ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Oca Prş, 2011 18:07

Geçen ay içinde memlekete gittim, sabah aniden çıkarak gittiğimden boş KGS ile otobana giremedim ve mecburen E-5'den Adapazarı'na kadar gittim. Neyse Ankara yönünde Gebze sınırlarındaki genişletme çalışmaları bitmiş yani İstanbul sınırlarından çıkar çıkmaz 3 şeritli yola başlıyorsunuz ve Gebze gişelerine kadar öyle. Ters yönde ise çalışmalar sürüyordu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 19:07

Hakan şu an kafamda bir türlü canlandıramıyorum, E-5 ten giderken bu Darıca' yı falan geçtikten sonra o virajlar başlıyordu aşağı doğru inen, Gebze o inişlerin bitimindemi kalıyordu yoksa ortalarda bir yerlerde bir düzlük olup sonra Dilovasına doğru tekrar virajlar başlıyordu orasımıydı? Oralarda çünkü o iniş kısmı çok dar ve kötü idi, sonra o düzlükte tekrar yol biraz genişliyordu, oraları geçmişmi yapım çalışmaları bir türlü gözümde canlandıramadım o yüzden soruyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Oca Prş, 2011 23:25

Yanlış hatırlıyorsun, o bahsettiğin rampalar inişler Gebze'den daha sonra yani İzmit tarafına doğru. Dilovası-Diliskelesi-Tavşancıl .. gidiyor.

Benim bahsettiğim yer hemen Tuzla Şifa Mahallesinden sonra Darıca-Bayramoğlu- Eskihisar-Gebze arası neredeyse düz olan kesimde...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Ara Pzr, 2011 13:10

Kartal-Pendik arası trafik artık insanın asabını bozacak seviyeye geldi, kaza yok, hava güneşli, gün ortası ama gidemiyorsun. Sabahları saat 7:30 olduğu zaman İçmeler-Kartal arasını gitmek mümkün değil, akşamda 6'dan sonra aynı. Bilgi edinme başvurusunda bulundum bugün, E-5'i genişletmiyormusunuz diye sordum, bakalım ne cevap gelecek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Pzr, 2011 16:16

Orada trafik yükünü oluşturan neden ne acaba? Araba ile yolculuk talebi kısa mesafede ise bu yüzden de olabilir, yani kuzey ya da Avrupa yakası kalkışlı geliş değil de Pendik-Kartal gibi yerlerden Tuzla civarına bir pik saat yolculuğu var ise ve bunu insanlar arabaları ile yapmak istiyorsa da olabilir ama gün ortasında bile bir yoğunluktan bahsediyorsun, bakalım ne cevap verecekler, orada bir genişletme çalışması olacak mı öğrenmiş oluruz belki de.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5351
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ara Pzr, 2011 16:19

Bir de, sadece “istiyorsa” mı, yoksa “zorundaysa” mı, onu da araştırmalı. Gördüğümüz gibi, oralarda toplu taşım belki tam gereken gibi değil, bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Pzr, 2011 16:34

alabay yazdı:Bir de, sadece “istiyorsa” mı, yoksa “zorundaysa” mı, onu da araştırmalı. Gördüğümüz gibi, oralarda toplu taşım belki tam gereken gibi değil, bilmiyorum.
Doğru, aslında bende bunu düşünmüştüm yazarken ama öyle yazmadım, çünkü zorundalık durumu olan hadiseler var, özellikle Tuzla merkezli konuşur isek hem merkeze yakın hemde kuzeye doğru pek çok sanayi bölgesi mevcut, tamam deri sanayi ya da organize sanayi çalışanlarının çoğu Aydınlı Köyü ki artık köy değil sanırım Hakan'ın anlatımlarından bunu çıkartıyorum, Orhanlı ya da en iyi ihtimal İçmeler ve Tuzlanın istasyon bölgesi civarında oturuyorlar bu birazda kişilerin ekonomik durumu ile ilgili, ama iyi biliyorum ki Tuzla tarafında oturanların pek çoğuda arabaları ile gidip geliyor,(du) bugünde bölgede etkin bir otobüs yolculuğu olduğunu düşünmüyorum, minibüsler ise eh işte hem sevilmez ama mecburende binilir :)
Ben birazda bu etkeni düşünerek acaba "işe yakın ama iyi bir yerlerde oturayım" düşüncesi ile Kartal-Pendik bölgesinde ikamet ederek Tuzla ve civarına bir yolculuk talebi olabilir diye düşündüm, böyle bir talep olduğuna da inanıyorum. Sorun buradan sonra başlıyor, aynı rezalet trafiği belediye otobüsü-minibüs işkencesi ile çekmek mi, özel araç ile çekmek mi? Açıkçası bende olsam özel aracı tercih ederim, ama bu bir paradoks aslında. Yani yeteri kadar toplu ulaşım aracı olsa o zaman biz özel aracımızı kullanmayı bırakabiliriz belki, ama bu yeter nedir? O zaman da trafik sıkışmayacak mı? İşte bu iki sorunun cevabı yolcu için bilinmezdir, bu yüzden de arabası olan büyük olasılık ile arabasını tercih edecektir. Bir diğer etken, pek çok küçük-orta ölçekli işletmede araba demek, sadece ev değil aynı zamanda iş için de ihtiyaç demek, yani kombi araçlar alınır bunlar ile gece ve hafta sonu aile işleri hafta içi gündüz işyeri işleri halledilir :) o zamanda yine araba ile yolculuk bir zaruret haline geliyor. En basitinden bu hesaplar ile dahi Trafik uzmanlarınında sürekli dile getirdiği "Trafik sorunu çözülemez, ancak hafifletilir" sonucuna ulaşıyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Ara Pzr, 2011 20:14

Esat ben yaşım ilerledikçe daha da iyi bir gözlemci, analizci olduğumu düşünmeye başladım. Galiba mühendis olmam da buna katkı sağladı.

Kıyas yapıyorum, hafta içi akşam 5 civarından 7 civarına kadar sahil yolunda Yunus ışıklarda Kartal istikametine giden araçlar kırmızı ışıkta 1 km den daha uzun bir kuyruk oluşturuyor ve bir gerideki ışıkla karışıyor. Bunun tek açıklaması var, E-5 üzerindeki aşırı yoğun trafikten kaçanlar Kaynarca'da tersane kavşağından sahil yoluna yöneliyor. Bu arabaların dağılıma kabaca bakarsam, yarıyarıya otomobil ve beyaz renkli işyeri servisleri. Ben TEM civarında pek bulunmuyorum ama arada sırada İBB yoğunluk haritasına baktığımda orası da kırmızı.

Tuzla ve Gebze civarında çalışanların çok çok büyük kısmı Tuzla-Pendik-Kartal-Maltepe ilçelerinde, mavi yaka çalışanlar daha ziyade Tuzla-Pendik ve kısmen Kartal, beyaz yaka çalışanlar ise Maltepe-Kartal ve kısmen Pendik ikametli. Beyaz yaka çalışanların Kadıköy ve Ataşehir kametlilerinin E-5'i kullanım oranlarının çok düşük olacağı kanısındayım, TEM daha mantıklı. Sabah ve akşam aşırı yoğun trafiğin sebebini ben böyle açıklıyorum.

Gün içinde ise ne yazık ki E-5 kenarındaki yüzlerce işyerinden izole değil ve giriş çıkışlar ve minibüsler yüzünden tek şerit gibi kullanılıyor. Özellikle Kartal-Pendik arasında outlet mağazalardan, restaurantlara, seramikçilerden, kerestecilere kadar ne ararsanız var ve hepsinden direk E-5'e giriş çıkış var. Ağır taşıtlar gün içinde E-5'i rahatça kullanabiliyor, Kartal istikametinde asfalt rezil durumda.

Bakalım İBB en azından bu konuda genel anlamda ne düşünüyor öğreniriz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Pzr, 2011 21:28

Hakan tespitlerin gayet güzel açıkçası ben senin kadar detaylı da düşünmemiştim senin şu mavi yaka, beyaz yaka tespitinde bence gayet yerinde olmuş, bir diğer hususta E-5 kenarındaki iş yerleri, gerek perakendeci gerek toptancı bu satış yerlerinin hepside ciddi trafik çekiyor, dediğin gibi bakalım İBB den de tatmin edici bir bilgi gelecek mi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ara Pzt, 2011 18:58

Resim

12.12.2011 saat 19. Gördüğünüz üzere Çayırova'dan Kartal'a kadar, Güzelyalı-Kurfalı arasındaki 5 km aşırı yoğun olmak üzere yaklaşık 20 km uzunluğundaki trafik...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Pzt, 2011 19:28

sabah trafiginde de tam tersi istikamette yogunluk var. Sen durumu gayet iyi acikladin ama o aradaki asiri yogun bolgede bu saatte katilim mi var ayrisim mi, yoksa her ikiside mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ara Pzt, 2011 22:39

Pendi köprülü kavşağında otobüs durağı var. Buradaki sıkışıklık yüzünden yol geriye doğru şişiyor, şişkinlik 1-1,5 km geriye ulaşınca şu geçen sene metro kazısı yüzünden çökme olan yerden yanyola kaçışlar başlıyor, daha geride ise emniyet şeridi ihlalleri. Yanyol 2+2 ama orasıda Pendik kavşağı hizasında Pendik merkezden yanyola çıkan yolun kesişme noktası olduğundan orası da şişiyor. Yol şiştikçe kuyruk Kaynarca'ya oradan da Güzelyalı'ya uzanıyor. Yoğunluğun batı ucunda yol tekrar 2 şeride iniyor. Yaklaşık 1 km sonrasında da 3 şeride çıkıyor ve ayrıca TEM bağlantısı var ve trafik rahatlıyor.

Akşam saat 7'de İçmeler'den yola çıkarsanız 7:40'dan önce Kartal'a varamazsınız. Eğer öğlen 2'de İçmeler'den çıkarsanız 2:10'da Kartal'dasınız...

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön