ist-RS.06 » Suriçi'nde Kaç Raylı Sistem Hattı Olmalı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-RS.06 » Suriçi'nde Kaç Raylı Sistem Hattı Olmalı?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Prş, 2009 13:54

Suriçinde mevcut Banliyö, T1 ve M1 hatları hizmet veriyor.

*Banliyö; Sirkeci-Yedikule arasında sahilden yer üstünden giden bir sistem. Marmaray ile burası tünel olacak şekilde projelendiriliyor.

*T1: Topkapı-Aksaray-Beyazıt-Eminönü arasında cadde üstünden giden bir tramvay hattı. (Yenikapı'ya uğramasını istiyoruz)

*M1 Ulubatlı-Aksaray arasında giden aç-kapa sistemli LRT hattı. Yenikapı'ya uzatılması yapılıyor.

*M2 tünelleri (Unkapanı-Yenikapı) inşaa halinde. Kocamustafapaşa üzerinden İncirli'ye çıkacak.

*Eminönü-Eyüp sahil tramvay projesi var.

Peki bunlar yeterlimidir? Tramvay kapasiteyi zorluyor. Acaba TOPKAPI-ÇAPA-AKSARAY-SİRKECİ arasında bir metro hattı tüneline gerek varmıdır. Surdışına gidecek bir hattın başlangıcı olarak?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Prş, 2009 19:39

Yenikapı'ya o tramvay hattı değmez, metro var. Namık Kemal Caddesi'nden Samatya'ya tramvay yapılabilir, Gazi Mustafa Kemal Paşa Caddesi'nden tramvay inse de, zaten işte metro var.

Sirkeci-Yedikule degerli, kullanılabilir bir ölü hat. Tramvay için elverişli bir uzatma olabilir. Banliyö de olabilir, ama yapmazlar herhâlde. Halbuki hiç hata da olmaz. Sirkeci'ye neden iki hat gitmesin.

O M2'nin Kocamustafapaşa serüvenine ben henüz pek inanmıyorum. Daha önemlisi, Fatih tarafında istasyon becerilir mi, becerilmez mi. Bana kalsa, Unkapanı (haha) ve Yenikapı arasına iki istasyon yapmalıydı.

Eminönü-Eyüp ... evet. Ama o da yine ağ olmayacak da, kurt olacak ...

Tramvay şu caddelere olabilir: Fevzi Paşa, Adnan Menderes, Cerrahpaşa/Kocamustafapaşa, Akşamsettin/Yavuz Selim ... bunlarla ağ olurdu.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 14:17

Suriçinde şu sistemler olmalı mı?

1-Edirnekapı-Vezneciler-Beyazıt-Eminönü Tramvayı

2-Topkapı-Aksaray-Sirkeci Metrosu (yeraltından olacak ve daha uzun bir sistemin parçası olacak)

3-Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı'ndan Yenikapı Marmaray İstasyonuna 400 m'lik bir bağlantı

4-Kazlıçeşme-Sirkeci Banliyö Hattının Marmaraydan sonra LRT olarak değerlendirilmesi

5-Haliç'i Balat civarlarından geçecek bir metro güzergahı (Topkapı-Ayvansaray-Balat-Haliç-Karaköy-Beşiktaş)

Bu 5 konu nasıl belirlenmeli? Hatlar nasıl olmalı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 14:48

1. evet.
2. iyi olur.
3. hayır.
4. ya metro (pırta öyle deriz) bir kısahat, ya banliyö, ya da tramvay, ama kesinlikle var olan yol kullanılmalı.
5. ona şimdilik fikrim yok, ötekileri daha önemli görünüyor bana.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 16:05

Tramvayın 400 m güneye kıvrılarak Yenikapı İstasyonu kuzeyine gelmesi entegasyon açısından iyi olur kanaatindeyim. Şöyle düşünelim;

Zeytinburnu-Topkapı-Aksaray arasındaki tramvay istasyonlarından binip Marmaray tü geçite aktarma yapmak isteyenler SİRKECİ'ye kadar gitmek zorunda kalacaklar. Tramvay zaten yoğun. Halbu ki Yenikapı'ya 400 m ray döşeyip şube hat şeklinde bir şeyler olursa bahsettiğim yolcular tüpe gitmek için Sirkeci'ye kadar gitmek zorunda kalmazlar.


Son olarak; İBB banliyö hattından yararlanmak istiyor. aMA KÜLTÜR BAKANLIĞI SUR-U SULTANİ PROJESİ KAPSAMINDA SARAYI DENİZE KADAR UZATMAK HEDEFİYLE TREN YOLUNU KAPATACAK.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:01

1. Kesinlikle evet.
2. Tadından yenmez.
3. Başar' a inat evet, ağ ağ deyip duruyor ama bunun önemini anlayamıyor, oradan geçecek ikinci bir hat olmalı Yedikule' den Kadırga' ya doğru giden, bir hatta T1 den gelerek bu hattı kesmeli ve yeniden T1 e bağlanmalı belki Laleli' den sonra Vezneciler e çıkabilir.
4. KEsinlikle o hat değerlendirilmeli
5. Şu an için aciliyeti olduğuna bende inanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 17:06

Bidakka Esat, inat ne demek? Ben hattı kıvırmak istiyorsunuz diye anlamıştım. İlâve hatta benden de evet, caddeleri falan yazdım ya.

Başka bir şey: Hani Haliç ve geçiş ve rampa falan diyoruz. Şu an bilgisayarla ilgili bir iş yüzünden Kanada'nın Montréal şehrinde oturan birisiyle alışverişim var. Tesadüfen, oranın da metrolu olduğunu öğrendim ;-) Metro (tümü mü, kısmı mı anlamadım tam) lâstik tekerlekli, yani Paris'teki gibi. Sebeplerin bir tanesi, San Lorentz nehrinin altından başka türlü geçememesi, çok dik bir in-çıkı oluyor. Bu hem Haliç, hem Barbaros için ilginç olabilir, hepimiz (ben dahil) unutuyoruz, demir tekerleklinin yanında bir de Fransız sistemin de var oluşunu!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:08

Valla daha önce bir iki sefer yazdığımı hatırlıyorum, ve hiçbir zaman o güzergah o şekilde değişsin demedim her seferinde oradan da bir hat geçmeli dedim, ve ilave olmalı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 17:31

İlave hatta bende destek veriyorum. Maddeler bir tane daha ekleyelim. Unkapanı Bulvarı'na raylı sistem gerklimidir?

Aksaray Tramvayına ilave hat ile Saraçhane ve Unkapanı şeklinde ulaştırılarak Eminönü yapsa nasıl olur? Bu işe Yenikapı'da bir şekilde dahil edilip iyice otursun sistem. Ağ demiştik ya.

Durun çiziym.

2 tramvay öneri:

1.Hat: Eminönü-Unkapanı-Fatih-Akdeniz Caddesi-Vatan-Fındıkzade-Kocamustafapaşa-Banliyö Arazisi-Yenikapı
Resim

Yenikapı-Kumkapı-Sirkeci devamı.
Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 01 May Cum, 2009 17:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:34

Güzel, onu dün düşündüm, hatta şu Aksaray meydan projesi ile birlikte keşke ele alınsa da dediğin gibi Aksaray metro önünden kalkan ya da aşağıdan bir yerden oraya dönen bir tramvay hattı için yol bırakılsa, Unkapanı bulvarından Haliç' e inen, oradan Eminönü ve Eyüp e dallanan bir sistemden daha güzel ne olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 17:40

T1'e Fındıkzade'den güneye inme fikri. Yenikapı'ya. İlave hat.

Resim

Ya da böyle: Yenikapı-Bağcılar Tramvayı.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:44

Fındıkzade den mümkün değil Mehmet, Kızılelma caddesinden sonra Adli Tıp tan aşağı bırak tramvayı araba bile inip çıkarken ıkınıyor :)

Banliyö hattına bağlantı yapılabilecek 3 nokta var. Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci bu 3 ü dışında bir yerden bir ihtimal Kadırga civarından gelen bir tramvay Yenikapı meyhanelerin ordan falan ya da o Meslek Lisesinin oradan hatta girebilir onun dışında hiç mümkün görmüyorum. Bir ara K.M.Paşa' dan bu Tramvay Hatları çalışmam için uğraşırken çok turladım, çok iyi bildiğim bir semt olmasına rağmen tekrar gezmiştim, bir yolda çift yön dahi mümkün değil, K.M.Paşa' meydandan aşağıda bir tramvay hattının inip çıkması çok ama çok zor.

Ben bu konu ile ilgili İstanbul Tramvay Hatları Projesinde yazmıştım diye hatırlıyorum yüklemedim mi ben hala o haritaları? Yüklemediysem anca haftaya kalır, burada yeniden çizemem şimdi :P üşeniyorum.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön