2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cum, 2012 19:42
gönderen Mehmet Kasım
şöyle bi ring nasıl olur?

Resim

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cum, 2012 21:14
gönderen alabay
Böyle eşek kadar rin ge için? Normal hatlar yapılir o zaman. Moda için ring belki elverişliydi, ama bu büyük şey?

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cum, 2012 21:33
gönderen Mehmet Kasım
tutsa 4-5 km civarı tutar. çok büyük değil gibi. ama sen bilirsin

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cum, 2012 23:37
gönderen zafer94
ayağımdan rahatsızım su metrobüs gitmek işkence hatta tramavay olduğu iş bankasından yürümek zor 21de son sefer yapılıyor ondan sonra ot gibi kalıyoruz taksiler kısa mesefa diye çıkmıyor taksi bozma taksi dolmuş var oda 4 kişi olmadan çalışmıyor tek kişi binince taksiden daha pahalı geliyor yani 21den tek seçenek modaya çıkmmın var tabanvay bir çare bulsunlar yada bu taramvayı bir tepe natiluse bir metrobüse göndersinler ama metro yapılıyor yada bir seçenek var şişhane metrosu gibi tek hat kadıköy kartal metrosuna eklemek çünkü bütün metrolar 24 kadar çalışıyor burdan kadıköy beldinesi söylüyorum yardım ettsiler gothalar ben çıkıyorumda yaşlıllar çok zorlanıyor çarşı durağında durağa bir ikarus gelince bolca duman yiyoruz bize niye işkence çektiyoruz :cry: :cry: :cry:

Gönderilme zamanı: 24 Mar Cmt, 2012 00:16
gönderen alabay
Ne o yani, orada otobüs mü işlemiyor?! Saat 21’den sonra koca İstanbul’da otobüs mü yok? O zaman tramvay da kurtarmaz …

Gönderilme zamanı: 24 Mar Cmt, 2012 00:16
gönderen Esat
Şimdi kime laf yetiştireyim şaşırdım :) Öncelikle Mehmet Keleş in görüşü benim için önemli yani gerçekten yapılabilirliğine inanıyormu (teknik olarak) diğer taraftan bu mesajları aldığım başlığın ilk mesajındaki haritada zaten benim kafamdaki güzergah resmedilmiş ve zaten başka bir seçenekte yok aslında o bölgeye inmek için, yani eski Bostancı tramvay projesinin güzergahı bkz.
Resim
alabay yazdı:Yani ille de gereken bir şey değil bence.
Sence değil, bence gerekli bu sayede şu Kadıköy minibüslerinin ötelenmesi için metro ile birlikte bir destekleyici unsur daha ortaya çıkar bu bir, ikincisi sistemde yer alan araçlar yenilenerek ortaya iki ayrı hatta doğru düzgün çalışan bir iki tramvay hattı çıkabilir, sen ring hatta karşısın biliyorum, bende çok taraftar değilim ama Kadıköy merkez bölge için başka bir seçenek pek söz konusu olamaz, Rıhtım caddesi haricinde çift hat olabilecek mahalle arası yollar yok.

Zafer Bey, siz neden böyle bir talebiniz olduğunu açıklamışsınız, bu anlamda ben hak veriyorum, yani o güzergahta bir erişim imkanı pek yok gibi, olanlarda tramvay kadar iyi olmayabilir. Ama bir iki noktayı düzelteyim.

1- Kadıköy Belediyesi bu işte bir yaptırım gücü olan kurum değil, talepkar olabilir ama işi yapacak ya da yaptıracak olan kurum değildir.

2- Kadıköy Belediyesi bu hattın üzerine bir geliştirme yapılmasını ister mi, buna emin değilim. Aksine İBB yarın bu hattı söküyorum, kaldırıyorum dese eminim ki zil takılır, hatta boy boy demeçler ile biz demiştik denilir, çünkü en başından beri Moda tramvayına karşıydılar.

3- Yaşlılar, bebekliler ve hastaların ulaşımı/erişimi konusunda haklısınız ama bu talepler bireysel olarak yapıldığında pek anlamlı ya da etkili olmuyor. Bir de bir bölgedeki yüzdesel olarak düşük bir grubun talebinden ziyade genel yolculuk talebi etkili olur, bence o güzergahta bir talep vardır ve zaten böyle bir hat yapılsa üzerine kesinlikle yolcu koyarak arttıracaktır.

4- Tramvayın çalışma saati konusunda da haklısını ve en azından Natulius'a uzatılarak metroya bağlanması talebinizi de şahsen çok mantıklı buldum, hatta teknik olarak Moda tramvayının Salı Pazarı civarından Söğütlüçeşme'ye bağlanmasından daha kolay ve hızlı bir çözümde olabilir.

şimdi çiziktiremedim ama elim giderse bir iki noktayı özelikle çizmek istiyorum, bence Boğanın orası bu konuda sorunlu bir yer.

Gönderilme zamanı: 24 Mar Cmt, 2012 22:52
gönderen zafer94
21 den sonra otobüs felan yok 21den sonra modaya tek yol tabanvay :(

Gönderilme zamanı: 24 Mar Cmt, 2012 23:37
gönderen alabay
Eh İstanbul, dünya şehri işte. 24 saat 15/30 dakika servis. Ay pardon, Berlin’le karıştı şimdi … oppala …

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 00:04
gönderen Hakan
Moda'ya otobüs giderse bir daha çıkamaz, o daracık yollarda ben 4 metrelik arabayla zar zor dönüyorum. Kocaman otobüs ne girebilir, ne çıkabilir, ne de dönebilir.

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 00:07
gönderen Esat
Hakan yazdı:Moda'ya otobüs giderse bir daha çıkamaz, o daracık yollarda ben 4 metrelik arabayla zar zor dönüyorum. Kocaman otobüs ne girebilir, ne çıkabilir, ne de dönebilir.
Kesinlikle araba ile girmek büyük sıkıntı, tabi o zaman tramvay nasıl giriyor diye bir soru gelebilir buna kontra olarak ama ben araba girmesindense tramvay girmesini tercih ederim. Otobüs ise imkansız belki minibüs :)

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 00:19
gönderen Hakan
Tramvay tek vagonlu, ve o vagonda solo otobüslerde bir hayli kısa. Zaten Moda'nın kıyısından dolanıp tekrar Kadıköy'e dönüyor.

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 00:24
gönderen Esat
Hakan yazdı:Tramvay tek vagonlu, ve o vagonda solo otobüslerde bir hayli kısa. Zaten Moda'nın kıyısından dolanıp tekrar Kadıköy'e dönüyor.
çift vagonluda olsa boydan kurtardığı için dönebiliyor, zaten bende o hesap ile bu hattan ayrı bir hattın daha planlanabileceğini düşünüyorum ama bunun için Altıyol üzerinde başka otobüs ve minibüs çalışmaması lazım, yani belediye bunu sağlayabilirse, Kadıköy İDO - Söğütlüçeşme işletmesi 2 farklı varyasyon ile çalıştırılabilir, tabii teknik olarak hangisi daha yapılabilir olur onu bilmiyorum, tabii bir de bölge halkının tepkisi ne olur? Yapılırken bu hattıda istemeyen çoktu çünkü, bir diğer konu ben bu hat üzerinde modüler araçlardan yeni tramvaylarında çalışabileceğini düşünüyorum.