nc-T.01 » KKTC - Lefkoşa Raylı Sistem Çal
Gönderilme zamanı: 26 Mar Çrş, 2014 00:52
Merhabalar,
Öncelikle iyi günler dilerim. Girne Amerikan Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde okumaktayım ve bu dönem ki tasarımlarımız raylı sistemler ve raylı sistemde çalışan insanların yaşantıları hakkında. Bu konularda araştırmalarda bulundum fakat bazı noktalarda yardımınıza ihtiyaç duymaktayım ve eğer yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Öncelikle projemiz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti - Lefkoşa bölgesinde gerçekleşecek bir projedir ve ana tasarım öğelerimizde sürdürülebilir yapıları dolayısıyla yeşil çevre faktörünü de önplanda tutmaktayız. İlk sorum raylı sistem araçları maksimum kaç dere açı ile tırmanabilirler ve inişe geçebilirler? Sistemimizde kullanılacak araç türü nostalji tramvayı konseptinde olacak ve şu an ülkemizin bazı büyükşehirlerinde bulunan raylı sistemler buradaki tasarıma göre çok daha teknolojik kalıyor, bunu belirtmemde ki amacım, yeni teknolojiler her zaman yeni sistemler geliştiriyorlar ve bu sorumu cevaplarken, nostaljik tramvaylar ve şu an ülkemizde kullanılan yeni nesil tramvaylara göre cevaplarsanız benim için daha açıklayıcı olabilir. İkinci sorumda Raylı Sistemlerdeki araçların gün bitiminde durdurulacağı bir nokta belirlememiz istendi ve bu sistemde "Shelter" adı altında tramvaylarımızın durabileceği bir ana merkez oluşturacağız. Bu merkezi hangi faktörlere göre seçmeliyiz? -spesifik olan bir noktayı da belirtmek isterim ki aynı zamanda bu sistemde çalışan insanların konaklayabilecekleri 12500 m2 büyüklüğünde bir yaşam alanı da yaratmamız gerekiyor-. Bu sebepledir ki, park edebilecekleri noktayı yaşam alanlarına çokta uzak yapmamakla yükümlüyüz diye tahmin ediyorum. Son olarak, raylı sistem çalışanlarının hayatını kolaylaştırabilecek ne gibi teknolojileri onların yaşam alanlarında bulundurmalıyız? Eğer sorularıma dönüş yapabilirseniz, hatta bu konularda daha detaylı teknik bilgilerde verebilirseniz çok memnun olacağım. Tekrar iyi günler diliyorum. Saygılarımla. Erçin AYDIN.
Öncelikle iyi günler dilerim. Girne Amerikan Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde okumaktayım ve bu dönem ki tasarımlarımız raylı sistemler ve raylı sistemde çalışan insanların yaşantıları hakkında. Bu konularda araştırmalarda bulundum fakat bazı noktalarda yardımınıza ihtiyaç duymaktayım ve eğer yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Öncelikle projemiz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti - Lefkoşa bölgesinde gerçekleşecek bir projedir ve ana tasarım öğelerimizde sürdürülebilir yapıları dolayısıyla yeşil çevre faktörünü de önplanda tutmaktayız. İlk sorum raylı sistem araçları maksimum kaç dere açı ile tırmanabilirler ve inişe geçebilirler? Sistemimizde kullanılacak araç türü nostalji tramvayı konseptinde olacak ve şu an ülkemizin bazı büyükşehirlerinde bulunan raylı sistemler buradaki tasarıma göre çok daha teknolojik kalıyor, bunu belirtmemde ki amacım, yeni teknolojiler her zaman yeni sistemler geliştiriyorlar ve bu sorumu cevaplarken, nostaljik tramvaylar ve şu an ülkemizde kullanılan yeni nesil tramvaylara göre cevaplarsanız benim için daha açıklayıcı olabilir. İkinci sorumda Raylı Sistemlerdeki araçların gün bitiminde durdurulacağı bir nokta belirlememiz istendi ve bu sistemde "Shelter" adı altında tramvaylarımızın durabileceği bir ana merkez oluşturacağız. Bu merkezi hangi faktörlere göre seçmeliyiz? -spesifik olan bir noktayı da belirtmek isterim ki aynı zamanda bu sistemde çalışan insanların konaklayabilecekleri 12500 m2 büyüklüğünde bir yaşam alanı da yaratmamız gerekiyor-. Bu sebepledir ki, park edebilecekleri noktayı yaşam alanlarına çokta uzak yapmamakla yükümlüyüz diye tahmin ediyorum. Son olarak, raylı sistem çalışanlarının hayatını kolaylaştırabilecek ne gibi teknolojileri onların yaşam alanlarında bulundurmalıyız? Eğer sorularıma dönüş yapabilirseniz, hatta bu konularda daha detaylı teknik bilgilerde verebilirseniz çok memnun olacağım. Tekrar iyi günler diliyorum. Saygılarımla. Erçin AYDIN.