya da sabah 05:30-06:00 gibi başlıyorlar. Sefer arasında en az boş vakti bırakan Berlin, 01:00-04:00 arasında işletme yok (hafta sonu ve özel günlerde var) İşletmeler ortalama 05:00 gibi başlıyor ve 00:00 gibi bitiyor. Bu rakamlar bu işletmelerin resmi verileridir bu arada, yani gördüm, bir arkadaşım söyledi, 10 yıl önce böyleydi ama öyle biliyordum değil, ha dökümana yanlış bilgi gönderdilerse bilemem :)

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2014 13:02
gönderen btgn
Aslında 24/7 metro işleten tek kent New York değil.

Kopenhag : Tüm sistem,
Chicago: Kırmızı ve mavi hatlar,
Londra: Thames hattı,
Sydney: Hafif metro hattı,
Jersey: PATH,
Philadelphia: PATCO ve yeşil hat,

Yukarıdakiler benim bildiklerim ve haftanın her günü 24 saat işletme yapılıyor. Ben Bursa'da da son tren hareket saati olan 00:00 'dan sonra 30 dk sıklıkla tek vagon olarak işletme yapılması gerektiğini düşünüyorum. Hatta geçen günlerde gördüm internette bunun için kampanya başlatmışlardı.

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2014 14:34
gönderen Esat
Teşekkür ederim, ben sadece metro olarak kast ettim yoksa o anlamda Berlin' de gece çalışan M kodlu tramvaylarda var. Listedeki Kopenhag ve Chicago metro ve doğru 7/24 çalışıyorlarmış, Londra da Thames hattını metro sisteminde göremedim, Sydney deki bir tramvay hattı ve küçük bir bölümü 7/24, diğer yaygın sistem ise banliyö sistemi. Jersey ile ilgili net bir şey göremedim ama o da bir banliyö sistemi sanırım? Philadelphia PATCO tarifesi de çok garip, bir 10 dk. bir 45 bir 30, daha çok bir tren şebekesi gibi geldi bana. Bu anlamda yanlış anlaşılmalara mahal vermeyelim benim kast ettiğim METRO (M1 tarzı izole HRS ler dahil) işletmelerdi.

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2014 20:23
gönderen btgn
Jersey'deki PATH hattı metro sınıfında bir sistem. Newyork penn station ile Newark penn station arasında işliyor. Hattan ayrılıp biri dünya ticaret merkezine diğeri de Hoboken'e giden kolları var. Tarifelere linkten bakabilirsiniz.

Londra'daki hattın detaylarına baktım ve İzmir'deki Aliağa-Menderes hattının bir benzeri, yani esasen bir banliyö hattı. Ama banliyö de olsa 24/7 çalışan bir işletme.

PATCO hattına da tekrardan baktım. İngilizce bilgilerde sadece PATCO speedline olarak geçiyor metro ya da banliyö diye bir ayrım yapılmamış ancak Wikipedia'nın Almanca bölümünde U-Bahn (metro) olarak sınıflandırılmış.

Gönderilme zamanı: 16 Haz Pzt, 2014 01:59
gönderen Anatolian
Bugün saat 10'dan sonra Yarımada'dan Anadolu Yakası'na vapur ve motor bulamadık, Marmaray ile geçtik ki gece yarısından sonra Marmaray da çalışmıyor.
15 milyonluk bir kentte aşağı yukarı 10km'lik bir mesafe için Yarımada'dan kuzeye E5'ye çıkacaksınız, oradan metrobüs ile uygun durakta inip yine otobüsle nereye gideceksiniz gideceksiniz; yolu çok daha fazla uzatacaksınız
Küçük bir şehir olsa neyse ama 15 milyonluk bir şehirde(genç nüfus, turistler...) aracı olmayan gece dışarı çıkmasın diye bir mantık düşünülemez.
Gece son sefer olmasına rağmen M4 tıklım tıklımdı. Yani daha seferler olsa zarar etmeden seferler devam edebilecek.
İki kıta arasında 24 saat kesintisiz metrobüs hoş ama Yarımada'nın ulaşımı düşünülmemiş. Hiç olmadı saat başı filan vapur koyulabilir.

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 15 Kas Çrş, 2017 16:35
gönderen Kamil16
Ankara'da, Metro seferleri gece 01.00'e kadar devam edecek.
Sadece müstesna günlerde böyle uygulama yapan İstanbul BBB'sinden de en azından Cuma-Cumartesi-Pazar akşamları için rutin olarak bu uygulamayı bekliyoruz.
Vatandaş'ı, gece 00.00'dan Minibüscü ve Taksi esnafının keyfine bırakmayınız..

http://www.hurriyet.com.tr/ankaralilara ... i-40646233