ist-RS.09 » İstanbul'un 2023 Raylı Sistem Hedefi
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Benim fikrimide bilin diye yazayım dedim;
T1- Zeytinburnu-Kabataş :13,2km
T2- Güngören-Bağcılar :5,2km
T3- Kadıköy-Moda :2,6km
T4- Topkapı-Habibler :16,2km
- Taksim-Tünel :1,6km
M1- Yenikapı-Havalimanı :20,3km
M2- Yenikapı-Hacıosman :22,2km
Maçka-Taşkışla Teleferik :350m
Eyüp-Piyer Loti Teleferik :400m
Taksim Kabataş Finüküler :600m
Beyoğlu-Karaköy Finiküler :550m
Kadıköy-Kaynarca :26,5km
Otogar-Kirazlı :5,7km
Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat :15,8km
Marmaray :76,3
Üsküdar-Çekmeköy :19km
Bakırköy-Kirazlı :9km
Kabataş-Mahmutbey :25km
Bakırköy-Beylükdüzü :25km
olmak üzere 285 km olacaktır, benim düşüncem bundan fazlasına sahip olmak için daha fazla beklememiz gerektiği yönündedir.
Hedef olarak da İBB'nin yapamayacağı 618 midir 630 mudur demesinin bir anlamı yok. Benim dediğime en fazla bir metro hattı daha ekleyebilirler o zaman da 300 olur zaten...
T1- Zeytinburnu-Kabataş :13,2km
T2- Güngören-Bağcılar :5,2km
T3- Kadıköy-Moda :2,6km
T4- Topkapı-Habibler :16,2km
- Taksim-Tünel :1,6km
M1- Yenikapı-Havalimanı :20,3km
M2- Yenikapı-Hacıosman :22,2km
Maçka-Taşkışla Teleferik :350m
Eyüp-Piyer Loti Teleferik :400m
Taksim Kabataş Finüküler :600m
Beyoğlu-Karaköy Finiküler :550m
Kadıköy-Kaynarca :26,5km
Otogar-Kirazlı :5,7km
Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat :15,8km
Marmaray :76,3
Üsküdar-Çekmeköy :19km
Bakırköy-Kirazlı :9km
Kabataş-Mahmutbey :25km
Bakırköy-Beylükdüzü :25km
olmak üzere 285 km olacaktır, benim düşüncem bundan fazlasına sahip olmak için daha fazla beklememiz gerektiği yönündedir.
Hedef olarak da İBB'nin yapamayacağı 618 midir 630 mudur demesinin bir anlamı yok. Benim dediğime en fazla bir metro hattı daha ekleyebilirler o zaman da 300 olur zaten...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
2019 metro haritası
Başkan Topbaş seçim borsasına metro vaadleriyle girmiş; bu sefer metrobüs yok topu birden raylı sistem vaadi bir haritamız ve videomuz var. Buyrun ne kadarına inanacağınız size kalmış.
Bu metrolar biraz revizyon geçirip yapılırsa İBB her gün metroda güllaç dağıtırsa ne tatlı olurdu değil mi?:D
Video: http://www.ibbtube.com/4521-her-yerde-m ... metro.html
Harita Büyük hali: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/HaberResim/ ... age001.jpg
Başkan Topbaş seçim borsasına metro vaadleriyle girmiş; bu sefer metrobüs yok topu birden raylı sistem vaadi bir haritamız ve videomuz var. Buyrun ne kadarına inanacağınız size kalmış.
Bu metrolar biraz revizyon geçirip yapılırsa İBB her gün metroda güllaç dağıtırsa ne tatlı olurdu değil mi?:D
Video: http://www.ibbtube.com/4521-her-yerde-m ... metro.html
Harita Büyük hali: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/HaberResim/ ... age001.jpg
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hedef koymak güzel bir şey ama 2013 - 2019? 6 yıl içerisinde ilave olarak bu kadar hattın işletmede olması? Gerçek olabilirse ne kadar güzel olur. Eğer ekonomik sıkıntılar yaşanmaz ise bir taraftan İBB bir taraftanda UDH eli ile metro inşaatlarına devam edilse dahi benim tahminim bu haritayı tutturamayabiliriz. Şu bakanlığa devir mevzusunu bayağıdır takip etmiyoruz, bir değişiklik oldu mu olacak mı belli değil.
