ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Cum, 2007 12:38

Rafta bekleyen ( gündemden düşen ) tramvay projeleri :

1-Eminönü-Eyüp-Alibeyköy Tramvay Hattı
2-Bostancı-Kadıköy Tramvay Hattı
3-Zeytinburnu-Bakırköy Tramvay Hattı
4-Bağcılar-100.Yıl-Metris Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cum, 2007 13:10

Aslında tramvay hatlarının gündemden düşmesi daha çok İBB nin konuya bakış açısından kaynaklanıyor, yoksa projesi çoktan tamamlanmış bir Eyüp tramvayının büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Ve burada tekrar yineliyorum Bu tramvay projesi Ayvansaray-Eyüp-Alibeyköy-TeknolojiMüzesi-Miniatürk-SanayiMüzesi şeklinde revize edilmelidir, İBB nin tarihi Kemer demiryolu projesi kapsamında zaten bir projesi var, bu iki proje birleştirilerek bahsettiğim ve Kültür Tramvayı olarak adlandırdığım bu hat kurulabilir, neden Ayvansaray sorusuna ise cevabım suriçine girişin kısıtlanması ile alakalı, Ayvansaray dan ikinci bir hat Ayvansaray(Haliç Köprü Ayağını kast ediyorum)-Cibali-Unkapanı-Eminönü-Sirkeci-Yenikapı(kapatılacak banliyö hattı üzerinden) olarak tertip edilirse tramvay ile Ayvansaray a girenler ücretsiz aktarma ile bu ikinci hattı kullanarak suriçine girebilir, otobüs ile gitmek isteyenler ise ücret öder ya da uzun bekleme sürelerine maruz kalır bu şekilde sur içine girecek otobüslerin sayısında büyük bir azalma sağlanabilir.

Birde listenizde olmayan ama bir zamanlar İBB nin öncelik sıralamasında yer alan Bakırköy-Şirinevler-Tavukçu Deresi-Bağcılar tramvay hattı var, bu projeden de hiç söz edilmiyor ama Şirinevler Bağcılar arasındaki dere yolu tamamen bu işe uygun duruma getirildi, burada bir tramvay yolu inşaa etmek şu anda çok kolay (yol da zaten bomboş) hattın tek handikapı Kirazlı istasyonuna biraz uzak kalması ama bu probleminde aşılabileceğini ümit ediyorum, Anadolu yakası tramvay hatları ile ilgili bir yorumyapmak istemiyorum, ama her fırsatta yol dar bahanesi bulunuyor ben bunun çözümünün tek yön olduğunu düşünüyorum ama teknik elemanlar daha iyi bilirler tabii ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Cum, 2007 13:36

Önemli olan, bu tramvay dırdırlamalarında bir AĞIN gerektiğini göz önüne almak! Yani, sulama kovası tarz oraya buraya bir hatçık hiç, ama hiç işe yaramaz!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cum, 2007 14:31

Tabii ne üst listedeki 4 hat ne benim önerilerim ya da ilave hattım bir ağ oluşturmuyor hepsi birinin bittiği yerde başlayıp devam ediyor, bu bir eksi bence son duraklar haricinde aralarda bir ya da iki baş durak olmalı ve buralardan hatlar birbirine kesişmeli ama ne böyle bir plan öngörüldü ne de görülüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Sal, 2007 12:44

Korkum metrobüs popülizminin tramvaya galip gelmesidir.Metrobüste yararlıdır ama her yere uyar mı?Tramvay gereken yere tramvay yapacaksın.

Ama şu anda İBB'deki genel hava metrobüs.

Maalesef.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Topkapı Kaleiçi Tramvay Düzenlemesi

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2008 11:58

Evet ikide bir sözünü ettiğim ama bir türlü yayınlamaya başlayamadığım tramvay hatları ile ilgili çalışmanın ilk ürünü olan Kaleiçi Tramvay Hatları düzenlemesi ile başlayalım,

Tramvay hattı ilk inşaa edildiği yıllarda (1992-94) Pazartekke istasyonundan sonra Kaleiçine giren raylar vardı ve biz bunu ümitle tramvay hattı buraya bağlanacak diye beklerken bilmediğim bir nedenle (muhtemelen İETT baskısı) bu raylar söküldü ve Kaleiçinden kalkan otobüslerin düzenlemesi yapıldı. Bugün gelinen noktada Suriçinin otobüslerden de arındırılması, bazı bölümlerin yayalaştırılması yüksek sesle dile getiriliyor ama ulaşım konusunda zaten mevcut yoğunluğun nasıl azaltılacağının çözümleri yok. Bu uygulama ile Topkapı-Eminönü arasında tepe yaparak aşırı yoğunluğu ortaya çıkaran yolcunun farklı hatlar ile taşınması dolayı ile çan eğrisinin düzeltilmesi, Suriçine giren otobüslerin azaltılması ve Suriçi kalkışlı otobüslerin surdışına ötelenmesi ya da bazılarının (28T vb.) tamamen kaldırılması gibi uygulamalar ortaya konulabilir.

Kaleiçi baş duraklarından Kaleiçi-Bağcılar ve Kaleiçi-Kabataş seferleri düzenlenerek bahsettiğim yolcu yoğunluğu azaltılarak hem konforlu yolculuk hemde araç ve sefer sayısındaki artış ile bekleme süresinin azalması ile toplam yolculuk sürelerinin düşmesi sağlanacaktır. Banliyö hatlarının bakıma alınması ile metrobüse kayacak yolcunun Cevizlibağ da tramvaya yükleneceğini de düşünürsek aslında uygulamanın aciliyeti vardır, toplam döşenecek ray ve makas sayısına bakıldığında bir Piyerloti teleferiği maliyetine bu iş çıkarılabilir diye düşünüyorum.

Sistemin sorunsuz işleyebilmesi için İETT garaj girişi ile Eresin Otel i arasındaki karayolunun yer altına alınması, İETT garajının bu bölgeden otobüslerinde kalkması ile iptal edilerek modern bir tramvay park ve bakım alanı olarak düzenlenmesi düşüncenin yan ve gerekli ürünleridir. Kaleiçi baş durakları T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı Kalekapı durağı ile ve Kalekapı - Topkapı bölgesi altgeçidinde otobüsler ile entegre çalışacaktır.

Maliyet handikapı sadece alınacak 30 yeni tramvay aracının bu sistemi beslemede yetersiz kalması ile alakalı olacaktır, 55 Bombardier mevcut Zeytinburnu-Kabataş hattında bırakılsada, mesafenin uzaması nedeni ile 30 aracın Kaleiçi-Bağcılara verilmesi ve bu sisteminde alçak tabanlıya dönüştürülmesi gerekecek, Kaleiçi-Kabataş hattı için ilave araç alımı gerekecektir. Zeytinburnu-Kabataş, Cevizlibağ-Beyazıt, Kaleiçi-Bağcılar ve Kaleiçi-Kabataş olarak 4 hat işletilmiş olacaktır.

Resim

Bu çalışmanın ikinci aşamasında Cevizlibağ bölgesi düzenlemesi ve Aksaray Meydan düzenlemesi ile Yenikapı bağlantılarıda olmalıdır. Topkapıya girişte yol dar ya da tarih gibi bir şey kabullenilemez, zaten burada karayolu trafiği büyük çoğunluk ile otobüslerden oluşmaktadır, tarihte zaten yıllar önce bu yollar yapılırken yok edilmişti.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Şub Prş, 2008 16:09

Suriçine raylı sistem yapmak mesele abi. Buna izin vermezler. İyisimi CEVİZLİBAĞ'da depo yapsınlar.

Ama şu Bağcılar Tramvayını niye uzatmıyorlar METRİS'e doğru anlamam. İstimlakse istimlak yav. Fizibilite yapıldı olumlu çıktı sonuçlar. Süper işlevsel olur. Ama Kadir Bey direniyor. Sırf bu yüzden Kadir Bey'in değişmesini istiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2008 22:44

Cevizlibağ da depo alanı için tek yeterli yer mevcut minibüs durakları aslında biçilmiş kaftan ama verilirmi bilemem, Suriçine girmeye gelince öylede girecek böylede girecek ya yer altını kazacaklar ya da bu masrafa ve uzuuuun yıllara değmez diyerek her yere tramvay yapacaklar başka yolu yok, ha bunu Kadir TOPBAŞ yaparmı? Hayır, yapmayacağını da açık açık söyledi zaten bende bu sebeple oy verip vermemekte bile tereddütlüyüm bu kenti ihtiyacı olan bir şeyi yok saymak hemde mimar bir başkana bence yakışmıyor.

Tramvay bu kentin ihtiyacıdır, Suriçinin tek çözümüdür, tarihi var etmek adına yer altındaki tarihi tarumar etmek gerekse de böyledir ve zaten her seferinde söylüyorum zaten bu yollara Dalan dan beri dökülen asfalt 1 metre oldu benim çocukluğumda Millet caddesinde giriş olan dükkanlar bugün bodrum oldu, ne tarihi çıkacak paleontolojik çağdan kalma asfalt kalıntılarımı? Çok saçma.

Bağcıların ise bana sorarsan sen bölgeyi benden daha iyi biliyorsun uzamaması için bir sebep yok biraz istimlak gereklimi evet, özellikle Emniyetin arkasından Dağ Yoluna bağlanabilmek ya da şu anki tramvay istasyonunun olduğu yerden meydana kıvrılıp metro ile tam entegrasyon sağlayabilmek için yine evet sonrasında ise Tabya Camiinin oradaki ışıklar dışında istimlak gerektirmiyor çünkü mevcut tramvay yolundan daha dar değil ki? Buradan gelecek tramvay rahatlıkla Yüzyıl mahallesi üzerinden Tekstil Kent ve Metris te T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattına entegre edilebilir. Hatta Askeri bölgeden yer alınabilse bu hatta bağlanabilir dahi, ama bence Bağcılar üzerine çok spekülasyon yapıldı biliyorsun yok oy potansiyeli yok bilmemne diye bu sebeple hem bu hattı hemde Tavukçu Deresi tramvayını iptal ettiler yazık.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2008 12:49

Milletin alışkanlığı var. Aksaray'a metro ile geliyor. Yusufpaşa'ya geçip
Bir de "turist" sınıfı var! Havalimanına iniyor, metro var, aaa, ne güzel ... veee, ortada bir yerde kalıyor; nah Yusufpaşa ;-) Anlattım ya, yüklü yüklü, metroya Aksaray semtinden yürüdüm, perişan oldum, Osmanbey'den otobüsle "Aksaray cıvarına" inmiş iken ... Ohoo ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2008 13:22

Turist sınıfı artık istasyonlarda yer alan haritalar ve küçük el haritaları sayesinde bu aktarmayı daha pratik yapmanın yolunu bilir zaten hala Aksaray-Yusufpaşa aktarması yapıyor ise o turistin ülkesinde de bu sistemler yok demektir :) bildiğim kadarı ile araçlarda artık valizli yolcuların Zeytinburnu istasyonunda aktarma yapması konusunda uyarı yapılıyor, zaten süre olarak eğer tramvay bir yerlerde takılmazsa 2 dk. fark vardı yine yanlış hatırlamıyor isem

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 14:08

Esat yazdı:zaten süre olarak eğer tramvay bir yerlerde takılmazsa 2 dk. fark vardı yine yanlış hatırlamıyor isem
Mutlaka bir yerlerde takılacağına göre 2 dakikadan çok fark eder. Ama Aksaray metrodan Yusufpaşaya yürümeyi ilave edersek belki de tramvay ile gitmek daha iyi bir tercih.

Çözümlerden biride AKSARAY METRO ÖNÜNDEKİ TRAMVAY PARK ALANINI İSTASYON YAPIP AKSARAY-KABATAŞ ŞEKLİNDE TRAMVAY İŞLETMEK.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2008 17:13

Ben bu Zeytinburnu aktarmasına ÇOK karşıyım. Yahu utandırır be! :evil: Eşşoleşşek kadar metro var, yok efem, git sen şööle bi tramvaya "aktar", sonra arasokakları seyret. AAA! Olmadı!

Ve heh, işte Mehmet'in söylediğini yıllardır ben de düşünüyorum, bence takviye hat ile bu çok, ama çok güzel hâllolur. Aynen öyle, Kabataş-Aksaray, T1 hattı olarak ilâveli işlese. Yok, Kabataş sıkışıksa, Eminönü de olabilir meselâ. Önemli olan, sık çalışması. O zaman Sultanahmet-Kabataş arası da muazzam sıklıkta çalıştırılabilir.

Başka bir düşünce de, Aksaray/Yusufpaşa bölgesini yeniden tasarlamak, tünel yapmak, belki yürüyen bantlar koymak.

Konu geldiyken, bugün tüm gün kafamdan şu sizlerin Yenikapı hevesi çıkmadı. Bence hatalı yaklaşıyorsunuz. Yenikapı'yı bir süperaktarma noktası olarak görüyorsunuz. Halbuki hiç gerek yok. Doğru dürüst bir dokuya sahip olunursa, orada Aksaray/Yusufpaşa (Aksaray demeli o zaman) metro/tramvay ve Yenikapı metro/ido iki aktarma noktası, birbirleriyle de bağlı olurlar. İstanbul koskoca şehir, neyle mukaise ediyoruz? 20.000 nüfuslu bir kasabayla mı? Hani, Merkez Bakkal'da aktarma var diye ...

B. Alabay

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön