2. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 11:10
gönderen hasancicek37
Tam entegrasyon için aslında Aksaray'da araçların dizildiğ bir kol var..Onu Aksaray İstasyonu'na ya da daha öteye götürme imkanı da olabilir diye düşünüyorum..

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 11:43
gönderen alabay
Evet de, Aksaray'dan yine de transit geçiş gerek. Veya Aksaray'da tramvay sonlanır. Ama o zaman oraya iki hat mı işler, yoksa biri transit geçer de ötekisi mi başdurak yapar, bilmiyorum. Yenikapı açıldıktan sonra, belki Aksaray'dan Sirkeci istikametine aktarma gerekmez, ama sadece belki, biraz da yolcu akışına bakar. Ama meselâ batıdan gelen tramvay Aksaray'da da sonlanabilir, oradan da metro aktarması olur. Ama herhâlde tüm bunlar olmayacak.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 12:59
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Ama meselâ batıdan gelen tramvay Aksaray'da da sonlanabilir, oradan da metro aktarması olur. Ama herhâlde tüm bunlar olmayacak.B. Alabay
BATIDAN GELEN TRAMVAY YUSUFPAŞA'DAN GÜNEYE KIVIRARAK 300 M DAHA GİDİP YENİKAPI'DA SONLANABİLİR.

Çok maliyetli bir şey değil. Ulaşım'dakilere söyledim ama bir şey yaparlar mı bilemem. Çok yararlı olacağına eminim. Direk marmaraya geçer millet.

*Yenikapı-Bağcılar Tramvay İşletmesi de olabilir. Zeytinburnu-Kabataş aynen devam eder.

Bu kadar basit.

Gönderilme zamanı: 08 May Cmt, 2010 13:18
gönderen Esat
Mehmet İBB' ye söylediyse kesin bu konuda bir adım atılır. Tabi bu alemin tek düşünürü bizler olmadığımız için bakın zamanında birileri de bizim gibi düşünmüş olsa gerek, tramvay hattı ilk inşa edilirken Yenikapı' ya bağlantı yapılması planlanmış hatta bu haritalarda dahi gösterilmiş, dün gece haritayı buldum fakat şu anda bulamıyorum sinirden çatlayacağım :) tekrar bulunca eklerim.

Resim
1991 yılından bir gazete küpürü, tam 20 yıl önce Yenikapı' ya tramvayın uzatılmasından bahsediliyor, geçen 20 yıl içerisinde bugün belediyenin bakış açısı oraya teknik olarak tramvay gidemiyor :) bizde teknoloji ilerleyeceğine geriliyor da.

Haritayı buldum en sonunda, daha doğrusu bir harita değil bir proje şeması gibi, tramvay hattının Topkapı - Çarşıkapı arasında etabı ile halen M1 Aksaray istasyonu önüne giren o zamanlar bir durak bulunan bağlantı yolu gösterilmiş, ilave olarak Saraçhane' den gelerek Yenikapı' ya inen caddenin denize doğru sol tarafında tramvay hattına bir bağlantı görülüyor burada da bir Yenikapı durağı gösterilmiş. Yukarıdaki haber metni ile de örtüşüyor.

Gönderilme zamanı: 09 May Pzr, 2010 15:40
gönderen Esat
Haritayı buldum demişim ama yüklememişim, işte harita

Resim

Tabi bizim önerimizden biraz farklı, biz bugün Ender mağazasının bulunduğu dar sokaktan düşünmüştük zaten İBB nin olmazlarından bir sebepte bu oradaki tarihi eser ve Yusufpaşa yönünden ilk girişteki darlık yüzünden ıhıh deniliyor, bu çalışmada ise Saraçhane'den gelen Bulvar üzerine planlanmış yada düşünülmüş.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 21:22
gönderen tahir93
istanbul'u pek fazla bilmediğimden benim önerimle aynı mı farklı mı bilmiyorum ama bulvar dediğiniz herhalde benim önerimle aynıdır.

cadde genişliklerini falan bilmiyorum, biraz harita üzerinden konuşmuş oldum ama yine de buyrun:

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 21:32
gönderen Esat
ah o tramvay hattı keşke Saraçhane' ye kadar gelebilse :) oraya kadar gelse oradan da bir şekilde kesinlikle Yenikapı' ya çizdiğiniz bulvar üzerinden inebilirdi, bizim bahsettiğimiz ise Millet Caddesinden şu an ki mevcut tramvay hattı üzerinden bir giriş yapılabileceği üzerine öneriler, zaten son yüklediğim belediye kaynaklı gazete haberinde yer alan eski çizimdede o şekilde düşünülmüş.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 21:38
gönderen tahir93
evet işte, zaten şekil olarak bakınca bu bayaa mantıklı geliyo. aklın yolu bir :D evet ben o haritadan bişey anlamasam da benzetmiştim :lol:

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 21:48
gönderen Esat
Senin resmin üzerinden belirteyim,

Resim

Lacivert olan mevcut Zeytinburnu-Kabataş, açık mavi olan bir zamanlar Belediyenin düşündüğü bağlantı, yeşil olan ise bizim acaba olur mu dediğimiz kısımdı, çünkü Millet caddesinden o bulvara dönüş kısmı çok zorlamamak adına Ender mağazasının oradan demiştik ama bunu Mehmet İBB de bir görüşmede dile getirmiş, verilen cevap orada çok tarihi eser var, o yol çok dar olmuş, yani demek ki böyle bir şey düşünülmüş ama olumsuzluklar nedeni ile vazgeçilmiş ya da gündeme getirilmemiş olabilir.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 22:18
gönderen tahir93
anladiim, ama belediyenin düşüncesi de fena değilmiş zaten :D

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Prş, 2010 07:45
gönderen alabay
En azından benim önderdiğim Salıpazarı İskele-Yenikapı İskele hattını yapsalar, bir başlangıç olmuş olurdu.

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Prş, 2010 13:59
gönderen Esat
alabay yazdı:En azından benim önderdiğim Salıpazarı İskele-Yenikapı İskele hattını yapsalar, bir başlangıç olmuş olurdu.
Bu hattın Salıpazarı kısmı geçen dile getirildi zaten biliyorsun, geriye kalan Salıpazarından nereye kadar sorusunun cevabı? Burada da doğru cevap bencede Yenikapı, ha istersen yine aradan dolandır git Aksaray' da baş durak yap ama Yenikapı doğru nokta derim. Bu şekilde bir iki hat olsa, zaten tramvay hattı ve işletmesi nedir onuda öğrenmiş olacağız.