2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 11:46
gönderen alabay
Ya, ben bu Çengelköy konusuna cevap yazmamış mıydım?! Sanki silinmiş gibi, garip. Esat?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 15:10
gönderen Esat
Bence siz bu konuyu bir kaç başlıkta tartışıyor olabilirsiniz,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... highlight=

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 19:46
gönderen alabay
Heh, aynen o işte. Ya, ben de, acaba önizleme mi bastım kaza ile diye düşündüm. Konuyu biraz dağıtmışız ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 16 Haz Sal, 2009 09:48
gönderen İSMAİLÇELİK
.
daire dedim ama emin olamadım Beyoğlu birmiydi ikimiydi diye belirteyim
.

Bahsettiğiniz yer 6. daire idi.


Ben Üsküdar-Harem-Kadıköy'e sıcak bakıyorum ve uygulama şansı yüksek.

Gönderilme zamanı: 16 Haz Sal, 2009 22:10
gönderen Mehmet Kasım
Üsküdar Meydanı yeraltına alınınca üste yayalara kalan alanda nostaljik tramvay yapılsa güzel bir turistik eser olur. Kız Kulesine doğru gider. Harem'den Kadıköy veya Haydarpaşa'ya gider.

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 08:30
gönderen İSMAİLÇELİK
Bu son dediğine tamam derim.

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 08:33
gönderen Mehmet Kasım
İSMAİLÇELİK yazdı:Bu son dediğine tamam derim.
Thanks.

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 08:34
gönderen alabay
Yahu, bırakın artık şu nostaljik mostaljiki be! :evil: Ne biçim bir plânlama bu? Eşek kadar şehir var, nostaljik, inicik, minicik. Olacaksa, çiftraylı, doğru dürüst bir yol, git, Prag'tan "nostaljik" eski Tarta koy, işlesin. Ona kalırsa, Kuzguncuk'un İcadiye Caddesi'nde de nostaljik bir oyuncak arabası önümüzden itelim ... olur mu?!
Tramvay tramvaydır. Oturmuş medeniyete ve sisteme sahip ülkelerde/kentlerde, nostaljike benzer şeyler günlük hayat, yani, ağzımızla "çağdaş" (isme bak be) tramvay. Tramvay gerekirse, yapılsın, o kadar. Moda tramvayı bile gereksiz değil. Ama doğru dürüst sistem değil, bağlı değil, çift yollu değıl, küçük ... falan, filan. Hadi, onu uzatalım. Haydarpaşa, Harem, Üsküdar. Yetmedi, Capitol. İşte o tramvay olur. Öteki tarafta da şöyle bir Fenerbahçe çıkışı, o da şehircilik olur. Moda'yı da trafiğe kapatacaksın, ne o öyle.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 09:05
gönderen Esat
Şimdi Mehmet bu başlıkları açarken hep Nostaljik diye açmıştı, burada yine İETT nin bir işi adam gibi yapmamasından kaynaklanan bir sorun ile karşı karşıyayız. Nostaljik Tramvay nedir? Nostaljik tramvay, özel günlerde, bayramlarda, özel güzergahlarda çalışan, düzenli bir tarifesi olmayan, eski dönemlerden kalmış büyük oranda da herhangi bir yerde kullanılmayan araçlar ile yapılan gayri nizami işletmedir. Ama önce İETT sonra Ulaşım A.Ş. iki hatta Nostaljik tramvay demişlerdir, neyse ki önceki dönemde Ulaşım A.Ş. de bu hattın Nostaljik olmadığı konusunu bir kaç kez dile getirmiş ve normal tramvay olarak adlandırmaya başlamıştık ama şu anda sanırım yine nostaljik oldu. :)

Bu anlamda baktığımızda sadece eski araç çalıştırmak bir işletmeyi nostaljik yapmaz arkadaşlar, daha önce Kemal Çevik ağabeyimizin verdiği bir bilgiye göre en eski düzenli tarife ile çalışan araç Arjantin' de idi ve bir ya da iki yıl önce artık müzeye kaldırılması ve özel günlerde nostaljik olarak çalıştırılması düşünülüyordu. Eğer bu gerçekleşti ise şu anda İETT nin elinde dünyada düzenli tarife ile çalışan en eski tramvay işletmesi var ama bu adamlar bunun farkında bile değiller, o kadar ilgisiz ve alakasızlar ki, o güzelim arşivleri birilerine talan ettirirken de içleri sızlamadı. Her ne ise dolayısı ile hem İstiklal tramvayı hemde Moda tramvayı nostaljik tramvay değildir, eski araç çalışması onu nostaljik yapmaz, çünkü düzenli tarife ile çalışmaktadır, Nostaljik Araçların çalıştığı işletme denilebilir ama bu da gereksiz uzun bir tabirdir.

Sonuç olarak hem Üsküdar hem Başakşehir ya da bilimum diğer yerler için düşündüğünüz hatlar Nostaljik tramvay hattı olmayacaktır. :) Zaten eğer öyle olsaydı Avrupa' da pek çok kentte toplamda yüzlerce nostaljik tramvay hattı olurdu ama öyle değil.

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 09:27
gönderen alabay
Basel kentindeki Siemens Combino tramvay araçlarında yırtılmalar ve çatlamalar belirdiğinde, depolarından 1948'den kalma araçlarını çıkarıp işletmek zorunda kaldılar. Onları satmamışlardı, daha çok yirmi, otuz senelik araçlar hurdada ve satıştaydılar. Benzeri de Freiburg'ta (80 km var aralarında) olmuştu, burada ama hakikaten hurdaya ayrılmış 70'li ve 80'li yıllarından kalma tüm trenleri depoya alıp, tertemiz bir şekilde tamir ettiler. Yoksa tramvay şebekesinde işleyecek araç kalmazdı, tüm yeni tramvaylar tamir için iade edilmişti, evvelden işleyen filonun büyük bir kısmı da Doğualmanya'nın bir iki kentine satılmıştı.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 09:40
gönderen Rıdvan ERGÜN
Büyükada'ya kısa bi hat yapılabilirmi?

Gönderilme zamanı: 17 Haz Çrş, 2009 09:54
gönderen Esat
Rıdvan ERGÜN yazdı:Büyükada'ya kısa bi hat yapılabilirmi?
İlginç bir düşünce, ve en azından Adalar' a teleferik düşüncesinden daha çok ayakları yere basan bir fikir :) Büyükada' ya gitmeyeli çok uzun yıllar oldu ama orada faytoncular bu konuda ne düşünürler, ya da şöyle diyeyim faytonlar orada daha nostaljik değil mi?

Büyükada' yı iyi inceleyip güzel bir fikir yürütülebilir.