ist-L.06 » Tarihî Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Pzt, 2012 15:52

Doğru söylüyorsun Hakan, bir ara el atmak lazım :) bakayım akşam vaktim olursa bir iki düzeltmeye çalışalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.06 » Tarihi Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2021 20:43

2010 da açmışız başlığı, 2012 de son mesajı atmışız ve evet nerdeyse 9 yıl sonra gerçekten Suriçi bölgesinin eski Eminönü ilçesi sınırları içerisinde bir yayalaştırma çalışması yapıldı. Aslında bu şekilde basitleştirmeyelim oldukça kapsamlı bir iş ve bizim o zamanlar kafa yorduğumuza da benzer belki de. Ordu caddesi trafiğe kapatıldı, süreli olmak şartı ile taksiler, türsaba kayıtlı turist araçları ve para nakliye araçları gibi araçların girişi dışında gündüz saatlerinde araç girişine izin verilmiyor. Ordu caddesine çıkan sokaklarda da bir takım düzenlemeler yapıldı, tek yön trafik uygulamaları ve yine araçsız sokaklar gibi.

Ben yaya olarak henüz caddeyi dolaşmadım, bu düzenlemeyi çok cesurca buluyorum ayrıca, şu an göründüğü kadarı ile Laleli esnafı dediğimiz toptancıların bir şikayeti yok ama Kapalıçarşı ve civarındaki esnafın galiba bir takım sıkıntıları var. Bölgeye toplu ulaşım ile erişim biraz sorunlu, tramvay hattı zaten kapasitesi full çalışıyor, dolayısı ile tek ulaşım aracı olduğu için orada da sıkıntılar yaşanıyor olması muhtemel.

Yıllar önce önerilerimizden birisi bölgede alçak tabanlı midibüsler ile Yenikapı Marmaray'dan Beyazıt Meydan'a ve yine Süleymaniye tarafından Beyazıt'a ring seferler düzenlenmesi idi, buna benzer bir çözüm için sanırım çalışma var, umarım hayata geçer. Evet araçsız caddeler çok güzel, orada yapılacak rekreasyon ve yaya yolu hatta bisiklet yolu düzenlemeleri ile çok farklı bir çehreye bürünecektir ama ihtiyacı da göz ardı etmeden Aksaray metro önü, Yenikapı Marmaray ya da İDO iskele, Saraçhane İtfaiye civarı bir yerlerden midibüsler ile hızlı ring hatları kurulursa herkesin memnun olacağı bir yapı ortaya çıkabilir diye düşünüyorum.

Sizden hiç kapama yapıldıktan sonra gidip gören oldu mu Ordu caddesini?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-L.06 » Tarihi Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Mesaj gönderen Uğur » 23 Eyl Prş, 2021 22:39

Ben müsaadenizle farklı bir şey soracağım. Sizce uzun zamandır projelendirilen Vezneciler metrosu projesinin bu yayalaştırmanın tramvaya yükleyeceği ekstra yüke bir faydası dokunur mu?

Bu arada bu projeye bugün kazma kürek başlansa en temizinden bir 10 senesi vardır. Ama bugün varmış gibi hayal edersek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.06 » Tarihi Yarımada Araç Trafiğine Kapatılıyor

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2021 23:03

Uğur yazdı:
23 Eyl Prş, 2021 22:39
Ben müsaadenizle farklı bir şey soracağım. Sizce uzun zamandır projelendirilen Vezneciler metrosu projesinin bu yayalaştırmanın tramvaya yükleyeceği ekstra yüke bir faydası dokunur mu?

Bu arada bu projeye bugün kazma kürek başlansa en temizinden bir 10 senesi vardır. Ama bugün varmış gibi hayal edersek.
Vezneciler metrosunun herhangi bir şekilde yapılabileceğine inanmıyorum, yapacak iradenin yemişim tarihini diyerek kazma kürek dalması lazım, bunu yapacak er kişiyi desteklerim sıkıntı yok ama tarihi yarım adanın geleceği nedir? Bu konuda bildiğimizden fazla neler var? ya da bilmediklerimiz? Neyse kompoloculuk oynamayacağım tabi ama o metronun yapılacağını sanmıyorum. Ha yapılmış olsaydı? Tramvaya bir faydası olmazdı, çünkü ücret politikası İstanbulluları birden fazla araç değiştirmekten kaçırıyor, kimse T1 de Topkapı da inip T4 ile Edirnekapıya geçip bu metro ile suriçine girmez. T4 ile bugün gelip T1 e geçerek gelenlerin sayısını azaltır mı? Bunun cevabı da kısmen olur, çünkü her yolcu Beyazıt ve ötesine gitmiyor sonuçta. Bunun için bugünkü yolculuk verilerine bakıp T1 öncesi T4 binişlerinin sayısını bilmek ve bu binişlerin nerede indiğini bilmek lazım :) ilk iki veri var ama sonuncu veri yok, dolayısı ile sadece kuru tahmin ya da anketler ile karar verilebilir.

Cevapla

“Kent İçi Trafik Düzenlemesi Önerileri” sayfasına dön