ist-T.06 » T4 Geliştirme ve Alternatif Projeler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Cum, 2008 20:40

T4 Edirnekapı - Sultançiftliği hattı için hattın yapımına başlanan 2000 yılında Vezneciler istikametinin iptali ve dolayısı ile laleli bağlantısının iptal edilmesi ile birlikte gündeme başka bağlantılar gelmişti, bu bağlantıların asıl amacı hattı bir şekilde bugünkü hali ile M1 Aksaray-Havalimanı metrosuna bağlamak hemde yeni bir bakım ve park alanı için ilk etapta kaynak ayırmamak gibi sebeplere dayanıyordu, aşağıda düşünülen seçeneklerden birisini görüyorsunuz, Metris cezaevi bölgesine gelmeden Otogar bağlantı yoluna inen ve burada oldukça müsait olan yol kenarındaki yeşil alan üzerinden direkt Esenler garaj sahasına inen bir bağlantı, resimdeki turuncu hat mevcut T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı, kırmızı hat M1 Aksaray-Havalimanı metrosunu, pembe hat Otogar-Kirazlı metrosunu, siyah hat ise düşünülen bağlantı yolunu gösteriyor, bugün bu bölgedeki yerleşimde göz önüne alınarak çok rahatlıkla Kemer ve Tekstil Kent durakları yapılarak Otogar-Sultançiftliği hattı çalıştırılabilirdi, ama diğer projeler gibi bu da hayata geçemedi.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Cum, 2008 20:58

İkinci resimdekiler ise yine turuncu hat T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı ki o dönemde Vezneciler-Sultançiftliği olarak inşaa edilecekti, kırmızı hat M1 Aksaray-Havalimanı metrosunu, lacivert hat T1 Zeytinburnu-Kabataş tramvayını siyahlar ise bağlantı noktalarını gösteriyor, alt taraftaki siyah bağlantı Vezneciler son durağa gelmeden tam emin olmamak ile birlikte Genç Türk caddesi üzerinden mevcut tramvay hattına bağlanmayı öngörüyordu, bu sayede tramvaylar park, araç değişim ya da bakım onarım için kolaylıkla Topkapı ya ulaşabilecek, ağır bakımlar içinde bu hattı kullanarak Zeytinburnu bölgesinden metro hattına olan mevcut bağlantıdan geçerek Esenlerdeki ana bakım alanına ulaşabileceklerdi, hatta bir söylenti olarak bu bağlantının çift taraflı kullanılarak bazı tramvayların Eminönü' ne kadar çalıştırılması dahi düşünüldüğü söyleniyordu ama doğruluğunu teyit edemem. Yukarı tarafta kalan siyah bağlantı ise yine Vezneciler bağlantısının iptali ile üretilmiş bir plandı ki, bunu ben yinede savunuyorum bence hat Topkapı' dan daha önce buraya uzatılmalı idi ama nedense bu seçenek hiç ele alınmadı ve yeni öğrendiğime göre böyle bir projede yapılarak sunulmuş, neyse bir gün yapılır belki :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Çrş, 2008 16:28

Çiz diyorsun çiziyoruz, şimdi yukarıda hattın Cevizlibağ a bağlanması gibi bir şeyler söyleniyor, hattın planı projesi ki en son 6 ay önce görmüştüm projeyi Topkapı' ya kadardı ama İETT ısrarla Cevizlibağ' da metrobüse entegrasyondan bahsediyor, bu anlamda entegrasyon indi bindi ise evet iki kere rafine :) yani Topkapı' da in yukarı çık aşağı in T1 e bin bir durak git in, merdiven çık merdiven in evet gayet entegre bir durum :)

Ama bahsedilen şey gerçekten hattın Cevizlibağ' a bağlanması ise yine ki diyorum, ki bence gerekli, olmalı doğrusu bu olur. O zaman bu bağlantı nasıl olmalı, görünen o ki Topkapı istasyonunun bulunduğu tünelin yanında bir kazı var ve resmen yeni bir tünel kazılıyor ve bu tramvay inşaatı bu durumda ben istasyonun mevcut Topkapı hattının paralelinde fakat yol tarafından ayrılmış olacağını düşündüğüm için bu indi bindiden bahsediyorum, (burada bir yaya geçidi çok tehlikeli olur kanaatindeyim) yani bir tünel yapılıyor, peki burada hat yer altında olacaksa Cevizlibağ' a nasıl ulaşır işte cevabı :

Resim

Bu demek oluyor ki transit olması sağlanan bu yol tekrar bir hemzemin geçit ile kesilecek, ama bana sorarsanız çözüm bu olmamalı idi, çünkü Fetih Kapı durağından sonra tramvayın neden yer altına alıyorsunuz ki? Geçsin şehir parkının içinden gelsin Topkapı durağının üstüne orada bir durak yapın insanlar bir merdiven ile ikinci tramvay durağına ulaşsın, hatta buradan minibüs durağı kompleksinin önünden tramvay araçları için yapılmış park alanındaki rayları kullanarak Cevizlibağ a ilerlesin böylece ikinci bir hemzemin geçit ile ne tramvayı ne de araçları yormayın, mevcut rayları kullanacağınız için daha az masraf edin, nasıl fikir? işte fikir aşağıda

Resim

Bu park alanı rayları zaten ileride mevcut T1 Zeytinburnu Kabataş tramvayı yoluna bağlanıyor ve buradan da yine park alanı olarak kullanılan deplaseye bir çıkış makası var, burada tek yapılması gereken makas bölgelerinden birinin biraz ötelenmesi sonrası zaten istasyona 50m mesafeye kadar ray döşenmiş durumda, burası tek ray, araçları çıkarırsınız buraya Cevizlibağ istasyonuna gelir boşaltır yolcuyu geri alır gider, zaten makinist dinlenmesini Vatan istasyonu karşısında yer alan kumanda merkezinde yaptıracaksınız yani burada beklemeye de gerek yok basit bir sinyalizasyon ile yapılabilecek bir işletme.

Resim
Resim üzerinde anlatalım lacivert T1 Zeytinburnu Kabataş tramvayı, pembeler park alanı ve deplase yol (mevcut) turuncu T4 Cevizlibağ-Sultançiftliği hattının kullanacağı yollar.

Bu resimde de Cevizlibağ istasyonunu planlayalım :)
Resim
lacivert T1 Zeytinburnu Kabataş tramvayı, pembe mevcut deplase park alanı, kesikli turuncu yapılması gereken tek hat yol, transparent lacivertler istasyonlar. Üstteki istasyon platformu zaten genişletildi, alttaki de o okulun duvarını biraz geri alınarak genişletilebilir, şu anda burada o kadar ilkel bir durum varki her gördüğümde sinirlerim tepeme geliyor, (öneri vereli 2 yıl olacak kimse okumadı bile ya neyse) Cevizlibağ tramvayı buraya geliyor ve makastan ters yola geçiyor, aşağıdaki perona yanaşıyor ve yol tarafındaki kapılarını açarak insanları indiriyor :) bu insanlar tramvay yolundan (3 metre çok değil zaten problem 3 metre yürümeleri değil) diğer perona geçiyorlar, neden? hemen arkadan gelen ve tramvayın boşalmasını bekleyerek süreden yiyen Zeytinburnu tramvayına binebilmek için. Tramvay bekliyor herkes perona çıkıyor yanaşıyor ve Zeytinburnuna gidecek yolcuları alıyor sonra da Mithatpaşa ya kadar bastır :)

Halbuki daha geriden gelerek mevcut deplase yolu geçip bu tırtıklı turuncuya inşa edilecek zaten genişletilmiş olan peronun diğer tarafına yanaşsa arkadan gelen tramvayda hemen bu peronun altındaki lacivert çizgiye yanaşsa insanlar insan gibi aktarma yapsalar, aktarma nasıl olur öğrenseler biz bunun adına entegrasyon desek, ondan sonra da "Gute fahrt, wir transportieren mensch" falan desek, olmaa mıııı???

Not: şimdi o almanca salladığım şeyin Türkçesini yazsam yanlış anlayanlar olur onun için öyle yazdım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Çrş, 2008 17:03

Gute Fahrt, wir transportieren Menschen.

:-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Mar Cmt, 2009 21:56

Bu tramvay hattında Topkapı'dan sonra Cevizlibağ'a geçebilecek bir ray bağlantısı var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Mar Cmt, 2009 23:52

Mehmet Kasım yazdı:Bu tramvay hattında Topkapı'dan sonra Cevizlibağ'a geçebilecek bir ray bağlantısı var mı?
Evet var ama Topkapı' dan sonra değil, yani benim defalarca önerdiğim şey olmadı, Topkapı' dan önce bir makas ile Millet caddesini keserek T1 hattı Zeytinburnu yönüne giriş yapılabiliyor.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=5321#5321

Konuların içinde biraz arayalım? :) Yani sizin gibi kıdemli kademeli başçavuşlar böyle yaparsa, erat burda ne yapar siz düşünün :D:D

Bu makasın inşaa amacı, hatta arıza yapan ya da hatta araç verilmesi araç alınması işlemlerinin Zeytinburnu bakım sahası arkasında bulunan M1 hattına bağlantı üzerinden gerçekleştirilmesi için yapıldı, yani işletmeye dönük bir planlama değil, zaten bu hali ile doğru bir şey olmaz, yapılabilir, çok zor değil iki makas daha yerleştirilir, Şehremini yönünde çıkan araç önce ters yöne girer buradan bahsettiğimiz makastan T4 ün Topkapı yönüne yani yine ters yöne girer sonra hemen aynı makasın çıkışındaki S makastan Sultançiftliği yönüne girer, dolayısı ile Sultançiftliği-Cevizlibağ A.Ö.Y. gibi bir işletme gerçekleştirilebilir. tek sorun T4 hattının yüksek tabanlı araçları T1 in Topkapı durağını pas geçmek durumunda kalır, Cevizlibağ' da ise zaten peron arkasına bir yol inşaa edilecek bu yolu 35 cm değil de 90 cm derinlikte inşaa ederlerse bir sorun olmaz. Diyorum ya olmayacak iş değil, ama bunu bu şekilde yapmak hem T1 in hem de T4 ün Topkapı bölgesinde sıkıntılı bir işletme yaşamasına sebep olur.

Çözüm aynı bölgede çift yönlü geçişe imkan verecek bir makas sistemi daha inşaa edilmesidir, o zaman olabilir, ama bu durumda da Topkapı' yı pas geçme yüzünden yolcu ile ilgili olumsuz bir durum yaşanacak. Benim önerimde T4 hattı bitim noktasından sonra Topkapı Şehir Parkı içinden ve alt geçidiğin üzerinden geçerek halen Topkapı Park Sahası olarak kullanılan raylara bağlanmalı idi, bu sayede iki işletme birbirini sadece Zeytinburnu E.M.L. nin kapısı önünde kesecekti ki bu da hiçbir şekilde her iki işletmede de soruna neden olmayacaktı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Şub Pzt, 2010 23:06

kaç gündür aklımda bir şey var. biraz olgunlaştırayım detaylandıracam:

bu hat şöyle olabilirmiydi?

edirnekapı-topkapı uzatmasınaki bu 2km'lik kısımda yolcu sayısı istenen seviyede değil. acaba edirnekapı garajdan sonra yr yüzeyine çıkarken hemen karayolu köprüsünün altına devam etse idi, şimdi anıt mezarın oradan viyadükle geçiyor, bu viyadük olmayıp yer yüzeyinde devam edip, istasyonun altına denk gelen yoldan vatan caddesi sağ yan yola girse idi, halı sahanın önü yani. e6'ya gidişte sağ yan yol. bu yan yol raylı sistem olabilr mi? emniyetin önünden akdeniz caddesi, emniyet metro istasyonu, historia, aksaray metro önündeki tramvay park hattı kullanılıp t1 aksaray yanına, aksaray-beyazıt arası trafiğe kapatılınca buraya ek hat döşeyip SULTANÇİFTLİĞİ-BEYAZIT TRAM HATTI yapılabilirmiydi?

mimkinmidir?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Pzt, 2010 23:23

Sur seti?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Pzt, 2010 23:28

alabay yazdı:Sur seti?
Sur seti derken? :) Sen II. Sultan Fatih Menderes'i tanırmısın? I. sinden kalanları da o yıktı zamanında, benim düşüncelerimi az çok bilirsin fırsat verseler III. olarak adımı yazdırırım kalanınıda aşağı indirerek. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Sal, 2010 00:21

Mehmet aslında bir şeyler çiziktiricem ama sonra. Öncelikle mimkin değildir ama mümkün olabilir :D sonrasında ben bir şey söyleyeceğim sen yine köpüreceksin, Türk kafası tramvay hattı inşaatı ile olmaz, maalesef olmaz, Avrupa kafası inşaat ve işletme mantığı ile olur, çokta güzel olur. Bir zamanlar şu benim hayali tramvay hattımda farklı düşünceler ile bir şeyler çizmiştim aslında.

Şimdi olmazlara değineyim, öncelikle İETT yüzünden olmaz, çünkü yolun ortasına metrobüs yapacak, olsa bile olmaz çünkü tramvay denilen her yere bir metrobüs hattı projesi muhakkak vardır onların.

Sonrasında, yolun kenarındaki yeşil alanı tamamen yok edeceği için olmaz, Fatih ilçesinde ağaç görülebilen yegane yerlerden birisi olan bu Bulvar bu şekilde heba edilmemeli bence.

Daha sonrasında yok Ordueviydi, Emniyet ti derken güvenlik riskleri nedeni ile olmaz, malum Jack The Ripper Horror House da yaşıyoruz.

Bunları aşsan bile ııııı, orta metro inşaatı yapılırken kenara kaktırılan tarihi çanak çömlekler bulunur bu yüzden olmaz. Aksaray' a gelirsin şimdi metronun etrafını nasıl dolaşıcaz derler olmaz, Aksaray'dan T1 e bağlanmak istersin ya iki hattı bir yolda nasıl işleticez denilir olmaz.

Ben bu yukarıda yazdıklarımın hiçbirinin geçerli nedenler olduğuna inanmıyorum, bunların hepside vazgeçilebilecek olmazlardır, yani aslında istense olur, ama dedim ya o ağaçlara dokunmadan nasıl olur, işte orada biraz şu şehir biraz bu şehir, şu İstanbul'un kardeş şehirleri var bir sürü o listeden seç beğen al, git incele, ama saksı gibi değil hakikatten işi bilen adamlar ile gör bak nasıl olur. :)

--------------------------------------------------------------------------------

Benim kafamdaki oluru anlatayım dedim ya şimdi hiç çiziktiresim yok,

Edirnekapı'dan gelen hat mevcut Vatan istasyonunun bulunduğu noktaya kadar yer altından gelir, çünkü burada E-6 ya çıkış kavşağı var, istasyon noktasında tünelden direkt yüzeye çıkar, biraz keskin bir viraj ile karayolu viyadüğü altından M1 hattı Ulubatlı istasyonu yanına girer, burada durak yapar.

Buradan Emlak konutları önünden, Kaymakamlığı geçer, Ordu Evi kavşağında hat ikiye ayrılır, neden? Birincisi yol kenarındaki yeşil alan ve geniş banketleri korumak için, ikincisi Emniyet önünde yoğun tramvay ve insan trafiği oluşturmamak için. Hat nasıl ayrılacak, işte bahsettiğim kafa burada kendini gösterir, Sultançiftliği istikameti Emniyet önünden gelir yani 2.yol geliş, 1.Yol Aksaray'a gidiş ise trafik ışıkları vasıtası ile Vakıf Gureba hastanesi önüne geçer. Tabi burada yeni bir kavşak düzenlemesi ile birlikte. Bu sayede bir yön yolun sağından gider biri solundan gelir. Aslında bana göre burada doğrusu her iki hattında yolun ortasına geçmesi olabilir ama bizde bu tip karayolu uygulamaları olmadığı için ve bu yol birazda transit gibi kullanıldığı için yol ortası durak uygulamaları tehlikeli, hat tramvay olduğu için birazda sık durak ihtiyacı olacak, eh yarın bir gün İETT metrobüste yaparsa ortası da onlara kalsın, küsmesinler.

Hattın yine kritik bir noktası eski Lunapark kavşağı, şimdi orada süper market var, biraz marketten traşlamak gerekebilir, benim önerim burada tekrar yan değiştirmeden her iki yönün olduğu taraftan devam etmesi, burada biraz çimenlik ve banket katliamı olacak çünkü her iki tarafta bazı eski eserler var.

Aksaray metro istasyonu üst girişindeki trafik ışıklarında 1. yol tekrar yolun soluna geçmeli, buradaki minibüs duraklarının olduğu yerde iki hat bir araya gelerek metro istasyonunun arka tarafından Aksaray armut bölgesine bağlanırlar. Buradan sonrası ise malum her iki hattın araç tiplerinin farklılığı nedeni ile olmaz, peron boyunu kurtarmak için ayrı bir işletme yapıp 2'li dizi ile devam etsende olmaz malum yükseklik farkı :)

Sonuç : Beyazıt' a bağlanması imkansız, ve toplamda baktığımızda zaten bu şekilde gereksizde, çünkü Aksaray'da sonlanacak bir hattın ne anlamı var, bir aktarma iptal oluyor, kaç kişi kullanıyor bu aktarmayı? Senin gerekçenin bu hattın Sur içine Karagümrük - Fatih üzerinden sokulmaması olduğunu tahmin ediyorum :) ama zaten işin güzelliği orada, bu hat o güzergahtan giderse Beyazıt için fizibl, bu şekilde fiziki olarak Beyazıt'a çıkması mümkün değil gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Şub Sal, 2010 00:54

vatan caddesinin sağ yan yolu dediğim yere ağaçları katletmeden tramvay hattı yapılabilir. çünkü orada zaten bir gidiş bir geliş karayolu trafiği var. orası kullanılır. tarihi eser çıkma olasılığı az çünkü orası bir dere imiş. dere yatağında pek bir tarihi eser olmaz sanırım, olsa da menderes uçurmuştur hepsini :) rahat ol.

ikincisi aksaray-beyazıt trafiğe kapatılırsa apayrı bir tram hattı çekilemez mi? aksaray metronun orasından dolanacak yer var. o ara genişçe. bir tek aksaray meydan kalıyor. cadde trafiği yeraltına alınınca meydan tramvaylara kalır.

ama tüm bunların iett vetosundan gerçekleşmeyeceğini biliyorum. bak başakşehirin belediye başkanı yenikapı-bahçeşehir metrobüsü demiş bile.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Sal, 2010 00:57

Ben sadece ağaçlar demedim ama Mehmet, başka bir sürü olmaz etkeni sıraladım :) Emniyet gibi mesela, kapısının önünden araba bile geçemeyen yer, Orduevi mesela :)

Bence Aksaray' a kadar gitmesi yeterli, sen bu fikrini sanırım şu Ordu caddesine ikinci bir hat çekilmesi ile birleştirmek istiyorsun ama bence bu çok uçuk bir fikir, ne yani yanlara ayrı hatlar çekip otoban gibi bir tramvay yolumu? :) aynı noktalarda bir alçak bir yüksek bir kısa bir uzun peron, yani fiziken mümkün olsada mantıken bana doğru gelmiyor, Aksaray yeterli ha illa bir yerlere ulaşacaksa Yenikapı' ya insin derim. Yani benim bakış açımla bu kadar yoksa yaparsan olur.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön