ist-TS.06 » Şirinevler Üst Geçidi Erişim Problemi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-TS.06 » Şirinevler Üst Geçidi Erişim

Mesaj gönderen Esat » 28 May Pzt, 2012 17:37

Geçtiğimiz ay içerisinde biriside dün olmak üzere gazetelere iki kez Şirinevler üst geçidi ile ilgili bir haber düştü. Haber başlıklarına baktığımızda oldukça saçma bir olay gibi görünsede özellikle metrobüs durağının açılmasından sonra burada sorunlar katlanarak arttı.

Bundan yaklaşık 8 yıl kadar önce o civarda otururken sıkça kullandığım bir nokta idi ve o yıllarda üst geçit üzerinde sağlı sollu işportacılara rağmen sadece akşamları çok aşırı bir yoğunluk meydana geliyordu, diğer zamanlarda akıcı idi ama metrobüs devreye girdikten sonra burada ciddi bir artış meydana geldi, üst geçitten işportacılar temizlenmiş olmasına ve Şirinevler tarafından üst geçide giriş genişletilmiş olsa bile günün pek çok saati merdivenlere giriş yaparkan ciddi bir yavaşlama yaşanıyordu ve üst geçit üzerinde de eskiden olduğu gibi hızlı adımlar ile ilerlemek mümkün olmuyordu. En son geçtiğimde bir de turnikeler ilave edilmişti gördüğüm kadarı ile dolayısı ile ben bu haberleri gördüğümde hiç garipsemedim, çünkü çok ciddi yolcu sirkülasyonunun olduğu bir nokta. Metro, otobüs, metrobüs ve minibüs yolcularının buluştuğu bir düğüm noktası.

Bugün İBB internet tv si İstWebTV üzerinden verilen bir haberde Sn. Başkan'ın talimatı ile üst geçidin genişletileceği ve yürüyen merdiven ilavesi yapılacağı belirtilmiş.

https://twitter.com/#!/istwebTV

Tabi bu haber beni biraz da düşündürdü, daha dün Hakan yürüyen merdivenler ile ilgili bir görüş aktarmıştı, yürüyen merdiven ilave etmek bu işin çözümü olacak mı acaba bunu çok merak ediyorum. Haberde üst geçidin 10 m. genişliği çıkartılacağı ve yürüyen merdiven ilave edileceği yazılmış. Bence hiç doğru bir çözüm değil, orada hızlı bir sirkülasyon var, hızlı bir şekilde doldur boşalt yapılması gerekiyor iken yürüyen merdiven o kalabalıkta başka sıkıntılar doğurmaz mı? Kalabalığın akışkanlığına uydurabilmek adına hızı arttırarak çalıştırılması durumunda istenmeyen kazalar meydana gelebilir, bu durumda ne yapılacak girişe tabela asılarak YAŞLI, ENGELLİ, HAMİLE VE ÇOCUKLULARIN BİNMESİ YASAKTIR mı denilecek?

Haberde aslında kızdığım şey yine "Başkan'ın talimatı ile" ifadesiydi, yani sayın Başkan yapın demeden hiçbir şey yapılmıyor mu bu belediyede? Kimsenin işi değilmi normalde bunlar yoksa insiyatif alarak çözüm üretmek yasak mı? Allah'tan Kadir Bey ilgileniyor yoksa hal harap, çok ciddiyim bu konuda, yani PR anlamında "bakın Başkan çalışıyor" demenin yolunun bu olduğuna inanıyorlarsa ben buna inanmıyorum ve o PR yönetiminin aklına şaşıyorum.

Konumuza dönersek, bulunan bu basit çözüm işe yararmı yaramaz mı bilmiyorum, belki de genişletme sorunu çözer, çünkü bu bildiğimiz yaklaşık, yol tıkanıyorsa genişlet :) ama belediyeler ve trafik yönetimleri kendi ağzı ile söylemiyormu, yol genişlettikçe talep artar, hiçbir zaman o sıkışıklık giderilemez diye, bence Şirinevlerde de trafik yönetiminin bu en bilinen paradoksuna girilmiş durumda, çünkü entegrasyon noktası gerçekçi bir planlama ile ele alınmadı.

* Bir metro durağı ötede Yenibosna'dan kalkan otobüsler var iken hala pek çok yolcu Şirinevler durağından bazı otobüslere aktarma yapıyor çünkü Yenibosna'daki durak bir baş durak ve her yöne otobüs kalkmıyor doğal olarak bazı istikametlerin otobüs yolcuları da burada aktarma yapıyor,
* Trafiğin yoğun saatinde Yenibosna'dan çıkan bazı otobüslerin Şirinevler kavşağından dönerek tekrar Yenibosna istikametine gitmesi işi oldukça uzatıyor, (değişti ise bilmiyorum bir ara böyle idi trafik akışı) bu sıkışıklığı yaşamamak için ayakta yolculuğu göze alarak yine Şirinevler'de aktarma yapanlar var.
* Yine 4 yıl öncesinden bildiğim Esenler'den metro ile gelen metrobüs yolcusu aktarma istasyonu olarak Şirinevler'i tercih ediyor, çünkü inen yolcuda çok olduğu için binmek daha kolay oluyor.
* İç bölgelerden minibüsler ile E-5 e ulaşan yolcunun aktarma için kullanacağı yegane geçiş bu üst geçit, başka alternatif yok.

Ben bu (eski) gözlemlerin ışığında burada yapılması gerekenin bir yolculuk analizi olduğuna inanıyorum. Tamam o kalabalıkta insanları durdurup nereye gidiyorsun diye detaylı anket dolduramazsınız ama bir kaç saniyeliğine durdurarak elinizde bölgenin krokisi ile "buradasınız bize hangi noktaya yolculuk edeceğinizi gösterirmisiniz?" gibi basit bir soru ile detay içermeyen ama hedefe odaklı tek sorulu bir anket yapabilirsiniz. Bu neden gerekli diyorum, bana göre oradaki asıl sorun yolcunun yönlendirilememesidir. Sistemler arası geçiş yapan yolcuların çakışması problemin ana kaynağını oluşturuyor bana göre, dolayısı ile metro-metrobüs aktarmasının mevcut üst geçitten ayrıştırılması ve doğru yönlendirilmesi sorunun gerçekçi çözümü olacaktır, yürüyen merdiven montajı yaparak "bakın hayatınızı kolaylaştırdık" demek sorunu çözmeyecektir.

Bir de çizim yapacaktım ama google mapste karanlık bir görüntü var bende düzgün bir görüntü üzerinde bir şeyleri ve köprü ile ilgili önerimi bir ara yayınlarım.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-TS.06 » Şirinevler Üst Geçidi Erişim Problemi

Mesaj gönderen metro_5 » 21 Eyl Cum, 2018 14:10

Yeni Üst geçit Metrobüse ulaşımı zorlaştırdı, önce Yenisi yapılıp hiç gerek yokken eski üst geçit yıkıldı ikisi birden durabilirdi.
Labirent gibi önce sola sonra sağa sonra tekrar sağ a Turnikelere sola düz sonra dönüş için sağ a dönülüp metrobüs e ulaşılıyor.
Metrobüs e ulaşmak çok uzun sürüyor yürü Allah yürü yol bitmiyor sen Metrobüs e yetisene kadar arkadan ikinci metro yetişiyor Düşünün aradan geçen zamanı.
M1 Sefaköy e kadar gelse iş değişir o köprünün %50 si rahatlar.

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön