1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Gönderilme zamanı: 27 Nis Pzr, 2008 16:10
gönderen Mehmet Kasım
Yenikapı İstanbul'un ulaşımıda ana istasyon olmaya aday. Marmaray, metro, LRT, İDO, İETT gibi ulaşım türlernin kesiştiği yerde bir tek TRAMVAY ENTEGRASYONU yok.

Bu amaçla bir önerimiz var:

TRAMVAYI YUSUFPAŞA'DAN AŞAĞIYA YÖNLENDİRİYORUZ. Yenikapı'ya uğrayıp Laleli'ye devam ediyor.
Resim

Gönderilme zamanı: 27 Nis Pzr, 2008 16:19
gönderen Esat
:) bunu uzun zaman önce vouvvouv da söylemiştim kimse itibar etmemişti zaten size yolladımmı bilmiyorum google çizimlerim ve İBB ye de gönderdiğim Tramvay şebekesi çizimlerinde de vardı, böyle bir hattın ilk amacı Yenikapı ya bağlanmaktan ziyade Aksaray meydanı karayolu trafiğini yer altına alma çalışmaları esnasında hattın kesilmeden çalışmasını yani deplasesini sağlamak, ikincil olarak Yenikapıda tramvay entegrasyonu sağlamak, üçüncü olarakta yine Zeytinburnu-Kabataş tramvayının alternatiflerini oluşturmaktı hatta geçen gün senin bahsettiğin Eyüp tramvayının Beyazıt bağlantısınında Beyazıt değil Yenikapı da sonlanması ile ilgili bir kıvılcım çakmıştı bende google map e de işledim ama sizlere linkini göndermedim, bence de çok yerinde olur ama hattı şak diye keserek değil, Zeytinburnu-Kabataş çalışıyorsa çalışsın, Topkapı(kaleiçi) kalkışlı bir Topkapı-Kabataş tramvay işletmesi kurulmaı ve bu işletme Yenikapı üzerinden çalışmalıdır işletmecilik olarak bence doğrusu budur, diğer taraftan yapılması benim için hayal olan Eyüp tramvayıda buraya entegre edilse tadından yenmez derim bu sayede Zeytinburnu-Kabataş gibi gereksiz derecede uzun ve yolculuk iki uçta yolculuk talebi olmayan bir işletmeyi Zeytinburnu-Beyazıt, Topkapı-Bağcılar, Topkapı-Kabataş böler böylece hem iç içe geçmiş hatlar çalıştırır frekansları olabilecek en düşük süreye çeker hemde birbirini deplase edebilecek hatlar oluşturursunuz tabi bunlar benim kıt aklım ile ürettiğim aciz fikirler.

Gönderilme zamanı: 27 Nis Pzr, 2008 16:30
gönderen Mehmet Kasım
İBB'nin planlarında CEVİZLİBAĞ-Z.BURNU arasını yeraltına alıp sistemi senin dediğin gibi BAĞCILAR-CEVİZLİBAĞ ve CEVİZLİBAĞ-KABATAŞ şeklinde çalıştırmak var.

İşte bu CEVİZLİBAĞ-KABATAŞ HATTI Yenikapı'ya da uğramalı. Yusufpaşa dan sağa dönüp Yenikapı'ya oradan Laleliye devam.

Güzergah; Cevizlibağ-Yusufpaşa-Yenikapı-Laleli-Sirkeci-Kabataş

Sadece bir istasyon ekleniyor.

Gönderilme zamanı: 27 Nis Pzr, 2008 21:57
gönderen Esat
İBB'nin planlarında CEVİZLİBAĞ-Z.BURNU arasını yeraltına alıp sistemi senin dediğin gibi BAĞCILAR-CEVİZLİBAĞ ve CEVİZLİBAĞ-KABATAŞ şeklinde çalıştırmak var.
Bunu gerçekten düşünmüşlermi yoksa yaparız olurmu olmuş?

Cevizlibağ iyi bir nokta ama bu hali ile değil, baş durağı Topkapı yapmalılar derim burası müsait, Topkapı dan Zeytinburnu yönüne iki hat gitmeli biri ambarlar üzerinden geçerek Zeytinburnuna varmalı, yer altı inşaatı bittikten sonra şu anki yeraltı otoparkı iptal edilerek bunun içinden geçirilmeli ve Kuran Petrol kavşağından Adliyeye inmeli (yer altından) ikinci hat mevcut hattı izleyerek Seyitnizam civarında yer altına girmeli yine diğer hat ile Kuran Petrol kavşağında kesişmeli ve Zeytinburnu' na inmeli, hattın bu şekle gelmesinden sonra Topkapı-Bağcılar düzenlemesi yapılarak bu hat demirciler sitesi altından Zeytinburnuna ulaşmalı ve bu şekilde Bağcılara geçmeli.

Zeytinburnundan gelen hatlardan birisi yapılacak yolcu analizi ile Aksaray üzerinden Beyazıt olarak düzenlenmeli, Topkapıdan kalkan hat Yenikapı üzerinden Kabataş a uzanmalı, yine Eyüp tramvayı da mevcut hat üzerinden Sirkeciden sonra Beyazıt ve Laleliden Yenikapı a girebilir. Çizim yayınlamıyorum şu aşamada çünkü ne şimdiki ne de gelecekteki yönetimlerin bu ihtiyaca cevap vereceğine inanmıyorum verirse de işi bu olanlar kafa yorsun.

Gönderilme zamanı: 28 Nis Pzt, 2008 07:57
gönderen Esat
Resim

Lacivert hat mevcut T1 Zeytinburnu-Kabataş hattının Zeytinburnu-Beyazıt olarak düzenlenmiş hali, kırmızı hat Topkapı-Kabataş, yeşil hatta Alibeyköy ve Eyüp ten gelen hattın tarihi yarım ada içerisinden Yenikapı ya uzanan ucu. Mehmet' in önermesine yönelik bir gelişim.

Gönderilme zamanı: 28 Nis Pzt, 2008 08:13
gönderen alabay
O yeşil hattı solda devam ettirip, üstte biraz da sağa saptırırsanız, sondurak üstte artık kullanılmayan raylarda olur, orası da Yenikapı'ya bağlanmış olur. Ama yine de, ben sanmıyorum bunun gibi veya buna benzer bir şeyin olacağını. BIlmem de, hiç gerekir mi. Bizdeki (yine) hata ... tek bir noktaya odaklanıp, biniyoruz. Ağ gerek, ağ. "İstanbul Ana Aktarma Merkez" mentalitesini bir unutsak. Yeniokapı'da iki üç metro hattı geçiyor. Güzel. O kadar. Berlin'de Osloer Straße ne kadar önemsiz bir yer ... Alexanderplatz bile "ana aktarma merkezi" değil. Her yer her yerle, örülmüş bir ağla bağlı.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 28 Nis Pzt, 2008 08:56
gönderen Mehmet Kasım
Senin gerekçeler de doğru ama biz asıl şunu hedefliyoruz: Topkapı-Aksaray arasındaki tramvay yolcuları, Marmaray'a aktarma yapmak için SİRKECİYE KADAR GİTMEK ZORUNDA OLMASIN. Aksaraydan sağa inip Yenikapı'da aktarma yapsın ki AKSARAY-SİRKECİ ARASI TRAMVAY RAHATLASIN. Yoğunluk marmaray'a daha önce dahil olsun.

Gönderilme zamanı: 04 Tem Cum, 2008 18:06
gönderen Esat
tek bir noktaya odaklanıp, biniyoruz. Ağ gerek, ağ
Ağ işte Başar, Yenikapıyı ana aktarma merkezi yapmıyoruz ki? İki metro hattı geçiyor bir metro hattı baş durak yapıyor, tramvay durağı ise kısa mesafe yolcularını alıyor, buradaki yoğunluğu dağıtmak adına tramvayın biri baş durak yapıyor diğeri de sadece geçiyor :) yani bu ağ değilde nedir? Resmi bütününe bakarsak bu tramvay hatlarıda sadece Topkapıdan kalksa (ki ben hep bunu öneriyorum bence sen gel ben seni bir gezdireyim bak anlayacan beni :P) tamam oradan oraya başka yerler ne olacak dersin bende haklısın derim, normalde ben o kırmızı tramvay hattını mavi ile birleştiği yerden Veznecilere çıkmasını öneririm ama biliyorsun oraya tramvay yassah.

Gönderilme zamanı: 21 Ağu Prş, 2008 08:49
gönderen Mehmet Kasım
Madem Yenikapı'da bu kadar sistem entegre ediliyor. Tramvay ve ağ sistei de Yenikapı'ya uğramalı. Tatil İDO ile başlar reklamlarından etkilenerek İDO ile tatile gittim. Metroyu aradı gözlerim :D Keşke Başakşehir Metrosu bitse idi metro ile İDO'ya inebilirdim. O zaman tatil metro ile başlar olurdu :D :D :D

Gönderilme zamanı: 09 Eyl Çrş, 2009 00:58
gönderen hasancicek37
Yenikapı'ya bu tramvayın bir şekilde ulaşması lazım..Yenikapı'yı İBB mademki aktarma bölgesi olarak seçmiş..300-500 metre yanında geçen tramvayı da buraya getirmeli..Yolcuya git o yolu yürü demek saçma olur..Seçenek fazlası da oluşturmak adına mutlaka yapılmalı..

Gönderilme zamanı: 09 Eyl Çrş, 2009 22:58
gönderen Esat
Daha önce Mehmet İBB ile yaptığı görüşmede bu öneriyi dile getirmişti ama İBB nin bakış açısı belki çok kaba bir tabir olacak ama "çalıyı dolanmak" olarak özetlenebilir. Yani başka noktalarda yaşanan tarihi bölge sıkıntısı ve ilintili cart curt lar ile uğraşmamak adına yapılamaz diye kestirip atmayı tercih ediyorlar ki, zaten tepe yönetimin tramvayalara negatif bakış açısınıda çok iyi biliyoruz.

Diğer taraftan, bence de Yenikapı' da diğer raylı sistemler dışında bir de bir kaç tramvay hattının geçtiği bir durak olmalıdır. Bir tramvay hattı İDO iskeleden harekete ederek Marmaray (M5), M2 ve M1 bağlantılarını sağlayarak geçebilir. Bu konu ile ilgili bir başlığımız var aslında yani genel olarak tramvay önerilerini tartıştığımız onun burada sadece Yenikapı ile ilgili düşüncemi geçiyorum.

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 08:01
gönderen alabay
Oradan şu an ve orta gelecekte tramvay geçmezse de olur, olur da, şöyle olur: *en azından* M1'de Aksaray'da doğru dürüst ve hakiki bir aktarma imkânı sağlamalı. Aksaray, ve M2 hattında da (belki?) Sirkeci. Böylece iki metroyla tramvaya ulaşmak mümkün olur – aktarmalı. Bizde aktarma kültürünün olmadığını biliyorum, ama yine de hiçten iyi.

B. Alabay