ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 20:51

Mehmet Kasım yazdı:gülhane surlarının dibinden falan geçebilir gibi geldi.
:):) zaten geçememesinin sebebi belkide budur. Yani güldüm ama kusura bakmayın.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 22:54

tarihi eser diyorsun yani. o surların genişliği nedir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 22:20

T1 hattı üzerine çeşitli yerlerde, başlıklarda ikide bir de dile getirdiğimiz yıllardır tartışılan tramvayın Kabataş'tan Beşiktaş'a uzatılması meselesi var, bölgede yoğun karayolu trafiği, tarihi binalar ve ağaçlar gibi fiziki engeller nedeni ile tramvay pek mantıklı görülmüyor ama benimde defalarca tekrar ettiğim üzere geçmişte bu konularda yetkin bir isimden bölgede ağaçlara zarar vermeden geçecek bir tramvay planı yapıldığını duymuştum ama bu muteber olmadı maalesef. Tabii İBB nin tramvay hatlarına bakış açısıda bunda etken ama dediğim gibi bu sözü eden kişiye güvenirim, laf olsun diye sallamamıştır çünkü işin içinde idi, şimdi Kadir Bey bugün raylı sistemler ile ilgili açıklamalar yaparken tramvayın Beşiktaş'a uzatılması için bir inceleme yapıyoruz açıklamasında bulunmuş, hemen aklıma acaba o zaman ki proje yeniden ele alınıp değerlendirilecek mi düşüncesi geldi, çünkü İstanbul Ulaşım A.Ş. son dönemde işletmeciliği yanında proje imalatları ile de gündemde, bakalım bu işten bir şey çıkarmı
Bir de Kabataş'taki tramvayı Beşiktaş'a uzatabilir miyiz diye bir çalışmamız var" dedi.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=391680&kn=7&ka=4&kb=7

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

T1 ORTA BÖLÜMÜ İPTAL OLSA !

Mesaj gönderen Hector Troas » 25 Şub Sal, 2020 08:20

T1 artık kapasitesinin üstünde çalışıyor gibi kalabalık görünüyor. Suriçinde metro yapmak zor. Ama farklı alternatifler geliştirilebilir mi? T1 Zeytinburnu-Cevizlibağ Bölümü'nün yeraltına alınma işi var. Bu kapsamda bazı revizyonları gündeme getirmek faydalı olabilir. Zaten Zeytinburnu bölgesinde çok raylı sistem var. Marmaray da var. T1 Cevizlibağ-Zeytinburnu bölümü iptal edilip, 2 kısa tram hattı olarak işletilebilir. Cevizlibağ-E5-Merter arasındakiler Muhtemel Boğaz Metrosu ile (İncirli-Cevizlibağ-Söğütlüçeşme) aktarma yaparlar. T1 de rahata erişir. T1 Zeytinburnu-Bakırköy'e bağlantı yapılıp Marmaray'a ayrıca da ulaşabilir.

T1: Kabataş-Cevizlibağ
TX: Bakırköy-Zeytinburnu/Merter-Bağcılar
MX: İncirli-Zeytinburnu-Seyitnizam-Topkapı-E5-Söğütlüçeşme:

Resim

Bağcılar'dan Tekstilkent'e uzatılıp, M7 ile transfer olursa güzel olur. TX Bakırköy-Tekstilkent Tramvay İşletmesi olur.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Sal, 2020 09:51

hattı bölmek doğru değil, ayrıca fonksiyonu aynı olmayan şeyler ile kıyaslamak ve araya ekstra aktarmalar koymakta doğru değil, fakat hattın çeşitli şekillerde dallandırılıp budaklandırılması (bak gördünmü ben de kol dar çıkartıyorum gerektiği yerde) ama bu dallanma budaklanmanın işletmeye getireceği yükün trafik ile çakışmaması içinde zeytinburnu yer altı geçişinin muhakkak yapılması diyorum.

Bunları hep çizdik zamanında :) hatta T4 ün bile Zeytinburnuna gelebileceğini iddia ettik, tramvay konusunda çok korkağız, aşşşırı korkağız hem de, halbuki, Topkapı Suriçi, Beşiktaş, Tophane, Sultanahmet Cep, Aksaray Metro, Yenikapı Metro, Yenikapı Gösteri Merkezi, Bayrampaşa, Bakırköy Yenimahalle, Kazlıçeşme, Güngören Stadı, Üçyüzlü, gibi bölgelerin hepsinin birbirine ray bağlantısı olan ve onlarca farklı işletme yapılabilecek bağlantılardır, gerçek bir tramvay şebekesi bile denilebilir. Ne eksik? Cesaret :) ve tabi artık para da eksik.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BESLEME HATLAR

Mesaj gönderen Hector Troas » 25 Şub Sal, 2020 10:08

Boğaz Metrosu'nu odağa alıp, besleme tramvay/metro hatları ile yolcuyu ana aksa taşıma fikri nasıl olur?

Orange Lines:

1-Bakırköy-Osmaniye-Merter eklentisi
2-Bağcılar-Tekstilkent eklentisi
2-Cevizlibağ-Kabataş işletmesi
3-Fesahane-Bayrampaşa Meydan
4-Okmeydanı-Taksim
5-Söğütlüçeşme-Bostancı
6-Levent-Zincirlikuyu-Beşiktaş
7-Eminönü-Feshane-Alibeyköy (T5)

Resim
hatta T4 ün bile Zeytinburnuna gelebileceğini iddia ettik, tramvay konusunda çok korkağız, aşşşırı korkağız hem de, halbuki, Topkapı Suriçi, Beşiktaş, Tophane, Sultanahmet Cep, Aksaray Metro, Yenikapı Metro, Yenikapı Gösteri Merkezi, Bayrampaşa, Bakırköy Yenimahalle, Kazlıçeşme, Güngören Stadı, Üçyüzlü, gibi bölgelerin hepsinin birbirine ray bağlantısı olan ve onlarca farklı işletme yapılabilecek bağlantılardır, gerçek bir tramvay şebekesi bile denilebilir. Ne eksik? Cesaret ve tabi artık para da eksik.
Katılıyorum.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Uğur » 25 Şub Sal, 2020 11:22

Esat yazdı:
25 Şub Sal, 2020 09:51
Topkapı Suriçi, Beşiktaş, Tophane, Sultanahmet Cep, Aksaray Metro, Yenikapı Metro, Yenikapı Gösteri Merkezi, Bayrampaşa, Bakırköy Yenimahalle, Kazlıçeşme, Güngören Stadı, Üçyüzlü, gibi bölgelerin hepsinin birbirine ray bağlantısı olan ve onlarca farklı işletme yapılabilecek bağlantılardır, gerçek bir tramvay şebekesi bile denilebilir.
Abi sence tramvayın şu anda bulunduğu yerden Bakırköy'e uzaması mümkün mü?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Sal, 2020 13:10

Uğur yazdı:
25 Şub Sal, 2020 11:22
Esat yazdı:
25 Şub Sal, 2020 09:51
Topkapı Suriçi, Beşiktaş, Tophane, Sultanahmet Cep, Aksaray Metro, Yenikapı Metro, Yenikapı Gösteri Merkezi, Bayrampaşa, Bakırköy Yenimahalle, Kazlıçeşme, Güngören Stadı, Üçyüzlü, gibi bölgelerin hepsinin birbirine ray bağlantısı olan ve onlarca farklı işletme yapılabilecek bağlantılardır, gerçek bir tramvay şebekesi bile denilebilir.
Abi sence tramvayın şu anda bulunduğu yerden Bakırköy'e uzaması mümkün mü?
Bakırköy meydan zor, geçilebilecek bir yer yok, benim o zamanki önerim aşırı radikaldi ve Marmaray+YHT ile birlikte ele alınması gerekiyordu, kabaca özetlersek Zeytinburnu bölgesinden Parkın üst ya da alt yolundan Hipodroma, Hipodrom altındaki yoldan sahile, sahile geldiğinde ise Marmaray hattı, Yenimahalle ve Bakırköy istasyonlarının yer altına alınması ile birlikte bunların üzerinde açılacak yeni bir alandan tramvay Bakırköy meydana kadar gelebilirdi, şu an bu tren kaçtı, en iyi ihtimal Sahile kadar, oradan da belki Bakırköy İDO

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

AÇ-KAPA

Mesaj gönderen Hector Troas » 25 Şub Sal, 2020 13:20

şu an bu tren kaçtı, en iyi ihtimal Sahile kadar, oradan da belki Bakırköy İDO
Sanırım böyle bir proje vardı, eski dosyalara bakmak lazım. Kaldı ki, Barkırköy Meydan'a hala tramvay gelebilir. Hipodram'dan girip Kartaltepe mahalle içinden, caddeyi yarıp, yeraltından erişebilir. Aç-kapa sistemi. Çalışmak lazım.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Uğur » 25 Şub Sal, 2020 18:49

Bakırköylüler kentsel dönüşüm de bekliyor aslında, yeni imar için izin çıkar güzel de planlanırsa belki görürüz. Çıkmamış candan ümit kesilmez. :)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Hector Troas » 26 Şub Çrş, 2020 07:03

Planlarda yok. Çalıştay haritasında görülmüyor. M3 İncirli-Bakırköy aktarmasıyla idare edilecek. Ama M3 ile T1 arasında bağ yok. Ekstra M1 aktarması gerek. Bağcılar-Bakırköy ulaşımı 3 vasıta oluyor. Arada bir mahalleyi düşünürseniz 4 vasıta. Ör:

1-Köyiçi-Güngören: İETT
2-Kale-Merter: T1
3-Merrter-Ömür: M1
4-Ömür-Bakırköy: M3

Kimse böyle bir ulaşıma girmez. Minibüsle gider. Karayolu trafiği niye azalmıyor der dururuz. Bakırköy gibi bir ana merkeze en az 2 vasıta ile ulaşabilmek gerek.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön