ist-RS.09 » İstanbul'un 2023 Raylı Sistem Hedefi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-RS.09 » İstanbul'un 2023 Raylı Sistem Hedefi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Nis Cum, 2009 16:14

Bir çok planlar programlar gündemde. 5 yıllık planlardan tutun 2023 master planına kadar bir çok şey konuşuluyor. Peki İstanbul'a nihai raylı sistem hedefi kaç km olmalıdır?

Kaç km metro?

Kaç km hafif metro?

Kaç km tramvay?

Kaç km banliyö?

Ve en can alıcı soru: KAÇ METREDE BİR İSTASYON OLMACAK ŞEKİLDE OLMALI?

1-İstanbulun her yerinde 1 km'de 1 istasyon olmalı?

2-1.5 Km'de 1 olmalı?

3-Daha seyrek olmalı?

4-Daha sık olmalı?
En son Mehmet Kasım tarafından 10 May Pzr, 2009 18:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cum, 2009 16:43

Neden halen metro, hafif metro ayrımı yapmak gereği duyuyorsun ki Mehmet? Bu konuyu defalarca irdeledik, bunun halk için gereksiz bir ayrım olduğunu anlattık, sadece kafa karıştıran ve salataya limon dahi olmayan teknik bir ayrım bırakalım onu teknik elemanlar düşünsün bu sistemlerin tamamı metrodur.

İkinci olarak, nihai hedef diye bir şey koyabilmen için şehrin büyümesini durdurmuş olman lazım? Mümkün mü? New York 600 km metrosunun yetmediğini ve kapasitesini nasıl arttıracağını tartışıyorken, pek çok büyük Amerikan kentinde yeni metro projeleri ve tramvay projeleri düşünülüyor. Avrupa, otobüsler ile çözemediği soruna yeniden tramvaylar ile arayış içerisinde, Londra' nın trafik sorunu çözüldümü? Hayır. Dolayısı ile bence ortaya bir yıl hedefi koymadan nihai hedef koyulamaz. Kerteriz noktaları lazım, dersin ki; 2023 te İstanbul' da nüfus ne olur, yüzölçümü ne olur buna mukabil ne kadar raylı sistem yapılmış olmalıdır? İkinci kerterizde 50 yıllık bir hedef ile 2050 de ki raylı sistem uzunluğunu düşünürüz.

Üçüncü olarak, istasyon sıklığı neye göre belirlenir? Bunun bir takım teknik kriterleri var. Bunlar aşılamaz ya da değiştirilemez kurallar değildir. Pek çok yerde kritere uymayan pek çok istasyon vardır. Yine daha önce defalarca tekrarladığım bir teoriye göre, Yolcuların toplu taşıma hizmetlerinden faydalanmasında oran kişinin konumu ile kullanacağı sistemin ona en yakın istasyonu arasındaki mesafedir. Bu da teoride 250 metre den sonra maksimum 500 metre de 0, yani yazı ile SIFIR a düşer. Ama bu 500 metrede bir metro istasyonu yapın anlamına gelmez. İşte bu yüzden gerçekten planlı kentlerde metro ve ağır raylı sistemler planlanırken, hafif raylı sistemler (tramvay usw.) ve otobüs hatlarının beslemesi ile birlikte planlanır. Bu şekilde yolcuların bir ya da bir kaç aktarma ile toplu taşımanın omurgası konumuna getirilmiş olan metro hatları ve banliyö hatlarına erişmesi sağlanır. Yolcu ilk biniş yapacağı noktaya 250 metre kadar yakında onun faydası yüksektir. Şimdi bu söylediklerimden pek çok kişi 250 ya da 500 metrede bir metro istasyonu anlayacaktır eh onlara da söyleyecek bir şeyim yok. Her Evin Bodrumuna İstasyon. Bu sloganı ben bulmuştum hatırlarsanız. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Nis Cum, 2009 21:26

Hafif metro metro ayrımı teknik olarak söyleniyor. Sistemleri tek tek yazmak için belirtim. Tabi ki metrodur hepsi.

2023 yılını baz aldığımızda ve İBB'nin yapmayı planladığı hatları da bildiğimize göre bunlar yeterlimidir? Hangi hatlar gerekli? Neresi eksik kalmış bunları öğrenmeye çalışalım. Başlığın amacı bu.

Diğer başlıklarda ki önerilerimizi toplu hale getirdiğimizde 2 ayrı aks eklenmeli gbi duruyor.

1.aks: E6-Suriçi-Beşiktaş aksı

2.aks: Otogar-E6-Mecidiyeköy aksı


Bu 2 aksı da yapıldı mı olay tamam olur galiba. Ama yeşil ve sarı hatların olmadığını düşündüğümüz de bir şeylrin eksik olduğu hissine kapılıyorum.



Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cmt, 2009 15:02

Valla kaç km olmalıdır hesaplayamam ama Mehmet, aşağıdaki linke bak, senin bütün önerilerin orada, sadece şu Beşiktaş-Sirkeci Sur içi hattını çıkarttım çünkü çok zorlama geldi bana ve çizimdeki hatlar üzerinde zaten öyle bir hatta gerekte kalmadı, daha önce de sana bir iki kez söylemiştim, bence sende bütünü görme sorunu var. Yani hatları tek tek düşünüyorsun, evet belli yerlerde ona bağlansın buna bağlansın diyorsun ama bence hani eksik bir şey var diyorsun ya, işte o eksik olan bütüne bakışın, ben linkteki haritayı incelemenizi ve düzeltmelerinizi iletmenizi rica ediyorum.

Bakın Levent' e Mecidiyeköy' e ulaştık, E6 yı toparladık. Bahçeşehiri her yere bağladık. Banliyölerimizi yerleştirdik. Bir tek Havalimanından kuzeye çıkacak hattı yapmadım, Anadolu yakası hatlarını yapmadım onlarıda işlerim, bir de dediğim gibi o Sur içi metrosunu yapmadım çünkü bu hali ile gerek yok. M1 in sistemi revize edildiğinde daha sık tren çalıştırılarak zaten sur içi taşınacak. Bence Suriçi, Zeytinburnu, Bayrampaşa, GOP Merkez bölgesinin bu hatlara tramvay ve iyi organize edilmiş otobüsler ile dağıtılması zaten soruna bir nebze çözüm olacaktır. Sadece metro düşünürseniz her zaman diyorum alın elinize cetveli 6 tane yatay 6 tane dikey çizim olsun bitsin, olur mu? Olmaz dimi?

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 30469&z=10

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Cmt, 2009 18:34

Linki inceledim ama tam olarak benim önerilerimi yansıtıyor mu? Başakşehir-Beylikdüzü-Bakırköy ? Böyle bir şey önerdim mi? Hatırlamadım. Ayrıca E6'dan Haliç'e yönelen hattın direk Mecididyeköy'e gitmesini önermiştim linkte Haliç-Şişhane-Beşiktaş şeklinde gösterilmiş. Orada İBB projesi var öner bana ait değil

Suriçi zorlama olabilir doğru. Anıtlar Kurulundan dolayı.

Ama E6 yolunun metro ile Topkapı veya Mecididyeköy'e bağlanması iyi bir çözüm olur. Ama İETT metrobüs yapacak. Yani yapmak istiyor.

Sonuçta öneri bunlar. İlla yapılsın demiyorum. Ama bazıları çok önemli hatlar.

Linke genel olarak baktığımda ve yorumlara baktığımda kendimi tam olarak ifade edemediğimi anladım. Benim anlayışım İstanbul'da maksimum raylı sistem minimum otobüs anlayışıdır. Yoksa bir yere dakka başı otobüs koyup her mahallenin sorununu bir yere kadar çözersiniz. Benim istediğim o değil. Konfora ve dakikliğe önem veriyorum.

EVET HER YERE METRO....

Maksimum metro

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cmt, 2009 19:46

Her yere metro yaparak bu işi çözen adam olursan elini önce ben öperim. Verdiğim linkte ben düzeltmeler yaptım, parasını ben vericem demekle olmuyor Mehmet, sonuçta o iddiayı kaybedersen verecek paran yok, ben bütünü görüyorum ve gerçekçi yaklaşıyorum, sen ise iki nokta arasında gitsinde nasıl giderse gitsin diyorsun?

Senin kendini ifade edememe problemin yok, bence düşündüğünü çok iyi yansıtıyorsun, sorun düşüncelerinin tamamen sana özel olması, senin İstanbul' u ne kadar iyi bildiğinden bir şüphem yok ama bence o güzergahlarda bir ulaşım potansiyeli olamaz. Bahçeşehir halkını terör yuvalarından geçirerek ormanların içinden Mecidiyeköy' e ulaştırmak bir çözüm olamaz, bunlarda nacizane benim fikirlerimdir, ve zaten bakın ve düzeltmeniz varsa belirtin dedim, ben senin önerilerin üzerinden bazı düzenlemeler yapmıştım sadece :) kapish?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Nis Pzr, 2009 00:16

Esat yazdı:Her yere metro yaparak bu işi çözen adam olursan elini önce ben öperim.
Bir sınırı var tabi ki. Tramvay yapılması lazımsa tramvay, metrobüsse metrobüs. Ama ağırlıklı olarak metro. Gerektiği yere.
Esat yazdı:Verdiğim linkte ben düzeltmeler yaptım, parasını ben vericem demekle olmuyor Mehmet, sonuçta o iddiayı kaybedersen verecek paran yok, ben bütünü görüyorum ve gerçekçi yaklaşıyorum, sen ise iki nokta arasında gitsinde nasıl giderse gitsin diyorsun?
Olurmu nereden giderse gitsin demiyorum. Yolcu yoğunluğu nerede ise oraya gitmeli. Mesela E6 yolundan Mecidiyeköy veya Suriçi ne kadar yolcu taşır. e arka arkaya sıralanıp gelen zavallı körüklü iett otobüsleri de rahatlamış olur.
Esat yazdı:Senin kendini ifade edememe problemin yok, bence düşündüğünü çok iyi yansıtıyorsun, sorun düşüncelerinin tamamen sana özel olması, senin İstanbul' u ne kadar iyi bildiğinden bir şüphem yok ama bence o güzergahlarda bir ulaşım potansiyeli olamaz. Bahçeşehir halkını terör yuvalarından geçirerek ormanların içinden Mecidiyeköy' e ulaştırmak bir çözüm olamaz, bunlarda nacizane benim fikirlerimdir, ve zaten bakın ve düzeltmeniz varsa belirtin dedim, ben senin önerilerin üzerinden bazı düzenlemeler yapmıştım sadece :) kapish?
Bahçeşehir'e yapılacakmetro Altınşehir'e uğramadan nasıl geçecek ki? Başka şansı mı var? Ormanların içinden derken oralarda büyükbir toplu konut öngörülüyor. İBB 65.000 konut yapacağını ve oraları kentsel dönüşüme tabi tutacağını söylüyor.


Önerdiğim hangi güzergahta yolcu potansiyeli olmaz?

a-E6'dan Mecidiyeköy'e mi?

b-Suriçini geçip Beşiktaşa'mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Pzr, 2009 09:45

Ya zaten Beşiktaş ile ilgili kısmı yazmıştım, ben eklemedim ama olmaz diye değil, o anda vaktim yoktu ve birazda çekinceli kaldım acaba sur içinde kaç yıl sürer diye :).

E6 konusuna gelince zaten benim çizdiklerimde de E6 vardı, o konularda hemfikiriz Mehmet, sadece ben biraz güzergahlar ile oynadım, sen Şişhane-Kabataş etüt var deyince bir de üstüne Eyüp ü eklemiştin, bende güzergahı o istikamete çektim, sonuçta hepsi bizden çıkan fikirlerdi sadece ben derleyip toplamaya çalıştım. O hatları Mecidyeköy' de birleştirdim, hani stadın oradaki otopark varya o bölgede. Sonuçta olmayacak bir şey yok.

Orman konusuna gelince, o çizgilerden bir tanesi çok yukarıdan gidiyordu, Altınşehir' den geçmeden gidemezsin, zaten benim verdiğim google linkinde de oradan geçiyor, geçmiyor mu? Ama daha kuzeyden gidecek bir hat şimdilik metro olmamalı, banliyö frekansında çalışan ve biraz daha kuzeyi toplayan bir hat olmalı diyorum sadece ve zaten İBB nin Ambarlı-Ispartakule ve buradan da kuzeyden 3.köprüye giden bir banliyö düşüncesi var zaten, ağırlıklı olarak yük taşımak için ama o kadar rayı döşedikten sonra herhalde yolcu da taşınır :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Nis Pzr, 2009 12:03

Kabataş-Şişhane etüdü İBB'nin gündeminde olan bir konu. Ben çok fazla tutmadım. Sirkeci demiştim. Benim o bölge için Sirkeci olmayacaksa şöyle bir önerim olabilir:

Beşiktaş'tan başlayıp Kabataş ve Karaköy'ü geçip Şişhane'ye uğrayıp Haliç Boyunca giden ve Sütlüce, Kağıthane gibi bir sistem olabilir. Çünkü Eminönü-Alibeyköy TramVayı güney haliç benim önerimde kuzey haliç toplar. Kağıthane'ye uzar.

E6 Metrosu da bu 2 sistemle entegre olur EYÜP VE SÜTLÜCE ÜZERİNDEN Mecidiyeköy yapabilir.

E6 Metrosu için seçeneklerden en iyisine karar vermek lazım. Mecidiyeköy'e mi? Suriçine mi?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Pzr, 2009 12:32

Tamam, şimdi senden rica edicem, benim haritaya tekrar bak. Aynen senin dediğin gibi Kabataş-Karaköy-Şişhane ve Feshane üzerinden Eyüp e geçiyor. Ve Haliç çevresi için önerine katılamıyorum, o bölgede tramvay hatları haritasına bakarsan Haliç tramvayı dolaştırılmalıdır, ve adına da hakikatten Kültür Tramvayı denilmelidir, çünkü Sirkeciden başlayarak Haliç kıyısındaki tüm tarihi alanları, dolaşıyor, Feshane, Eyüp ü geçiyor, Santral İstanbul a uğruyor, Teknoloji Müzesine, buradan Miniatürk e ve RMK Müzesine, bundan daha güzel bir tramvay hattı da İstanbul' da asla olamaz, o bölgenin hakkı tramvaydır. Metro ise senin önerdiğin gibi bir başlangıç yaparak Sütlüce Kültür Merkezi yakınından Eyüp' e geçerek, diğer başlıkta bahsettiğin GOP semtlerini toplayabilir, ve zaten benim yayında ben o hattı Beşiktaş üzerinden Mecidiyeköy' e çıkartmıştım, ve metro ile bu güzergah bir zaman kaybıda değildir, metro da istasyonlar arası ortalama süre 1,5 dk. ile 2 dk. arasında değişmektedir, istasyonlarını da buna göre yerleştir, her yere ve herkese hizmet eder.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Nis Pzr, 2009 15:08

Kısacası: banliyö tren "hissi" yok henüz sizlerde galiba. Metro genelde merkezde yapılır, dışarılarda değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Pzr, 2009 15:46

alabay yazdı:Kısacası: banliyö tren "hissi" yok henüz sizlerde galiba. Metro genelde merkezde yapılır, dışarılarda değil.

B. Alabay
Linkte banliyöler var Başar. Onların dışında başka banliyöler olamaz ki, zaten Mehmet' in verdiği uç noktaların hepsi yoğun yerleşim yerleri ve geçtiği yerlerde kent içi noktalar. Yani araları bomboş kent alanları değil bunlar. O şekilde olabilecek yerlere ben bir iki banliyö kondurdum zaten tabii doğruluğu tartışılır.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön