ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Doğru hatırlıyorsun 1970'li yıllarda D100 yapılmadan önce Topkapı'dan yol Davutpaşa'ya iner,bugünkü Eşref Bitlis Cad. yönüne çıkar ve Kale Avm GEÇTİKTEN SONRA Adnan Kahveci Bulvar'ı yönünde gider ve şimdiki B.Evler Carrefour yanından d100 düzlüğüne inerdi.HATTA yakın zamana kadar bugünkü AHL sapağında o zamanın 1*1 köprüsü mevcuttu.Geçen yıl yapılan dere ıslah çalışmasında kaldırıldı.çünkü 80 lerde bugün Adnan Kahveci Bulvarı dediğimiz Bahçelievlerdeki ana caddeye de Eski Londora Asfaltı deniliyordu diye hatırlıyorum.
Mesela bugün Kadıköy-Ziverbey yönünden Sahra-i Cedit yönünde giden yolun adıda Kayışdağ yolu sonraları Eski Kayışdağ Cad. olmuştur.gÜNÜMÜZDE BU GÜZERGAH f.k.Gökay Cad. büyük ölçüde.Çünkü Kayışdağ yoluydu hakikaten.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Aslında olmadı dersek de biraz yalan olur, okullar da açıldı artık ve Küçükyalı'da şişmeye başlayan trafik hemen hemen Uuznçayır'a kadar çok yoğun olurdu şimdilerde Küçükyalı'da E-5 geometrisinin genişleyip daralan yapısı nedeniyle biraz trafik oluyor ama orayı geçince 1-2 km akışkan hale geliyor. Kozyatağı'ndan sonra da 1-2 km açılıyor.
Bence metronun katkısı oldu ama umulandan az oldu.
Neyse Kartal-Pendik arası için 03.09.12 de sözleşme imzalanmış ve süre 6 ay. Bu arada Pendik köprüsünün hemen doğusunda malum daha önce metro kazısında akıntı nedeniyle trafiğe kapatılan bölümde yeni bir alt geçit inşa edildi ve E-5'in Tuzla yönü hala kapalı ve trafik yanyoldan veriliyor. Onun 500 metre doğusuna da Tavşantepe köprülü kavşağı da bu yıl yapıldı. Umarım genişletme çalışması bu noktadan başlar.
Çok ilginç bir trafik akışı öngörmüşler, doğudan batıya 500 metre arayla alt geçit - köprü - alt geçit yapıldı. Alt geçit hizalarında yanyola giriş ve yanyoldan E-5 e giriş yerleri yapılıyor, daha önce 2 yönlü olan yanyollar da tek yönlü hale getiriliyor.
Yani E-5 le birlikte yolların taşıma kapasitesi 2 katına çıkıyor ama sonra sadece E-5 kalıyor önümüzde ve şerit sayısı 2+2, genişletilse bile 3+3 olacak.
Unutmadan İl sınırının doğusunda Bayramoğlu'ndan Gebze'ye kadar 3+3 yollar bitmiş durumda, trafik yoğunluğu o bölgede de fazla idi ama benim geçtiğimde genişletmenin işe yaradığını hissettim.
Bence metronun katkısı oldu ama umulandan az oldu.
Neyse Kartal-Pendik arası için 03.09.12 de sözleşme imzalanmış ve süre 6 ay. Bu arada Pendik köprüsünün hemen doğusunda malum daha önce metro kazısında akıntı nedeniyle trafiğe kapatılan bölümde yeni bir alt geçit inşa edildi ve E-5'in Tuzla yönü hala kapalı ve trafik yanyoldan veriliyor. Onun 500 metre doğusuna da Tavşantepe köprülü kavşağı da bu yıl yapıldı. Umarım genişletme çalışması bu noktadan başlar.
Çok ilginç bir trafik akışı öngörmüşler, doğudan batıya 500 metre arayla alt geçit - köprü - alt geçit yapıldı. Alt geçit hizalarında yanyola giriş ve yanyoldan E-5 e giriş yerleri yapılıyor, daha önce 2 yönlü olan yanyollar da tek yönlü hale getiriliyor.
Yani E-5 le birlikte yolların taşıma kapasitesi 2 katına çıkıyor ama sonra sadece E-5 kalıyor önümüzde ve şerit sayısı 2+2, genişletilse bile 3+3 olacak.
Unutmadan İl sınırının doğusunda Bayramoğlu'ndan Gebze'ye kadar 3+3 yollar bitmiş durumda, trafik yoğunluğu o bölgede de fazla idi ama benim geçtiğimde genişletmenin işe yaradığını hissettim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yan yollarin tek yonlu hale getirilmesi bana pek iyi gelmedi, yani istanbul trafigi icin ise yarar bir cozum olur mu. Cunku bu sefer fazlasi ile alt ya da ust gecit baglantisi ile karsi yone gecisler gerekmez mi? Yan yol sanki sadece deplase amacli bir hale geliyor. Bu 3+3 e mantikli bir de P+R sistemi getirilebilse anadolu yakasinda e-5 tadindan yenmez
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bu inşaatın halen yapılıp bitmemiş olması aslında Anadolu Yakası'nın son 5 yıl öncesine değin kaale alınmadığının bir göstergesi. Kadıköy-Kartal metrosu Üsküdar-Çekmeköy metrosu ve Marmaray'la birlikte tabii ki Başbakan'ın Üsküdar ve Çamlıca tercihi de ve de her seçimde Anadolu Yakası'ndan 1. sıradan aday olması da Anadolu Yakası'na atfettiği önemi gösteriyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Kartal-Pendik yönünde yol 2+2 oldu bu genişletme çalışması için emniyet şeridi feda edildi.Pendik-Kartal yönünde ise yol zaten 2+2'ydi şu an D'100'e yan yol ve ortadaki boşluktan 1 mt'ye yakın alan daha katıldı umarım 3 şeride çıkarılır sabah'ın ilk ışıklarından akşamın 20.30'una kadar sıkışık olan bir yer hafta sonları 11'de bile tıkalı olduğu oluyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Emniyet seritlerinin ulkemizde bu kadar kolay gozden cikarilmasini anlamiyorum. Ya cok buyuk bir polyanna durumu var "herkes uslu araba surecek, her araba bakimli olacak, emniyet seridine gerek yok" ya da daha gercekci olup "bu trafik hayatta duzelmez, arabasi bozulanda iter bir kenara, salla gitsin" diye dusunuyor yoneticiler
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Eger Pendik'ten sonrası 3 şerit olursa Pendik-Kartal arası rahatlar ama araçların trafiğe takılmadan yollarına devam edeceklerinden dolayı Kartal sonrası araç sayısı daha fazla olacaktır.Bu günlerde küçükyalı'ya kadar uzayan trafik çalışmalar bittiten sonra dahada uzayacaktır mesela Maltepe'ye doğru.Onun dışında Gebze-Tuzla arası hala yoğun kalmaya devam edecektir.
Kartal-Pendik yönünde ise çalışmalardan önce dur-kalk şeklinde daha yoğun olan trafik şimdi akıcı ama yine de yavaş ayrıca Pendik köprüsünde bu yolların birleşmesiyle kısa bir yoğunluk söz konusu şimdilik sorun olmasada Istanbul'un büyümesi göz önüne alındığında 3-5 seneye kalmaz yine eskisi gibi olur
Kartal-Pendik yönünde ise çalışmalardan önce dur-kalk şeklinde daha yoğun olan trafik şimdi akıcı ama yine de yavaş ayrıca Pendik köprüsünde bu yolların birleşmesiyle kısa bir yoğunluk söz konusu şimdilik sorun olmasada Istanbul'un büyümesi göz önüne alındığında 3-5 seneye kalmaz yine eskisi gibi olur
En son Anatolian tarafından 24 Haz Pzt, 2013 07:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.