Uğur daha hızlı bir yolculuk sağlanacağını düşünmüyorum açıkçası, ölçmedim ama nerede ise aynı km yi yine yapacak bu da tramvay hattında aynı sayıda istasyon içermesi demektir. Aksaray - Sultanahmet arasında trafik kaynaklı bir sıkışıklık sadece Laleli ışıklarda söz konusu yani trafik kaynaklı bir yavaşlık yok bence. Unkapanı üzerinden giderseniz bu seferde karayolu trafiği içerisinde bir tramvay hattının sorunları ile uğraşılacak ve daha hızlı bir işletme zaten yapılamayacak. Böyle bir alternatif bizce de olmalı, bunu İstanbul Tramvay Hatları Projeleri başlığında yazmıştık diye hatırlıyorum, böyle bir alternatif olmalı ama bu alternatif yolcuya büyük katkı sağlar mı bu tartışılır, bence sadece işletmenin elinde olumsuz durumlar için bir B planı olur sadece.
Konuya dönelim, Alibeyköy hedefli bir tramvay hattından ziyade senelerdir bu hattın HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAY PROJESİ olması gerektiğini söylüyorum, yine de ısrarcıyım hatta son aylarda sıkça kullandığım Kağıthane' den Seyrantepe' nin alt taraflarına AXİS e kadar uzanacak bir şebeke bölgede mümkün.
Şöyle;
Tabii ben her zamanki gibi masraflıyım
Bu proje çerçevesinde tramvay için bir köprü ayrıca bölgede Haliç in doğu ve batı kıyıları arasında trafik sıkışıklığına neden olan erişim problemleri için de bir iki yeni karayolu köprüsü olması gerekiyor. Haritanın KML linkini atamadım, aslında orada sorunlu bölgeleri de işaretledim. Hem tramvayın geçiş problemi yaşayabileceği hem de mevcutta sabah akşam karayolu trafiğinin sorunlu olduğu yerler. Axis bölgesi, Sünnet Köprüsü, Eyüp gibi.
Ray hatları;
Kırmızı : Sirkeci Gar - Alibeyköy (Cep otogarı nerede yahu?
)
Mavi : RMK Halıcıoğlu - Cendere
Yeşil : Eyüp - Bayrampaşa M1
Tabi bu hatların tamamı tüm yönlerde birbirine bağlı RMK Halıcıoğlu - Eminönü arasında bir hat ve gerektiğinde kısa parkur ve alternatif işletme için de Sütlüce Kongre merkezi üst tarafında bir köprü bağlantısı olmalı.
Bu ray hatları ve bağlantıları ile yapılabilecek işletmeler
Sirkeci - Alibeyköy
Sirkeci - RMK Halıcıoğlu
Sirkeci - Cendere
Sirkeci - Bayrampaşa M1
Alibeyköy - Bayrampaşa M1
Cendere - Bayrampaşa M1
RMK Halıcıoğlu - Bayrampaşa M1
Alibeyköy - RMK Halıcıoğlu
Cendere - RMK Halıcıoğlu
Diğer kısa parkurları ve hatta yeterli aracını var ise yapılabilecek Beyazıt, Aksaray ya da bir Yenikapı bağlantısı işletmelerini saymıyorum bile. Tabii ki bunların hepsi benim HAYALLERİM
bunların olması için aslında bu kentte para var, yani maddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. İdari anlamda da minibüsçü ya da parklanma sorunları çözülebilecek şeyler, geriye kalan tek konu hat planlaması. Bazı kişilerin kafalarındaki korkularından arınması lazım. Çok deşmek istemiyorum ama en basitinden
1) "illa ki yol ortasına tramvay hattı dikme inadı" ndan vazgeçilmeli mesela, fazladan peron ve istihdam gerektirecek olsa da yolun iki kenarında hatta iki ayrı sokaktan gidiş dönüş yapan hatlardan korkulmamalı.
2) Çoklu tramvay işletme sorunları bahane olmamalı, 2015 yılında paranız varsa teknolojiniz de vardır, Amerika yı keşfetmeye gerek var mı? 100 yıllık tramvay sistemlerinde nasıl dakika verilebiliyor?
3) Karışık trafikte işletmenin sorunlarını biliyor ve yaşıyoruz ama doğru planlanmış hatlar ve trafik yönetimi birazcıkta şu sürücülere doğru düzgün cezalar kesilmesi ile insanları eğitmek mümkün. Hadi bir daha yapma dersen çocuk bile anlamaz ama parasını alırsan insanoğlunun canı yanıyor, içi gidiyor.
Dedim ya, HAYAL işte.