ant-L.06 » Antalya - Tercihli Otobüs Yolu ya da Metrobüs Öneriler
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
ant-L.06 » Antalya - Tercihli Otobüs Yolu ya da Metrob&
Antalya'da yüzde yüz düzenli bir otobüs şebekesi olmadığını söyleyebilirim.
Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.
Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter
Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.
Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.
Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği
Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.
Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.
Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.
İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:
Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı
Otogar Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Otogar Girşi
Otogar Aktarma Merkezi
Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı
Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı
Çallı Kavşağı
Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı
Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı
Güllük Caddesi - Sigorta
Güllük - TRT Kavşağı
Güllük Caddesi
Güllük - PTT
Cengiz Toytunç Caddesi
Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik
Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi
Atatürk Caddesi
Recep Peker Caddesi
Cebesoy Caddesi - Doğu garajı
Doğu Garajı
Doğu Garajı Kavşağı
Fahrettin Altay CaAddesi - Eski Otogar
Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.
Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter
Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.
Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.
Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği
Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.
Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.
Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.
İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:
Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı
Otogar Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Otogar Girşi
Otogar Aktarma Merkezi
Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı
Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı
Çallı Kavşağı
Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı
Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı
Güllük Caddesi - Sigorta
Güllük - TRT Kavşağı
Güllük Caddesi
Güllük - PTT
Cengiz Toytunç Caddesi
Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik
Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi
Atatürk Caddesi
Recep Peker Caddesi
Cebesoy Caddesi - Doğu garajı
Doğu Garajı
Doğu Garajı Kavşağı
Fahrettin Altay CaAddesi - Eski Otogar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ömer güzel resmetmişsin eline sağlık, sistemi daha çok İstanbul metrobüs gibi izole değil de Bus Lane gibi düşünmüşsün galiba ama pek çok yerde yan yollar var ve onları kullanmışsın, yani yanılıyormuyum bilmiyorum ama trafiğide çok etkilemeyecek bir öneri gibi geldi bana. Diğer taraftan çizmedim ama resimde açıkça görülüyor, bu öneri dışında Antray ı dikine sayarsak orada 3 tane yatay geniş cadde görüyorum, bu caddelerden çalışan 3 ayrı hat, hatta birleştirilip daha çok hat çalıştırılabilir mi?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Evet doğru ancak şehir merkezinde bazı caddelerde trafik yoğunluğuna neden olabilir. Bana kalsa bu gibi bir projeyle şehir merkezindeki önemli caddelerde trafiği kapatırım, yalnız 1 gidiş-1 geliş otobüs yolunu açık tutarım.sistemi daha çok İstanbul metrobüs gibi izole değil de Bus Lane gibi düşünmüşsün galiba ama pek çok yerde yan yollar var ve onları kullanmışsın, yani yanılıyormuyum bilmiyorum ama trafiğide çok etkilemeyecek bir öneri gibi geldi bana.
Ben göremiyorum da tahminen yazayım;Antray ı dikine sayarsak orada 3 tane yatay geniş cadde görüyorum
100.yıl Bulvarı, Gazi Bulvarı (Çevre Yolu) ve Dumlupınar-Sakarya Bulvarları olabilir.
Bunlardan Sakarya Bulvarı ve 100.Yıl Bulvarı hariç diğerlerinde yan yollar mevcut, yan yollar kaldırılarak otobüs yolu yapılabilir.
100.Yıl Bulvarı'na böyle bir otobüs yolu düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Gazi Bulvarı, Serik Caddesi... hepsi Antalya'nın en yoğun ana arterleri.Evet Gazi Bulvarı -> Serik Caddesi, Yüzüncü Yıl -> Kızılırmak ve Yeşilırmak caddelerinden kuzeye, bir de dediğin gibi Sakarya ve Dumlupınar Bulvarlarını düşünmüştüm bende, oldukça müsait görünüyor ama normal trafik yoğunluğu nedir, ne kadar zora sokar onu sen daha iyi bilirsin tabii ki.
Yollar en en 3 şeritli yan yollar hariç. Ama kent trafiğinin çoğunluğu bu yollarda bulunuyor. Bu yollara yapılacak ulaşım sistemleri önümüzdeki aylarda açıklanması beklenen Ulaşım Ana Planına göre şekillenecek ya da şekillenmeyecek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bakalım bir Antalya'nın UAP ını görelim o zamanÖmerYILMAZ yazdı:Gazi Bulvarı, Serik Caddesi... hepsi Antalya'nın en yoğun ana arterleri.Evet Gazi Bulvarı -> Serik Caddesi, Yüzüncü Yıl -> Kızılırmak ve Yeşilırmak caddelerinden kuzeye, bir de dediğin gibi Sakarya ve Dumlupınar Bulvarlarını düşünmüştüm bende, oldukça müsait görünüyor ama normal trafik yoğunluğu nedir, ne kadar zora sokar onu sen daha iyi bilirsin tabii ki.
Yollar en en 3 şeritli yan yollar hariç. Ama kent trafiğinin çoğunluğu bu yollarda bulunuyor. Bu yollara yapılacak ulaşım sistemleri önümüzdeki aylarda açıklanması beklenen Ulaşım Ana Planına göre şekillenecek ya da şekillenmeyecek
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Benim görüşümü sorarsanız; metrobüs tarzı tercihli otobüs yollarını biraz ölü yatırım olarak görüyorum. Ankara'daki Konya yolu'ndan öğrenci semt servisi ile defalarca geçtiğimden oradaki tercihli yolun işleyişini gayet iyi biliyorum.
Döşemealtı, Çakırlar, Kemer, Serik gibi uzak yerler için böyle bir sistem düşünülebilir tabi, ancak oralardaki yolcu potansiyeli'nin 7 metrelik midibüsü bile doldurmama ihtimali var.
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin 2011 yazı'ndan beri uygulamaya koyduğu hat düzenlemelerindeki gövde hatlarından doğrudan tercihli otobüs hattı için olmasa da faydalanılabilir ama. Bu hatlar, araç filosuna "kaçak da olsa" eklenmesi gereken 12 ve 18m'lik araçların kontrolü altında olabilir.
Döşemealtı, Çakırlar, Kemer, Serik gibi uzak yerler için böyle bir sistem düşünülebilir tabi, ancak oralardaki yolcu potansiyeli'nin 7 metrelik midibüsü bile doldurmama ihtimali var.
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin 2011 yazı'ndan beri uygulamaya koyduğu hat düzenlemelerindeki gövde hatlarından doğrudan tercihli otobüs hattı için olmasa da faydalanılabilir ama. Bu hatlar, araç filosuna "kaçak da olsa" eklenmesi gereken 12 ve 18m'lik araçların kontrolü altında olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yolcu potansiyeli konusunda uzman sizsiniz Antalya konusunda ben haritadan geniş gördüğüm her caddeye kondururum :D gerçi şöyle söyleyeyim en azından yoğun saatlerde İstanbul'daki yeni uygulamada olduğu gibi izole olmayan ve kamera ile gayet iyi denetlenebilen bir sistemde olabilir, kurulum maliyeti ile ilgili sıkıntılarıda ortadan kaldırır.