1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

ist-HT.06 » YHT ve Marmaray Tüp Geçit İş

Gönderilme zamanı: 30 May Cmt, 2009 20:55
gönderen Mehmet Kasım
Hızlı Tren ve Tüp Geçit hizmete girince Halkalı-Ankara işletmesi mümkün olabilecek. Peki hızlı tren 76 km'sini İstanbul içinde katederken hangi istasyonlarda kesinlikle durmalı? Hangilerinde durmasına gerek yok? Planlama nasıl olmalı?

İstasyon seçenekleri:

Halkalı

Bakırköy

Kazlıçeşme

Yenikapı

Sirkeci

Üsküdar

Ayrılıkçeşme

Söğütlüçeşme

Bostancı

Kartal

Pendik

???

Marmaray'ın 13 Km'si 2 Hat, 30 km'si 3 hat, 20 Km'si 4

Gönderilme zamanı: 31 May Pzr, 2009 20:00
gönderen Mehmet Kasım
76 km'lik marmaray hattı yol sayısı hakkında yaklaşık değerler verdim. Bakanlığın açıklamasına göre. Sadece 13 km'liktüp kısmı 2 ray hattı oluyor. Ağırlık 3 hat kalanın yarıya yakını da 4 hat oluyor. Bir kısmı da 5 veya 6 hat oluyor. Bu bilgiler ışığında YHT işletmesi nasıl olur tartışalım.

Re: YHT İstanbul Kentiçi İşletmesi Nas&#

Gönderilme zamanı: 01 Haz Pzt, 2009 02:34
gönderen Esat
Miraç yazdı:Hızlı Tren ve Tüp Geçit hizmete girince Halkalı-Ankara işletmesi mümkün olabilecek. Peki hızlı tren 76 km'sini İstanbul içinde katederken hangi istasyonlarda kesinlikle durmalı? Hangilerinde durmasına gerek yok? Planlama nasıl olmalı?
Halkalı - Kazlıçeşme/Yenikapı - Sirkeci - Haydarpaşa - Üsküdar/Ayrılıkçeşme

arada parantez olanlar seçmeli ders :D

Gönderilme zamanı: 01 Haz Pzt, 2009 08:40
gönderen Mehmet Kasım
Yenikapı'da durması zor sanırım. Arkeolojiden dolayı proje değişmek zorunda kalmıştı. 2 ray hattı var tünelin içinde. Ama istasyonun bazı kısımları iptal edilip müzeye çevrilmişti. İptal edilen kısımda 3. ray hattı gibi bir şey varmıydı bilemiyorum. Yada makas tüneli falan? Çalışmalar TBM seviyesine gelse fotoğraflardan anlarız ama hala kazı yaptıklarından dolayı anlaşılmıyor. Ama kuyruk tüneli var batı tarafında. Orada makas olur mu?

Yenikapı'da olmaz ise tabi ki Kazlıçeşme'de durabilir. Kazlıçeşme 3. ray hattının başlayacağı nokta. Burada büyükçe şeyler olacak. Kazlıçeşme-Seyrantepe veya Kazlıçeşme-Levent-Kadıköy 2. raylı tüp gibi seçenekler var. M2'de buralara uzayacak. T4'ü buraya indirebilirler.

Yenikapı veya Kazlıçeşme'de dursa bile Bakırköy'de durması lazım. Bakırköy önemli bir merkez. Gar yakışır. en az 3 milyona hitap eder.

Gebze'den Ayrılıkçeşme'ye kadar en az 2 yerde durur galiba. Kartal favorim. Veya Bostancı. Bostancı'dan bir metro daha başlıyor. Aslında genel olarak KUZEY-GÜNEY METROLARINI Marmaray ile birlikte düşünmek lazım. İBB'de zaten kendi sistemini böyle revize ediyor. Hatırlayın ne olmuştu 2007'de? Normalde Yenikapı-Bağcılar Metrosu projesi vardı Gürtuna zamanında. Yenikapı-İncirli yaptılar. İncirli-Bağcılar arasını da Bakırköy-Kirazlı yaptılar. Yani Başakşehir ve Kirazlı metrolarını BAKIRKÖY'e bağladılar. Neden? Marmaray için? YHT için? Aynı şekilde Beylikdüzü Metrosu da Bakırköy'e bağlanıyor. Biz kendimizi kasıyoz M1 Havaalanı'ndan Avcılar'a gitsin diye. Belki de bunun için gitmiyordur.

KÜÇÜKÇEKMECE İSTASYONU İLE İLGİLİ BİR ŞEYLER VAR.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17396

73. Küçükçekmece TCDD Alanı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı hk. Planlama Müdürlüğü teklifi. (2009/879)

Yenikapı'da Durmayacak Gibi

Gönderilme zamanı: 04 Tem Cmt, 2009 21:56
gönderen Mehmet Kasım
http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... adim-kaldi

Arkeopark, TCDD'yi durağından etti

Marmaray projesinin gecikmesinde en büyük rolü oynayan Yenikapı İstasyonu'nda bulunan kalıntılar TCDD'yi durağından etti. Binlerce yıllık mimari kalıntılar, Bizans medeniyetine ait kale surları, çeşitli bina ve kilise kalıntıları, iç içe girmiş ev ve atık su kanalları, gizli geçitler, mezar odaları bulundu. İstanbul Kültür ve Tabiat Varlıkları'nı Koruma Bölge Kurulu da bu kalıntıların yerinden oynatılmamasına karar verdi. Arkeoloji Müzeleri Müdürü Zeynep Kızıltan ileride arkeolojik park alanı olarak düşünülen kısmın proje sonlandırılmaya başladığı zaman çevre düzenlemesine tabi tutulacağını belirtiyor.

Gönderilme zamanı: 07 Tem Sal, 2009 09:35
gönderen İSMAİLÇELİK
Avrupa Yakasında Yenikapı,Bakırköy son istasyon olursa Halkalı,Asya Yakasında S.Çeşme,Bostancı,Pendik ve Gebze2de durmalıdır.Ayrıca Adapazarı Ekspresinden daha fazla faydalanılmalıdır ve bu ayrıca Maltepe,Kartal,Tuzla'dada durmalı Asya Yakası bölge treni ayrıca K.Çekmece'de durmalıdır.

Gönderilme zamanı: 07 Tem Sal, 2009 12:03
gönderen Mehmet Kasım
Sanırım arkeolojik kazılardan önce Yenikapı 3 ray hattı olarak düşünüldü. Eserler çıkınca 2 ray hattına düşürdüler. Ve TCDD burada duraktan oldu derken YHT'ler falan kastediliyor galiba. trenelr durmayacak anlaşılan. 3. ray hattının olduğu yer arkeolojik kazı alanının korunması şeklinde kalacak.

Gönderilme zamanı: 23 Tem Prş, 2009 12:17
gönderen Mehmet Kasım
Üsküdar'da YHT duracak mı? Durmalı mı?

Gönderilme zamanı: 23 Tem Prş, 2009 12:38
gönderen alabay
Bir şehirde bence YHT gibi bir şey bir kez, en fazla iki kez durur., hadi İstanbul diyelim, üç kez olsa bilke (ki fazladır), şehre bir gar konsepti gerek. HAHAAA! Bizde daha ray konsepti bile yok.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 23 Tem Prş, 2009 13:45
gönderen Mehmet Kasım
İstanbul kaç şehre bedelse o kadar YHT olmalı derim :)

Söğütlüçeşme, Bostancı, Pendik Anadolu Yakasının duracağı yerleri. Bence makul.

Avrupa'da Yenikapı, Sirkeci (BELKİ DURMAZ) , Bakırköy ve Halkalı

Toplam 6 yada 7 oldu.

Gönderilme zamanı: 23 Tem Prş, 2009 15:40
gönderen alabay
Hiç makul değil. Tokyo veya Pekin köy mü? Acaba orada kaç kez durar? Yani, İstanbul'un abi ve ablaları da var.

Başar

Gönderilme zamanı: 23 Tem Prş, 2009 19:13
gönderen Esat
Basar' a aynen katiliyorum bu gidisle YHT de dolmusa dönecek :) Bence Istanbul il icinde düsünecek olur isek 2 + 2 yani 2 yaka da 2 ser tane yeterlidir, fazlasi zarardir ziyandir israftir, ve bence tam anlami ile biz yaptikmi böylesini yapariz, en cok istasyonlu hizli tren bizdedir gibi bir sey olur :)