Harita da bir göz atıp çiziktiririm olmazsa bunları ama bayağı bir seçenek var gibi, bir zamanlar Onur isimli bir arkadaş (Onur07 değil) böyle bir öneriden söz etmişti, mevcut hattın yer altına alınarak geçirilebileceği noktalar olduğu gibi ama açıkçası yukarıda yeterince seçenek var görünüyor, burada Antalya gibi sürekli hareketli bir kentte (öyle olduğunu düşünüyorum ) aç-kapa inşaatlar hayatı çok olumsuz etkileyebilir, ben geniş caddeleri olan kentlerde buna taraftarım, hem ucuz hemde hızlı çözüm olması yönünden.ÖmerYILMAZ yazdı:Şehir içinde şu anda yeraltı raylı sistemlerine uygun birkaç yer söyleyebilirim.
1-Varsak'a doğru, Yeşilırmak, Kızılırmak Caddeleri ile Süleyman Demirel Bulvarı
2-Otogar'dan itibaren Dumlupınar Bulvarı
3-Otogar'ın kuzeyinden itibaren doğuya doğru Sakarya Bulvarı
4-Konyaaltı Atatürk Bulvarı ile 100. Yıl Bulvarı ve Mevlana caddesi
5-Havalimanı-Aksu yönünde Aspendos Bulvarı ve Serik Caddesi (cadde dediğime bakmayın 10 şeritli yol )
Döşemealtı yönünde Antalya Bulvarı- Burdur Yolu
...
ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Bu hat yapılıyorken yapılacaktı. Şimdi bunu yapmaya kalkmak büyük bir intihar olabilir. Mustafa Akaydın bunu yapmaya kalkıştı ancak çok aşırı maliyet çıktığı için vazgeçti. Kendisi zaten Antaryın yanlış olduğun yeraltından geçmesi gerektiğini söylüyordu ancak şu an bu mümkün gözükmüyor.mevcut hattın yer altına alınarak geçirilebileceği noktalar olduğu
Yapılabilecek en iyi çözüm hattı yaya ve taşıt trafiğinden yalıtmak.
Benim söylediğim yolların en darı 3 şerit en geniş olanları 10 şerit.ben geniş caddeleri olan kentlerde buna taraftarım
Bu yollara yer üstü sistem de yer altı sistem de rahatlıkla yapılabilir.
Mesela Antrayın geçtiği Namık Kemal Bulvarı 3 şerit. Raylı sistem bu bulvara yapılırken sadece orta refüj kullanıldı. Yoldan kesilmedi. Ama Şarampol Caddesi ve Aliçetinkaya Caddesi gibi 2 şeritli dar caddeler tek şeride düşürüldü.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Pekala, aylardır uğramıyordum bu siteye. wTR'deki 3 yıllık banımın Nisan'da kalkmasından sonra da siteye paylaştığım düşüncemi burada paylaşayım;
Konyalatı-Lara arasındaki kısın için de şöyle bir şey düşünüyorum:
http://en.wikipedia.org/wiki/Archimedes_tunnel
http://en.wikipedia.org/wiki/Submerged_floating_tunnel
Konyalatı-Lara arasındaki kısın için de şöyle bir şey düşünüyorum:
http://en.wikipedia.org/wiki/Archimedes_tunnel
http://en.wikipedia.org/wiki/Submerged_floating_tunnel
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Merhabalar Onur bey, biz sizi takip ediyoruzPekala, aylardır uğramıyordum bu siteye. wTR'deki 3 yıllık banımın Nisan'da kalkmasından sonra da siteye paylaştığım düşüncemi burada paylaşayım;
Açıkçası daha kent içi raylı sistemlerini ilerletememiş bir kent için deniz altından demir yolu götürmek ne kadar mümkün?
Bunu ancak merkezi hükümet yapabilir.
Aslında hepsini merkezi hükümet yapmalı bana göre.
Bakın Subaşı nostalji tramvayını yaptı seçimi kaybetti,
Menderes Türel Fatih-Meydan hattını yaptı kaybetti
Akaydın'ın hala kazanma şansı var
Ek olarak Varsak hattı Eski Varsak Belediyesine kadar gitmeli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O mavi ve sarı çizgilerin ne olduğunu bilse idim yorum yapacaktım ama o maviler tramvay hatları sanırım ve sarıda hızlı tren ya da normal demiryolu hattı olarak düşünülmüş galiba? İşin maliyet kısmı bu bir demiryolu ise tabii ki devlete ait olmalı ve banliyö ise işletmeside zaten TCDD ye ait olur fakat tünel ile geçmeye gerek varmı bilemedim, bu siz kentliler daha iyi bilirsiniz, fakat orada daire şeklinde bir demiryolunu illa ki inşa etmeye gerek varmı? Her iki ucundan doğru düzgün bir tramvay sistemide çalışsa bence iş görür, böyle bir tünel inşaatının maliyetini karşılayacak bir iş çıkaracağını düşünmüyorum.
Bende bir ara tramvayların düzenlenmesi ile ilgili bir şeyler çiziktirmiştim, kısmen o mavi çizgilere benziyordu, paylaşmak lazım bir ara. Bence kent içinde tramvay yaygınlaşmalı, tünel projesi uzun soluklu bir iş, ilk etapta o daire mantığını oluşturacak bir dış çember yapılıp proje deniz altı geçişine uygun halde bırakılabilir, ileride gerek olduğunda tünel kazısı yapılıp birleştirilebilir belki de.
Not: verdiğin linkleri okumadım henüz.
Bende bir ara tramvayların düzenlenmesi ile ilgili bir şeyler çiziktirmiştim, kısmen o mavi çizgilere benziyordu, paylaşmak lazım bir ara. Bence kent içinde tramvay yaygınlaşmalı, tünel projesi uzun soluklu bir iş, ilk etapta o daire mantığını oluşturacak bir dış çember yapılıp proje deniz altı geçişine uygun halde bırakılabilir, ileride gerek olduğunda tünel kazısı yapılıp birleştirilebilir belki de.
Not: verdiğin linkleri okumadım henüz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O Havalimanı uzatması daha öncede cadde olarak yazdığın güzergahlar vardı, onlar üzerinden bende şekillendirmiştim, cadde olarak müsait görünüyor Havalimanı bağlantısı nedeni ile de fizibil olacağını düşünüyorum ama ülkemizde TRAMVAY SİSTEMİ inşa etmek için biraz cesaretli olmak gerekiyor ve sanırım birazda halk desteği.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Benden Hocaya sonuna kadar destekbirazda halk desteği.
Sıkıntı yaşanacak tek yer Meydan'dan sonraki Aspendos Bulvarı, çok fazla olacağını sanmıyorum. Bunun dışında Serik Caddesi 2+3+3+2 şeklinde bir yol.cadde olarak müsait görünüyor
Orta refüjü 3 şeritli bir yoldan bile büyük/geniş. Sadece ağaçlara yazık olacak.
Havalimanına gelen yolcuların çoğu taksi ve operatörlerle merkeze geliyor. 10 milyon yolcuyu siz düşünün. Sadece Havalimanı yok, 65 bin nüfus var o bölgede, bir de Kepez'e bağlı Altınova eklenince...Havalimanı bağlantısı nedeni ile de fizibil olacağını düşünüyorum
Ben tramvay demedim kiama ülkemizde TRAMVAY SİSTEMİ inşa etmek için biraz cesaretli olmak gerekiyor
Fark etmez ama yalıtılmış/izole bir sistem olmasını istiyorum. Mevcut hattın Fatih-Otogar arasında olduğu gibi, hatta 2-3 kavşağa viyadük de gerekebilir.
Menderes Türel tramvay yapıp buna metro diyerek hayatının hatasını yaptı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben kendi düşüncem olarak tramvay diye dile getirdim belki Antalya'da yapar diye, ha Antalya'da tramvaya karşı bir cephe vardır ve oluşmuştur bilemem ama METRO olması konusunda da görüşümüzü yazmıştık hazır 600.000 üzeri kentlerin Büyükşehir olması kararı çıkmışken herkes tramvay isterim diye tutturuyor, buna karşılık Antalya gibi her halukarda bir BÜYÜKŞEHİR in metrosu olsa tabii ki daha doğru bir iş olur ama şöyle söyleyeyim eğer tramvay olmayacaksa hiç yer üstüne metro zorlamasınlar derim.ÖmerYILMAZ yazdı:Ben tramvay demedim ki
Fark etmez ama yalıtılmış/izole bir sistem olmasını istiyorum. Mevcut hattın Fatih-Otogar arasında olduğu gibi, hatta 2-3 kavşağa viyadük de gerekebilir.
Menderes Türel tramvay yapıp buna metro diyerek hayatının hatasını yaptı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Ben metro olsun diye de diretmiyorum.
Sadece ideal olanını söylüyorum. Yer üstünden giden, cadde tramvay olmayan, izole bir sistem. Adı tramvay olsun, metro olsun fark etmez. Sadece hızlı gitsin, hızını düşürecek engeller olmasın.
Bu arada Akaydın, Hükümet Antalya'ya da metro yapabilir demişti geçenlerde.
Antalya'da tramvay ya da yer üstü sistemlerinin sorun yaratacağı tek güzergah Konyaaltı-Lara arası. Bunun dışındakiler Antray gibi olabilir ama yine izole olmasında fayda görüyorum.
Sadece ideal olanını söylüyorum. Yer üstünden giden, cadde tramvay olmayan, izole bir sistem. Adı tramvay olsun, metro olsun fark etmez. Sadece hızlı gitsin, hızını düşürecek engeller olmasın.
Bu arada Akaydın, Hükümet Antalya'ya da metro yapabilir demişti geçenlerde.
Antalya'da tramvay ya da yer üstü sistemlerinin sorun yaratacağı tek güzergah Konyaaltı-Lara arası. Bunun dışındakiler Antray gibi olabilir ama yine izole olmasında fayda görüyorum.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Antray 2. Etap Güzergahı
Bu güzergah önceki başkan Menderes Türelin yapmak istediği bir projeydi.
Seçimi kaybetmeseydi, seçimden hemen sonra temel atacaktı, kendinden o kadar emindi yani...
2008 yılında Adliye-Otogar arasındaki saatlik yolcu sayısı 8 kişiymiş(!!).
Çoğu kişi yeterli yolcu yok diyerek Türelin bu projesine karşı çıkmıştı.
Ben raylı sistemlere pek karşı değilim, hatta hiç kaşı çıkmam. sadece planlama hatalarına karşıyım.
Ayrıca ben bu hattı oldukça beğenmiştim. Keşke yapılsaydı. Bu hat inşa halinde olması halinde tramvay sayısı 22 olacaktı.
Yeni yönetim Ulaşım Ana Planını tamamlamak üzere 2-3 ay sonra açıklayacak ancak herhangi bir raylı sistem projesinin seçimler öncesi başlayacağını sanmıyorum. Antalya'nın çok acı tecrübeleri var...
Bu güzergah önceki başkan Menderes Türelin yapmak istediği bir projeydi.
Seçimi kaybetmeseydi, seçimden hemen sonra temel atacaktı, kendinden o kadar emindi yani...
2008 yılında Adliye-Otogar arasındaki saatlik yolcu sayısı 8 kişiymiş(!!).
Çoğu kişi yeterli yolcu yok diyerek Türelin bu projesine karşı çıkmıştı.
Ben raylı sistemlere pek karşı değilim, hatta hiç kaşı çıkmam. sadece planlama hatalarına karşıyım.
Ayrıca ben bu hattı oldukça beğenmiştim. Keşke yapılsaydı. Bu hat inşa halinde olması halinde tramvay sayısı 22 olacaktı.
Yeni yönetim Ulaşım Ana Planını tamamlamak üzere 2-3 ay sonra açıklayacak ancak herhangi bir raylı sistem projesinin seçimler öncesi başlayacağını sanmıyorum. Antalya'nın çok acı tecrübeleri var...