ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 May Sal, 2008 17:25

O benim için tramvay değil, metro ağı. Tramvay ağı dediğin semtleri dolaşacak. "İstanbul/Fatih" üçgeninde beş on hat gerekir, işte o zaman tramvay olmuş olur. Beyoğlu öyle, Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ... öyleler.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Sal, 2008 10:15

alabay yazdı:O benim için tramvay değil, metro ağı. Tramvay ağı dediğin semtleri dolaşacak. "İstanbul/Fatih" üçgeninde beş on hat gerekir, işte o zaman tramvay olmuş olur. Beyoğlu öyle, Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ... öyleler.B. Alabay
1-İstanbul/Fatih üçgeni ne demek? Which aks?

2-Beş on hat gerekir ne demek?

2-Beyoğlu'na tramvay yapılamaz. Yer yok ki.

3-Ümraniye'yi tramvay değil metro paklar. Projesi de var zaten. Aralara girmek diyorsan what about the money? O kadar önceliklimidir? Ana hatları kurgulamaya çalışıyorlar. ANA AKS.

Farz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.

T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.


Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Sal, 2008 12:26

Mehmet Kasım yazdı: 1-İstanbul/Fatih üçgeni ne demek? Which aks?
Surların içindeki bölgenin büyük bir kısmı. Aks maks yok, bölge var.
2-Beş on hat gerekir ne demek?
Meselâ hat numaralası olarak T1'den T10'a kadar hat gerek demek. Farkına varıyorum ki, bu T harfi o kadar boşa ki ...
Bak Prag.
2-Beyoğlu'na tramvay yapılamaz. Yer yok ki.
Yine bak Prag demek gerek, topografisi İstanbul gibi dağ tepe. Yer vardır, olmadığı yerde, alternatif bulunur. Eskiden de vardı ya!
3-Ümraniye'yi tramvay değil metro paklar. Projesi de var zaten. Aralara girmek diyorsan what about the money? O kadar önceliklimidir? Ana hatları kurgulamaya çalışıyorlar. ANA AKS.
Ablatif (çıkma durumu) Ümraniye'ye metro evet. Ama lokatif (yer durumu) Ümraniye'ye (Ümraniye'de) tramvay gerek.
Farz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.

T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.
Korkunç hata olur, o kadar büyük tramvay hattı işletemezler, o zaman tramvay hiç bir yerde trafiğe kapanmamalı. O zaman olur, metrobüs şebekesindeki olurdu. Ama metro hattı olması gereken bir şey, onu biliyoruz herhalde.

O kadar Prag dedik, plânları lûtfen şuradan temin ediniz: http://www.dpp.cz/en/transport-around%2 ... chematics/
Orada sağ taraftaki (!) gri kutuda PDF'leri indiriniz (soldaki bağlantılarda bozukluk var gibi).

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 10:33

alabay yazdı:
Farz (vacip değil, farz hemde farz-ı ayn, kifaye de değil) olan hat şudur ki; T1 Hattının doğuda Beşiktaş'a ve batıda Bakırköy'e uzatılmasıdır.

T1: BEŞİKTAŞ-BAKIRKÖY olmalıdır.
Korkunç hata olur, o kadar büyük tramvay hattı işletemezler, o zaman tramvay hiç bir yerde trafiğe kapanmamalı. O zaman olur, metrobüs şebekesindeki olurdu. Ama metro hattı olması gereken bir şey, onu biliyoruz herhalde. B. Alabay
Sıfırdan yapma şansımız olsa idi tabi ki metro olsun derdik. Hemde pırt mırt değil tam metro. Ama mevcut durumda neler yapabiliriz? O yüzden tramvayı Bakırköy'e uzatalım diyoruz. Tramvayı Merter'e kadar getirmişsin Bakırköy'e proesini yapmışsın ama inşaa etmiyorsun.

***Bakırköy-Beşikaş arasında raylı sistem kurgulanabilir.

a-Bakırköy-Merter-e5-Haliç-Osmanbey-Beşiktaş aksında metro yapabilirsiniz.

b-Ya da tramvayı uzatarak yaparsınız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Prş, 2008 12:28

Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali! en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun, dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.

Yerine metro olsaydi demek de cok sacma, o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani. :evil: :evil:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Cum, 2008 09:16

Esat yazdı:Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali!
Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.
Esat yazdı: en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun,
O zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.
Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Tamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.
Esat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Bazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idi. M1'den sonra yapılacak hat Aksaray-Topkapı-Merter arasında direk olup araları tramvay ile dağıtacaktın. Şimdi ne oldu TRAMVAY ANA ULAŞIM ARACI OLDU. Halbuki metro anadır, tramvay dağıtıcıdır.
Esat yazdı:o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani. :evil: :evil:
Yukarıda açıkladım.

*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

M1 böyle olmalı idi. Taa dalan zamanında ilk metro yapılmaya başlandığında hat böyle şekillenmeli idi. Dalanınkafasına ediiym. O zaman Anıtlar kurulu da yoktu. Rahat rahat yapardı.

AKSTAKİ GÜZELLİĞE BAKARMISINIZ:

Havaalanı-Şirinevler-Bakırköy-Merter-Topkapı-Aksaray-Sirkeci-Karaköy-Taksim-Beşiktaş Misss gibi miss. Harika olurdu. Bugünkü kaos trafik olmazdı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2008 00:23

Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.
Bu hat böyle 2 km uzata uzata bu hale geldi Mehmet :) nereye kadar uzayacak bu dogru bir mantik degil.
O zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.
Kesinlikle, bu isletme hizi ile 45 dakika da yarim tur yapiliyor, aslinda 30 dakikalik hat ama malum Istanbul trafigi ama bu kisaltmanin yöntemini asagida anlatacagim
Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Tamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.
Benim uzatmadan kastim bu iste, bak aradaki farka Besiktas-Bakirköy mü tramvay mantalitesine uyar yoksa senin bu yazdiklarin mi? Bence ikincisi
Esat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Bazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idi
Bu daha cok bazi metro hatlari buralardan gececek sekilde planlanmali idi olabilir ki dogru ama böyle bir planlama yok ve olmayacakta, o zaman tramvay düsmanligi neden? Ve bak yine ayni hataya düsüyorsun. Sirkeci-Besiktas tramvayi iyide ne bu kesik bir bacak, tramvay sistemlerini metro gibi degerlendirmemelisin birden fazla hat ayni raydan gecebilir ama aralarda farkli yönlere gitmelidir ve bir metro güzergahinin üstünden pek ala tramvay yolu da gidebilir üstünden olmazsa iki sokak alttan üstten

*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.
Varolan tramvay hatti uzatilarak ve birlestirilerek bir yere ulasilamaz, var olan tramvay hattina paralel kisa parkurlar ve bu hatti kesen ve icinden gecen yanal hatlar planlanirsa amacina ulasmis olur ilk sayfalarda aciklamaya calismistim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Eyl Cmt, 2008 12:33

Varolan hatta dallar yapmak gerek. Hep diyorum, hatlar bizde kurt gibi yapılıypr, bir acizlik var. Bak, ray döşeyebildik, aman bişi olmasın önüne, arkasına devam edelim, Belgrad Ormanı'ndan Belgrad'a kadar ... olmaz bu işte. Bir doğu-batı hattına kuzey ve güney kolları yap, ağ oluşsun. Aks sadece aks olsun, ana aks bile olmasın, ne için ki?

Böyle bir sosi olacağına:

*********************************************

Böyle olabilir:

****** ****** * *******
* * * *
* * ***** ****
* * * *
**************************************
* * * * *
* * * * *
* *** * * * *
* * ***** ******
********

Bunda ne güzel hatlar çekilebilir ...
Ortadaki eski "aks".

B. Alabay

Ek: eyvah, unutun, burada güzelce ascii-art şeklinde yaptıklarım sonra yığılıyor :-( Yani hatları burada gösteremiyorum. Eh, boşverin, zaten evden yazmıyorum ... Esat, sen anamışındır belki, demek istediğimi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 09:46

O zaman Bağcılar-Bakırköy ve Güngören-Bakırköy olarak dal açılsın. Kuzeyde de Tekstilkent'e devam etsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Pzt, 2008 19:16

Bakirköy banliyo istasyonunu üstü kapatilarak tramvay gecisi icin düzenlenmeli bu sayede Mehmet in söyledigi gibi Bagcilar-Bakirköy ve gündemden kalkan Tavukcu Deresi tramvayi hayata gecirilebilir ayrica Topkapi-Bakirköy de olabilir ya da abartalim hadi Sultanciftligi-Bakirköy bile olabilir. Basar in bahsettigi gibi ic ice gecmis tramvay hatlari sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 07:19

Merter'e kadar gelen tramvayın Bakırköy'e gitmemesini aklım almıyor. Neden? Yerde müsait çok da pahalı değil. Topu topu 2 km uzatacaklar hattı. Toplasan 20-30 trilyona mal olur. Ne ki?

***Bakırköy-Beyazıt

***Bakırköy-Eminönü (hadi Beşiktaş'a böyle gitmesin diyelim)

***Bakırköy-Güngören

***Bakırköy-Bağcılar

hepsi muazzam iş yapar. Birbirinin içine geçmiş sistemlerle

***Beşiktaş-Eminönü

***Beşiktaş-Beyazıt

***Beşiktaş-Aksaray

***Beşiktaş-Cevizlibağ

mükemmel ötesi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 00:00

Mehmet Kasım yazdı: ***Bakırköy-Beyazıt

***Bakırköy-Güngören

***Bakırköy-Bağcılar

***Beşiktaş-Aksaray

***Beşiktaş-Cevizlibağ

mükemmel ötesi olur.
Bence makul olanlar bunlardir bunlara ilave olarak Zeytinburnu icini kat eden hatlar ile

Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler
Zeytinburnu Marmaray-Beyazit
Zeytinburnu Marmaray-Besiktas
Topkapi-Güngören(Ücyüzlü M3)
Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli
Zeytinbunur-Bagcilar-Yüzyil

gibi hatlar olmalidir mümkün oldugunca baska semtlere ya da mahallelere dallanarak ilerlemeli diye düsünüyorum

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön