1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

ist-TS.09 » İstanbul'da Entegrasyon Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 29 Nis Çrş, 2015 12:28
gönderen Esat
Takip ettiğiniz üzere İBB nin ulaşımda entegrasyonu efektif hale getirme amaçlı bir takım çalışmaları var, bunlardan birisi de yeni aktarma noktaları oluşturarak çok merkezli sistem geçiş. Bu amaçla yapılan çalışmalar bu aşamada mevcut sistemlerin iyileştirilmesini amaçlıyor, bunlardan birini bugün okudum ve bu başlığı açtım.

Çalışma Avcılar bölgesindeki bir stadın kaldırılarak metrobüs için aktarma noktası haline getirilmesini amaçlıyormuş. Açıkçası bu bölgeye gelecek metro projesindeki olası ötelemeler metrobüsün bir süre daha önemini koruyacağını gösteriyor bu anlamda yapılacak çalışmayı destekliyor olsam da, zaten parmakla sayılacak kadar az olan bir spor tesisinin kaldırılarak bunun yapılmasını da garipsiyorum. Umarım onun yerine de ikame edilecek bir tesis yakın bir yerde kurulur.

http://spor.haber7.com/futbol/haber/135 ... onu-oluyor
Avrupa Yakası'nda Sefaköy, Kirazlı, Yenibosna, İncirli, Mahmutbey, Çobançeşme, Çırpıcı, TÜYAP, Avcılar, Kazlıçeşme, Halkalı, Başakşehir, Kayaşehir ve Bahçeşehir’de transfer merkezleri planlandı. Avcılar’daki transfer merkezinin şu anda Avcılar Belediye Spor Kulübü’nün kullanımında olan Turgut Özal Stadı'nın yerine yapılacağı ortaya çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin mülkiyetindeki 17 bin 500 metrekarelik arazi ilçenin en merkezi yerinde bulunuyor.

1 MİLYON METREKARE İNŞAAT YLAPILACAK

Avrupa Yakası'nda toplam inşaat büyüklüğü 600 bin metrekare olan 14, Anadolu Yakası'nda ise toplam inşaat alanı 400 bin metrekare olan 10 aktarma istasyonu yapılacak. Metro, otobüs, metrobüs, Marmaray, tramvay, demiryolu ağı gibi ulaşım hatlarının birleşme noktalarında planlanan aktarma istasyonları ile her yöne kesintisiz ulaşım sağlanması hedefleniyor.

Ulaşım sistemlerinin birbirlerini besleyecek biçimde planlanan transfer merkezlerinde durakların yanı sıra otoparklar - park&ride alanları bölgesel alanda hizmet edecek kamu hizmetleri, ticaret alanları alanlarda bulunacak.

Gönderilme zamanı: 29 Nis Çrş, 2015 15:47
gönderen Uğur
Haber duyumdur bence çünkü daha ihale ilanları arasında Avrupa yakası Aktarma merkezi yer seçimi var. Daha önce aynı ihale yapılıp da Avcılar için önceden belirlenmiş ise bilemem.

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2015 18:47
gönderen kenanmar
Zaten Ist. Üni. nin yanında geniş bir metrobüs park yeri var, Avcilar'da bahsedilen stad E5 kavsaginin kenarında konut ve ticari alanlarin tam icinde son derece değerli bir arazi. Oranin yesil saha stad olmaktan cikmasi için kamu yararı gözetilerek (!) aktarma merkezine dönüştürülmesi çok olumlu bir gelişme (!) Beylikdüzü'ne metro var mi yok mu önce bu netleşecek aksi halde metro varsa Avcilar'da metro çıkışı yapmak için koca stadı aktarma merkezi mi yapacaklar yoksa metro çıkışı altındaki avm'ye varan rezidans ve ticari merkez mi yapacaklar bence herkes açık ve net olmalı. Levent'teki Iett arazisi de aktarma merkezi madem çok ihtiyaç vardı o araziyi neden Dubai seyhine satma karari vardı? Soru(n)lar çokça...

Gönderilme zamanı: 16 May Cmt, 2015 14:04
gönderen emrenmert
Raylı sistemler arası entegrasyon 90'lardan beri sorun olan bir şeydi. Örneğin Taksim'den geçen metro ile Aksaray'dan geçen metro arasında hiçbir entegrasyon yoktu. Şu an ise daha akıllı bir planlamayla pek çok aktarma noktası oluştu. Gelin raylı sistem aktarma noktalarına bakalım:

AVRUPA YAKASI
Şirinevler
* M1A Yenikapı-Havalimanı metrosu (Ataköy istasyonu)
* Metrobüs

Bahçelievler
* M1A Yenikapı-Havalimanı metrosu
* Metrobüs

Zeytinburnu
* M1A Yenikapı-Havalimanı metrosu
* Metrobüs
* T1 Bağcılar-Kabataş tramvayı

Merter
* M1A Yenikapı-Havalimanı metrosu
* Metrobüs

Cevzilibağ
* T1 Bağcılar-Kabataş tramvayı
* Metrobüs

Topkapı
* T1 Bağcılar-Kabataş tramvayı
* T4 Topkapı-Habibler tramvayı

Edirnekapı
* T4 Topkapı-Habibler tramvayı (Şehitlik istasyonu)
* Metrobüs

Ulubatlı
* M1 Yenikapı-Havalimanu/Yenikapı-Kirazlı metrosu
* T4 Topkapı-Habibler tramvayı (Vatan istasyonu)

Aksaray
* M1 Yenikapı-Havalimanu/Yenikapı-Kirazlı metrosu
* T1 Bağcılar-Kabataş tramvayı (Yusufpaşa istasyonu)

Yenikapı
* M1 Yenikapı-Havalimanu/Yenikapı-Kirazlı metrosu
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu
* Marmaray Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi banliyö treni
* İDO iskelesi

Otogar
* M1A Yenikapı-Havalimanı metrosu
* M1B Yenikapı-Kirazlı metrosu

Kirazlı
* M1B Yenikapı-Kirazlı metrosu
* M3 Kirazlı-Başakşehir metrosu

Bağcılar
* M1B Yenikapı-Kirazlı metrosu
* T1 Kabataş-Bağcılar tramvayı

Vezneciler
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu
* T1 Kabataş-Bağcılar tramvayı (Laleli istasyonu)

Sirkeci
* Marmaray Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi banliyö treni
* T1 Kabataş-Bağcılar tramvayı

Eminönü
* T1 Kabataş-Bağcılar tramvayı
* Şehir Hatları iskelesi

Karaköy
*T1 Kabataş-Bağcılar tramvayı
* F2 Karaköy-Beyoğlu füniküleri
* Şehir hatları iskelesi

Taksim
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu
* F1 Kabataş-Taksim füniküleri
* T5 Taksim-Tünel nostalji tramvayı

Kabataş
* F1 Kabataş-Taksim füniküleri
* Şehir hatları iskelesi
* İDO iskelesi
* BUDO iskelesi

Şişhane
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu
* T5 Taksim-Tünel nostalji tramvayı
* F2 Karaköy-Beyoğlu füniküleri (Beyoğlu istasyonu)

Şişli
* Metrobüs (Mecidiyeköy istasyonu)
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu

Gayrettepe
* Metrobüs (Zincirlikuyu istasyonu)
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu

Levent
* M2 Yenikapı-Hacıosman metrosu
* M6 Levent-Rumeli Hisarüstü metrosu


ANADOLU YAKASI
Kadıköy
* M4 Kadıköy-Kartal metrosu
* T3 Kadıköy-Moda-Kadıköy nostalji tramvayı
* İDO iskelesi
* Şehir hatları iskelesi

Üsküdar
* Marmaray Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi banliyö treni
* M5 Üsküdar-Çekmeköy metrosu
* Şehir hatları iskelesi

Altunizade
* M5 Üsküdar-Çekmeköy metrosu
* Metrobüs

Ayrılıkçeşmesi
* Marmaray Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşmesi banliyö treni
* M4 Kadıköy-Kartal metrosu

Uzunçayır
* Metrobüs
* M4 Kadıköy-Kartal metrosu (Ünalan istasyonu)

Gönderilme zamanı: 16 May Cmt, 2015 19:00
gönderen kenanmar
Metrobüs Uzunçayır ve Altunizade aktarmalarını Çile Yolu olarak kabul ediyorum. Avcılar İBB Sosyal Tesisler Durağı'na bile yeni bir üst geçit yapıp asansör koyuyorken bu kadar insanın bindiği metrobüs duraklarını bu kadar rezil bir biçimde bırakmalarını kasten bir davranış olarak görüyorum.

Gönderilme zamanı: 19 May Sal, 2015 10:59
gönderen Esat
kenanmar yazdı:Metrobüs Uzunçayır ve Altunizade aktarmalarını Çile Yolu olarak kabul ediyorum. Avcılar İBB Sosyal Tesisler Durağı'na bile yeni bir üst geçit yapıp asansör koyuyorken bu kadar insanın bindiği metrobüs duraklarını bu kadar rezil bir biçimde bırakmalarını kasten bir davranış olarak görüyorum.
Uzunçayır da metroya erişim sıkıntısını bir nebze azaltacak bir çalışma yapılıyor, ne zaman açılır bilemem ama metrobüsten indikten sonra sola Akasya yönüne dönmeden ara tünele yeni bir giriş inşa ediliyor. Fakat bu sadece M4-Metrobüs aktarmasını kolaylaştıracak. Halen metro ile gelen insanların Salı Pazarı yönüne geçişleri büyük bir işkence

Re: ist-TS.09 » İstanbul' da Yeni Entegrasyon Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 16 Mar Çrş, 2016 23:52
gönderen Engin Y
Bugün bir delilik yaptım..
Saat 17:51'de, cadde seviyesinden Kartal Metro Durağı'na inen yürüyen merdivendeydim..
Saat 19:34'te, İkitelli Sanayi Metro Durağı'ndan cadde seviyesine çıkan yürüyen merdivendeydim..

Güzergâhım malûm.. (ym = yürüyen merdiven)
17:51 M4 Kartal Durağı'na inen ym
18:27 Marmaray Ayrılık Çeşmesi Durağı'na çıkan ym
18:48 M1b Yenikapı Durağı'na inen ym
19:21 M3 Kirazlı Durağı'na inen ym
19:34 M3 İkitelli Sanayi Durağı'ndan çıkan ym

Re: ist-TS.09 » İstanbul' da Yeni Entegrasyon Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 08:07
gönderen Esat
18:27 Marmaray Ayrılık Çeşmesi Durağı'na çıkan ym
18:48 M1b Yenikapı Durağı'na inen ym
Bu arada çok vakit kaybetmişsin gibi, normalde 5 dk. da bu aktarma yapılabilir. Araç bekleme hariç.

Aynı yolu bir de Ünalan dan Metrobüs » Merter M1A Otogar yönü » Otogar M1B » Kirazlı M3 ve Ünalan Metrobüs » Zburnu T1 Bağcılar » Bağcılar M1B » Kirazlı M3 olarak yap bakalım ne çıkacak :D :D :D

yol paranın yarısı benden :)

şaka bir yana 1 saat 43 dk sürmüş sanırım. İyi yol yapmışsın, tabii ki karayolu açık olsa araba ile daha hızlı gidilebilir mi onu da bilmek lazım. Şu an için İstanbul' da verimli bir entegrasyon yok, çünkü sistem tamam değil. 2019 gibi özellikle M7 açıldıktan sonra bu bahsettiğin güzergahta daha verimli bir yolculuk yapılabilecek.

Re: ist-TS.09 » İstanbul' da Yeni Entegrasyon Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 09:22
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
18:27 Marmaray Ayrılık Çeşmesi Durağı'na çıkan ym
18:48 M1b Yenikapı Durağı'na inen ym
Bu arada çok vakit kaybetmişsin gibi, normalde 5 dk. da bu aktarma yapılabilir. Araç bekleme hariç.

Aynı yolu bir de Ünalan dan Metrobüs » Merter M1A Otogar yönü » Otogar M1B » Kirazlı M3 ve Ünalan Metrobüs » Zburnu T1 Bağcılar » Bağcılar M1B » Kirazlı M3 olarak yap bakalım ne çıkacak :D :D :D

yol paranın yarısı benden :)

şaka bir yana 1 saat 43 dk sürmüş sanırım. İyi yol yapmışsın, tabii ki karayolu açık olsa araba ile daha hızlı gidilebilir mi onu da bilmek lazım. Şu an için İstanbul' da verimli bir entegrasyon yok, çünkü sistem tamam değil. 2019 gibi özellikle M7 açıldıktan sonra bu bahsettiğin güzergahta daha verimli bir yolculuk yapılabilecek.
Abi,

Yandex'e baktım, TEM'de Sultanbeyli'den Yeni Çamlıca gişelerine kadar trafik vardı.. Gişelerden sonrası açık gibi gözüküyordu, ama Ümraniye'ye gelene kadar saat 6 olacağı için kesin orada da trafik başlar dedim.. Köprüyü geçmek en az 6:30-7 arası olacağı için Mahmutbey'e doğru da TEM'de trafik olacaktı.. O yüzden ha saat 7-7:30 arası varmışım, ha biraz daha geç diyerek, metroları da bir denemiş olayım diye bindim..

Marmaray'da da şöyle oldu abi..
18:27'de Marmaray durağına vardım..
18:33 gibi geldi tren, yolcuları indirdi, bizi aldı ve 18:34'te vınladı..
18:44'te Yenikapı'da indim, daha önce 9 dakika sürüyordu, bu sefer aşırı kalabalıktan kapılar kapanmadı, vakit kaybettik biraz, 10,5 dakika sürdü kronometreye göre..
Yenikapı'da yukarıya çıktım, turnikelerden geçtim, en son trenin yanındaki perona inen yürüyen merdivendeyken saat 18:48'di..
Acele etmedim, bir dakika önce gördüğüm ekranda Kirazlı 4 dk yazdığı için, yoksa hızlı yürüsem 18:47'de perondaydım :)
Senin gibi birisini yakalayıp, "hemşerim Otogar'a gider mi?" diye soracaktım, göremeyince sormadım :lol: :P

Re: ist-TS.09 » İstanbul' da Yeni Entegrasyon Çalışmaları

Gönderilme zamanı: 17 Mar Prş, 2016 09:31
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Senin gibi birisini yakalayıp, "hemşerim Otogar'a gider mi?" diye soracaktım, göremeyince sormadım :lol: :P
Beni yakalayıp sorma da :) kime sorarsan sor :D

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 19 Mar Cmt, 2016 10:58
gönderen Engin Y
İstanbul'da kullanımda olan ve inşaatı devam eden metro duraklarının sayısını merak ettim.. Ve gördüm ki inşaatı devam eden metro durağı sayısı, şu anda kullandığımıza oldukça yakın..

Bu da demek oluyor ki iki yıl sonra olmasa bile dört veya beş yıl sonra metro duraklarımızın sayısı şimdiye göre neredeyse ikiye katlanacak..

Hatta Marmaray'ın Ataköy-Kazlıçeşme arasındaki dört durağını ve Bostancı-Söğütlüçeşme arasındaki beş durağını (M8 ve M9 ile kesişen tarafların içinde kalan kısmı) da metrodan saysak, inşaatı devam eden metro duraklarının sayısı 84'e yükseliyor..

Kullanımda olanlar
F1: 2 (Tarihî Tünel değil, ama bu sayılır bence..)
M1: 23
M2: 16
M3: 9
M4: 16
M6: 4
M9: 3
Marmaray: 5
TOPLAM: 78

İnşaatı devam edenler
M3: 8
M4: 7
M5: 16 (Depo'yu saymadım, M8'de saydım..)
M7: 19 (Depo, Otogar'ın yanında; mekik olur mu?)
M8: 13 (Depo'yu da saydım..)
M9: 11
Marmaray: 1 (Bu lafım TCDD'ye: "Otur yerine, bir aldın! Aslında sıfır vermeliydim!")
TOPLAM: 75 (Marmaray Ataköy-Bostancı ile 84)

Marmaray'ın Bostancı-Gebze ve Ataköy-Halkalı kesimleri şimdilik metro ağından bağımsız iki kol gibi gözüktüğü ve buralarda ciddi bir inşaat faaliyeti olduğunu düşünmediğim için onları metro durağı gibi değerlendirmedim.. İleride metro ağı genişleyip Halkalı'da ve Pendik'te Marmaray'la kesişince, Marmaray'da ciddi bir inşaat faaliyeti olunca, o zaman bunları da ekleriz..

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 19 Mar Cmt, 2016 18:22
gönderen Esat
Marmaray buna dahil olmamali bence, ne olursa olsun metro degil.