2. etaptan sonra 3 etap da gün yüzüne çıktı
2. etap: Meydan-Havalimanı-Aksu
Bu etabın bir de Otogar-Üniversite-Muratpaşa şeklinde bir kısmı vardı üstteki mesajlarda görülebilir. Bu kısım, 3. etaba dahil edilmiş.
3. etap ise şöyle
ilk güzergah: Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar
bu hat Otogar'dan sonra güneye doğru dönüp Fatih-Meydan hattına dahil olacak, bir taraftan da düz devam edip Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattına dahil olacak.
ikinci olarak hemen şimdi bahsettiğim Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma Hastanesi şeklindeki güzergah var. Bu hat Fatih-Meydan hattının Otogar istasyonundan itibaren güneye ayrılmış kolu şeklinde inşa edilecek. Geçmiş mesajlarda belirtilmiştir. Otogar istasyonunun çıkışında 2 adet sağlı sollu tünel çıkışı için boşluk bırakılmıştı. Bu hat işte bu tünellerden ayrılıp devam edecek.
Son olarak yıllardır bu sitedeki arkadaşların da dilinden düşürmediği Nsotalji tramvayımız Müze'den Eğitim Araştırma Hastanesine kısa da olsa uzatılacakmış. Burada Otogar'dan gelen hat ile birleştirilip tek hat gibi olacak imiş
Ben buradan şunu anlıyorum. Nostalji hattı, Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattı gibi çift hat olacak ve yenilenecek veya Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattı Nostalji hattı gibi tek hat ve eski tramvaylardan oluşacak. çok iyi denklem kurdum.
Neyse toparlayacak olursak önümüzde şu projeler var:
1-Meydan-Havalimanı-Aksu
2-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma
3-Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar
4-Müze-Eğitim Araştırma
Buna göre daha doğrusu başkanın dediğine göre şöyle işletmeler düşünülüyor. /bu da doğmamış çocuğa don biçmek gibi affedersiniz)
1- Fatih-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
2- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar(Zerdalilik)
3- Varsak-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
4- Varsak-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar
(5- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Meydan-Havalimanı-Aksu) (bana göre bu hat da olmalı, zira nostalji hattı yenilenirken Fatih-Meydan hattı ile birleştirilmesi söz konusu olabilecek. bu yüzden de Üniversite-Eğitim Araştırma bölgesinden Havalimanı ve Aksu yönüne de böyle bir hat olmalı.)
Biliyorum harita da isteyeceksiniz ama onu ne zaman hazırlarım bilmiyorum.
Bir eleştiri yapayım şimdi. Varsak hattı anlamsız şekilde Sakarya Bulvarından Otogar'a bağlanıyor. hiç böyle bir yolcu potansiyeli olmadığı halde. Bunu nedenyapıyorlar: çünkü Varsak'tan şehir merkezine giden yolda yapılan plansız viyadükler yüzünden. Viyadüklerin olduğu yerden hemzemin bir raylı sistem yapılamaz. Aynı yere raylı sistemin gidebileceği kuzey-güney doğrultusunda da kara yolu alt geçidi yapılacak. Bu yüzden de tramvayın geçebileceği bir yer kalmıyor. Aynı şey 100.yıl bulvarında da oldu. plansız yapılan alt geçitler raylı sistemlerin yapılmasını engelliyor. Tramvay çünkü tramvay yapacaklar. Projenin çoğu orta refüjü geniş bulvarlardan geçiyor: Süleyman Demirel Bulvarı, Sakarya Bulvarı, Dumlupınar Bulvarı vs.
Otogar-Üniversite-... şeklideki hat zaten olması gerektiği gibi, farklı olarak nostalji hattıyla birleştirilmesi var. Bu da üstte bahsettiğim 100. yıldaki alt geçitlerden ötürü. Nostalji ile birleştirilmeseydi, Meltem-TRT-Tonguç şeklinde gidip Şarampolde tekrar mevcut hatta bağlanacaktı.
Bu kısım İsmetpaşa tarafında şimdiki hatta bağlanırsa çok güzel olur işte.
Antalya Raylı Sistem 3.Etabı da Yapılacak
Antalya Nostalji Tramvayı Eğitim ve Araştırma Hastanesine Uzatılacak
Raylı Sistemin 3.Etap Güzergahı Açıklandı