Metroyu kaydırmak?
hiç gerçekçi bir fikir olmamış, tabi yer var olur ama yani bu iş için değmez, çünkü Ulubatlı yönünde garip bir kavis ile yol yapılmış olacak, tramvay hattı gibi, peronu kaydırman gerekecek, yani yeniden orasının baştan yapılması, yazık günah ya o masrafa, tekrar söylüyorum Topkapı' da insinler Ulubatlı' da insinler, her iki halde de bu öneriden daha makuldür.
Çevreyolunda İETT nin beklememesi tamamen trafik kuralları ile alakalı Mehmet, bu kuralları adam gibi işleten hiç bir ülkede çevre yolunda toplu taşıma aracı arıza halleri dışında durmaz, senin 500T lerin orada yolcu indiriyorsa suç işliyor, orada bir durak talebi olabilir, o durumda otobüsün güzergahını değiştirir, yukarıya çıkarır orada indirir bindirirsin, ya da, daha önce Zincirlikuyu' da olduğu gibi kısa bir yan yol yapar o yan yoldaki cepte indirir bindirirsin doğrusu budur. Burada o cebi yapacak alanın varmı? Yok, eeee neyi tartışıyoruz ki? Evrim teorisi gibi yoktan var olacak
Otogar ile ilgili düşüncene koşan merdiven falan koyarsan olur abi, hadi şaka yapmayayım adam gibi devasa asansörler ve yürüyen merdivenler ile yaptın, oradan nereye gidecek insanlar IKEA? Forum İstanbul? Yoksa Otogar' da metroya mı gidecekler? Değer mi dünyanın yolu adam yatay da yürüdüğü kadar yukarıdan aşağı inecek.
M1 ile Yenikapı' ya gidecek sonra? ben anlatamıyorum herhalde Mehmet. Abi bu işin araştırması yapıldı defalarca yolculuk talebi Topkapı bile değildi, şu anda değişmiştir Topkapı' da yükselmiştir kabul ediyorum ama talep Çapa-Yusufpaşa, Laleli-Sultanahmet arasında tepe yapıyor, yani insanlar bu araya gidiyor, sonra da Eminönü? Buraya giden bir tramvay varken insanların bir aktarma ile taşıyacak iken neden metro bin metro in metro bin? Araya gidecek insanları ne yapacaksın? Yani sen sürekli olarak insanları Yenikapı' ya taşıyayım ordan Eminönü' ne olay bitti, maalesef bu kapıya çıkıyor ve hiç doğru değil. Aralarda inen insanları hiç düşünmüyorsun, Taksim e gitsin tamam
bu mantığı yenmen lazım. Sur içine İETT leri sokmayacaksın ama insanları dünyanın yolu duraklarda indireceksin, tabi şimdi sen kalkıp 200 metrede bir duraklı metro yapalım deme de
İETT otobüslerinin Topkapı' dan dönmesini ben söylediğimde olmaz dedin, o trafik kaldırmaz dedin bak şimdi ordan döndürüyorsun, bu öneriyi defalarca başka yerlerde de dile getirdik, otobüsleri tamamen kaldıramazsın, insanları bir dünya uzak metro duraklarında indirip tabana kuvvet diyemezsin, yaptın mı Kumkapı' ya tramvay, yaptın mı Vezneciler e Haliçe tramvay, KMPaşa' ya? İnsanların yakın mesafe ya da ara durak ihtiyacını karşıladın da mı otobüsleri sur içine sokmadın? O halde dahi KM Paşa ya da Kumkapı' ya yapamadığını düşünerek en kötü ihtimal Omnibüs şebekesi kurman lazım sadece sur içinde çalışan.
Vallaha Mehmet, olmaz bir öneri değil ama desteklemek için söylediklerinin hepsi bence daha da çok havada bırakıyor, o olmadı bu olsun, bu olmazsa bu olsun gibi kalıyor, bence bu işin olmazları : metroyu yana kaydırmayı unut, bayrampaşa sağmalcılar emniyet şeridini unut, benim söylediğim Ulubatlı olayını da unut zaten sen sebebini yazmışsın,
Bayrampaşa' da orta şerit önerimi beğenmedin herhalde hiç sözünü etmedin, o zaman al sana ikinci öneri, madem köprüde cep olsun diyorsun Topkapı-Edirnekapı arasında olsun, hem T4 e hemde M1 e aktarma yapılabilir otobüsler Topkapı altgeçitten döner buradan Edirnekapı' dan Haliç köprüsüne ulaşırlar.