ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
1-İstanbul/Fatih üçgeni ne demek? Which aks?alabay yazdı:O benim için tramvay değil, metro ağı. Tramvay ağı dediğin semtleri dolaşacak. "İstanbul/Fatih" üçgeninde beş on hat gerekir, işte o zaman tramvay olmuş olur. Beyoğlu öyle, Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ... öyleler.B. Alabay
2-Beş on hat gerekir ne demek?
2-Beyoğlu'na tramvay yapılamaz. Yer yok ki.
3-Ümraniye'yi tramvay değil metro paklar. Projesi de var zaten. Aralara girmek diyorsan what about the money? O kadar önceliklimidir? Ana hatları kurgulamaya çalışıyorlar. ANA AKS.
Farz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.
T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Surların içindeki bölgenin büyük bir kısmı. Aks maks yok, bölge var.Mehmet Kasım yazdı: 1-İstanbul/Fatih üçgeni ne demek? Which aks?
Meselâ hat numaralası olarak T1'den T10'a kadar hat gerek demek. Farkına varıyorum ki, bu T harfi o kadar boşa ki ...2-Beş on hat gerekir ne demek?
Bak Prag.
Yine bak Prag demek gerek, topografisi İstanbul gibi dağ tepe. Yer vardır, olmadığı yerde, alternatif bulunur. Eskiden de vardı ya!2-Beyoğlu'na tramvay yapılamaz. Yer yok ki.
Ablatif (çıkma durumu) Ümraniye'ye metro evet. Ama lokatif (yer durumu) Ümraniye'ye (Ümraniye'de) tramvay gerek.3-Ümraniye'yi tramvay değil metro paklar. Projesi de var zaten. Aralara girmek diyorsan what about the money? O kadar önceliklimidir? Ana hatları kurgulamaya çalışıyorlar. ANA AKS.
Korkunç hata olur, o kadar büyük tramvay hattı işletemezler, o zaman tramvay hiç bir yerde trafiğe kapanmamalı. O zaman olur, metrobüs şebekesindeki olurdu. Ama metro hattı olması gereken bir şey, onu biliyoruz herhalde.Farz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.
T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.
O kadar Prag dedik, plânları lûtfen şuradan temin ediniz: http://www.dpp.cz/en/transport-around%2 ... chematics/
Orada sağ taraftaki (!) gri kutuda PDF'leri indiriniz (soldaki bağlantılarda bozukluk var gibi).
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Sıfırdan yapma şansımız olsa idi tabi ki metro olsun derdik. Hemde pırt mırt değil tam metro. Ama mevcut durumda neler yapabiliriz? O yüzden tramvayı Bakırköy'e uzatalım diyoruz. Tramvayı Merter'e kadar getirmişsin Bakırköy'e proesini yapmışsın ama inşaa etmiyorsun.alabay yazdı:Korkunç hata olur, o kadar büyük tramvay hattı işletemezler, o zaman tramvay hiç bir yerde trafiğe kapanmamalı. O zaman olur, metrobüs şebekesindeki olurdu. Ama metro hattı olması gereken bir şey, onu biliyoruz herhalde. B. AlabayFarz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.
T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.
***Bakırköy-Beşikaş arasında raylı sistem kurgulanabilir.
a-Bakırköy-Merter-e5-Haliç-Osmanbey-Beşiktaş aksında metro yapabilirsiniz.
b-Ya da tramvayı uzatarak yaparsınız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali! en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun, dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Yerine metro olsaydi demek de cok sacma, o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani.
Yerine metro olsaydi demek de cok sacma, o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.Esat yazdı:Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali!
O zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.Esat yazdı: en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun,
Tamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Bazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idi. M1'den sonra yapılacak hat Aksaray-Topkapı-Merter arasında direk olup araları tramvay ile dağıtacaktın. Şimdi ne oldu TRAMVAY ANA ULAŞIM ARACI OLDU. Halbuki metro anadır, tramvay dağıtıcıdır.Esat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Yukarıda açıkladım.Esat yazdı:o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani.
*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
M1 böyle olmalı idi. Taa dalan zamanında ilk metro yapılmaya başlandığında hat böyle şekillenmeli idi. Dalanınkafasına ediiym. O zaman Anıtlar kurulu da yoktu. Rahat rahat yapardı.
AKSTAKİ GÜZELLİĞE BAKARMISINIZ:
Havaalanı-Şirinevler-Bakırköy-Merter-Topkapı-Aksaray-Sirkeci-Karaköy-Taksim-Beşiktaş Misss gibi miss. Harika olurdu. Bugünkü kaos trafik olmazdı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat böyle 2 km uzata uzata bu hale geldi Mehmet nereye kadar uzayacak bu dogru bir mantik degil.Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.
Kesinlikle, bu isletme hizi ile 45 dakika da yarim tur yapiliyor, aslinda 30 dakikalik hat ama malum Istanbul trafigi ama bu kisaltmanin yöntemini asagida anlatacagimO zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.
Benim uzatmadan kastim bu iste, bak aradaki farka Besiktas-Bakirköy mü tramvay mantalitesine uyar yoksa senin bu yazdiklarin mi? Bence ikincisiTamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Bu daha cok bazi metro hatlari buralardan gececek sekilde planlanmali idi olabilir ki dogru ama böyle bir planlama yok ve olmayacakta, o zaman tramvay düsmanligi neden? Ve bak yine ayni hataya düsüyorsun. Sirkeci-Besiktas tramvayi iyide ne bu kesik bir bacak, tramvay sistemlerini metro gibi degerlendirmemelisin birden fazla hat ayni raydan gecebilir ama aralarda farkli yönlere gitmelidir ve bir metro güzergahinin üstünden pek ala tramvay yolu da gidebilir üstünden olmazsa iki sokak alttan üsttenBazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idiEsat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Varolan tramvay hatti uzatilarak ve birlestirilerek bir yere ulasilamaz, var olan tramvay hattina paralel kisa parkurlar ve bu hatti kesen ve icinden gecen yanal hatlar planlanirsa amacina ulasmis olur ilk sayfalarda aciklamaya calismistim*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Varolan hatta dallar yapmak gerek. Hep diyorum, hatlar bizde kurt gibi yapılıypr, bir acizlik var. Bak, ray döşeyebildik, aman bişi olmasın önüne, arkasına devam edelim, Belgrad Ormanı'ndan Belgrad'a kadar ... olmaz bu işte. Bir doğu-batı hattına kuzey ve güney kolları yap, ağ oluşsun. Aks sadece aks olsun, ana aks bile olmasın, ne için ki?
Böyle bir sosi olacağına:
*********************************************
Böyle olabilir:
****** ****** * *******
* * * *
* * ***** ****
* * * *
**************************************
* * * * *
* * * * *
* *** * * * *
* * ***** ******
********
Bunda ne güzel hatlar çekilebilir ...
Ortadaki eski "aks".
B. Alabay
Ek: eyvah, unutun, burada güzelce ascii-art şeklinde yaptıklarım sonra yığılıyor Yani hatları burada gösteremiyorum. Eh, boşverin, zaten evden yazmıyorum ... Esat, sen anamışındır belki, demek istediğimi.
Böyle bir sosi olacağına:
*********************************************
Böyle olabilir:
****** ****** * *******
* * * *
* * ***** ****
* * * *
**************************************
* * * * *
* * * * *
* *** * * * *
* * ***** ******
********
Bunda ne güzel hatlar çekilebilir ...
Ortadaki eski "aks".
B. Alabay
Ek: eyvah, unutun, burada güzelce ascii-art şeklinde yaptıklarım sonra yığılıyor Yani hatları burada gösteremiyorum. Eh, boşverin, zaten evden yazmıyorum ... Esat, sen anamışındır belki, demek istediğimi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bakirköy banliyo istasyonunu üstü kapatilarak tramvay gecisi icin düzenlenmeli bu sayede Mehmet in söyledigi gibi Bagcilar-Bakirköy ve gündemden kalkan Tavukcu Deresi tramvayi hayata gecirilebilir ayrica Topkapi-Bakirköy de olabilir ya da abartalim hadi Sultanciftligi-Bakirköy bile olabilir. Basar in bahsettigi gibi ic ice gecmis tramvay hatlari sistemi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Merter'e kadar gelen tramvayın Bakırköy'e gitmemesini aklım almıyor. Neden? Yerde müsait çok da pahalı değil. Topu topu 2 km uzatacaklar hattı. Toplasan 20-30 trilyona mal olur. Ne ki?
***Bakırköy-Beyazıt
***Bakırköy-Eminönü (hadi Beşiktaş'a böyle gitmesin diyelim)
***Bakırköy-Güngören
***Bakırköy-Bağcılar
hepsi muazzam iş yapar. Birbirinin içine geçmiş sistemlerle
***Beşiktaş-Eminönü
***Beşiktaş-Beyazıt
***Beşiktaş-Aksaray
***Beşiktaş-Cevizlibağ
mükemmel ötesi olur.
***Bakırköy-Beyazıt
***Bakırköy-Eminönü (hadi Beşiktaş'a böyle gitmesin diyelim)
***Bakırköy-Güngören
***Bakırköy-Bağcılar
hepsi muazzam iş yapar. Birbirinin içine geçmiş sistemlerle
***Beşiktaş-Eminönü
***Beşiktaş-Beyazıt
***Beşiktaş-Aksaray
***Beşiktaş-Cevizlibağ
mükemmel ötesi olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence makul olanlar bunlardir bunlara ilave olarak Zeytinburnu icini kat eden hatlar ileMehmet Kasım yazdı: ***Bakırköy-Beyazıt
***Bakırköy-Güngören
***Bakırköy-Bağcılar
***Beşiktaş-Aksaray
***Beşiktaş-Cevizlibağ
mükemmel ötesi olur.
Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler
Zeytinburnu Marmaray-Beyazit
Zeytinburnu Marmaray-Besiktas
Topkapi-Güngören(Ücyüzlü M3)
Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli
Zeytinbunur-Bagcilar-Yüzyil
gibi hatlar olmalidir mümkün oldugunca baska semtlere ya da mahallelere dallanarak ilerlemeli diye düsünüyorum