2014 yıl başı itibari ile İncirli-Beylikdüzü, Mahmutbey-Mecidiyeköy, Kirazlı-Bakırköy, Bostancı-Dudullu ve Marmaray bağlantılı Havalimanı uzatmalarına başlansa 5 yılda ancak bu hatlar bitirilip açılabilir diye düşünüyorum. Bir ilave olarak havalimanı gazı ile Marmaray' ın 3. limana uzatması da olabilir.
2014 yıl başı itibari ile İncirli-Beylikdüzü, Mahmutbey-Mecidiyeköy, Kirazlı-Bakırköy, Bostancı-Dudullu ve Marmaray bağlantılı Havalimanı uzatmalarına başlansa 5 yılda ancak bu hatlar bitirilip açılabilir diye düşünüyorum. Bir ilave olarak havalimanı gazı ile Marmaray' ın 3. limana uzatması da olabilir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
---------------------------------------------------------------
Karayolunun Sonu Yok
İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalından Doç. Dr. Murat Ergün İstanbul trafiğine tek çözümün raylı sistem olduğunu ama bugün birbirine entegre olmayan biçimde yapıldığını, bunun da çözüm getirmeyeceğini söyledi.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalından Doç. Dr. Murat Ergün, İstanbul trafiğini kilitleyen sorunların başında Büyükşehir Belediyesinin plansız yapılaşmaya izin vermesinin geldiğini söyledi, şehir merkezlerine, ana arterler üzerine AVM yapıldığını hatırlattı.
Ergün bianete çok tartışılan İstanbul trafiğinin sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirdi.
Rantsal dönüşüm
* Kentsel dönüşüm yerine rantsal dönüşüm yapmaya çalıştılar. Bu dönüşüm bitince İstanbul trafiği iki katına çıkacak. Çünkü İstanbulda kentsel dönüşümün olduğu yerler şehir merkezleri; yani en büyük rantın olacağı yerler. Bu trafik daha hiçbir şey değil.
Şehir merkezinde yapılaşmanın tümüyle azaltılması lazım, üstüne konması değil. Çok büyük rant var. Bu nedenle planlı gelişmiyor.
* Zincirlikuyuya Zorlunun binasını koyduğunuz zaman böyle felç olur, saat yedide gidin 500 metreyi iki saatte alırsınız. İnsanlar gitmiyor artık, çalışma saatlerini değiştirdiler, sabah altıda çıkıyorlar evden gece dokuzda dönüyoruz.
Hatalı politikalar
* Kent içindeki yolcu trafiğinin yüzde 90ı karayoluyla yapılıyor, ama hala karayolu yapalım diyorlar ve bunu çözümmüş gibi sunuyorlar. Halbuki İstanbula bir tane karayolu yapmamak lazım.
Yeni karayolları trafiği rahatlatmaz. Kavşak, üstgeçit yapıyorsunuz, o noktadaki sorunu çözüyorsunuz, diğer nokta patlıyor bu sefer. Noktasal, geçici, palyatif çözümler çözüm değil.
* Şu anki trafiğe şükretmek lazım. Şimdi 14 milyonluk İstanbul 25 milyon olunca nasıl çözeceksiniz. Politikaların tümü hatalı, ama hala köprü yapacağız, yol yapacağız denip öncelik onlara veriliyor.
* Ulaşımda bir plan 40-50 yıllık yapılır, bizde günü kurtaralım diye yapılıyor.
1997 yılında İTÜde İstanbul için ulaşım ana planı yapıldı. Orada 2017ye kadar 600 kilometre raylı sistem yapılması gerektiği yazıyor. Oysa bugün cadde tramvayı dahil 50 kilometre yok, banliyö hatları önceden olduğu için onları saymıyoruz. 15 sene önce yapmamız gereken işe şimdi uyanıyoruz.
O planda üçüncü köprü de üçüncü havaalanının taşınması da bu kadar fazla yapılaşma da yok, buna rağmen 600 kilometre raylı sistem ihtiyaç var denmiş.
Marmaray
* Marmaray açılıyor deniyor ama gidemiyor hiçbir yere. Binen üç aktarma yapacak! Oysa ulaşımda aktarması az olan sistemi tercih eder vatandaş.
Gelir durumu düşük insanlar için yapılıyor ama üç aktarmayla öldü demek o insan, üç saatte evine gidemez. Bu eksik haliyle Marmaray çözüm değil.
* İki sene sonra belki Marmaray tamamlanacak ama Marmaraya alternatif otomobillerin geçeceği tünel yapılıyor bir de. Siz otomobil sahibi olsanız, iki dakikada arabayla geçeceğiniz tüneli mi, Marmarayı mı tercih edersiniz?
* İstanbulda saati yok trafiğin. Çözümü de Marmaray değil. Çünkü entegre değil sistemler. Taksimden havaalanına 47 dakikada gideceksiniz diyorlar, zaten normal trafikte taksiye atlasan yarım saatte gidiliyor. Metro da aktarmalı, kim kullanır? Öyle bir ulaşım sistemini kim çekmek ister? Ancak Başakşehir tarafındakiler mecbur kaldıkları için kullanır.
Metrobüs
* Desteklediğimiz bir proje ama Beylikdüzüne kadar uzatılmaması gerekirdi, şimdi insanlar biniyor ama kucak kucağa gidiyor. Özellikle kadınlar kullanamıyor.
Aynı sistem 1990da banliyö hatlarında oldu. Banliyö hatları çok talep gördü, sıkıştı, sonra kimse kullanmamaya başladı.
* Metrobüs sistemi kendi içinde yetersiz, kapasiteyi karşılayacak düzeyde değil. Üstelik bir araç bozulunca sistem çöküyor.
* Bir uzman metrobüs kalkacak dedi. Kaldıramazlar, kalkarsa İETT batar. Şu an İETT yıllık yaklaşık 1 milyon TL zarar ediyor. Metrobüs olmasa batar.
* Ayrıca çalışan bir sistemi kaldıracaksanız metro yapılması gerekir, o da iki yılda bile olmaz, en az on yıl...
Metro
* Metroyu kim kullanır? Arabası olan mı, düşük gelir grubu mu? Şu an metronun geçtiği yer zengin bölge. Yani yapılan yatırımların bile çoğu arabası olana yönelik. Dar gelir grubuna değil, oysa onlar kullanıyor toplu taşımayı.
* Bir de pahalı. Vatandaş mecbur kaldığı için kullanıyor. Toplu taşıma sistemleri ucuz olmak zorunda, metro da öyle.
Üçüncü köprü
* Üçüncü köprü yolu Mahmutbey gişelerine bağlanıyor. Proje yeni geldi oraya bağlanacak. Oradaki trafik kaosunu düşünebiliyor musunuz; şu an bir buçuk saatte geçemiyorsunuz 300 metreyi. Trafiği çözmek değil, nasıl trafik yaratırım diye uğraşıyorlar.
* Üçüncü köprü güzergahı belirlenirken etüt bile yapılmadı, yedi milyar dolarlık yatırımın projesi bile yoktu. Dalga geçer gibi...
Denizyolu
* Denizyolu İstanbulda efektif kullanılamıyor. Bazı çözümler konuşuluyor. Mesela kamyonları denizden taşıyalım, Derinceden alalım Tekirdağa taşıyalım diye... İyi de o zaman üçüncü köprüyü niye yapıyoruz, transit trafik için yapılıyordu o. O köprünün taşıyacağı trafiği denize taşıtıyorsun.
Siyasi baskı
* Siyasi baskı var. Mesela belediyenin projesi geliyor, karayolları siyasi baskıdan kabul etmek zorunda kalıyor.
* Kartal Kadıköy metro hattının günde 700 bin yolcu taşıması lazım ama şu an maksimum taşıdığı 130 bin. Raylı sistem yapıyorsunuz, ama yolcu gelmiyor. Çünkü metro istasyonlarını belirlerken siyasiler giriyor işin içine. Alt kademe bu baskıyı önleyemiyor.
* Hiçbir şey uzmanlara bırakılmıyor. Uzman da yandaş oluyor, lafını söylemiyor. İtiraz eden yok, yanlış diyeni suçluyorlar. Hiçbir akademisyen konuşamıyor. Büyükşehirin danışmanı hocalar konuşuyor televizyonda.
Yapılması gerekenler
* Şehir merkezine AVM koymayacaksın.
* Planını düzgün ve yirmi sene önceden yapacaksın. Şu an yapılan planların hepsi geçersiz, çünkü belediye imarı değiştiriyor sürekli, yapılan projeler anlamsız kalıyor.
* Üniversitelerle birlikte çalışılması, üniversitelerden yardım alınması lazım.
* 2025ten önce çözüm şansı yok. Ancak 200-300 kilometre raylı sistem yapılacak, bunlar entegre olacak. Şimdi yapılanlar da kesik kesik sistemler. Oysa birbirine bağlantılı olması lazım. Entegre olmadan yapınca bir işe yaramaz.
http://bianet.org/bianet/kent/150825-ka ... n-sonu-yok
---------------------------------------------------------------
Karayolunun Sonu Yok
İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalından Doç. Dr. Murat Ergün İstanbul trafiğine tek çözümün raylı sistem olduğunu ama bugün birbirine entegre olmayan biçimde yapıldığını, bunun da çözüm getirmeyeceğini söyledi.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalından Doç. Dr. Murat Ergün, İstanbul trafiğini kilitleyen sorunların başında Büyükşehir Belediyesinin plansız yapılaşmaya izin vermesinin geldiğini söyledi, şehir merkezlerine, ana arterler üzerine AVM yapıldığını hatırlattı.
Ergün bianete çok tartışılan İstanbul trafiğinin sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirdi.
Rantsal dönüşüm
* Kentsel dönüşüm yerine rantsal dönüşüm yapmaya çalıştılar. Bu dönüşüm bitince İstanbul trafiği iki katına çıkacak. Çünkü İstanbulda kentsel dönüşümün olduğu yerler şehir merkezleri; yani en büyük rantın olacağı yerler. Bu trafik daha hiçbir şey değil.
Şehir merkezinde yapılaşmanın tümüyle azaltılması lazım, üstüne konması değil. Çok büyük rant var. Bu nedenle planlı gelişmiyor.
* Zincirlikuyuya Zorlunun binasını koyduğunuz zaman böyle felç olur, saat yedide gidin 500 metreyi iki saatte alırsınız. İnsanlar gitmiyor artık, çalışma saatlerini değiştirdiler, sabah altıda çıkıyorlar evden gece dokuzda dönüyoruz.
Hatalı politikalar
* Kent içindeki yolcu trafiğinin yüzde 90ı karayoluyla yapılıyor, ama hala karayolu yapalım diyorlar ve bunu çözümmüş gibi sunuyorlar. Halbuki İstanbula bir tane karayolu yapmamak lazım.
Yeni karayolları trafiği rahatlatmaz. Kavşak, üstgeçit yapıyorsunuz, o noktadaki sorunu çözüyorsunuz, diğer nokta patlıyor bu sefer. Noktasal, geçici, palyatif çözümler çözüm değil.
* Şu anki trafiğe şükretmek lazım. Şimdi 14 milyonluk İstanbul 25 milyon olunca nasıl çözeceksiniz. Politikaların tümü hatalı, ama hala köprü yapacağız, yol yapacağız denip öncelik onlara veriliyor.
* Ulaşımda bir plan 40-50 yıllık yapılır, bizde günü kurtaralım diye yapılıyor.
1997 yılında İTÜde İstanbul için ulaşım ana planı yapıldı. Orada 2017ye kadar 600 kilometre raylı sistem yapılması gerektiği yazıyor. Oysa bugün cadde tramvayı dahil 50 kilometre yok, banliyö hatları önceden olduğu için onları saymıyoruz. 15 sene önce yapmamız gereken işe şimdi uyanıyoruz.
O planda üçüncü köprü de üçüncü havaalanının taşınması da bu kadar fazla yapılaşma da yok, buna rağmen 600 kilometre raylı sistem ihtiyaç var denmiş.
Marmaray
* Marmaray açılıyor deniyor ama gidemiyor hiçbir yere. Binen üç aktarma yapacak! Oysa ulaşımda aktarması az olan sistemi tercih eder vatandaş.
Gelir durumu düşük insanlar için yapılıyor ama üç aktarmayla öldü demek o insan, üç saatte evine gidemez. Bu eksik haliyle Marmaray çözüm değil.
* İki sene sonra belki Marmaray tamamlanacak ama Marmaraya alternatif otomobillerin geçeceği tünel yapılıyor bir de. Siz otomobil sahibi olsanız, iki dakikada arabayla geçeceğiniz tüneli mi, Marmarayı mı tercih edersiniz?
* İstanbulda saati yok trafiğin. Çözümü de Marmaray değil. Çünkü entegre değil sistemler. Taksimden havaalanına 47 dakikada gideceksiniz diyorlar, zaten normal trafikte taksiye atlasan yarım saatte gidiliyor. Metro da aktarmalı, kim kullanır? Öyle bir ulaşım sistemini kim çekmek ister? Ancak Başakşehir tarafındakiler mecbur kaldıkları için kullanır.
Metrobüs
* Desteklediğimiz bir proje ama Beylikdüzüne kadar uzatılmaması gerekirdi, şimdi insanlar biniyor ama kucak kucağa gidiyor. Özellikle kadınlar kullanamıyor.
Aynı sistem 1990da banliyö hatlarında oldu. Banliyö hatları çok talep gördü, sıkıştı, sonra kimse kullanmamaya başladı.
* Metrobüs sistemi kendi içinde yetersiz, kapasiteyi karşılayacak düzeyde değil. Üstelik bir araç bozulunca sistem çöküyor.
* Bir uzman metrobüs kalkacak dedi. Kaldıramazlar, kalkarsa İETT batar. Şu an İETT yıllık yaklaşık 1 milyon TL zarar ediyor. Metrobüs olmasa batar.
* Ayrıca çalışan bir sistemi kaldıracaksanız metro yapılması gerekir, o da iki yılda bile olmaz, en az on yıl...
Metro
* Metroyu kim kullanır? Arabası olan mı, düşük gelir grubu mu? Şu an metronun geçtiği yer zengin bölge. Yani yapılan yatırımların bile çoğu arabası olana yönelik. Dar gelir grubuna değil, oysa onlar kullanıyor toplu taşımayı.
* Bir de pahalı. Vatandaş mecbur kaldığı için kullanıyor. Toplu taşıma sistemleri ucuz olmak zorunda, metro da öyle.
Üçüncü köprü
* Üçüncü köprü yolu Mahmutbey gişelerine bağlanıyor. Proje yeni geldi oraya bağlanacak. Oradaki trafik kaosunu düşünebiliyor musunuz; şu an bir buçuk saatte geçemiyorsunuz 300 metreyi. Trafiği çözmek değil, nasıl trafik yaratırım diye uğraşıyorlar.
* Üçüncü köprü güzergahı belirlenirken etüt bile yapılmadı, yedi milyar dolarlık yatırımın projesi bile yoktu. Dalga geçer gibi...
Denizyolu
* Denizyolu İstanbulda efektif kullanılamıyor. Bazı çözümler konuşuluyor. Mesela kamyonları denizden taşıyalım, Derinceden alalım Tekirdağa taşıyalım diye... İyi de o zaman üçüncü köprüyü niye yapıyoruz, transit trafik için yapılıyordu o. O köprünün taşıyacağı trafiği denize taşıtıyorsun.
Siyasi baskı
* Siyasi baskı var. Mesela belediyenin projesi geliyor, karayolları siyasi baskıdan kabul etmek zorunda kalıyor.
* Kartal Kadıköy metro hattının günde 700 bin yolcu taşıması lazım ama şu an maksimum taşıdığı 130 bin. Raylı sistem yapıyorsunuz, ama yolcu gelmiyor. Çünkü metro istasyonlarını belirlerken siyasiler giriyor işin içine. Alt kademe bu baskıyı önleyemiyor.
* Hiçbir şey uzmanlara bırakılmıyor. Uzman da yandaş oluyor, lafını söylemiyor. İtiraz eden yok, yanlış diyeni suçluyorlar. Hiçbir akademisyen konuşamıyor. Büyükşehirin danışmanı hocalar konuşuyor televizyonda.
Yapılması gerekenler
* Şehir merkezine AVM koymayacaksın.
* Planını düzgün ve yirmi sene önceden yapacaksın. Şu an yapılan planların hepsi geçersiz, çünkü belediye imarı değiştiriyor sürekli, yapılan projeler anlamsız kalıyor.
* Üniversitelerle birlikte çalışılması, üniversitelerden yardım alınması lazım.
* 2025ten önce çözüm şansı yok. Ancak 200-300 kilometre raylı sistem yapılacak, bunlar entegre olacak. Şimdi yapılanlar da kesik kesik sistemler. Oysa birbirine bağlantılı olması lazım. Entegre olmadan yapınca bir işe yaramaz.
http://bianet.org/bianet/kent/150825-ka ... n-sonu-yok
---------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet güzel derlenmiş ve güzel ifade edilmiş, açıkçası son zamanlarda ortalıkta dolaşan ifade edilmesi becerilememiş ya da maksatlı beyanatlar yanında bu yazı hakikatten iyiydi. Bunu eleştirilere katılmak anlamında değil anlatımı sunumu anlamında söylüyorum, sorun olarak gördüğü herşeyi basitçe özetlemiş ve çokta doğru noktalar barındırıyor.
Son günlerde tv lerde çok fazla İstanbul ve metroları tartışmaları var, üzülerek izliyorum açıkçası, konunun uzmanı kişilerin kendini, projeleri ve amaçları ifade edemediğini görmek benim için üzücü. Karşıt fikirler her zaman olacaktır, bunların içinde haklı olanlarda olacaktır, anlatmayı da anlamayı da bilmek gerekiyor bence.
Son günlerde tv lerde çok fazla İstanbul ve metroları tartışmaları var, üzülerek izliyorum açıkçası, konunun uzmanı kişilerin kendini, projeleri ve amaçları ifade edemediğini görmek benim için üzücü. Karşıt fikirler her zaman olacaktır, bunların içinde haklı olanlarda olacaktır, anlatmayı da anlamayı da bilmek gerekiyor bence.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu güzergah ile ilgili yapılan haberleri ben genellikle sitede çeşit olsun diye alıyorum ya da ilgili tartışma başlıklarında fikir jimnastiği için alıntılıyor ve yazıyorum, yoksa ortada proje nerede, kimin, ne zaman, nereye yapılacak gibi yüzlerce soru var.Anatolian yazdı:İBB Halkla İlişkiler resmi sayfasında paylaşılmış...Ortada bir proje var 2017'de bitecek deniyor(tabii ki öyle bir şey olmayacak ) ortada bin bir türlü güzergah dolaşıyor
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bir şey söyleyeceğim, bu haritada Hastane diye bir durak var ya, onun hemen güney kısmı kocaman yeşil alan ya neden biliyormusunuz? Çünkü orada İstanbul'un tamamına dağıtılan doğalgazın Marmara denizi içerisinden gelen ve az kuzeyde bulunan Botaş Genel Müdürlüğü'nün de olduğu yere giden ana boru hattı var. Oranın aynı zamanda metro olması ne kadar mantıklı ki? Biraz daha batısından götürüp sadece istasyonu oraya yapmaları saçma mı?