2. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Nis Pzr, 2009 22:03
gönderen alabay
Neden ötesi banliyö olamasın? İstanbul'da on, yirmi banliyö hattı yapılabilir. Berlin'in onbeş hattı var yahu, metro sadece dokuz ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 26 Nis Pzr, 2009 23:13
gönderen Esat
Konumuz Istanbul ama, o senin dedigin banliyo hatlari bundan 100 yil önce Berlin' in etrafi köy iken yapilmis, simdi sistemi yeniden tasarlayip degisim yapmalarina alamanyanin parasi yetmez yoksa eminim ki coktan 15 metro 9 banliyö olarak degisirdi o rakam.

Her ne ise, konu Istanbul ve bu isi planliyanlar bizim kadar bile banliyö dusunmuyorlar, Silivriden Izmit e kadar metro :)

Gönderilme zamanı: 27 Nis Pzt, 2009 09:52
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Tamam, şimdi senden rica edicem, benim haritaya tekrar bak. Aynen senin dediğin gibi Kabataş-Karaköy-Şişhane ve Feshane üzerinden Eyüp e geçiyor. Ve Haliç çevresi için önerine katılamıyorum, o bölgede tramvay hatları haritasına bakarsan Haliç tramvayı dolaştırılmalıdır, ve adına da hakikatten Kültür Tramvayı denilmelidir, çünkü Sirkeciden başlayarak Haliç kıyısındaki tüm tarihi alanları, dolaşıyor, Feshane, Eyüp ü geçiyor, Santral İstanbul a uğruyor, Teknoloji Müzesine, buradan Miniatürk e ve RMK Müzesine, bundan daha güzel bir tramvay hattı da İstanbul' da asla olamaz, o bölgenin hakkı tramvaydır. Metro ise senin önerdiğin gibi bir başlangıç yaparak Sütlüce Kültür Merkezi yakınından Eyüp' e geçerek, diğer başlıkta bahsettiğin GOP semtlerini toplayabilir, ve zaten benim yayında ben o hattı Beşiktaş üzerinden Mecidiyeköy' e çıkartmıştım, ve metro ile bu güzergah bir zaman kaybıda değildir, metro da istasyonlar arası ortalama süre 1,5 dk. ile 2 dk. arasında değişmektedir, istasyonlarını da buna göre yerleştir, her yere ve herkese hizmet eder.
Yapılsın da kültür tramvayı yapılsın. Haliç'i dolaşsın. Tek hat olsun. Amenna.

Ha Ali Veli
Ha Veli Ali.

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 01:13
gönderen Esat
Bir de senin soruna göre bakalım isterim. Nihai metro hedefi km olarak ne olmalıdır, gerçi ilk mesajımda herhalde sormuştum, mihenk taşın ne? Yani 2023 sence son mu? Yoksa 2050 yimi düşüneceğiz?

İBB sürekli olarak 600km raylı sistemden söz ediyor ama daha önce de bir yerlerde yazdığım üzere muğlak bir sayı, içerisinde hem banliyö hem marmaray olarak iki sefer sayılan bir km varken o rakam bana hiç gerçekçi gelmiyor, yuvarlak olsun 500 dersek yuvarlaklığı anlaşılır hafif köşeli olsun 600 olsun der gibi :) Tabii ki böyle değil ama dediğim gibi o rakamda hafif bir eğrilik var dikkatli bakmak lazım.

Ha 600 km raylı sistem İstanbul' u kurtarır mı? Eh zaten bizde buradaki tüm başlıklarda aslında bunu tartışıyoruz değil mi? Ayrı ayrı ele alıyoruz, şimdi oturup km. km. bakmak lazım 2015 te ne olacak, 2023 te ne olacak ona göre bir rakam bizde ortaya atabiliriz, 600 değilde 750 olsun deriz 4/3 :)

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 09:25
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Bir de senin soruna göre bakalım isterim. Nihai metro hedefi km olarak ne olmalıdır, gerçi ilk mesajımda herhalde sormuştum, mihenk taşın ne? Yani 2023 sence son mu? Yoksa 2050 yimi düşüneceğiz?
2023'ü düşünelim. 2050'yi torunlarımız düşünür :)

Esat yazdı:Ha 600 km raylı sistem İstanbul' u kurtarır mı? Eh zaten bizde buradaki tüm başlıklarda aslında bunu tartışıyoruz değil mi? Ayrı ayrı ele alıyoruz, şimdi oturup km. km. bakmak lazım 2015 te ne olacak, 2023 te ne olacak ona göre bir rakam bizde ortaya atabiliriz, 600 değilde 750 olsun deriz 4/3 :)
İstanbul raylı sistemi şu anda (küsüratları atarak konuşuyorum); 70 km varsayalım. 2 sene içinde 40 km açılacak. M2, M7, M6'daki açılışlar toplam.

2011'de 110 km olacak.

Sonraki 2 senede M5 ve M6 2. etap toplamı ; 86 açılırsa

2013'te 200 km raylı sistem olur.


Planlanan takvim işlerse 2015'e kadar 1-2 hat ancak biter (M7 Uzatması,M8, M9). 10'ardan 30 km eklersek;

2015'te 230 km olur.

Bunların 2. etapları 3 sene sonra bitse araya birde Haliç Tramvayını koysan 30 km daha ekle;

2018'de 260 km olur.

M10, M11, M12'lerden 15'er ekle

2023'te 300 km raylı ssitem eder.



BU YETER Mİ? 2023 İÇİN.

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 12:02
gönderen Esat
14 sene sonrası? 14 sene geriye bakarak İstanbul' un bazı yerleri iyiye giderken pek çok şeyinde kötüye gittiğini düşünüyorum, bir şekilde insanların İstanbul' a geliş sayısı azaltılamaz ise hiç yetmez ama normal şartlarda da İstanbul büyüklüğünde bir kent için yetersiz olacağını düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 13:06
gönderen Mehmet Kasım
300 km raylı sistem yetmez mi diyorsun? Daha fazlasını yapmaya güçleri yetmez. Hadi kassınlar 350 olur en fazla.

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 13:49
gönderen Esat
O yapamayanların sorunu Mehmet. 300 km yetecekse neden 600 km den söz ediliyor o zaman, yetmeyeceğini bu işin başındaki kişiler onaylamış oluyor her şeyden önce, hedef bu diyor ve bu hedefin dahi İstanbul' un trafik sorununu çözmeyeceğini biliyoruz, çünkü trafik sorununu çözmüş bir kent yoktur, trafik sorununu hafifletmiş kentler vardır. New York un 600 km raylı sistemi varda ne oluyor, yine trafik keşmekeş, hakeza Londra.

Dolayısı ile ben 14 yıl sonra İstanbul' un 20 milyon nüfusu çok rahatlık ile geçmiş olacağını düşünüyorum, 2015 te İBB raylı sistemlerin günde 1 milyon yolcu taşımasından söz ediyor yani bu inşaatlar bitince diyelim hadi, 1 milyonda İETT taşıyor, artı dolmuşlar ve minibüsleri katmıyorum bile. Bir raylı sistem kaç kişiye arabasını bıraktırıyor, ortalama 30.000. Açacağın 5 hat bu kentte kaç kişinin daha arabası ile trafiğe çıkmamasını sağlayacak? 200.000 diyelim P+R lerin de faydası ile. Bunun dışında diğer toplu ulaşımdan yolcuyu bu metrobüsü de dahil edeceğim hızlı ulaşım sistemlerine kaydırabilmek gerekiyor. 200 küsur km raylı sistem güzel ama bir ucu şam bir ucu bağdat bir kent İstanbul :)

Gönderilme zamanı: 08 May Cum, 2009 14:20
gönderen alabay
Bildiğim, İstanbul nüfusu şu an da aşağı yukarı 20 milyon, ki bu "kara" bir rakam. Londra konusunda yanılıyorsun, orada şehir merkezine giriş için bir ücret yaptılar, şehir acaip rahatladı. Almanya biraz değişik bir şekilde otomobilin egzostuna bakarak şehirlere giriş müsaadesi veriyor veya vermiyor. Ama öyle "bişi yapılmıy" diye bir durum yok. Paşa paşa problemlerini çözüyorlar, ama herkes için rahat oluyor demek değil. İnsan ister istemez tramvaya aktarma yapmak zorunda kalıyor. Ama ... işte aktarma yapabileceğin bir şey var ortada. Var, veya da yok, Freiburg'u bu konuda meselâ korkunç eleştiriyorum, benim için orası taşdevri, ama ben Berlinliyim ... halbuki, bir Berlinli için Karlsruhe meselâ çok iyi kabul görür, orası da küçük olsa. Sisteme bakar işte.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 18:49
gönderen Mehmet Kasım
Başlığı 2023 şeklinde değiştirdim. Yorumları bu doğrultuda revize edelim.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 15:04
gönderen İSMAİLÇELİK
Lrt ile metroyu teknik adamlar dışında ayrı demenin anlamı yok.Halk anlamaz bunu metro dieyin geçsin.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 19:58
gönderen Esat
İSMAİLÇELİK yazdı:Lrt ile metroyu teknik adamlar dışında ayrı demenin anlamı yok.Halk anlamaz bunu metro dieyin geçsin.
Uyariniz icin tesekkür ederiz, mesajlari bastan sona okuduysaniz zaten bizde ayni görüsteyiz, yine de tesekkürler :)