ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvayı Planlama Önerileri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Haz Cum, 2009 08:09

Banliyö Hattı'ndan yararlanmak lazım. T1 bağlantılı Yenikapı şöyle olabilir mi?

Resim

Aksaray Meydanı yeraltına alma işi kapsamında iki hatta tam göbekte birleşir. 4 yöne gidilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 09:32

Kesinlikle. Aksaray meydan da tam bir tramvay kavşağı yapılabilir, ve o meydanın ortasında harika bir kent görüntüsü olur. Ben normalde Yenikapı' dan ileri gitmesin taraftarım yani Kazlıçeşme' ye kadar, Kazlıçeşme gerçek fonksiyonuna kavuşunca çok faydası görülecektir, ayrıca buradaki araçların boyları perona tabii ki çok ama çok kısa gelecek, ama kimse peron yıkın demiyor ki? İBB duy sesimizi, Beltur' a ver peronların yarısını al sana tramvay erişimli, ucuz ve kaliteli balık restoranları, Marmaray' a karşı rakı balıktan başka ne olabilir :D:D:D hahaha rakı kısmını unutun, sadece balık. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 14:18

Bu bağlamda Vatan Caddesinden tramvay geçmelimidir? Fatih bağlantılı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 14:19

Gecmeli desek de ne ise yarayacak ki ... Laleli durumu aklimizda :?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 14:20

Laleli durumu neki?
Vezneciler bağlantısı mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 14:31

Tramvay sokulmuyor! Sirf surlar mi problem? Hayir.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Haz Çrş, 2009 08:28

Problem kafalarda. Tarihe önem vermeleri güzel ama insan 10 senede bir akzıyı bitiremez mi? Veznecilerdeki kalıntılar 10 senedir bekliyor. Bizans döneminden kalma.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Çrş, 2009 09:13

Tarihe çok saygılı olup da yapılabilir şeyler bunlar! Bir de, İstanbul temiz ve muntazam bir ehir mi? Halki tarihi hakkında farkında mı? Tarihe yönelik doğru dürüst saygı var mı? Bizans neydi, bilen mi var? Bizans'tan evvel ne vardı, bilen mi var? Bizans'tan sonra (!) olan hakkında bilgisi olan mı var? Ya saygısı? Ne o öyle, Üsküdar'daki ahşap yıkılan evler? Dökülen Bizans sarayları ve surlar? Bilmem ne çağından kalmış köşelere saygısızlık? Bunlara önem verilmesi çok önemli ve güzel. Belki ben sizlerden fazla bile önem verirdim. Ama "önem" diyerek, rahatına kaçmak, hile yapmak, ilerlemeyi önlemek ne biçim bir şey? O zaman git, İstanbul'da %60 binayı yık, tarihî eserlere büyük katkısı olur. Ve istediğimizden fazla tramvay koridoru da açılır.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Çrş, 2009 11:14

Bende onu diyorum ama kimse dinlemiyor, ellerinde hazır bir tutamak var. Zeytinburnun' da binaların %70 hi haşat, dışından sağlam olsa da içinden haşat, orasını burasını güçlendirdiler ama bilmiyorum artık o da ne kadar doğru yapılıyor. Zaten bu ilçenin kentsel dönüşüm planı gereği pek çok yerde aslında yıkım gerekiyor ama maalesef bu yıkımla birlikte ilçeyi dört bir yandan saran tramvay hatları inşa ederek, minibüslerden arındırmak otobüsleri azaltmak ve Zeytinburnu ilçesini hakikatten daha yaşanır bir yer haline getirmek düşünülmüyor, tek proje yıkalım bir yandan TOKİ girsin bir yandan KİPTAŞ dikelim abi binaları gitsin. Ya prestij projelerine bakıyorum TOKİ nin evleri dökülüyor, KİPTAŞ a bakıyorum anca yukarı doğru ev diksin, Başakşehir ortada işte, 4 bina ya 200 daireye bir çocuk parkı maşallah orada çocuk ortalaması da 1,5 un altında değil, ee nasıl olacak, Sosyal konut denilen kavramın sadece konut kısmını anlayabilmiş bir zihniyet nasıl gerçekten sosyal kentler inşa etsin ki? Ve her biri birbirinden habersiz, alakasız, bir yazışmayı 3 ayda yapan, ona da adam gibi cevap vermeyen özel çalıştığı halde devlet memuru zihniyetini benimsemiş köhne yönetim tarzları tramvayı bu evlerin arasına nasıl soksun? Yazık değil mi kimbilir kaç daire zarar edecekler.

Zamanında hem bu ev yapıp satma modelinin yanlışlığı ve sosyal devlet mantığı hemde İstanbul tramvay hatları planlaması ile ilgili İBB ye mail atmıştım, tabii ki bir başkanın bu mailleri okuyup cevaplamasını beklemiyoruz, milyonlarca insanın yaşadığı bir kentin başkanı bireysel şeyler ile uğraşamaz ama danışmanlar ne iş yapar? Bu maillere adabı muaşeretten dahi, aldık okuduk ama uygulanabilir bulmadık demez mi adam? Demiyor işte, ama kenara koyuyor yarın bir gün konjuktür bu işleri gerektirirse "Fikrim Geldi" diyerek sunuyor, bunu arkadaş dediğimiz adamlar bile yapıyor, ben de burada gerizekalı gibi bön bön bakıyorum işte.

orhanvardar
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 22 Nis Sal, 2014 12:32

Mesaj gönderen orhanvardar » 15 Tem Sal, 2014 19:11

eminönü - alibeyköy tramvay projesinde son durum nedir?

orhanvardar
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 22 Nis Sal, 2014 12:32

Mesaj gönderen orhanvardar » 01 Ağu Cum, 2014 13:20

http://www.zaman.com.tr/gundem_istanbul ... 35134.html

İstanbul'a yeni tramvay hattı geliyor

SEVGİ KORKUT İSTANBUL
1 Ağustos 2014, Cuma 10:29
14 milyon nüfusuyla Avrupa’nın birçok ülkesinden büyük olan İstanbul’da yeni bir tramvay hattı daha planlanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından projelendirilen yeni tramvay hattı için düğmeye basıldı. Bayrampaşa-Eyüp-Eminönü arasında yapılacak 12 kilometrelik hattın, istasyon, ray sistemi ve fizibilite projesi için çalışmalara başlanıyor.
İBB Başkanı Kadir Topbaş, 30 Mart’ta yapılan seçimler öncesinde vaat ettiği hattın fizibilite çalışmaları için düğmeye basıldı. İBB Planlama Müdürlüğü 12 kilometre uzunluğunda olması planlanan Bayrampaşa-Eminönü-Eyüp tramvay hattı için fizibilite projesi ihalesine çıkıyor. Yeni tramvay hattı Bayrampaşa, Eyüp ve Eminönü'nü birbirne bağlayacak. Bayrampaşa metro istasyonundan Ayvansaray'a gelecek tramvay burada Eminönü tramvay hattı ile buluşacak. Haliç boyunca ilerleyen hat Eyüp'te son bulacak. Hattın, İstanbul'daki dini turizmin odak noktası olan Eyüp trafiğine çözüm olması bekleniyor.

2 Eylül’de yapılacak ihale ile yeni projenin laşım etütleri, istasyon yerlerinin tespiti, istasyon ön projeleri belirlenecek. İşletme senaryoları düzenlenecek. Tüm güzergah ve istasyonların yer aldığı bölgelere ait 1/5 bin ve 1/1000 imar plan tadilatları; tramvay sisteminin gerektirdiği plan tekniğine uygun teklif plan paftaları hazırlanacak. Mali ve ekonomik fizibilite etütleri için çalışmalar yürütülecek. Etüt çalışmaları, bir yıl boyunca devam edecek. 2015'te tramvay hattı ve istasyonlara ilişkin yaklaşık maliyet çıkarılacak. Etüt çalışmaları tamamlandıktan sonra yapım ihalesi için takvim belirlenecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Ağu Cum, 2014 13:32

orhanvardar yazdı:Bayrampaşa metro istasyonundan Ayvansaray'a gelecek tramvay burada Eminönü tramvay hattı ile buluşacak. Haliç boyunca ilerleyen hat Eyüp'te son bulacak.
M1'in Bayrampaşa-Maltepe durağı yerine Topkapı-Ulubatlı durağından Ayvansaray'a inmek daha kolay değil mi?

Sanırım Eminönü'nden gelen tramvay hattı Ayvansaray'da ikiye ayrılacak. Birisi sola dönüp Edirnekapı'ya doğru gidecek, diğeri ise Haliç kıyısından devam ederek Eyüp'e. (Belki devamında yeniden çatallanıp Alibeyköy ve Kâğıthane derelerini takip eder.)

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön