ist-T.06 » Anadolu Yakası Tramvay Hatları Nasıl Planlanmalı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 10:42

Mirac, o yol rayli olarak on senede bile bitemezse, hata kimde? Cin'de orasi alti ayda biterdi! Almanya'da belki üc yil sürerdi. Japonya'yi hic düsünmek bile istemiyorum. Belki temiz tertip kafasi bunu da basarir iste. Ya, isci mi yok vatanda? Asker mi yok? Yapan var, ama tasarimini kim yapacak? Yani, mühendis ve sehirci mi yok sorusunun yaniti biraz bekletebilir.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 11:39

Ben yapacağım abi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Sal, 2009 14:59

İSMAİLÇELİK yazdı:Esat Bey Minibüs yolu diye tabir edilen yola esnek çözüm lazım henzeminde yapacağınız raylı çözüm o aracıda trafiğide ne kadar uğraşsanızda etkiler.Metrobüs kolay ve çabuk olur burada ama dediğim gibi nihai çözüm burada Dudullu -Bostancı metrosunun uzatılmasıdır buraya.Tramvaya kökten karşı değilim ama hakikatler var.
Hayır hayır, şimdi ben biraz sert girdim ama kökten karşılık anlamında değil, sadece o metrobüs önerilerinin olduğu yerde metrobüs tramvaydan daha doğru bir çözüm değil ben sadece bunu izah etmek istiyorum, metrobüs insanları sadece 30 sn. de bir araç gelmesi ile kafalıyor başka hiçbir artısı burada hız kazandıran araç bekleme süresinin azlığı, aynı mantalite de yapacağın raylı sistemde aynı işletme hızını zaten yakalayacaktır ama bekleme süreleri nedeni ile yolculuk süren uzamış olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 19:22

Freiburg'ta tramvay duraklarında bazen on saniye aralıkla araçlar geçiyor (aynı hat değil tabiî). Yani, otuz saniyede geçirmek isterlerse, o da olur.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Sal, 2009 19:58

alabay yazdı:Freiburg'ta tramvay duraklarında bazen on saniye aralıkla araçlar geçiyor (aynı hat değil tabiî). Yani, otuz saniyede geçirmek isterlerse, o da olur.

B. Alabay
Kesinlikle olur ama işte dünkü tepkimin nedeni biraz da bu idi, insanların kafasına tramvayı hala 1950 lerdeki hali ile oturtmak istiyorlar, web sitelerinde o zamanki şirketin devamı olduklarını iddia edenler o şirketi yok edenlerdi ve bugünde tramvayları yok etmek istiyorlar, kesinlikle 30 sn. de bir tramvay çalıştırılabilir tek gerekli olan yeterli trafo altyapısını kurmuş olabilmek ve trafik ışıklarının düzenlemesini yapabilmektir, bu da talepli ya da öncelikli trafik ışığı ile değil tramvayında bekleyeceği normal ışıklar ile yapılabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 23:10

10 saniye aralıkla da olur. Buna büyük bir otomatizasyon gerekir, gerekmez de, vatmanlara bakar. Tabiîki şoförsüz giden metrobüs gırgırından farklı bir şey bu ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Çrş, 2009 13:23

TRAMVAY YOK EDİLMEK İSTENİYOR.

İşte asıl sorun bu. Yok etmek ve bir daha dirilmemek üzere dağıtmak. Bunu aşmamız lazım. Görev başta Esat olmak üzere bizlere düşüyor. Tramvayı İBB'nin gözünün içine sokmamız lazım. Bir rapor hazırlamak lazım.

"İstanbu'da tramvay gerçeği" başlıklı bir rapor. Teması bu olmalı. Ve tramvay yapılabilinecek yerler tespit edilip sunulmalı. Bu çalışmayı başlatmamız lazım. Esat.

Anadolu Tramvaydolu olması lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 01:42

Çok yorgunum dostlar öldüm bugün fuarda, yarın yine gitçem okudum mesajlarınızı belki yarın akşam cevaplarım siz takılın yazın çizin ama boş bırakmayın buraları, size iyi haberler ile döneceğim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 09:55

İSMAİLÇELİK yazdı:Tramvaya kökten karşı değilim ama hakikatler var.
Evet hakikatler var, Bir tramvay seti yolcusunu taşımak için 3 metrobüs gerektiği gibi, emisyon karşılaştırmalarında eğer şu yeni çıkan FuelCell lerden almayacaksanız hiçbir avantajı olmadığı gibi, ve o trafiğin içinde nasıl olupta çalışacak körüklü otobüsleri BRT olarak adlandırılacağı gibi, hakikatler bunlar, bahsettiğiniz yolu bende iyi biliyorum 34 yıl İstanbul' da yaşadım ve çokça da o yolu kullandım, öylesine karışık ve yoğun trafik içinde sizin metrobüs dediğiniz ama aslında sadece körüklü otobüs filosu olacak sisteminde bir işe yaramayacağıdır, o zaman? Kurulum maliyeti yüksek olsa da bari kenti düzelten bir şey yapılsın derim, sokakları yine otobüsler ile doldurmanın alemi nedir? Google Earth i açın Çapa istasyonuna bakın, ne dediğimi anlayacaksınız.

O karede tam 16 otobüs var 14 solo 2 körüklü, taş çatlasın 1600 kişi taşır ful dolu iken bu da sadece ve sadece 4 dizi tramvay yapar yani 8 araç. O 16 otobüs o yoldan tramvay kendi yolundan 11 km yolcu taşısınlar birisi 1,84kg diğerleri 12,48 kg CO salacak, artı gürültü ve görüntü kirliliği, ama ben tramvay karşı olanları anlayabiliyorum nasıl ki ben Troleybüsten nefret ediyorsam ve nedenlerim varsa İstanbul' da tramvay sevmemek içinde nedenler var :)

Sonuç olarak trafiği tıkayan tramvay değil ki? Trafiği tıkayan tramvayın işini yapan minibüsler, sonrasında ise otobüsler. Çapa örneğinde yapacak bir şey yok otobüsleri iptal edip tramvay ile yine taşıyamazsınız, o yolun hakkı her zaman için bir metro idi ama yapılmadı, ben oradaki yolculuk arzınıda biliyorum nereden nereye ve pik noktalar dolayısı ile o yolun tam altına bir de metro ister, o zaman otobüsleri kaldırabilirsiniz, ama Anadolu yakası minibüs yolundan zaten minibüs trafiğini çektiğinizde çok büyük bir rahatlama sağlayacak, parklanma sorununu değnekçileri belediye işçisi yaparak mı çözmek gerekir yoksa belediyenin istimlakta şu anda elde ettiği yetki ile pek çok noktaya otoparklar yapması ile mi? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Haz Cum, 2009 12:02

Esat'a katılıyorum. Çok doğru tespitler. özel araçtan dolayı tramvayın yolu kapanıyor. Suçlu tramvay oluyor. Tramvay yapmayalım yolunu kapatıyorlar diyroalr. Kimsenin aklına özel araçalrı nizama sokmak neden gelmiyor?

Belki ağır olacak ama şuna benziyor:

Tecavüze uğrayan genç kızın ailesi töre gereği kızı öldürüyor.

Tramvay; masum genç kız

Tacizci; Özel araç

Töre; ölüm (tramvay yapmamak)

Kızın yani tramvayın ne günahı var. Tacizcilerle yani özel araçlarla uğraşsana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 15:00

Allah müstehakını versin ne diyeyim. Ama daha bizden bir benzetmede olamazdı yani.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Haz Cum, 2009 15:06

.lol

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön