12. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:00
gönderen Esat
Evet maalesef yok, her yere metro bu hızla imkanlar ile 100 yıl sonra orada bir metro olacak tabi hala İstanbul yerinde olursa :) nasıl olsa metroda istasyonlar arası 1500 metre, 750 metrede bir birbirine geçmiş faydalanma oranları gibi basit bir matematik hesabı ile iş yapan bir planlamadan daha fazlasını zaten beklemiyorum.

Gönderilme zamanı: 07 Tem Sal, 2009 08:47
gönderen Mehmet Kasım
Duyumlarıma göre İBB'nin yeni bir metro projesine başlama gibi bir niyeti yokmuş. Mevcutları bitirip sonuçlarına bakıp öyle davranacakalrmış. Tabi bu paramız yok demenin daha naziği. 2011 yılına akdar yeni bir inşaat beklemiyorum. 2011'de yapılacak seçimelrde bir metroya başlayabilirlr.

İşte tam bu süreçte Kadir Bey''in akfasına taş düşüp dann etmesi ve tramvayı hatırlamasını bekliyorum. Daha ucuz bir çözüm. Metro kadar uzun sürmüyor. Geri dönüşü daha kısa. Madem paran yok neden daha pahalısına kasıyorsun.

Allahtan seçim var yoksa daha çok bekliycez....

Gönderilme zamanı: 26 Tem Pzr, 2009 00:37
gönderen Esat
Başar' ın sürekli Ağ Ağ diye inlemesine sebep olan sistemi az çok anlatabilmenin yolu için aşağıdaki videoları ekledim. Bu videolar Viyana' da yayın yapan W24 televizyon kanalında gece 23:00 den sabah 08:00 e kadar yayınlanıyor :) şu an 13 hattın ve bir de turistik ring hattının videosu yapılmış durumda sanırım diğer hatlarıda ekleyecekler, çok güzel bir çalışma sizler ile bir kısmını paylaşmak istedim.

Videolar 10 dk lıktır, özellikle makas bölgelerinde ve yolların bağlantılarına dikkat edin derim, pek çok tramvay hattının nasıl birlikte çalıştırıldığını belki kafanızda canlandırabilirsiniz, bu videolardan tekrar göz atacağım daha çok fikir verecek bir şeyler varsa o kısımlarıda alıntılayıp youtube aracılığı ile yüklerim.

İyi seyirler.

http://www.youtube.com/watch?v=f4aN5MwmLAU
1 Numaralı Hat,

http://www.youtube.com/watch?v=9kz3gPTEU0U
D hattı

Gönderilme zamanı: 30 Eyl Prş, 2010 22:35
gönderen Esat
Son günlerde mevcut tramvay hatları ile ilgili bir iki düzenleme haberi ile birlikte bende özellikle Suriçi bölgesinden geçen hatlarla ilgili bir düzenleme yaptım, işletme sistemi aşağıdaki şekilde değiştirilerek üst üste binmiş farklı işletmeler oluşturularak sistemin yoğunluğu azaltılabilir, tabi bunu bir de yolcu hareketleri haritası üzerinden bakmak lazım, ben şimdi 3-4 yıl önceki duruma göre yorumlayarak yazacağım.

1- (Ana Hat) Bağcılar - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
2- Bağcılar - Beyazıt / seyrek frekanslı gün boyu
3- Zeytinburnu - Yenikapı / seyrek frekanslı gün boyu
4- Cevizlibağ - Beyazıt / pik saat kısa parkur
5- Topkapı Kaleiçi - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
5- Yenikapı - Tophane / seyrek frekanslı gün boyu
6- Beyazıt - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
7- Sultanahmet - Tophane / Turist Tramvayı gemilere indeksli tarife ile

Tabi yapılan düzenlemelerde Yenikapı diye bir şey yok, fakat bizim mantığımızda oraya inen birkaç tramvay hattı faydalı olacak gibi görünüyor, bu bağlamda Zeytinburnu-Yenikapı güzergahı yolculuk talebi iki uç anlamında anlamsız görülsede amacı ara yolcuları uçlara taşımak olacağı için abes değildir, hatları sadece iki uç arasında düşünmekten vazgeçersek bu yapıyı kavrayabiliriz, zaten bizim önerilerimizinde yapılan düzenlemelerinde çıkış noktası Topkapı-Eminönü arasında şişen yolcu yoğunluğunu dağıtmaktır.

Hatları seyrek frekans vermemin sebebini şöyle açıklayabilirim. Bağcılar' dan 7-8 dk. aralık ile kalkacak araçların arasına önce Zeytinburnu, sonra pik saatte Cevizlibağ kalkışlı araçlar girdiğinde Zeytinburnu-Eminönü arasında yaklaşık 2,5 dk lık sefer sıklığı yakalanabilir, hatta bu daha da aşağı çekilebilir, fakat bu yoğun sefer tarifesinin düzgün işleyebilmesi için tramvaydan bağımsız ama şehir planlaması anlamında bağımlı bazı düzenlemelerin yapılması gerekmektedir,

1- Aksaray Meydan Projesi,
2- Beyazıt Çarşıkapı Meydanı Yayalaştırma Projesi,
2.1 Beyazıt otobüs durakları yerine yeni tramvay peronları ve bağlantıları yapılması,
3- Çemberlitaş-Hocapaşa Arası Yayalaştırma Projesi,

Bu projelerin gerçekleşmesi ile tramvaylar ile kesişen karayolu trafiği minimum' a ineceği için sefer tarifelerinde sapma meydana gelmeyecektir.

Gönderilme zamanı: 21 Oca Cum, 2011 14:49
gönderen Mehmet Kasım
kadir amca dün ikitelli metrosunda idi. bir harita vardı. o harita da zeytinburnu tramvayının güneye doğru uzandığını gördüm. acaba en azından m2 ile buluşturalım mı dediler? osmaniye'de.

Resim

resmin büyük hali burada. orda daha net görülebiliyor. gözlerim sağlamdır.

http://www.flickr.com/photos/sunumer/se ... 2619/show/

Gönderilme zamanı: 21 Oca Cum, 2011 16:58
gönderen OzanEmre
Mehmet o gördüğün hat, eğer mavi-beyaz-siyahlı olansa "ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları" başlığında seninde paylaşmış olduğun 2. tüp geçit ile ilgili güzergah etüdü yani Kazlıçeşme - Bayrampaşa - Gaziosmanpaşa - Kağıthane - Levent - Çamlıca - Kısıklı - Kadıköy güzergahını izleyen metro projesi. Yok eğer tam Zeytinburnu İstasyonu altındaki beyazlı kısım ise o da büyük ihtimalle o bölgedeki yapıların çatılarına benziyor :)

Gönderilme zamanı: 21 Oca Cum, 2011 19:16
gönderen Mehmet Kasım
2. tüp için bahsedilen etüdden ayrı oalrak tramvaydan bir kol çıkılmış. 2 farklı şeyi görebiliyorum:

2. tüp bu. bahsettiğim zeytinburnu (merter)-osmaniye arasında bir bağlantı. 2. tüp zeytinburnu içinden davutpaşa e5'e doğru yöneliyor. aralarında aşağı yukarı 1-2 km mesafe var.

Resim

Gönderilme zamanı: 21 Oca Cum, 2011 23:36
gönderen Esat
Sunumer linki üzerinden baktım, evet orada bahsettiğin gibi tramvay hatları ile aynı şekilde yani beyaz-siyah bir çizgi var ama Osmaniye' ye doğru değil daha çok Zeytinburnu Veliefendi mahallesine doğru uzanıyor, bunu uzun zaman önce bende önermiştim diye hatırlıyorum, hatta bir yerlerde haritası da olsa gerek, komple Zeytinburnu ilçesini tramvaylar ile kaplayan bir düşünce idi. O çizginin sol altında Veliefendi Hipodromu görülebiliyor, aslında Hipodromun solunda kalan sahile giden yolda Mehmet' in dediği gibi belli bir noktaya kadar tramvay girebilir, aslında zorlansa Bakırköy' ün içine de girer ama tahminim Kadıköy' deki gibi bir tepki oluşabilir.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Cmt, 2011 11:18
gönderen Mehmet Kasım
Zeytinburnu Veliefendi mahallesine doğru uzanıyor,
velie fendiye uzanan bakırköy sahile rahatlıkla uzar. acayip umutlandım. umarım yanlışlık yoktur.

yukarda viyanadan 2 video seyrettim. her 2 videoda izlenilen kısmı viyana ulaşım haritasında işaretleyip koyabilirmiyiz?

esat, ellerinden öper.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Cmt, 2011 12:08
gönderen Esat
Hımm bahsettiğin daha önce yüklediğim Viyana haritaları ise onlar da sadece metro hatları var aşağıda Viyana tramvay hatları haritasını veriyorum, videolarda 1 numaralı tramvayın Paulanergasse - Parlament arası, D tramvayının ise Schwarzenbergplatz dan Burgring e kadar olması lazım :)

Resim

Resme tıklarsan büyük hali üzerinden görebilirsin.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Cmt, 2011 14:03
gönderen Mehmet Kasım
koyu ile bi çizelim?

Gönderilme zamanı: 22 Oca Cmt, 2011 18:37
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:koyu ile bi çizelim?
Neden? :) Bulmaca gibisin Mehmet, ne yapacan yahu, söylede ona göre yardımcı olayım, o haritada koyu neyi çizeyim şimdi sana :)

Resim

o siyah olan bölüm 1 tramvayı yeşil ile gösterdiğim de D tramvayının videolarının bölümü, hatlar tabii ki çok daha uzun.