5. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 14:59
gönderen Esat
Banliyö hattı ile çok yakın ve paralel, dolayısı ile raylı sistem yatırım maliyeti doğru değil, otobüsle devam edilmeli. Fekkkkkaaat bölgenin yapısı itibari ile hem coğrafi, hem sosyolojik hem de marmarayın yer altına girip istasyon aralarının çok açılması sebebi ile Kazlıçeşme-Sirkeci arasında araya yeni peronlarda inşa edilerek ve 3. bir ray hattı inşa edilerek tramvay çalıştırılabilir, hatta çalıştırılmalıdır :) Tabi bu saatten sonra artık bu imkansız tcdd o yolu dünya yıkılsa vermez

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 15:02
gönderen Hector Troas
Bizde de hazır doldurulmuş bir sahil varken, buraya Florya''dan Yenikapı'ya ve Sarayburnu üzerinden Eminönü'ne ulaşacak bir şebeke neden döşemiyoruz ki?
Banliyö hattıyla aynı rotada olduğu için yapılmıyor sanırım. Aslında ihtiyaç olan şey, bu aksa ulaşmayı sağlayacak dikey hatlarda. Bu yüzden bir çok öneri paylaştım. Bakırköy Meydan'a tramvayla ulaşılabilmesi lazım. M3 tek başına yetmez. T1 Merter/Zeytinburnu-Bağcılar bölümü Bakırköy'le entegre olmalı. Aynı hat üzerinde 2. işletmeyi yapabilmek lazım. Bağcılar-Bakırköy tramvay işletmesini yapmakta ne zorluk var. T1 sefer sıklığı 5 dakikada 1 oluyor. Bu 5 dakkanın arasına 1 sefer eklemek çok mu zor? 2.5 dakikada 1 tramvay geçmesi zor olmasa gerek?

Resim

T1: Kabataş-Bağcılar
TX: Bağcılar-Bakırköy
TXX: Bakırköy-Yüzyıl
TXXX: Bakırköy-Cevizlibağ-Yenikapı
https://www.metro.istanbul/SeferDurumla ... rDetaylari

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 15:12
gönderen Esat
Güngören bölgesi sık işletmeye uygun değil, hat inşa edilirken Tekstil Merkezi - Akıncılar arası Güngören istasyonu ile birlikte yer altına inşa edilmeliydi, bu yapılmadığı için bölge kangren,

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 15:23
gönderen Hector Troas
bölgenin yapısı itibari ile hem coğrafi, hem sosyolojik hem de marmarayın yer altına girip istasyon aralarının çok açılması sebebi ile Kazlıçeşme-Sirkeci arasında araya yeni peronlarda inşa edilerek ve 3. bir ray hattı inşa edilerek tramvay çalıştırılabilir, hatta çalıştırılmalıdır Tabi bu saatten sonra artık bu imkansız tcdd o yolu dünya yıkılsa vermez
Kazlıçeşme-Sirkeci demiryolunda bir yenileme işi olacaktı. CR3 bütçesi kapsamında düşünülebilir sanırım. Çünkü geçen seneki bütçede CR3 bitişi 2021 yazarken, bu sene güncelleyip 2022 yazmışlar ve rakam da artmış. Demek ki ilave işler var. Bu ilave işler de Haydarpaşa T3 Hattı ve bu hat olabilir mi? Gerçi T3 Kazlıçeşme'den ana hat trenleri geliyor. Kazlıçeşme T1-T2 banliyö yolları kuzeyde kaldı, ucu Sirkeci'ye çıkmıyor. Makas var mı bilmiyorum ama acayip karışır mı trafik ?? Yani Sirkeci yüzey yoldan gelen banliyö treni Yedikule'den sonra makasla güneye geçip, tek hattan Kazlıçeşme T3'e girip, 2 makas geçip T1'e geçmesi gerekecek.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Sayfa 71'de CR3 bütçesi var.
Toplam maliyet 12.287.615.00 TL
Kümülatif Gerçekleşme (31 Aralık 2019): 9.542.311.000 TL
2020 Bütçesi: 1.087.109.000 TL
31 Aralık 2020 Kümülatif Hedefi: 10.629.420.000 TL
2021 ve sonrasına kalan işler: 1.658.195.000 TL
Müşavirlik Bitişi: 2023

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 15:27
gönderen Esat
yazdığımı iyi okumadın herhalde, mümkün değil, zaten ortada böyle bir iş yok. En iyi ihtimal 1.bölgenin isteğini dinlemiştir tcdd Sirkeci-Halkalı işletmesi için eski hattı rehabilite edip kapalı istasyonları da hizmete açacaklardır ama onunla ilgili de yazılı hiçbir şey yok.

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 15:32
gönderen Hector Troas
En iyi ihtimal 1.bölgenin isteğini dinlemiştir tcdd Sirkeci-Halkalı işletmesi için eski hattı rehabilite edip kapalı istasyonları da hizmete açacaklardır ama onunla ilgili de yazılı hiçbir şey yok.
Ben de bunu diyorum. Bu işletme için acaba bütçe mi ayrıldı diye? Ödenek miktarının artması döviz kuruyla da ilgili olabilir. Tam bilmiyorum ama Halkalı-Sirkeci işletmesi, yüzeyden olabilecek mi? Yedikule'de hattın bir ucu tünele kaydı. Tahminen sadece ana hat trenleri Sirkeci'ye gelir. Banliyö için zor.

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 27 Şub Prş, 2020 16:06
gönderen Esat
Hector Troas yazdı:
27 Şub Prş, 2020 15:32
En iyi ihtimal 1.bölgenin isteğini dinlemiştir tcdd Sirkeci-Halkalı işletmesi için eski hattı rehabilite edip kapalı istasyonları da hizmete açacaklardır ama onunla ilgili de yazılı hiçbir şey yok.
Ben de bunu diyorum. Bu işletme için acaba bütçe mi ayrıldı diye? Ödenek miktarının artması döviz kuruyla da ilgili olabilir. Tam bilmiyorum ama Halkalı-Sirkeci işletmesi, yüzeyden olabilecek mi? Yedikule'de hattın bir ucu tünele kaydı. Tahminen sadece ana hat trenleri Sirkeci'ye gelir. Banliyö için zor.
he tamam ben de tramvay yapılsın diye para ayrılsın diyorsun sanıyorum, öyle anladım yazdığından. Eh inşallah işte bari bunu yapsınlar :)

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 13:05
gönderen Hector Troas
Esat yazdı:
27 Şub Prş, 2020 16:06
he tamam ben de tramvay yapılsın diye para ayrılsın diyorsun sanıyorum, öyle anladım yazdığından. Eh inşallah işte bari bunu yapsınlar :)
İlahi esat, yazıda 2 kere cr3 yazmışım, 3 kere T3 yazmışım, tramvay ibaresi hiç yok :) nasıl okuyorsun ?
Kazlıçeşme-Sirkeci demiryolunda bir yenileme işi olacaktı. CR3 bütçesi kapsamında düşünülebilir sanırım. Çünkü geçen seneki bütçede CR3 bitişi 2021 yazarken, bu sene güncelleyip 2022 yazmışlar ve rakam da artmış. Demek ki ilave işler var. Bu ilave işler de Haydarpaşa T3 Hattı ve bu hat olabilir mi? Gerçi T3 Kazlıçeşme'den ana hat trenleri geliyor. Kazlıçeşme T1-T2 banliyö yolları kuzeyde kaldı, ucu Sirkeci'ye çıkmıyor. Makas var mı bilmiyorum ama acayip karışır mı trafik ?? Yani Sirkeci yüzey yoldan gelen banliyö treni Yedikule'den sonra makasla güneye geçip, tek hattan Kazlıçeşme T3'e girip, 2 makas geçip T1'e geçmesi gerekecek.

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 13:46
gönderen Esat
He işte o T leri görünce benim aklım sadece TRAMVAY a çalışıyor, ondan

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Gönderilme zamanı: 02 Mar Pzt, 2020 08:42
gönderen Hector Troas
Tramvayı gçetim, banliyö işletmesi bile zor görünüyor. Yedikule T1'in ucu kapalı. Kazlıçeşme ile buluşmuyor.

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Gönderilme zamanı: 04 Mar Çrş, 2020 02:01
gönderen yakupfurkan24
Hector Troas yazdı:
02 Mar Pzt, 2020 08:42
Tramvayı gçetim, banliyö işletmesi bile zor görünüyor. Yedikule T1'in ucu kapalı. Kazlıçeşme ile buluşmuyor.
Sirkeci yüzeyselden gelen iki hat da Yedikule istasyonundan hemen sonra bir makas vasıtası ile birleşip T3 ile Halkalı'ya doğru devam ediyor. Zaten (eğer gerçekleşirse) yüzeyselde düşünülen işletme Kazlıçeşme - Sirkeci Garı arası. Kazlıçeşme T3 hattının hemen kenarına bir peron daha inşaa edilecekti, planları falan vardı ama ne oldu bilinmez. :D Hatta ilk başta Marmaray'ın Ataköy'den Atatürk Havalimanı'na şube hattı şeklinde planı vardı, havalimanı kapatılmasaydı yapılacaktı. Eğer yapılsaydı ilk düşünülen işletme Sirkeci Garı - Atatürk Havalimanı arasıydı. Şehir merkeziden hızlıca ulaşım hizmeti sağlanacaktı. Ama havalimanı kapatılınca rafa kalktı. :twisted:
1.PNG

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Gönderilme zamanı: 04 Mar Çrş, 2020 07:53
gönderen Hector Troas
Sirkeci yüzeyselden gelen iki hat da Yedikule istasyonundan hemen sonra bir makas vasıtası ile birleşip T3 ile Halkalı'ya doğru devam ediyor. Zaten (eğer gerçekleşirse) yüzeyselde düşünülen işletme Kazlıçeşme - Sirkeci Garı arası. Kazlıçeşme T3 hattının hemen kenarına bir peron daha inşaa edilecekti, planları falan vardı ama ne oldu bilinmez.
T3 ana hat trenleri içindi. Bnaliyö treninin girmesi traifği aksatabilir. Yedikule'de tek hatta düşen yere 2. hat eklenebiliyor mu? En güneye yani.