ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Haliç kıyısına metrobüs değil tramvay yapılmalı. Çünkü başlarda dönüş için rampa yapılmak zorunda kalınıyor. Biliyorsunuz Eminönü veya Sirkeci'de dönüş rampası yapmak kuruldan geçmez.
Bu metrobüs modasını bırakalım İsmail. Çok iyi bir çözüm değil. İyi de her yere yapılmasın. Beylikdüzü uzatmasından vazgeçecekler neredeyse. Başkada yapamayacaklar. 700.000 yolcu olmuş. 2 m daha uzatsan metro kapasitesine ulaşıyor.
Bu metrobüs modasını bırakalım İsmail. Çok iyi bir çözüm değil. İyi de her yere yapılmasın. Beylikdüzü uzatmasından vazgeçecekler neredeyse. Başkada yapamayacaklar. 700.000 yolcu olmuş. 2 m daha uzatsan metro kapasitesine ulaşıyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında işle öyle uç taraflarda, Halkalı, Kartal, Pendik gibi yerlerde metrobüsü pre-tramvay olarak işletmek mümkün diye görüyorum. Ama gerekir mi, o başka. Otobüs sistemleri rampasız ve dönüşsüz de olur, tekyön sistemleriyle. Ama o zaman işte o sokaklardan otobüsten başka şey geçemez. Burada da meselâ böyle yerler yaya alanı ilân edilir, sonra otobüs ve tramvay geçme müsadesine kavuşur, iş biter. Bizde tabiîki tramvay yolundan motosiklet bile gider. ne yapalım, hayvanlar alemine bile yetişmemiş bir kitle var işte, ehliyeti oltayla Haliç'ten çıkarmışlar. Kimse ilgilenmiyor, ilgilendirmiyor da işte. Turistik bir özellik bence ... kuralsız İstanbul. Eh artık. İnsan ya pes der, ya da toparlar. Kadir Topbaş işini anlayan bir mühendis, dedemin ellilerde yaptıklarını yapıyor. neden o bu işleri de şahsî eline almıyor? Anlamıyorum.
B. Alabay
B. Alabay
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Meyilli gözüken yerlerde metroyu dolaştırma imkanımız var.Bağcılar tramvayı için yazdım nasıl olacağını.
Dönüş köprüsüne gerek yok yapılamaz çünkü burada normal körüklü kullanacağız ve Eminönü'nde odakuenin önündeki otopark alanı kullanılacak.Karaköy'dede boşaltma olacak oralarda zaten köprüye yakın bir alan yeter bize.Haydi illa elektrikli olsun diyorsanız bu hatta ceyranlı yani troleybüs çalıştırırız.
Dönüş köprüsüne gerek yok yapılamaz çünkü burada normal körüklü kullanacağız ve Eminönü'nde odakuenin önündeki otopark alanı kullanılacak.Karaköy'dede boşaltma olacak oralarda zaten köprüye yakın bir alan yeter bize.Haydi illa elektrikli olsun diyorsanız bu hatta ceyranlı yani troleybüs çalıştırırız.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben böyle yerlerde hic "alan" taraftari bile degilim. Ne o öyle ... Kadiköy batmis, Üsküdar yine batacak, Eminönü batmis, Taksim batmis. Hic öyle otobüs "alanlarina" gerek yok, anlatamiyorum kimseye. O "otobüs gar" kafasi korkunc. Bir kentte 600 otobüs hatti bile olsa, uclari hep ayni yerde bulusmak zorunda degil. Hatlar alakali bir kac yerde kesisir, yeter. Bir hat Moda'ya girer, bir tanesi Bostanci'nin biraz ötesinde Maltepe'de bir sokaga girer, bir hat Fistikagaci'nda baslar (aslinda Ümraniye veya Baglarbasi starti olmus gibi doguya dogru, veya batiya dogru, baslangic noktasi Üsküdar olmus gibi). Bütün, ama bütün hatlandirma tamamen yanlis. Dolmus kafasi. 500.000 nüfusla oluyordu belki, 20 milyonla olmuyor iste. Güzellik gidiyor, temizlik gidiyor, sistem gidiyor. Aktarma bile geldi, gidiyor.
Hat önerilerinde ilk basta ana akslar düsünmeli, ya tramvay veya otobüs olarak. Metro tüm sehir icin, ama ana akslar bölge icin. Mesela Kabatas - Zeytinburnu. Eh, peki, pek o kadar ahim sahim olmasa da. Mesela ... Kadiköy - Üsküdar arasi, ama simdi dikkat! Bu hat Kuzguncuk'ta mesela sondurak yapip, Moda'ya gider. Neden? Kadiköy ve Üsküdar'da durak yigilmasi olmamasi icin. Ikinci etapta artik önde ya ÜSKÜDAR Kuzguncuk veya KADIKÖY Moda yazacak, enayi gibi ÜSKÜDAR-KADIKÖY yazmak mizahtan baska bir sey degil. Bana ne yahu, otobüs nereden geliyor, nereye gittige ilgilendirir. Kac kisi o yüzden sorup duruyor ... böyle bir ana aks her bes on dakikada kalkacak. Sonra tüm o 15'ler ve 19'lar 21'ler (mesela) kisa kisa hatlar olarak baska yerlerden baslayacak. her yerden her yere tek vasita ile gezecegimize, mantikli sekilde, birbirini kesen uzun ve kisa hatlar gerek. Sahrayicedit'ten Üsküdar nedense sadece minibüs ile oluyor. Iste tranzit gecen hatlar olmadigindan. Aktarma da yok dogru dürüst.
Uzattim, biliyorum, hele hele, hic Türk harfi yazamayacagim bir bilgisayarin basinda, eyvah eyvah ...
B. Alabay
Hat önerilerinde ilk basta ana akslar düsünmeli, ya tramvay veya otobüs olarak. Metro tüm sehir icin, ama ana akslar bölge icin. Mesela Kabatas - Zeytinburnu. Eh, peki, pek o kadar ahim sahim olmasa da. Mesela ... Kadiköy - Üsküdar arasi, ama simdi dikkat! Bu hat Kuzguncuk'ta mesela sondurak yapip, Moda'ya gider. Neden? Kadiköy ve Üsküdar'da durak yigilmasi olmamasi icin. Ikinci etapta artik önde ya ÜSKÜDAR Kuzguncuk veya KADIKÖY Moda yazacak, enayi gibi ÜSKÜDAR-KADIKÖY yazmak mizahtan baska bir sey degil. Bana ne yahu, otobüs nereden geliyor, nereye gittige ilgilendirir. Kac kisi o yüzden sorup duruyor ... böyle bir ana aks her bes on dakikada kalkacak. Sonra tüm o 15'ler ve 19'lar 21'ler (mesela) kisa kisa hatlar olarak baska yerlerden baslayacak. her yerden her yere tek vasita ile gezecegimize, mantikli sekilde, birbirini kesen uzun ve kisa hatlar gerek. Sahrayicedit'ten Üsküdar nedense sadece minibüs ile oluyor. Iste tranzit gecen hatlar olmadigindan. Aktarma da yok dogru dürüst.
Uzattim, biliyorum, hele hele, hic Türk harfi yazamayacagim bir bilgisayarin basinda, eyvah eyvah ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet orası da yolculuk talebi olarak güzel bir aks ama işte diğer başlıkta bunu tartışacaktık, neden oraya tramvay olmalı? neden oraya tramvay olamaz. Zaten o bölgedeye E-5 ten erişim için hatlar hep güney-kuzey ama biraz daha içerilere girince güzergahlar doğu-batı aksına kayabilir mi? Orada E-6 bağlantı yolundan yukarı Mahmutbey Yolu na tramvay çıkabilir mi? Çok geçtiğim bir bölge ama hiç bu gözle değerlendirmedim açıkçası. Mahmutbey Yolundan aşağı Tavukçu deresine inmek ve çıkmak tramvay ile mümkün değil bunu biliyorum.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
Güzergah şöle olabilir: Yenibosna metro-Kuleli-Merkez cami-Bakkal durağı-Çakmak durağı-Taşyol-Beşyol-Siteler-Güneşli
Yıldırım Beyazıt caddesinden geçecek bi tramvay. 3 yıldır şöyle bir söylenti vardı, Yıldırım Beyazıt caddesi araç trafiğine kapatılacak sadece yayalara açık olacak ama şimdiye kadar birşey yapılmadı.
Yıldırım Beyazıt caddesinden geçecek bi tramvay. 3 yıldır şöyle bir söylenti vardı, Yıldırım Beyazıt caddesi araç trafiğine kapatılacak sadece yayalara açık olacak ama şimdiye kadar birşey yapılmadı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yıldırım Beyazıt caddesi bu SEK Süt ün oradan başlayıp Radar a doğru giden minibüs yolumu?
Aslında orada tramvay yapılabilecek caddelerden birisi o caddenin paralelinde, sanırım Ataköy Hastanesi ismi orada bir hastane var, oradan başlayan cadde, şimdi tam emin olamıyorum ama şu meşhur Kanatçı Haydar' ın oradan geçen cadde olsa gerek Çünkü SEK in oradan gelen cadde biraz fazla dar ve oradaki parklanma sorunu çözülmeyecek ise ne koyarsanız koyun hep problem olacaktır, fakat o alttaki cadde ve yine Darphane' den yukarı çıkan cadde oldukça müsait.
Bir ikinci seçenekte bu bölgede tramvayın tek yön çalışması olabilir, yani Yenibosna metronun önünden başladıktan sonra köprü ile Yenibosna tarafına geçecek, buradaki ilk kavşaktan tek yön uygulaması zaten başlıyor aynı trafikten tek yön olarak gidecek dönüş yoluda yine tek yön olan ve Darphane' ye inen cadde olacak, oradaki cadde ve sokak isimlerini maalesef bilmiyorum ama bölgeyi az çok biliyorum.
Ben ilk önerinizde Şirinevler' de bankalar civarında başlayan (yürüme yolunun batısındaki bir üst cadde) Mahmutbey Yolu olarak tabir edilen cadde üzerinde düşünmüştüm sanırım farklı yerlerden bahsetmişiz.
Aslında orada tramvay yapılabilecek caddelerden birisi o caddenin paralelinde, sanırım Ataköy Hastanesi ismi orada bir hastane var, oradan başlayan cadde, şimdi tam emin olamıyorum ama şu meşhur Kanatçı Haydar' ın oradan geçen cadde olsa gerek Çünkü SEK in oradan gelen cadde biraz fazla dar ve oradaki parklanma sorunu çözülmeyecek ise ne koyarsanız koyun hep problem olacaktır, fakat o alttaki cadde ve yine Darphane' den yukarı çıkan cadde oldukça müsait.
Bir ikinci seçenekte bu bölgede tramvayın tek yön çalışması olabilir, yani Yenibosna metronun önünden başladıktan sonra köprü ile Yenibosna tarafına geçecek, buradaki ilk kavşaktan tek yön uygulaması zaten başlıyor aynı trafikten tek yön olarak gidecek dönüş yoluda yine tek yön olan ve Darphane' ye inen cadde olacak, oradaki cadde ve sokak isimlerini maalesef bilmiyorum ama bölgeyi az çok biliyorum.
Ben ilk önerinizde Şirinevler' de bankalar civarında başlayan (yürüme yolunun batısındaki bir üst cadde) Mahmutbey Yolu olarak tabir edilen cadde üzerinde düşünmüştüm sanırım farklı yerlerden bahsetmişiz.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
Evet o cadde.Yıldırım Beyazıt caddesi bu SEK Süt ün oradan başlayıp Radar a doğru giden minibüs yolumu?
Evet, doğru bu cadde daha müsait ve daha kalabalık. Ama İBB nin tramvay yapma gibi bir projesi yok.Aslında orada tramvay yapılabilecek caddelerden birisi o caddenin paralelinde, sanırım Ataköy Hastanesi ismi orada bir hastane var, oradan başlayan cadde, şimdi tam emin olamıyorum ama şu meşhur Kanatçı Haydar' ın oradan geçen cadde olsa gerek Çünkü SEK in oradan gelen cadde biraz fazla dar ve oradaki parklanma sorunu çözülmeyecek ise ne koyarsanız koyun hep problem olacaktır, fakat o alttaki cadde ve yine Darphane' den yukarı çıkan cadde oldukça müsait.
Bir ikinci seçenekte bu bölgede tramvayın tek yön çalışması olabilir, yani Yenibosna metronun önünden başladıktan sonra köprü ile Yenibosna tarafına geçecek, buradaki ilk kavşaktan tek yön uygulaması zaten başlıyor aynı trafikten tek yön olarak gidecek dönüş yoluda yine tek yön olan ve Darphane' ye inen cadde olacak, oradaki cadde ve sokak isimlerini maalesef bilmiyorum ama bölgeyi az çok biliyorum.
Ben ilk önerinizde Şirinevler' de bankalar civarında başlayan (yürüme yolunun batısındaki bir üst cadde) Mahmutbey Yolu olarak tabir edilen cadde üzerinde düşünmüştüm sanırım farklı yerlerden bahsetmişiz.