ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Cmt, 2012 01:32

Diyorum ya bir kıyas yapamadım açıkçası, bu işlerde işçilik nasıldır ama en basiti şu bariyerlerin bile sök tak işi bayağı para be :) Umarım bu çalışmalar Pendik ve civarını biraz rahatlatır.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 13 Oca Cum, 2012 13:04

çünkü 80 lerde bugün Adnan Kahveci Bulvarı dediğimiz Bahçelievlerdeki ana caddeye de Eski Londora Asfaltı deniliyordu diye hatırlıyorum.
Doğru hatırlıyorsun 1970'li yıllarda D100 yapılmadan önce Topkapı'dan yol Davutpaşa'ya iner,bugünkü Eşref Bitlis Cad. yönüne çıkar ve Kale Avm GEÇTİKTEN SONRA Adnan Kahveci Bulvar'ı yönünde gider ve şimdiki B.Evler Carrefour yanından d100 düzlüğüne inerdi.HATTA yakın zamana kadar bugünkü AHL sapağında o zamanın 1*1 köprüsü mevcuttu.Geçen yıl yapılan dere ıslah çalışmasında kaldırıldı.

Mesela bugün Kadıköy-Ziverbey yönünden Sahra-i Cedit yönünde giden yolun adıda Kayışdağ yolu sonraları Eski Kayışdağ Cad. olmuştur.gÜNÜMÜZDE BU GÜZERGAH f.k.Gökay Cad. büyük ölçüde.Çünkü Kayışdağ yoluydu hakikaten.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eyl Sal, 2012 17:45

Kartal-Pendik arası genişletme çalışmaları galiba yakında başlayacak, 2 tane tabela dikmişler biri Kurfalı'da diğeri Kartal'da.

Çok çetrefilli bir çalışma olacak, trafik akşamları artık İstanbul il sınırından dışarıya doğru uzayacak gibi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2012 17:53

Diger taraftaki rahatlama nasildi peki? Muhakkak eskiye gore iyi durumdadir, metroya cok umit bagladik ama karayolunda bir rahatlamaya sebep olmadi galiba.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eyl Sal, 2012 18:07

Aslında olmadı dersek de biraz yalan olur, okullar da açıldı artık ve Küçükyalı'da şişmeye başlayan trafik hemen hemen Uuznçayır'a kadar çok yoğun olurdu şimdilerde Küçükyalı'da E-5 geometrisinin genişleyip daralan yapısı nedeniyle biraz trafik oluyor ama orayı geçince 1-2 km akışkan hale geliyor. Kozyatağı'ndan sonra da 1-2 km açılıyor.

Bence metronun katkısı oldu ama umulandan az oldu.

Neyse Kartal-Pendik arası için 03.09.12 de sözleşme imzalanmış ve süre 6 ay. Bu arada Pendik köprüsünün hemen doğusunda malum daha önce metro kazısında akıntı nedeniyle trafiğe kapatılan bölümde yeni bir alt geçit inşa edildi ve E-5'in Tuzla yönü hala kapalı ve trafik yanyoldan veriliyor. Onun 500 metre doğusuna da Tavşantepe köprülü kavşağı da bu yıl yapıldı. Umarım genişletme çalışması bu noktadan başlar.

Çok ilginç bir trafik akışı öngörmüşler, doğudan batıya 500 metre arayla alt geçit - köprü - alt geçit yapıldı. Alt geçit hizalarında yanyola giriş ve yanyoldan E-5 e giriş yerleri yapılıyor, daha önce 2 yönlü olan yanyollar da tek yönlü hale getiriliyor.

Yani E-5 le birlikte yolların taşıma kapasitesi 2 katına çıkıyor ama sonra sadece E-5 kalıyor önümüzde ve şerit sayısı 2+2, genişletilse bile 3+3 olacak.

Unutmadan İl sınırının doğusunda Bayramoğlu'ndan Gebze'ye kadar 3+3 yollar bitmiş durumda, trafik yoğunluğu o bölgede de fazla idi ama benim geçtiğimde genişletmenin işe yaradığını hissettim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2012 18:25

Yan yollarin tek yonlu hale getirilmesi bana pek iyi gelmedi, yani istanbul trafigi icin ise yarar bir cozum olur mu. Cunku bu sefer fazlasi ile alt ya da ust gecit baglantisi ile karsi yone gecisler gerekmez mi? Yan yol sanki sadece deplase amacli bir hale geliyor. Bu 3+3 e mantikli bir de P+R sistemi getirilebilse anadolu yakasinda e-5 tadindan yenmez :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eyl Sal, 2012 22:05

9 istasyonda P+R olacakmış, İspark sitesinde öyle bir haber vardı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Prş, 2012 02:59

Bu inşaatın halen yapılıp bitmemiş olması aslında Anadolu Yakası'nın son 5 yıl öncesine değin kaale alınmadığının bir göstergesi. Kadıköy-Kartal metrosu Üsküdar-Çekmeköy metrosu ve Marmaray'la birlikte tabii ki Başbakan'ın Üsküdar ve Çamlıca tercihi de ve de her seçimde Anadolu Yakası'ndan 1. sıradan aday olması da Anadolu Yakası'na atfettiği önemi gösteriyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 Haz Pzr, 2013 20:25

Kartal-Pendik yönünde yol 2+2 oldu bu genişletme çalışması için emniyet şeridi feda edildi.Pendik-Kartal yönünde ise yol zaten 2+2'ydi şu an D'100'e yan yol ve ortadaki boşluktan 1 mt'ye yakın alan daha katıldı umarım 3 şeride çıkarılır sabah'ın ilk ışıklarından akşamın 20.30'una kadar sıkışık olan bir yer hafta sonları 11'de bile tıkalı olduğu oluyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Pzr, 2013 21:49

Emniyet seritlerinin ulkemizde bu kadar kolay gozden cikarilmasini anlamiyorum. Ya cok buyuk bir polyanna durumu var "herkes uslu araba surecek, her araba bakimli olacak, emniyet seridine gerek yok" ya da daha gercekci olup "bu trafik hayatta duzelmez, arabasi bozulanda iter bir kenara, salla gitsin" diye dusunuyor yoneticiler :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Haz Pzr, 2013 23:01

Pendik-Kartal yönü 3 şerit ve yanyolu da olacak gibi görünüyor.

Ancak benim şahsi tespitim bundan böyle Kartal-Tuzla(İçmeler Kavş.) arasında her saate ve her iki yönde de sonsuza dek yoğun olacak...

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 Haz Pzr, 2013 23:10

Eger Pendik'ten sonrası 3 şerit olursa Pendik-Kartal arası rahatlar ama araçların trafiğe takılmadan yollarına devam edeceklerinden dolayı Kartal sonrası araç sayısı daha fazla olacaktır.Bu günlerde küçükyalı'ya kadar uzayan trafik çalışmalar bittiten sonra dahada uzayacaktır mesela Maltepe'ye doğru.Onun dışında Gebze-Tuzla arası hala yoğun kalmaya devam edecektir.
Kartal-Pendik yönünde ise çalışmalardan önce dur-kalk şeklinde daha yoğun olan trafik şimdi akıcı ama yine de yavaş ayrıca Pendik köprüsünde bu yolların birleşmesiyle kısa bir yoğunluk söz konusu şimdilik sorun olmasada Istanbul'un büyümesi göz önüne alındığında 3-5 seneye kalmaz yine eskisi gibi olur
En son Anatolian tarafından 24 Haz Pzt, 2013 07:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön