Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.
Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter

Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.
Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.
Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği
Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.
Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.
Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.
İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:

Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı

Otogar Kavşağı

Anadolu Kavşağı

Anadolu Kavşağı

Otogar Girşi

Otogar Aktarma Merkezi

Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı

Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı

Çallı Kavşağı

Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı

Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı

Güllük Caddesi - Sigorta

Güllük - TRT Kavşağı

Güllük Caddesi

Güllük - PTT

Cengiz Toytunç Caddesi

Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik

Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi

Atatürk Caddesi

Recep Peker Caddesi

Cebesoy Caddesi - Doğu garajı

Doğu Garajı

Doğu Garajı Kavşağı

Fahrettin Altay CaAddesi - Eski Otogar
