ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Pzr, 2009 11:46

Bir kaç sure mi arasak, yoksa dinlerarası bir ekümenik buluşma yapıp, gayrümetürrobüs duasını mı okutsak? .lol

Ciddiyete ... o metrobüs trası hakikaten bir gün tramvay düşemeye elverişli olabilir. Metro daha iyi olsa da, kazmak zor olur herhâlde. İyi bir metrobüs şebekesi iyidir de, o bizim yaptığımız öyle bir şey değil. Her şey yerine ve yerinde lûtfen.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 May Pzr, 2009 12:03

Varsayalım ki E6'ya metrobüs yapılmayacak. Tramvay düşünülse, nasıl bir hat olmalı? Nereden başlayıp nereyekadar gimeli?

1.Seçenek: Yenikapı-AKSARAY-VATAN-E6-100.Yıl Köprüsü

2.Seçenek: Eminönü-Unkapanı-Aksaray-E6-100.Yıl Köprüsü

3.Seçenek: Eminönü-Haliç-Eyüp-Demirkapı-Bayrampaşa Metro-E6-100.Yıl Köprüsü

E6'ya yapılacak tramvayın son istasyonunun 100.Yıl Köprüsü veya Milliyet olması gerektiğini düşündüm. Sizce?

Bağcılar Tramvayını da 100. Yıl Köprüsüne uzatırız al sana entegrasyon.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 10:53

Varsayım üzerine devam edersek ben 2. seçeneği tercih ederim. Çünkü E6 üzerinden pek çok otobüs Aksaray ve Eminönü' ne geliyor burada bir raylı sistem bu otobüslerin sayısını düşürerek (ve özel otoların) trafiğe büyük katkı sağlar.

Yenikapı' ya endeksli olmasından ise Eminönü baş duraklı olmasını tercih ederim.

Ama Demirkapı üzerinden bir tramvay, şimdi Eyüp-Bayrampaşa metro arasını düşünüyorum da? Zor bende bir zamanlar T4 ü oradan indirseler Maltepe üzerinden Topkapı' ya bağlasalar keşke diyordum (Sonra öğrendim ki hakikatten bu konuda proje yapılmış) ama pek mümkün değil herhalde. O yüzden tercihim 2. seçenek derdim. Fakat :) hehehe ya benim bu fakatlarımda bitmiyor ha. Fakat orada bir tramvay metroya da sekte vurur, Aksaray-Bayrampaşa arası yolculuğu ciddi oranda etkiler. Bilmiyorum çok düşünmek lazım ve pek çok faktörü göz önüne almak lazım sadece harita üstünde bu yol uygun dersek pek olmaz.

Ve güzergah ile ilgili son olarak, o güzergahın 2 araçlı setler ile işleyecek bir tramvaydan daha çok 3-4 araçlı setler ile çalışacak hafif raylı sisteme ihtiyacı olduğunu düşünüyorum çünkü kapasitesi fazlası ile müsait, tramvay biraz hafif kalabilir. Son durağı ise Matbaacılar Sitesi (Yüzyılın içinden dolaşarak) ya da İSTOÇ olabilir, şimdiki T2 de keşke o proje devam ettirilip böyle bir hatta bağlansa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 May Prş, 2009 15:52

Bayrampaşa-Aksaray arasında tramvay yapılırsa metroya sekte vurur mu? Metrobüs yapılması da sekteye vurur o zaman. Aslında pek sekte olmaz. Hali hazırda Bayrampaşa'dan batısı Yüzyıl, Arışalanı, Milliyet falan zaten metroyu çok fazla kullanamıyor. İETT'si daha uzağa bırakıyor çünkü. Eminönü Mecidiyeköy falan.

Ayrıca Kirazlı açılınca M1'in dolup taşacağını düşünüyorum. Tıkanmasından bile korkuyorum. Bağcılar'da manyak yolcu potansiyeli var. O yüzden demiştim ya bu Kirazlı'yıo Otogar'dan sonra GOP üzerinden Mecidiyeköy'e uzatsınlar. Ayrı hat olsun.

EYÜP'TEN BAYRAMPAŞA'YA TRAMVAY ZORMUYMUŞ?

Zaten kolay olan bir şey yok ki İBB için.

Eminönü-E6 Tramvayı önerisini İBB'ye yazacam bakayım ne diyecekler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 22:37

Kesinlikle sekte vuracağını düşünüyorum, tramvay ile metro arasında çok sekte olmaz ama metrobüs yapılırsa kesinlikle M1 yolcusu ikinci bir düşüş yaşar arkadaşlar, Mehmet dün konuştuğumuz bahsettiğim üzere mevcut metrobüs hattı dahi bir düşüş yaşattı hatta sebepleri ne olabilir diye düşündük seninle, burada da Aksaray-Atışalanı arasında ki bölümün yolcusu kesinlikle metrobüse kayar ve hatta tramvay olsa ona da kayar, çünkü daha sık frekans ile çalışacak ve daha hızlı gidecek.

Eyüp-Bayrampaşa bile değil :) Demirkapı-Bayrampaşa, ben Ulaşım A.Ş. de T4 hattının Vezneciler e girmeyecek ise Demirkapı' dan aşağı inerek M1 Bayrampaşa istasyonunda sonlanması için bir ön çalışma yapıldığını duymuştum (off the record du artık on air oldu :D) ama kim kime yaptırmış kim yapmış? ich 3 maymun :P

Eyüp' ten olması için zor diye ben dedim ya, Eyüp' ün içinde geçme durumu yüzünden yoksa o yokuşu çok dert etmedim mühendisler düşünsün banane.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 09:32

Esat yazdı:Kesinlikle sekte vuracağını düşünüyorum, tramvay ile metro arasında çok sekte olmaz ama metrobüs yapılırsa kesinlikle M1 yolcusu ikinci bir düşüş yaşar arkadaşlar, Mehmet dün konuştuğumuz bahsettiğim üzere mevcut metrobüs hattı dahi bir düşüş yaşattı hatta sebepleri ne olabilir diye düşündük seninle, burada da Aksaray-Atışalanı arasında ki bölümün yolcusu kesinlikle metrobüse kayar ve hatta tramvay olsa ona da kayar, çünkü daha sık frekans ile çalışacak ve daha hızlı gidecek.
Aksaray-Atışalanı arasında, Atışalanını çıkarıp SAĞMALCILAR diyelim. kartaltepe'dekiler metrobüse binmezler içerde kalıyor. Sağmalcılar'a özendirmek için metrobüs veya tramvay durağı koymasan, Bayrampaşa'ya koysan ama metro ücretlendirmesini daha avantajlı yapsan, mesela otobüsle gelip metroya binen avantajlı olsun veya Yenikapı'ya M2'ye binen avantajlı olsun.

Yani topu topu 2-3 istasyon etkileyecek. Oranın M1'deki yoğunluğu ne ki? Zaten Kirazlı M1'i doldurup taşıracak. M1 Marmaray bağlantılı olur. E6 Tramvayı Yenikapı'ya değil Unkapanı'na gider.


Esat yazdı:Eyüp-Bayrampaşa bile değil :) Demirkapı-Bayrampaşa, ben Ulaşım A.Ş. de T4 hattının Vezneciler e girmeyecek ise Demirkapı' dan aşağı inerek M1 Bayrampaşa istasyonunda sonlanması için bir ön çalışma yapıldığını duymuştum (off the record du artık on air oldu :D) ama kim kime yaptırmış kim yapmış? ich 3 maymun :P

Eyüp' ten olması için zor diye ben dedim ya, Eyüp' ün içinde geçme durumu yüzünden yoksa o yokuşu çok dert etmedim mühendisler düşünsün banane.
Demirkapı'daki bağlantı ile ilgili bir harita görmüştüm. Koyduk mu buraya bilmiyorum. Dolpmeir mı neydi bi şirket yapmış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Cum, 2009 09:36

M1'de düşüş mü? Eh, oh olsun! Hiç bir işe yaramayan bir metro hattı. Havalimanında başlıyor, çok güzel, e sonra? Dolaşıy veee Aksaray'da bitiy! Oha yani. Şunu şehre doğru dürüst bağlasaydılar ya. Bir de havalimanında iniyorsun, turistsin, var mı sana 24 saat hemen bilet? Var mı, höt?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 09:52

alabay yazdı:M1'de düşüş mü? Eh, oh olsun! Hiç bir işe yaramayan bir metro hattı. Havalimanında başlıyor, çok güzel, e sonra? Dolaşıy veee Aksaray'da bitiy! Oha yani. Şunu şehre doğru dürüst bağlasaydılar ya. Bir de havalimanında iniyorsun, turistsin, var mı sana 24 saat hemen bilet? Var mı, höt?B. Alabay
M1 adam olacak yakında. Kirazlı açılsın yolcu sayısı patlayacak. Acayip yolcu yoğunluğu olacak. Şu anda çok az işlev görüyor ama M2 ile bir öpüşsün o zaman sen bak yoğunluğuna. Tıklım tıklım bile olacak. Bağcılar'ın kalabalık otobüslerinden gelecek yolcular metronun her derdine deva olur :)

M1 Dalanın attığı yarım kalmış bir kazık.


Kirazlı Uzatması Yolcu Sayısı Patlama Ayrıntıları:

1-Menderes İstasyonu: Burası E6'ya en yakın olan bölge. Bir çok insan çevreden hemen giderim diye E-6'ya yürüyor. Hatta bu E6'dan Ulubatlı'ya İETT ile gidip metroya aktarıp Yenibosna yönüne giden bile var. Ayrıca Esenlerin kuzey tarafında kalıp mevcut metroya yürümeye üşenip minibüs ile Topkapı vs. ye gitmek isteyenlere alternatif olabilir. Bir çok kimse minibüsle Topkapı yapıp tramvay ile Aksaray yapabiliyor. Menderes'ten Esenler metroya gitmek için minibüse bineler metroya geçecek. Bağcıalr-Habipler minibüsleri buradan geçiyor. ve yoğun. Bağcılar'a gitmek isteyenler direk gider. E6 Atışalanı'ndan Bağcılar'a geçmek kısalır. Ben olsam E6-Menderes arasına indirimli veya ücretsiz metro besleme İETT hattı koyarım. Tek durak mekik çalışan İETT hattı :) Hızlı.

2-Üçyüzlü: Ulaşımı çok kötü olan bir bölge. E6'ya giden İETT Hattı yok. Eli mahkum E5'e iniyor. Bir dünya zillet. Esenelr metroya ulaşmak için minibüsler tıklım tıklım. Burası öyle bir yer ki Esenler-Bağcılar arasının tam ortası. Ve günün her saati minibüsleri çift yönlü dolu. Şimdi o minibüslere binenler metroya kayacak. Aksaray'a gitmek isteyenlerde artık e5 iett hattına gitmez (33B). Buradan Merter'e minibüs bile var. Metrobüse gitmek isteyenelrin tercihi. Bu değişebilir bir özellik.

3-Bağcılar Meydan: Anlatmaya gerek bile yok. 92, 92K, 87G,92B ve 92 Ş'nin yoğunluğuna bakmak yeterli. Burada ilginç yolculuk talepleri bile çıkabilir. Camlıkahvenin pis trafiğini çekmek istemyenler metro ile Otogar-İncirli yapabilirler. E5'e inmek için metroyu kullanabilirler.

4-Kirazlı: Güneşli'den ve ötesinden İETT besleme hatları iyi olur. 92 K'da yoğun. Papaz Köprüsü ve dere Mevkii çok yoğun yerler. Çiftik Meydandan bile yolcu kayabilir. Minibsleri bağlayıp Matbaacılara besleme yapabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cum, 2009 12:05

Bence Atışalanını çıkartma Mehmet, çünkü senin bir sonraki mesajında bahsettiğin Menderes yolcusu kadar da Esenlere gelip Atışalanı ve ötesine gidenler var, bu insanlar Aksaray' dan kalkan bir metrobüs sistemi olur ise kesinlikle tercih edeceklerdir.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 08 May Cum, 2009 16:15

Atışalanı ileride raylı sistemler için bir aktarma merkezi olur mu orasını bilemiyorum ama..Şu anda otobüs ve minibüs hatları için tam bir aktarma merkezi..Bütün merkezi yerlere ulaşabilmek için çok rahat otobüs bulabilirsiniz..Keşke Büyükşehir şuranın değerini anlasa da yanından köşesinden bir yerden tramvayı ya da metroyu geçirse..Bana kalırsa yolların çok fazla dar olmasından dolayı monoray Otogar-Dörtyol-Atışalanı-Tekstilkent arasında denenebilir..Daha da uzatılabilir de.. :idea:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cum, 2009 17:27

Zaten aktarma merkezi olarak düşünmedik, ama oraya bir raylı sistem ya da metrobüs durağı kesinlikle olacaktır, dolayısı ile aktarma noktası olabilir ama merkez değil.

Diğer taraftan monoray ı zaten halihazırda gereksiz bir lüks olduğunu düşünüyorum, bence bahsettiği güzergahta monoray a para harcanacağına minibüsleri kaldırarak basit bir tramvay hattı ile dahi sorunlar aşılabilir ve rahatlıkla da yapılabilir, çünkü monoray her ne kadar modern görünümlü olduğunu düşünsekte evlerin direkt arasında aslında çok çirkin bir garabet olacaktır, düşünsene evinin penceresinden 5dk da bir tren geçtiğini, ama tramvayın böyle bir rahatsızlık verme durumuda yok. (Bu söylediklerim bahsedilen Otogar-Atışalanı arasındaki yol için geçerlidir)

Kaldı ki oradaki darboğazlar belli, Esenler meydanı, Sondurak tabir edilen nokta, Atışalanı köprüsü, ve bu dar boğazların en büyük sebebi o kavşakları parklanma yüzünden dönemeyen otobüsler ve gereksiz hareketleri ile minibüslerdir. :)

Diğer taraftan Paris üniversitesi sanırım, Esenler ile ilgili 4 tane plan hazırlamışlar, bir nevi kentsel dönüşüm planı, bu plan çerçevesinde kabul edilecek bir tanesinin İBB desteği ile uygulanmasından bahsediliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 21:24

Atışalanı E6'dan Aksaray'a gitmek için minibüsle Esenlere gelip buradan metroya aktarma yapanların çok fzla olmadığını düşünüyorum. Metroya gitmektense hemen 5 dakkada bir geçen İETT'lere binip çevreden Aksaray'a gittiklerini düşünüyorum. Hatta daha ileriden gelip 76 O ile Otogar'a metronun tepesine bırakan bir hat ile metroya ulaşmaktansa Atışalanı köprüsünde inip İETT aktarma ile Aksaray'a gittikleri kanaatindeyim.

Velhasıl gözlemlerime göre Atışalan'ından öte taraftan metroya gelen çok fazla yolcu yok. Herkes E6 Yanyolda inip İETT'ye biniyor. Dolayısıyla E6'ya yapılacak bir sistem M1'i çok baltalamaz.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön