2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 25 May Pzt, 2009 11:53
gönderen alabay
Ama işte otobüs mantığı da bpzuk! Otobüs mantığını Berlin'de öğrensinler, sonra her hattı doğru çekerler, insanlar çekmez.

Başar

Gönderilme zamanı: 25 May Pzt, 2009 12:17
gönderen Esat
Ahanda çizdim.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 5&t=k&z=13

:) Anadolu yakasına bakın düşüncelerinizi söyleyin. Orada bir tane daha kuzey güney aksı olursa iyi olacak gibi.

Gönderilme zamanı: 26 May Sal, 2009 12:19
gönderen alabay
Yukarıdaki ayrılma noktası Sahrayıcedit'e benziyor. Tütüncü Mehmet Efendı Caddesi de bence bir hattı aşağıya çekmeye elverişli olur. Yoksa yine çok yıldızımsı olur, çarmıh eksik (ağ).

Başar

Gönderilme zamanı: 26 May Sal, 2009 14:52
gönderen Mehmet Kasım
Sahrayıcedidden Kozyatağı Köprüsüne doğru uzanan bir kol artı Bostancı'ya uzanan bir kol. Kozyatağı üzerinden Ataşehir yapılıp çok güzel bir iş yapılmış olur. Bostancı'dan sonra Maltepe iyi olur.

Harem-Çengelköy'ü NATO Yolundan bir yerden yukarılara çıkarabilirsek raylı sistemden mahrum bir çok bölge ihya olabilir. Çengelköy Vadisi'ni kullanabilirmiyiz?

Gönderilme zamanı: 29 May Cum, 2009 11:38
gönderen alabay
Orayı tetkik edecek vaktim kalmadı, yarın yolcuyum. Ama genel olarak ... her yer kilitli. Ne yapalım? BUnları tünelle de kurtaramazsın. Arabaları küt diye yasaklayacaksın! Singapur gibi. Yoksa hiçbir yerde inşaat da olmaz :?

Başar

Gönderilme zamanı: 29 May Cum, 2009 11:42
gönderen Esat
Ne zaman dönüyon en büyük asker bizim asker :D

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 14:22
gönderen İSMAİLÇELİK
Burada plananlanan Bostancı-Dudullu metrosunun devamı olabilir.Kadıköy-İbrahimağa-Söğütlüçeşme-MarMARA üNİVERSİTESİ-Mazharbey-Göztepe=Çemenzar-Sahrai Cedit-Kazasker-AYŞEKADIN-BOSTANCI ve devamında zaten planlanan DUDULLU HATTI olabilir.

Burada aciliyetle kolay şekilde metrobüs yapılabilir.Yolun her iki yanında oldukça geniş kaldırımlar var.Buarsı kullanılarak yol genişletilir ve ortaya metrobüs yolu yapılır.

Buraya normal körüklü otobüsler yeter.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 14:44
gönderen alabay
Ben bu metrobüs fikrini biraz sakat buluyorum. Metrobüs yerine tercihli otobüs yoluyla da çok şey kazanılır, ona bakılırsa. Gereken yere metro, gereken yere tramvay ... metrobüs biraz "ne et ne balık". Şu an güzel, evet. Ama ne pahasına?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 14:58
gönderen İSMAİLÇELİK
Metrobüs sakat değil harika bir fikir.Bizde bazı aksilikler bazı öngörüsüzlükler ve basının abartması dolayısı ile biraz olumsuz imaj oldu.

Metronun olacağı yere metrobüs yetmez.Metrobüsü en fazla tramvayla karşılaştırabilirsiniz.Metronun olcağı yere metro yapılana kadar geçecek 10-20 yıl sonrasına geçici çözüm olarak yaparsınız.

Metrobosün bir avantajıda turnike sistemi sayesinde duraklardaki zaman kaybının azaltılmasıdır.

İşin doğrusu minibüs yolu diye tabir edilen yere tramvay bence gereksiz çünkü yetmeyecek ileride.

En mantıklısı Dudullu metrosunun devamı yapmak.Ama o yapılana kadarda bir çözüm olmalı ve sonrasındada esnek çözüm ile sistem bir şekilde kullanılmaya devam eder.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Pzt, 2009 19:55
gönderen Esat
Ismail Bey sanirim siz de konunun önemini kavrayamayanlardansiniz. :) Her yere metroculardan yani. Tramvay sistemleri sizin su müthis Türk icadi metrobüsünüzden 10 kat daha verimli ve cevreci oldugunu, isletmesinin daha esnek oldugunu ben anlatmaktan yoruldum bir kezde sizin icin anlatmayacagim.

Bu metrobüsün tramvay ile kiyaslanmasi tamamen IETT denen kurumun kendi pacasini kurtarmak ve Istanbul' da aynen gecmiste yaptigi gibi tramvaylarin sonunu getirmek icin ortaya atilan bir söylemdir. BRT hicbir ülkede tramvaya alternatif olarak konulmamistir, böyle bir jargon ve tanimlama sadece IETT de vardir maalesef.

Simdi tramvayin yetmedigi yere metrobüs yapacaksiniz o kac sene yetecek? Bu cok yanlis bir düsünce, yetmezse ikiside yetmez, tramvay sistemleri bir yerlere yetmek icin degildir ki? Tramvayin emsali ancak ve ancak minibüslerdir, ana hat yolcularini semtlere dagitmaktir, ayni isi metro ile yapamazsiniz metrobüs ile de yapamazsiniz, o zaman ben sizin dile getirdiginiz düsüncenin minibüsü tramvaya tercih ettigini düsünüyorum.

Son olarak metrobüs sadece ve sadece ölümü gösterip sitmaya razi etmek olarak tabir edilebilir, :) teknik olarak ana koridorlarda olmasinin cok büyük faydalari olduguna inaniyorum ama bahsi gecen kiyaslamalar yanlistir, bunu belirtmekte ve karsi görüsümü sunmakta benim görevimdir.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 08:04
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Ismail Bey sanirim siz de konunun önemini kavrayamayanlardansiniz. :) Her yere metroculardan yani.
Burda bana taş var :) Metrocuyuz ama gerektiği yerde tramvayı da savunuyoruz. Bakınız diğer başlıklar. 4-5 tane tramvay projesi var desteklediğim. Yapılması için gittim lobi bile oluşturdum. Takip etmeye devam edeceğim.

Bu metrobüs konusu "tercihli yol" 'un biraz daha gelişmiş ve modern hali. E5'te izole yoldan gitmesi müthiş bir şey. Harika bir şey. Kaç tane minibüs otobüs temizlendi o akstan. Bunalr büyük artılar. Yiğidi öldür ama hakkını yeme. 2 senede biten bir iş.

Raylı sistem yapılsa idi 10 senede bitmezdi.

Köprüyü geçemzdi.

Bazı yerlerde eğimi yemek için yeraltına alınması lazımdı. Senelerce sürerdi işler.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Sal, 2009 09:30
gönderen İSMAİLÇELİK
Esat Bey Minibüs yolu diye tabir edilen yola esnek çözüm lazım henzeminde yapacağınız raylı çözüm o aracıda trafiğide ne kadar uğraşsanızda etkiler.Metrobüs kolay ve çabuk olur burada ama dediğim gibi nihai çözüm burada Dudullu -Bostancı metrosunun uzatılmasıdır buraya.Tramvaya kökten karşı değilim ama hakikatler var.