ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Sal, 2010 11:23

Hakan Başar' ın kast ettiği coğrafik olarak bir viyadük gerekliliği değil, onun bahsettiği daha çok şehrin ortasında kalmış bir yolu o konumdan kurtarmak yani hakikatten bir çevre yolu ulaşımı sağlayacak konuma getirmek, ben öyle anladım yoksa yol 3+3 te olsa konum itibari ile bugün -bana göre- bir anacadde durumuna gelmiştir, ama ben böyle kent içi viyadük önerilerine sıcak değilim çokta gereksiz buluyorum, bana göre tünel yollar çok daha iyi, üzerinde kullanılabilecek çok daha fazla alan bırakıyor.

Bu yolun belki sadece Kaynarca' dan sonrası için artık bu tip çözümlerden söz edilebilir, orada da zaten sanırım Çayırova' ya kadar aslında sorun yok, rahatça genişletilebilecek, orada bir yerde bir dar boğaz vardı onu hatırlayamadım, bir iki küçük iniş çıkıştan sonra sanırım Pendik ten önce idi, yol böyle dar iki yanı yüksek bir kesimden geçiyordu, şimdi orada genişlet genişletebilirsen :) üstte yarım yamalak bir yan yol var ama altını oyamazsın ki, işte belki bu tip yerlerde ya da Çayırova' dan sonra Gebze' ye doğru o virajların olduğu bölgede bir iki tünel çözümü olabilir diye düşünmüştüm, sen bölgeyi daha biliyorsun Hakan, yani hem geçmişini hemde günümüzdeki halini böyle bir şey mümkün mü?

Neden diyorum bunu, görüyoruz dünyada pek çok büyük nüfusa sahip şehir bugün çözümü yer altında arıyor, metro kast etmiyorum. Trafiği yer altına almaya çalışıyorlar, tüm riskleri ve tehlikelerine rağmen. Biz bu çözümü şimdiden bulabiliriz belki, çünkü bir gün İstanbul' un da o yürümez trafiğe sahip olmasından korkuyorum, umarım olmaz ama önce tedbir.


Başar senin verdiğin linkteki Viyana' daki A23 bir otoban, tam şehrin içinde değil ama dışında da sayılmaz, fakat bizim D-100 ile ne kadar kıyaslanabilir şimdi emin olamadım, çünkü mesela benim eve bu otobana çok iyi konumda her iki taraftanda 15 dk da oraya varabiliyorum, o yol aşağı yukarı tuna' nın kenarından kuzeye doğru gider, ilk başta Çevre Yolu diye bir tabir yazmıştım, işte bu yol bir Çevre Yolu, yani kentin içindeki caddelerden bu yollara girilerek asıl otobanlara çıkılıyor, bu yolun bağlantılı olduğu önemli bir kısımda yer altında gidiyor mesela, bayağı ciddi bir tünel kompleksi fakat etrafında yerleşim yok ve zaten hemen otobana çıkarsın o yollardan, yani bu sebepten bizim D-100 ile ne kadar kıyas götürür tartışılır, fakat bir çözüm işte, zamanında yapılmış fakat bugünün küçücük Viyana' sına yetmiyor, şu anda bu tip yeni bir yolun daha eklenmesi ve bazı başka noktalardan da bu yollara çıkış verilmesi planlanıyor çünkü kent içinden bu yollara çıkan "bazı" noktalarda şişmeler meydana gelmeye başladı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Sal, 2010 17:24

Yolun sadece İstanbul sınırlarında kalan 15-20 tane köprülü kavşağı var. Böyle bir viyadük düşünülse bile herhalde ayaklarının yüksekliği 25-30 m civarında olmalı, yine bu viyadük yolun giriş çıkışları da bir hayli garip olacaktır. Neyse konu bambaşka yerlere gitti.

Sırasıyla Esenkent, Küçükyalı ve Göztepe civarlarından mevcut hal...
Resim
Resim
Resim

Özellikle Kadıköy-Kaynarca metrosunun devreye girmesiyle ben yolda ciddi bir rahatlama olacağını düşünüyorum. Ben çok da eski olmayan dönemlerde 20 dakikada Kadıköy-Pendik yapıldığını biliyorum, tabi bu özel araçla. Şimdi bu süre 35 dakikanın altına düşmüyor, akşam iş çıkış saatlerinde ise 1 saatin altına inmiyor. Öyle ki Kadıköy-Bostancı mesafesi bile zaman zaman 40-45 dakika sürüyor.

Gelelim benim taa en baştan bu başlığı Esat'a rica etmeme sebep çalışmalara;

http://www.gebzehaber.com.tr/haber-586- ... smasi.html

http://www.kha.com.tr/guncel/1696-gebze ... smasi.html

iki tane haber linki koydum E-5 genişletme çalışmalarından bahsediyor. Çayırova kavşağından Eskihisar ayrımına kadar olan kısımda ben çalışmaları gözlemledim. Muhtemelen Eskihisar ayrımından Gebze merkez geçişine kadar olan kısımda da devam ettirilecektir. Böylece İstanbul il sınırı ile Gebze TEM çıkışı arasındaki yol tamamen 3+3 hale gelecektir.

İstanbul içinde de Kartal'dan batısı için 3+3 çalışmaları geçen yıl içinde tamamlandı.

Geriye bir tek Kartal-Çayırova arasındaki 2+2'lik kısım kalıyor. Esat senin dediğin gibi boğaz durumunda benim bildiğim 2 yer var biri bu metronun triyaj alanının yapılacağı Tavşantepe ki burada her iki tepecikte de yanyol var. İkinci boğaz ise Tuzla sınırında Güzelyalı semtinde, bu kesimde yanyol yok aksine tam istinat duvarlarının tepesinde binalar var.

Yolun herhangi bir yerinde tünel ya da viyadük ihtiyacının olmadığını düşünüyorum, öyle ki 3.köprü ile beraber artık TEM bile ağır araç trafiğinden ayıklanacak ve bu da D-100'ün daha da rahatlayacak olması anlamı taşıyor. Metronun artılarını saymaya bile gerek yok. Belki Gebze civarlarında büyük otoparklar inşa edilip özel servislerle marmaray yolcusu bile toplanabilir ama en azından 2050'ye kadar bence sıkıntı olmayacaktır...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Sal, 2010 18:33

O zaman zaten 3+3 olmayan çok büyük bir kesim kalmamış. Son söylediklerinde haklılık payın var, bende metronun burada bir araç azalmasına hemde ciddi bir azalmaya sebep olacağına inanıyorum, bu metro hattının bir kaç noktada öyle bir kaç yüz değil, bir kaç bin araçlık ciddi P+R sistemleri ile de desteklenmesi durumunda bu çok rahat gerçekleşecektir.

Bir diğer artı olarak köprüden söz etmişsin, tabi köprü yapılıpta ağır vasıtalar cebren başka bir yola yönlendirilirse tabii ki faydası olacaktır ama bence asıl fayda yapıldımı takip etmedim ama söz ediliyordu bu gişelerin ötelenmesi olayı, eğer otoban gişeleri gerçekten Gebze' ye ötelenebilirse zaten buradaki trafik otomatik olarak azalacaktır, bence bu sistemde hayata geçirilmeli (eğer hala yapılmadı ise)

Son olarak viyadük ve tünel için tabii ki geç, Başar almanca gibi düşündüğü için geçmişte keşke olsaydı gibi düşünmüştür :D:D haha yani sonuçta bu saatten sonra olmayacağı ve olmasının abes olacağı da aşikar, zaten teknik olarakta olmaz. Başar' ın verdiği örnekler güzel örnekler ama o adamlar o yolları kenti planlar iken düşünmüştür ve o zaman yapmıştır, bak bende örnek verdim Viyana' daki sistem iyi planlanmış olmasına rağmen bugün dar boğaz içerisine girmeye başladı hemde 1,8 milyonluk nüfusu ile. Dolayısı ile İstanbul için bu saatten sonra zaten çok hızlı bir nüfus artışı olmaz, olan oldu, o bahsettiğin tünel ve viyadük sistemleri o zaman yapılmalı idi. Yapılmamış, fakat şu an baktığımızda bu yolun tamamının 3+3 olması dahi bence güzel bir iş, Hakan' ın yüklediği resimlere ve verdiği datalara bakarak bugün için büyük çözüm üretmediğini düşünebiliriz, fakat destekleyici unsurlar hayata geçince bu 3+3 otoban gibi olacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Sal, 2010 18:42

Gişeleri Gebze'ye öteleme işini hala yapmadılar, en son haberlerde gişelerin Silivri ve İzmit'de olacağı söyleniyordu diye hatırlıyorum. Tabi bu haberlerden sonra Kurtköy'de mevcut gişelerin 2 km doğusuna yeni gişeler yapıldı oradan Sabiha Gökçen Havalimanı İstanbulpark pistlerine ekspres geçiş yapılabilsin diye.

Anadolu yakasında halen Samandıra, Kurtköy 1, Kurtköy 2 ve Şekerpınar gişeleri var. Bunlara Gebze gişesi de eklenebilir.

Avrupa tarafında da Ispartakule'de yeni gişeler yapıldı, oradaki yeni konut bölgelerine geçiş için, orada da Esenyurt, Hadımköy gişeleri'de varlığını sürdürüyor, sonrasında zaten yerleşim yok sayılır.

D-100'ün genişletilmesi kadar önemli bir husus aynen senin dediğin gibi Mahmutbey ve Çamlıca gişelerinin ötelenip bence Hadımköy ve Gebze'ye taşınması ve aradaki bahsettiğim 7 gişenin iptal edilip sıradan kavşaklar haline getirilmesidir...

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Ağu Çrş, 2010 08:59

Ayrıca arazi dolmadan Çamlıca-Şekerpınar gişeleri arası yol her iki yönden mutlaka bir şerit genişletilmelidir.Mahmutbey gişeleri sonrasıda Hadımköy'e kadar bir şerit genişletme yapıp şerit sayısı 42e,bundan sonrada mutlaka genişletme ile 3'e çıkarılmalı ama bu kesimde biraz zorluk var.

Kartal'da Atalar'da sahilden gelen yol Kartal köprüsü yönünde yan yola çıkıyor orada üst ve alt geçit çalışması yapılarak mutlaka kuzey yan yol ile irtibat kurulmalıdır.

Uzun vadede ise Göztepe Köprüsü mevkine çıkacak olan araç geçişli tüp geçişi bazı yerlerde tünelle,bazı yerlerde viyadükle aşırarak Yenisahra-Ataşehir-İçerenköy-Başıbüyük-UğurMumcu-Aydos bağlantısını sağlayacak ve geçtiği yerdede ilgili yerlere temas kuracak yeni bir yol olmalıdır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Eki Pzr, 2010 16:18

Esat bu genişletme projesiyle alakalı değil ama çektiğim fotoğrafları birileri görmedikten sonra bir anlamı yok. İstanbul'un ulaşımı ile ilgili bir sitede İstanbul'un ana yollarından görüntülerde olmalı diyorum. Artık bunu ayrı bir başlığa taşırmısın taşımazmısın bilmiyorum, ben bir kaç fotoğraf ekleyeceğim...

Bostancı; Harem İstikameti
Resim

Bostancı; Tuzla İstikameti
Resim

Kozyatağı; Tuzla İstikameti (Beyazevler)
Resim

Kozyatağı; Harem İstikameti (Beyazevler)
Resim

Kozyatağı; Harem İstikameti (PTT Hastanesi)
Resim

Yenisahra; Tuzla İstikameti
Resim

Küçükyalı; Tuzla İstikameti (Karayolları)
Resim

Küçükyalı; Harem İstikameti (Karayolları)
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Pzr, 2010 16:44

Hakan düşüncende son derece haklısın fakat benim handikapıda biliyorsun uzakta olunca bir yere kadar, bir fırsat oluşturupta kendimi atabilsem bir araya gelip altını üstüne de getiririz ama olmadı gitti :(

Diğer taraftan fotoğraflar için teşekkürler, şimdilik başlık ile ilgili olduğu için fotolar burada kalsın derim, başka kesimlerden de resimler gelirse daha sonra başka bir başlığa kopyalayabilir ya da taşıyabiliriz onda sorun yok zaten. Resmi hangi gün hangi saatte çektin bilmiyorum, gerçi o güzergahta günün her saati trafik olduğu için pek önemide yok :) ben sabahın 5 inde bile Tuzla istikametinde trafik gördüğüm için garipsemiyorum, ama İstanbul' un eski çevre yolu, bugünde bölgenin en önemli yolunun bu kadar kalabalık olması, trafiğin bu kadar sorunlu olması çok kötü. Tamam trafik sorunu ortaya çıktıktan sonra çözülebilen bir şey değil, benim bir tezim vardı, gerçi daha sonra başkalarından da aynı düşünceyi duymuştum. İstanbul' da trafikte ticari taksi ve ticari kamyonet, kamyon sayısı yüksek ise (göze çarpan) o zaman ekonomi iyi demektir diyordum, resimlere bakıyorum da ticaret yok ama keyif çok :) hep özel araba :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Eki Pzr, 2010 16:48

Fotoğraflar dün ve bugün öğle saatlerinde çekildi...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Pzr, 2010 18:33

Ben de mayıs 2009'dan bir resim yükleyeyim ... bir video da gelecek ardından, sanırım o da ilginç olabilir (Esat, orada tag mag falan, ne gerekir, bir bakarsın, ben yükledikten sonra ...).

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Pzr, 2010 18:47

http://www.youtube.com/watch?v=KT982p1sHBU
Bakalım olacak mı, yüklediğim ilk video ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Pzr, 2010 19:35

Olmuş, olmuş. Gayette güzel olmuş :)

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 13 Oca Prş, 2011 17:37

Genişletme için ziyan edilen yeşil alana üzülüyorum.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön