ist-L.01 » İstanbul Meydan Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Cum, 2011 11:19

Zaman ne kadar hızlı akıp geçmiş, Çağlayan' da inşaat sanki bir iki ay önce başlamış gibiydi aklımda ama Kasım ayında başlamış ve gazetedeki habere göre 30 Mayıs Pazartesi günü de açılışı yapılacakmış, bakalım geldiğim zaman bir kolaçan edeyim oraları :) gerçekten dişe dokunur olmuşmu.

http://www.emlakbank.com/mecidiyekoy-ca ... -1928.html
Ulaştırma Bakanı Habib Soluk, İstanbul'da araç trafiğinin en yoğun yaşandığı bölgelerden biri olan Mecidiyeköy Katılımı-Çağlayan Kavşağı arası köprülü kavşak ve bağlantı yollarının, 30 Mayıs Pazartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılacağı törenle açılacağını bildirdi.

İnşaat çalışmaları sırasında kapatılan yollar nedeniyle ulaşımda yaşanan sıkıntılara İstanbulluların gösterdiği tahammül ve hoşgörüye teşekkür eden Soluk, 'Bu sabrın karşılığında İstanbullular 22 bin metrekarelik yayalaştırılmış bir meydana ve geçmişte dur-kalklı hizmet veren sinyalize kavşaklardan kurtularak daha konforlu, kesintisiz ve hızlı bir ulaşım sistemine kavuşmuş oldu' ifadelerine yer verdi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 01 Haz Çrş, 2011 23:02

Ben bu resmi görünce aklıma şu soru takıldı. Belki de resim de öyle göstermişlerdir. Ama resmin bir reklam malzemesi olduğunu ve reklam malzemelerinin de normalden daha da gösterişli olduğunu hesaba katarsak sanırım bu gösterilenler doğru.
Soru şu: Madem Taksim meydanı "yeniden inşaa"edilecek, o vakit yolları iki yerine 3 şerit yapmak daha makul değil mi? Biz onca zaman Taksim yetmiyor derken aslında demek istediğimiz tam da bu değil mi?

Resim: http://www.internethaber.com/taksim-mey ... 322-p4.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Çrş, 2011 23:22

Hımm bende şimdi dikkat ettim de o Topçu Kışlası denilen şey, şey diyorum çünkü yukarıdan gösteren resmi görünce bana garabet gibi geldi, orada öyle bir bina yok ki yahu? Çok eskiden vardı da onu yeniden mi yapacaklar? Açıkçası bana çok ama çok gereksiz göründü, orada bir tutam yeşilliğin etrafını çevirerek rant alanı mı oluşturulacak? O zaman yapılan şey kentlinin yararına bir MEYDAN ortaya çıkartmak değil daha çok çay kahve satayım düğünlere kiraya vereyim aman da aman tarzı bir şey olmuş. Eğer böyle olacaksa trafik zaten yer üstünde kalsın :) istemezük.

İki şerit olayına gelince, ben Tarlabaşı Bulvarının yıkılışını hatırlıyorum. O zamanlar Taksim e çıkan tam anlamı ile rezalet bir yol vardı ve Tarlabaşı Bulvarının buradaki trafik rezaletine çözüm olacağı düşünülmüştü, bugün? Yine yetmiyor, her ne kadar rakamlar göç durdu duracak desede durmayacak, ya da araç sayısı durmayacak dolayısı ile orada 3 er şeride çıkmak için yeniden sağlı sollu binaları yıkarak yol açmak ile sanırım yer altına tünelleri yapmak arasında maddi bir fark yok.

Işıksız Tünel Geçişi ile Işıklı 3 Şeritli Bulvar ı nasıl kıyaslarız, vallahi bunun ilmini okumuş olmak lazım. Bir vatandaş olarak bana sorarsanız İstanbul gerçeğinde ışıklar ile kesilmeyen tünel geçişi doğrudur derim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Çrş, 2011 20:44

Bugün uzaktan Çağlayan meydanına bir bakış yaptım da, biraz hayalkırıklığı oldu benim için. Gerçi iç taraftan bakmadım E-5 üzerinden baktım fakat gördüğüm tek şey granit zemin kaplaması yapılmış dümdüz bir meydandı, bu sıcağın altında cayır cayır yanan bir meydan.

Tamam illa ki abartılı havuzlar fıskiyeler istemiyorum ama neden yeşil yok, tek bildiğimiz neden illa türbe yeşili? Mesela Topkapı Şehir Parkını da gezdim bugün, şimdi bakınca orası da ağaçlık görünmüyor, ama yemyeşil, hele bir de 5-10 yıl sonra o ağaçlar büyüyüp serpildiğinde çocukluğumdan beri rezalet bir durumda bildiğim Topkapı tadından yenmez bir yer olacak, keşke diğer meydanlarda toplantı ve gösteri meydanı değil de gezinti meydanı olarak tasarlansa idi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 01:50

Taksim Meydan düzenlemesi ile ilgili bir haber çıktı bugün. İBB meclisinde karar alınmış ve hatta anladığım kadarı ile partiler arası bir uzlaşı ile alınmış, yani ortak bir fayda olduğuna herkes ikna olmuş sanırım. Tabii meydan yapılmadan faydasını göremeyeceğiz, ama tek korkum o güzelim yeşillik meydanın şu topçu kışlası saçmalığına kurban gitmesi, o meydanda bir gün sadece ayak ayak üstüne atıp oturup İstanbul' u dinlemek istedim, bir daha o meydanı koklayamam diye, onda da çevik kuvvet otobüsleri nerede ise ayağımı çiğneyerek geçti ortalığı toz duman etti, sonra meydanda böğüren birileri vardı gösteri niyetine onların yanına gittiler ve hayatımda ilk ve tek kez yapmak istediğim şeyi yapmama izin vermediler :) şimdi bunu bir kez daha yapma şansım olmamasından korkuyorum, tabii ki bina yapılıp bir de arkadaşa bedeli karşılığı kiralandıktan sonra parasını verip içinde oturabileceğim o başka.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/67 ... ayalasiyor
Meclis üyelerinin oy birliğiyle kabul ettiği proje kapsamında trafik tamamen yer altına alınarak Taksim Meydanı'nın Gezi Parkı ile bütünleşmesi sağlanacak. Meydanın ortasında kalan metro ve füniküler çıkışı da yanlara alınarak yayaların İstiklal Caddesi ve Tarlabaşı Bulvarı'na kesintisiz erişimi gerçekleşecek.

Taksim'de toplam 38 adet otobüs hattı ile transit geçen 16 adet hattın önemli bir bölümü de Haliç Metro Geçiş Köprüsü ve Marmaray'ın tamamlanmasının ardından kaldırılacak. Meydana toplu ulaşım daha çok raylı sistemle sağlanacak.

Kalan otobüs hatları için AKM otoparkı altında bulunan ve halen hareket amirliği olarak kullanılan alan ile Cumhuriyet Müzesi arkasında bulunan Taksim açık araç otoparkı durak olarak tahsis edilecek. Proje alanı içinde yer alan Taksim Cumhuriyet Anıtı aynen korunurken, tarihi ''Taksim Kışlası'' da Kentsel Tasarım Projesi ile bir bütünlük içerisinde değerlendirilecek.
Hayırlı olsun, toplam faydaya baktığımız da çok iyi bir proje olacağını düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 09:11

Taksim cumhuriyet anıtı galiba artık tarihi eser sayılıyor, bana göre çok çirkin ve hiç bir şeye benzemiyor. Keşke daha büyük ve güzel bir şey düşünselermiş...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Cmt, 2012 13:46

Taksim Meydan düzenlemesi ve yayalaştırma projesi Anıtlar kurulundan ve İBB meclisinden onayı almış, bu hali ile maddiyat dışında bir engel yok gibi görünüyor. Bakalım İBB bu projeyi ne zaman ihale edecek. Tabii proje ile birlikte çekinceler de ortaya çıkmaya başladı, özellikle trafiğin yer altına gireceği noktalarda Taksime çıkış için ayrılacak yaya yollarının yetersizliği benimde dikkatimi çekti, yetersiz derken okuduğum haberde tünelin kaç metreden başlayacağı, şerit hesabı ile kaç metre genişlikte olması gerektiği ve mevcut caddenin genişliği ile ilgili kıyaslar ve bu bağlamda da haklı bir eleştiri ve şikayet vardı. Maalesef kaldırım kültürü olmayan bir kente sahip olduğumuz için bu projede kolaylıkla göz ardı edilebilir diye bende çekindim, bakalım umarım böyle olmaz.

Ayrıca hala, saçma bir şekilde orjinali yerle bir edilmiş kışlanın yeniden inşa edilmesinide yıkılması kadar saçma buluyorum, meydansa meydan olarak kalsın, İstanbul' da kent içindeki yegane yeşil ama yemyeşil yerlerden bir tanesini kapatmaya gerek var mı?

http://www.haber7emlak.com/taksimin-yay ... -3579.html
PROJEYE göre Tarlabaşı Bulvarı, yayalaştırılan Talimhane ve Taksim Meydanı’yla birleştirilecek. Meydandaki otobüs durakları, otobüs bekleme peronları ve yanındaki yol kaldırılacak.

Mc Donald’s önündeki otobüs durakları da yer altına alınıp, alt geçitten meydana yaya çıkışları verilecek. Metro çıkışları ise İstiklal Caddesi kenarlarına çekilecek. Bölgedeki binalar da aslına uygun restore edilecek.

35 bin metrekare inşaat alanı

Taksim Topçu Kışlası oturum alanı, Cumhuriyet Caddesi tarafında 153, Tak-i Zafer Caddesi tarafında 188, Metehan Caddesi tarafında 152, Asker Ocağı Caddesi tarafında ise 189 metre olacak. Yeşil alan dahil olmak üzere 28 bin 900 metrekarelik bir alanı bulunan kışla 3 katlı projelendirilecek.

Dışı kışla, altı otopark

TAKSİM Topçu Kışlası 1806’da III’üncü Selim döneminde inşa edilip, 1939’da İstanbul Valisi ve Belediye Başkanı Lütfi Kırdar tarafından yıktırılmıştı. Rus-Hint tarzı karışımı kışla, kültür merkezi ve sanat galerisi olarak hizmet verecek.

Kışlanın, yıkılmadan önce içinde futbol maçları yapılan ve İnönü Stadı yapıldıktan sonra, Taksim Gezi Parkı olarak düzenlenen bahçesi yeşil alan olarak korunacak. Yeşil alanın altında ise birkaç katlı otopark yer alacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Prş, 2012 19:02

Başkan Topbaş Taksim meydan düzenlemesi ile ilgili kısa bir açıklama yapmış. Orada iki tip endişe var birisi zaten tünelere giriş ve çıkışlar nedeni ile yeterli yaya yolu kalmayacağı ikinciside şu Topçu Kışlası tantanası nedeni ile oradaki ağaçların kesileceği söylentisiydi, açıklama bu söylentiler ile ilgili bir bilgi vermiyor daha çok işin nasıl ihale edileceği ve süreç hakkında çıkarımda bulunabiliriz.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20072
Taksim projesinde ağaçlandırma yapılacağını ve kafelerin de olacağını belirten Başkan Topbaş, Tarlabaşı'ndan gelen yolun Talimhane'ye geldiğinde yer altına alınması ve oteller bölgesi ve Taksim ile bütünleşmesini ilk etapta ihaleye açacaklarını kaydetti. Gümüşsuyu'ndan İnönü Caddesi'nden gelip Taşkışla'ya giden trafiği şimdilik bıraktıklarını kaydeden Başkan Topbaş, Sıraselviler'in tamamını yayalaştırma düşüncesi bulunduğunu bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Cmt, 2012 11:44

Taksim Meydan ve karayolu tünel geçişi için 11 firma talip olmuş tabi aynı zamanda Mimarların itirazları da devam ediyor, bende şahsen bu itirazların çoğuna hak veriyorum. Oldukça mantıklı gerekçeler ve öneriler var.

http://www.haber7.com/ekonomi/haber/910 ... talip-oldu
23 Ağustos'ta tekliflerini verecek firmalar arasından ihaleyi alan, Tarlabaşı Bulvarı ve Cumhuriyet Caddesi'nin altındaki dalış tünelini inşa edecek. Tünel, Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda olacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi 'nin verdiği bilgilere göre, alt geçit Tarlabaşı Bulvarı'ndaki mevcut araç otoparkından başlayacak, restitüsyonu yapılacak olan Taksim Topçu Kışlası'nın bitimine kadar devam edecek.

Anıt etrafındaki trafik, otobüsler ve duraklar meydandan kaldırılacak. Tarlabaşı'ndan gelen bir araç kesintisiz şekilde Harbiye, Taşkışla, Dolmabahçe yönüne gidebilecek. Gümüşsuyu ve Sıraselviler ulaşımı, Mete Caddesi üzerinden AKM ve The Marmara Otel önünden yüzeyden sağlanacak.

Alt geçitte Tarlabaşı Bulvarı ve Cumhuriyet Caddesi'ni kullanan hatlar için iki şeritli otobüs durakları da yer alacak.

28 Haziran'daki önyeterlik ihalesini geçerek, 23 Ağustos'ta tekliflerini vermek üzere davet edilen firmalar Kolin İnşaat, Özka İnşaat + AKM Yapı, Polat Yol Yapı, STY İnşaat, Silahtaroğlu İnşaat, Makyol İnşaat, Burkay İnşaat, Yapı Proje Merkezi, Öztaş İnşaat, Kalyon İnşaat, Atlı İnşaat, Fermak İnşaat, Öngün İnşaat, Nas İnşaat ve Haydar Sezen+San-İş.San ortaklığı.
Bu da yapılan karşı öneriler, özellikle otobüsler konusu gayet net, gerçekten böylesi bir noktada otobüslerin baş durak yaparak orada bekleme yapmaları çok saçma, otobüs gelir yolcu indirir alır ve devam eder böylece akıcılık sağlanır, lafa gelince New York ta şöyle Paris te böyle demeyi biliyorlarda icraata gelince hep eski kafa. Bir tek taşıt yollarının daraltılması önerisini anlamadım, zaten Taksim'de mevcuttan daha dar bir karayolu trafiği olması daha saçma bir iş, bu halde bile yürümeyen trafiği daha dara sokmak ile ne kast ettiklerini anlayamadım.
Meydanın kullanıcılarıyla birlikte tasarlanması gerektiğini belirten Taksim Platformu, dalış tünellerine 10 alternatif öneri getiriyor:

Bekleme yapan otobüs durakları kalkar. Dünyada hiçbir kentin merkezinde otobüsler bekleme yapmaz, turlarına devam ederler. Bu alan taşıt geçişine kapatılır ve yeniden tasarlanarak meydan ile park birbirine bağlanır.

Tüm otobüs durakları bu bölgedeki dükkanların önüne alınır. Artan hareketlilik ile buradaki dükkanların değerleri de yükselir.

Tüm dükkanlar yeniden düzenlenir, Talimhane turizm bölgesine de hizmet eden canlı işlevlere kavuşturulur.
Buradaki tüm dükkanlara üst terslarını kullanma hakkı da verilir, Gezi Parkı daha da canlanır. Artan kullanım ile parkın güvenlik sorunu da ortadan kalkar.

Meydan ve park çevresindeki tüm zemin katların halka daha açık hizmet işlevleri için kullanılması ve meydan düzlemine yayılmaları sağlanır. Böylece taksim meydanı çevresindeki yapılar ile ilişki kurar, bütünleşir.
Meydan kesintisiz olarak eski canlılığına kavuşan AKM 'ye kadar yeniden düzenlenir. Gerekirse burada da bir metro çıkşı önerilebilir.

AKM depoları daha uygun bir yere taşınır. Burada zemin altında çok yüksek kapasiteli bir kapalı garaj yapılır. Üzerinde açık otopark olarak kullanılan alanda da çok amaçlı sosyal, kültürel, ticari bir yapı oluşturulabilir.

Başka bir metro çıkışı da çeşitli açık hava etkinliklerinin düzenleneceği Gezi Parkı'na yapılabilir.
Park gerçek bir yeşil alan olarak düzenlenir.

Meydan üzerindeki tüm gereksiz işgallerden arındırılıp basit fakat güçlü malzemeler ile yeniden düzenlenir. Taşıt yolları daraltılıp yaya alanları genişletilir. Yeniden tasarlanan meydan düzleminde uygar oturma ve dinlenme yerleri, güçlü aydınlatma ögeleri tasarlanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzr, 2012 11:47

M4 Kadıköy-Kartal metrosunun hayata geçmesi ile birlikte Kadıköy içinde meydan sözleri ve projelere ait çizimler illustrasyonlar ortalığa dökülmeye başlandı. Aslında Kadıköy'ü uzun zamandır bir meydan olarak kullanma çabası zaten vardı, pek çok organizasyon buraya kaydırılıyordu, şimdi biraz daha gerçekçi bir meydan olması için çaba var, tabii gerçekçi diyorum da neye göre bana göre bu yapılanlar sadece granit parke taşı satın alımı ve bunlar ile insanların oturamayacağı sadece hızlıca yürüyüp geçeceği ya da kısaca birini bekleyeceği boşluklar oluşturuluyor, yeşil sadece oturma banklarında bir de aralarda tek tük, tamam çayır çimen yapın Kadıköy meydanını demiyoruz da biraz da yeşillik olsun kent serinlesin.
Yayalaştırma projesine başlanmadan önce Albay Faik Sözdener Caddesi iki şerit gidiş, iki şerit geliş çalışacak şekilde yeniden düzenlenecek. Meydanın batı tarafında dolmuş ve taksiler için duraklar yapılacak, ayrıca Albay Faik Sözdener Caddesi üzerinde ve Haldun Taner Tiyatrosu'nun önünde indi bindi cepleri yapılacak.

Yayalaştırılmış meydanla, Kadıköy Metro İstasyonu'nu kullanan yolcular araç trafiğine maruz kalmadan deniz iskelelerine, dolmuş ve taksi duraklarına ve otoparka rahatça erişebilecek.

Rıhtım Caddesi'nin trafiğe kapatılmasıyla Kadıköy'e kazandırılacak 60 bin metrekarelik meydan, ikinci etapta İskele'den Haydarpaşa'ya olan bantla bütünleştirilecek.
Haberde bir de galeri var ama ben pek kaale almadım, linkten bakılabilir

http://www.haber7.com/guncel/haber/9162 ... yle-olacak

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Ağu Pzr, 2012 22:28

Kadıköy'ün Ankara'nın Kızılay'ından tek farkı kokuşmuş bir rıhtımının olması, gerçi onun da sebebi Haydarpaşa dalgakıranın akıntıya müsaade etmemesi. Anadolu Yakası için İstanbul'daki Ankara lafı boşuna değildir. Bunun istisnası Boğaz sahilleri ve Bağdat Cad.'dir.
Kadıköy'e meydan kazandırmak ve ortamı açmak için Haldun Taner Sahnesi oradan taşınmalı. Anlamsız bir çıkıntı gibi zaten eskiden orası sanırım ambar binasıydı. Onun dışında Haldun Taner'in heme yanındaki Atatürk heykeli ve etrafı kalkmalı çok yer kaplıyor ve de gereksiz bir pozisyonda duruyor.
Otobüs peronları zaten malum ayrıca Tepe Nautilus/Ayrılıkçeşme istasyonun ile meydanın yürüme bağlantısı doğru düzgün yapılmalı. TCDD arazisi düzenlenmeli, leş haldeki eski Et-Balık Kurumu arazisi elden geçmeli.
Kusura bakmasın kimse ama hemen Et-Balık'ın yanındaki cami de cidden çok estetikten yoksun havadan gelip konmuş gibi ona bir çözüm olmalı.
Rıhtım'dan içeri açıla sokaklar yürünebilir olmalı. Hemen meydana açılan elektronikçiler çarşısı elden geçmeli, çok fazla kargaşaya sebep oluyorlar. Söğütlüçeşme-Boğa-Rıhtım arası yürünebilir olmalı, şu hali mezbele gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzr, 2012 23:14

Ah keşke diyorum yazdıklarına :) elektronikçiler orayı garip bir şekilde istila ettiler evet yıllarca bende oradan alışveriş yaptım, ama ne bileyim o kadar çok ve öyle de bir trafik yaratıyor ki orası çok enteresan :) Et Balık hakeza, ama bu meydan projesinde bu söylediklerinin hiçbirinin dikkate alınacağına ihtimal vermiyorum, maalesef bütüne bakamıyoruz, yani "burayı meydan yapacağım, otobüsleri kaldıracağım, her yer yürüme yolu olacak" dedik mi iş bitiyor, peki oraya çıkan yollar? Bana kalsa o arkadaki dar sokaktaki balıkçıları oradan kaldırır eskiden balonun ön tarafında kuşçular falan vardı, kaldırdılar onları oraya koyarım, daha mantıklı olur denizin hemen yanında ne bileyim, sokaklar daha bir ferah, bir sürü şey işte. Hele o minibüslerin park ettiği sokaklar var otobüs duraklarının karşısında, aman Allahım ya nefret ediyordum oralardan geçmekten, inşallah önerilerinin bir kısmı bile hayata geçer diyorum, dediğin gibi yarın bir gün Ayrılıkçeşme bitince kimse iki istasyon arasını yürüyerek geçmeyecek belki ama ben yine de geniş yürüme alanları ile bu mesafede erişim olsun isterdim.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön