ist-L.06 » Tarihî Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.06 » Tarihî Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 14:27

Başka başlıklarda altında sanırım bu konuya bir kaç kez değinmişizdir fakat bugün gazetede gördüğüm bir haber ve zaten bir süredir bu konuda somut adımların atılmaya başlamış olması da böyle bir başlığı gerektirdi diye düşünüyorum. Başka başlıklarda bu konu ile alakalı mesajlar varsa da onları da haber verirseniz buraya taşırız.

http://www.haber7.com/haber/20100601/Su ... aniyor.php
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü'nün yürüttüğü çalışmayla, Sultanahmet Meydanı ve çevresinin yaya alanı haline getirileceği ifade edilerek, özel araçların meydana giremeyeceği belirtildi.

Açıklamada, ''Sultanahmet ve Ayasofya Meydanları Yayalaştırma Projesi'' kapsamında Bab-ı Hümayun, Kabasakal, Atmeydanı ve Yerebatan caddeleri ile Tevfikhane, Kutlugün, Seyit Hasan, Utangaç, Dalbastı ve Ticarethane sokaklarının, araç trafiğine kapatılarak yürüyüş alanı ve turistik alan haline getirileceği bildirildi.

Açıklamada, Sultanahmet Meydanı'nın araç trafiğine kapatılarak yaya alanı haline getirilmesi uygulamasının 7 Haziranda başlayacağı belirtilerek, bölgeye, resmi araçların itfaiye, ambulans, polis, zabıta, PTT, konsolosluk araçlarının girebilecekleri, ancak park yapamayacakları da vurgulandı.

Açıklamada, yaya alanı haline getirilen bölgede yer alan bina ve iş yerlerine yükleme, boşaltma ve diğer ihtiyaçlar için, yaz aylarında (Haziran-Temmuz-Ağustos-Eylül) saat 23.00-08.00 arası, kış aylarında ise saat 21.00-08.00 arasında araçların girebilecekleri kaydedildi.
Bence yerinde bir uygulama ama pek çok eksiği ile ortaya çıkacak, bunlardan birisi şu an tam nerede olduğunu okumadığım ve kestiremediğim indi bindi alanı denilen, büyük otobüslerin turistleri indireceği alanlardan yolcuların sadece yaya olarak mı bölgeye gireceği. Mesela Yenikapı' da Marmaray ve metro istasyonlarının batısındaki mevcut otobüs garajı bu iş için kullanılsaydı ve Yenikapı' dan kalkarak Aksaray tramvay istasyonundan hemen sonra mevcut hatta bağlanan bir tramvay işletmesi ile bu insanların yarım adaya girmesi sağlanamazmıydı? Hadi uçtum diyelim tramvay düşmanı bir kente tramvay dedim yine hay dilime. :) O zaman sürekli otobüs alma sevdalısı olan İETT bir alçak tabanlı midibüs filosu kurarak yine Yenikapı dan kalkan ama Kumkapı üzerinden yani ana caddeden değil de alt caddeden Eminönü Belediye Binasına kadar gelen, buradan da Sultanahmet ten geri dönen bir midibüs işletmesi kursa olmazmıydı? Yani genelde tarihi dünya kentlerinde olduğu gibi toplu taşımadan mahrum edilmemiş bir koruma alanı haline getirilse daha iyi olmazmıydı? Dediğim gibi ben bunu yazının içeriğinde göremedim belki de düşünülmüş ya da düşünülüyordur. Bence böyle bir çözüm üretilmelidir diye düşündüm.
En son Esat tarafından 01 Oca Cmt, 2011 16:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Haz Sal, 2010 15:46

Sen Cankurtaran banliyö tren istasyonunu da bir hatırla :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 17:11

alabay yazdı:Sen Cankurtaran banliyö tren istasyonunu da bir hatırla :-)
Ona da sıra gelecek, yıllar önce kaleme aldığım yarım ada planında tabii ki şu anda atıl kalması planlanan ama bir yandan İBB nin işletmek istediği banliyö hattı da vardı, tabii ki o hatta kapatılmadan bir şekilde işletilmelidir. O sayede Yenikapı dan içeriye sokulmayan tur otobüsleri ve yine yarım adaya girmeyecek olan büyük toplu taşıma otobüsleri nedeni ile zaten trafik büyük ölçüde rahatlayacaktır, burada 4 adet raylı sistem hattı doğu batı eksenin yarım adaya giriş yapması gerekir.

1. Mevcut Tramvay hattı,
2. Mevcut Banliyö hattının Kazlıçeşme-Sirkeci arası,
3. + Yenikapı - Sirkeci tramvay işletmesi,
4. + Haliç Tramvay hattı,
ve keşke hala mümkün olabilse 5. olarakta Edirnekapı - Vezneciler tramvayı. bu sayede zaten mevcut olan doğu - batı eksenindeki yoğun yolcu trafiği paylaştırılmış olacaktır, ayrıca bölgeyi dikine kesen M2 metro hattı ve Marmaray hatları ile bu sistemler entegre olacağı için hızlı aktarma ve bol seçenek demektir.

İlave olarak ta yine aynı bölgede Yenikapı - Kumkapı - Sultanahmet, Yenikapı - Saraçhane - Eminönü gibi ya da başka türevler de küçük otobüsler, midibüsler ile belediye ye ait bir otobüs şebekesi ile lastik tekerlekli taşımacılık.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Haz Sal, 2010 18:13

Resim

Harita olmadan hiç bir şey anlaşılmıyor, daha çok caddelerin kapatılması lazım ama yavaş yavaş...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Sal, 2010 18:39

Sağolasın Hakan. Evet haritadan gördüğümüz kadarı ile zaten bu şu an için dahi yetersiz bir çalışma ama bir başlangıç olarak iyi bir adım. Ben yıllar öncesinde tramvay yolunun Beyazıt' tan sonrası zaten araç trafiğine kapatılmıştı diye hatırlıyorum, yanılıyor olabilirim. Ama zaten buna en başta devlet erkanının araçları uymadığı ve uymayacağı için orada bir yayalaştırma ne kadar mümkün olabilir ki?

Zaten burada imalathaneler tamamen bölge dışına çıkartılmadan yayalaştırmadan söz etmekte biraz anlamsız. Tüm imalathaneler çıktıktan sonra geriye sadece ana caddeler ve bazı büyük sokaklardaki mağaza ve dükkanlar kalacak fakat haberde geçen saat bana biraz dar gibi geldi. Belki sabah 09:00 a kadar uzatılmış bir süre daha iyi olabilir, ama bunda esneme olmamalı, aman abi 5 dk. mevzusuna müsade edilmeden sert kurallar ile uygulanırsa başarılı olur diye düşünüyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 02 Haz Çrş, 2010 08:03

Açıkçası ben bu karara çok sevindim ama dediginiz gibi daha büyük bir alana yayılmalı. Bursa belediyesinın işletmesinde olan merdivensiz minibusler gordum. Çok hoş ve kullanışlı. O bolgeye iett de boyle araçlardan koymalı ki hepten tramvaya yuk olmasın. Dükkan sahiplerini araçlarının giriş çıkışında bir sorun olacagını düşunmüyorum. İstiklal'de sanırım işliyor sistem.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Haz Çrş, 2010 09:08

İstiklâl'de nah işliyor sistem. Orada araba çarpmadan yayan gezmek bir hadise :? Bu konu pek becerilmemişe benziyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Çrş, 2010 11:48

hasancicek37 yazdı:Açıkçası ben bu karara çok sevindim ama dediginiz gibi daha büyük bir alana yayılmalı. Bursa belediyesinın işletmesinde olan merdivensiz minibusler gordum. Çok hoş ve kullanışlı. O bolgeye iett de boyle araçlardan koymalı ki hepten tramvaya yuk olmasın. Dükkan sahiplerini araçlarının giriş çıkışında bir sorun olacagını düşunmüyorum. İstiklal'de sanırım işliyor sistem.
Evet benimde bahsettiklerim o tip araçlar, alçak tabanlı midibüs minibüs arası araçlar var, çok kullanışlı ve konforlu. Araç giriş çıkışında bence kesinlikle sorun yaşanacaktır, Başar' ın nah örneğinde olduğu gibi :) İstiklal' e her saat girmek mümkün, ve zaten bir öncekinde yazdığım gibi yasak yasaktır, vatandaşa yasak, zabıtaya serbest, belediye görevli yazısı koyana serbest olmaz :) İstiklal caddesinde ciddi bir araba giriş sorunu var(dı) 1,5 senedir görmedim ama değiştiğini de sanmıyorum, yani bizde girerdik, koy cama görevli kağıdını taa Taksim' den Metro Han' a kadar in :) saatlerde birer saatlik esneme sağlanırsa bence sıkıntı olmayacaktır, gün içerisinde normal araçların girmesine gerek kalmayacaktır. Mesela Taksim metro kumanda merkezinin arka sokakları araç girişine kapatıldı, çözüm ama ne çözüm, 24 saat bekçi var giriş çıkışta :) oradaki dükkan sahiplerine kart verilmişti, eğer kartın yoksa ve saat 09:00 u geçtiyse yandın, kaldın içerde, ondan sonra ordaki görevlilerin ağzını yüzünü çek, binbir tür şekil hareket :)

Hasan ben senden bir rica da bulunsam? O bahsettiğin Bursa' da ki minibüslerin bir resmini çekmen ya da markası neyse onu öğrenmen mümkün mü? Olmazsa netten bulurum resmini bir bakalım neymiş, ben tarihi yarım ada içerisinde öyle bir işletmeye gerek olduğuna gerçekten inanıyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 02 Haz Çrş, 2010 12:29

Elbette. Bugun hava serin. Hafiften bir araştırma gezisine çıkıp aracı bulmaya çalışırım. Bu arada araç sanırım otokar.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 02 Haz Çrş, 2010 15:21

Resim
Resim

DORUK 190LE araçlarmış.Bunların kapasitesi 50 kişi civarında sanırım.Gayet de uygun düşer bu araçlar o bölge için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Çrş, 2010 15:33

Bu ne hız? :) Eline sağlık Hasan teşekkürler. Evet, bahsettiğimiz tipte bir çalışma için bu araçlar biçilmiş kaftan ben resimlerini bulursam yükleyeceğim MAN firmasının da bundan daha ufak araçları var ama Türkiye' de üretimi yok sanırım o modelin.

Ben İBB nin sitesinde bu yayalaştırma ile ilgili haberi okudum, zaten Hakan' da resmi yüklemişti. Çok ama çok küçük bir bölge aslında, evet oldukça önemli Turistlerin en yoğun bulunduğu bölgelerden birisi ama oldukça dar bir alan, ayrıca benim görüşüm o koca yolcu otobüsleri Cankurtaran' a kadar geldikten sonra çokta büyük bir esprisi yok, ayrıca bu sistemin en azından Beyazıt ile Gülhane arasında da hayata geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum, yani adı var kendi yok olan Beyazıt' tan ileri özel araçların girememesi hadisesinin (Belkide iptal bile edilmiştir) yeniden hayata geçmesi lazım. Sultanahmet sonrasında ise tramvay yolu üzerinde Ebussuut Caddesi ve Hocapaşa civarının da yayalaştırılacağı ile ilgili bir takım haberler okumuştum, bununda gerçekleşmesi oraya büyük faydalar getirecektir. Tabi burada uçup bütün yarım ada trafiğe kapansın gibi bir hayale girişmemek lazım, çünkü zaten yaya trafiğine ihtiyaç olan bölgeler belli, kalkıpta Yeşildirek ya da Nuru Osmaniye nin arka sokakları gibi yerleri de kapamanın ne kadar faydası olur bu çok tartışılır zaten bir arabanın zor girdiği sokaklar :) buralarda sadece yük indirme yükleme saatleri ile ilgili bir düzenleme yapılması ve uyulmasının sağlanması yeterli olacaktır, uzun vadede imalatçılar gibi buradaki toptancılarında artık derli toplu insani şartlarda çalışmalarına imkan verecek yerlere gönderilmeleri gerekli, biri artık bu iş için elini taşın altına sokmalı yıllardır bu bölgede, ayakkabıcılar gidecek, tekstilciler gidecek, altıncılar gidecek, 35 yaşına geldim 20 senem bu haberler ile geçti :) ondan öncesini bilmiyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 02 Haz Çrş, 2010 15:44

Beyazıt'ın o lanet olası trafiğini ve çehresini değiştirebilirlerse ellerinden öperim. :D Beyazıt'ta her hangi dönüş sağlayabilecek bir yer var mı ki.Pek mümkün görülmüyor.AmaGülhane'den öteye geçmemelerini ben de isterim.Tam Gülhan'nin önündeki viraj sıkıntı zaten.Tramvayla koca bir kamyon yan yana geçmeye çalışıyor bazen.5 dakka bekleme yapıyorlar.

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön