ant-T.06 » Antalya Nostaljik Tram Geliştirme Önerileri

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

ant-T.06 » Antalya Nostaljik Tram Geliştirme Önerileri

Mesaj gönderen Onur » 02 Kas Sal, 2010 18:22

Klasik hat(kırmızı) zamanında Devlet Hastanesi'ne kadar projelendirilmişti, ancak Müze'ye kadar tamamlanmıştı, bu hattı orijinal projede+yeni bir hatla Çallı'ya kadar uzattım(pembe). Ki oradan da Çallı'daki Antray(mavi) durağı ile aktarma yapabilir.
Resim

Yorgunluktan pek iyi anlatamadım ama sizce nasıl olmuş?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Sal, 2010 18:48

Şu anki o batı sonduraktan tramvayı kuzeye kıvırmak biraz zor olabilir. Aslında doğuya doğru bir cadde evvelden kuzeye taşımak mantıklı olurdu. O hattı doğru dürüst çalıştırmak için bence daha çok öteki, doğu, ucuna bakmalı. Zaten Zerdalilik'ten uzatma düşünceleri vardı, bildiğim kadarıyla. Yoksa?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Sal, 2010 21:25

Bence gayet yerinde bir öneri her ne kadar güney batı uçta her iki hat ray birleşmesi yapamıyor olsa da sanırım orada bir aktarma imkanı var, benim ancak bu haritadan üzerinden yapabileceğim yorum ise bu şekilde L bir hat ile diğer hatta iki noktada temas ederek aktarma imkanı sağlaması bu hattında daha verimli ve yoğun kullanılmasını sağlayabilir, yanlız şimdi Zerdalilik hattının başlığını okumadım ama hattın tek e düştüğü yer varmı? Yani böyle bir handikapı yok ise araçları eski de olsa rahatlık ile kapasitesi bile artar diye düşündüm.

Hattı kuzeye kıvırmak zor olabilir demişsin Başar, tabi ben Antalya' yı sadece bir kere otobüsten gördüğüm gerçeğini inkat etmiyorum :) fakat zaten hatta kullanılan araçlar eski tip, dolayısı ile dar kurp dönme diye bir sorunları yok, bu sebepten yine harita üzerinden ve google map ten baktığım kadarı ile bana rahatlıkla çevrilebilir gibi geldi, ayrıca Onur' un da orada oturan biri olması ve konuya sağda solda atıp tutan pek çok kişiden daha aşina olduğu gerçeğini de katarsak bana mantıklı göründü, yani şimdi ben böyle bir hat önersem kendimde şüphe eder ve acabalarımı sıralarım dediğim gibi yukarıdan bakmak ile göz hizasından bakmak arasında ciddi farklar var malum.

Ben ne şekilde olursa olsun tramvay hatlarının geliştirilmesinden yanayım biliyorsunuz, bu hatta eğer bu tip uzatmalar ile, gerek doğu gerek batı yönünde bunun yapılması gerekir diye düşünüyorum, minibüs taşımacılığından kurtulmanın yolu sadece bu sistemleri otobüse yükseltmekten geçmiyor, dünya tramvaya yönelirken biz neden kaçıyoruz, kötü kentleşme hep engel diyoruz, biraz önce söylediğim yukarıdan ve göz hizasından bakma sözümü yiyerek bu haritada çok rahatlıkla Mavi hattı dikine kesen en az bir hat daha yapılabilir bile derim ben.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Çrş, 2010 01:23

Problem kurp değil de, o güzel Müze triyaj alanından o caddeyi kesmek (Konyaaltı'na giden yolu diyorum).

Ve iyisin yani, bütün yol tek raylık, sadece merkezde kısa bir çift raylık yer var, videosunu çektim. Bu konuda bayağı çuvalladılar, Nürnberg bu araçlarla ciddî bir şebeke kurma yardımı da önermişti, biz yapak diye bu oldu, Nürnberg'te de bu konu gazetelere düşmüştü, ne yapıyorlar diye. Okumuştum, sisli sisli hatırlıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Çrş, 2010 01:31

alabay yazdı:Ve iyisin yani, bütün yol tek raylık, sadece merkezde kısa bir çift raylık yer var,
olabilir, hatırlayamadım. Ama ben yine de iyi bir hat olabileceğine inanıyorum, geçişme bölgeleri yapılabilir, ya da Onur' un önerdiği kısım belki iki hatlık yapılabilir, seçeneklerin tümünü değerlendirmek gerekir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Çrş, 2010 10:46

Bence bütün hattı mükemmel bir şekle sokmak mümkün, hattın konumu harika! Çok şey yapılabilir onunla, yani sırf »turistik« bir şey değil, ciddî bir toplu taşım işi görüyor (?) ... görebilir.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 20 Oca Prş, 2011 00:32

Mevcut hatta Kalekapısı durağı dışında, Meslek Lisesi ve Belediye durakları da çift hatlı, benim planladığığm uzatma hattı da kabaca %50 uzatacağından dolayı(Hastane-Muratpaşa Lisesi çift hatlı durağı-Soğuksu-Çallı Antray aktarma) iki tramvay Kalekapısı yerine, biraz hızlanarak Meslek Lisesi'nde buluşabilir.

wTR'de hesabı bulunan, bu projemi malum başlıkta önerebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 00:43

wtr de hesabımız yok maalesef, :) şahsım adına olması yolunda bir düşüncemde yok, verdiğin datalar üzerinden kafamda canlandırmaya çalışırım, bir gün inşallah Antalya' yı da görürsem, o zaman belki sağlıklı bir iki fikir de yürütebilir ya da ne bileyim öneriler hakkında daha doğru görüş bildirebilirim.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 11 Şub Cum, 2011 09:11

2 gün önceki çizimimde durakları dahil ettim. Projenin şeklini anlamanız daha kolay olur böylece. Ayrıca pek farkedemeseniz de, çift hat durakları tek hatlılardan 2 piksel büyük olarak gösterdim;
Resim

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Oca Pzt, 2013 14:20

Alttaki haber 20120 yılına ait, Nostalji Tramvayının Üniversiteye uzatılması hakkında çalışma yapılıyordu. Anlaşılan çalışmayı yapanlar da unuttu bunu :)
Antalya Nostaljik Tramvayı’nın Üniversite’ye uzatılması gündemde

Büyükşehir belediyesi kent içi trafikte aksamalara neden olan Hafif Raylı sistemin yarattığı sorunları çözmeye çalışırken, bir yandan da Nostalji Tramvayının hattını uzatmak için çalışmalar yapıyor. Nostalji tramvayının Atatürk Parkı içerisinden Akdeniz Üniversitesine kadar uzatılması gündemde.

Bir yılı geride bırakan büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın ve çalışma arkadaşları bu süre içinde en fazla mesaiyi ulaşımla ilgili sorunları çözmek için harcadı. Hafif Raylı Sistemin kent içinde yarattığı trafik sıkışıklığını gidermek için çözüm arayan belediye, Nostalji tramvayının da güzergahını uzatma düşüncesinde. Büyükşehir belediyesi Genel sekreteri Mehmet Akteni Nostalji tramvayının Atatürk Parkı içerisinden Akdeniz Üniversitesi’ne kadar ulaştırılması konusunda çalışma yaptıklarını anlattı.

Haberin kaynağı rayturk ancak link çalışmıyor.
Antalya'da bir uzatma görsek hele...
İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Gaziantep, Kayseri hep raylı sistem hatlarını uzatıyor. Eskişehir de uzatıyor. Ama Antalya yine yerinde sayıyor.

Bu da benim söz konusu uzatmayla ilgili çizimim:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2013 14:59

Antalya'da sizin anlatımlarınızdan yönetimsel bazı tıkanmalar olduğunu çıkarıyorum, sanırım işlerin yürümemesinin sebebi bu ha ama şu tarafıda var yürüdüğü zamanıda gördük :) yani bu yüzden pek bir yerinden tutamıyorum konunun bu yanını ama şu önerilere kenti bilmeyen biri olarak bile tartışmasız katılırım ama tabii ki sorumlarım var.

Üstteki büyük resim için soruyorum bazı istasyonları küçük yapmışsın ve bunlar tek hat olan yerlerin durakları demişsin, oralarda mevcut nostaljikte olduğu gibi tek hat yerine çift yapılamaz mı, cadde müsait gibi görünüyor. Tabii ben şu durumu hep atlıyorum biliyorum, karayolu trafik yoğunluğu. Böyle bakınca tramvay yapmak mümkün ama trafiği çekilmez hale sokacaksa düşünmek gerekir. Ama görünen o ki Müze Çallı arasında harika bir çift hat yapılabilir ki bu nostaljik hattın devamı bile olmadan yapılabilir gibi geliyor bana.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Oca Pzt, 2013 15:26

Alttaki paragraf bana mı yöneltildi anlayamadım :)

Antalya'da mevcut yönetim bir proje yapsa bile yapmak için parası olduğunu sanmıyorum. Taşeron işçilerin maaşları büyük sorun. Kredi alıp öyle ödeyecekler.

2007'deki gibi hükumet desteği ile hazine garantili kredi alabilirse yapar.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön