3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 11:09
gönderen Engin Y
Abi,

Devletin parası varsa, öder müteahhide ve yaptırır bu tasvir ettiğin güzel projeyi..
Ama Yap-İşlet-Devret ile böyle bir projenin geri dönüşü 100 yıl falan olacağı için hiçbir şirket bu yük altına giremez..

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 12:37
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Abi,

Devletin parası varsa, öder müteahhide ve yaptırır bu tasvir ettiğin güzel projeyi..
Ama Yap-İşlet-Devret ile böyle bir projenin geri dönüşü 100 yıl falan olacağı için hiçbir şirket bu yük altına giremez..
Bir de teknik olarak mümkün mü? Yani ne bileyim orta açıklığı kaç metreye kadar köprülerde demiryolu olabiliyor, malum köprülerin bir esneme payı var ve demiryolu araçlarının ağırlığı bu esnemeyi maksimuma çıkartıyor, şimdi rakamları hatırlayamadım ama Yavuz Selim köprüsünün bayağı bir esnediğini anlatmışlardı yaptığımız gezide yani üzerinden tren geçerken adamı hoplatır :)

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 12:51
gönderen Engin Y
YSS Köprüsü'nün üzerinden tren geçtiğini görebilecek miyiz bakalım..
Aslında şimdiden döşesinler rayları, bağlantıları yapılmasa da Riva Sapağı - Zekeriyaköy/Uskumruköy Sapağı Metrosu olur elimizde :)

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 13:21
gönderen Özgür Türkler
Nasıl olsa araç garantii veriyor devlet, istese garanti araç sayısını artırıp müteahhidin kazancını artırabilir. Bence 2 km açıklık ile ilgili bir statik hesabı dolayısı ile bu işten vazgeçildi diye düşünüyorum. Aksi bir düşünce öngörüsüzlük değilse vatan hainliği ile eşdeğer benim gözümde...

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 13:32
gönderen decimus
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Abi,

Devletin parası varsa, öder müteahhide ve yaptırır bu tasvir ettiğin güzel projeyi..
Ama Yap-İşlet-Devret ile böyle bir projenin geri dönüşü 100 yıl falan olacağı için hiçbir şirket bu yük altına giremez..
Bir de teknik olarak mümkün mü? Yani ne bileyim orta açıklığı kaç metreye kadar köprülerde demiryolu olabiliyor, malum köprülerin bir esneme payı var ve demiryolu araçlarının ağırlığı bu esnemeyi maksimuma çıkartıyor, şimdi rakamları hatırlayamadım ama Yavuz Selim köprüsünün bayağı bir esnediğini anlatmışlardı yaptığımız gezide yani üzerinden tren geçerken adamı hoplatır :)
Hocam,

Teknik olarak mümkün.Çünkü bir önceki ulaştırma bakanı Lütfi Elvan canlı yayında açıklamıştı Çanakkale üzerinde raylı sistem olacağını.Hatta bir önceki sayfa da haberi paylaştım.Yani son dakikaya kadar olacak diye biliyordum ama şimdi yapılan açıklamalar gerçekten çok üzücü.Bu tür köprüler 100 yıl ömür biçilerek ve çok büyük paralar verilerek yapılıyor.Eğer şimdi bu köprü içinde raylı sistem olmazsa bu yapılan sermaye sahibi firmaların gücüne yenilmiş olmak demektir.Bu köprünün amacı sadece parası olan geçsin değil, tüm halkımız kullansın diye yapılıyor.

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 14:07
gönderen Esat
decimus yazdı:Bu köprünün amacı sadece parası olan geçsin değil, tüm halkımız kullansın diye yapılıyor.
Ben seni anlıyorum da, son yapılan açılan köprüler öyle demiyor, paran varsa geçeceksin diyor. Ekonominin zaten kötü olduğu bir dönemde 3. köprü zorlamasının fiyatları yükselteceğini yazmıştım zamanında, nakliye ücretleri ve dolaylı olarak ürün ücretleri etkilenecek diye pek kulak asılmadı, 3 kuruş etkieler, 5 kuruş etkiler bilemem ama etkiliyor.

Böyle bir geçiş olmalı, üzerinde tren yolu da olsun sorun değil (yıllardır dümdüz ovada Edirne YHT yapılmamışken hangi demiryolu geçecekse :)) ama asıl önemli olan köprü ile birlikte verimli otoyol bağlantıları yapılması belki bu sayede Marmara bölgesini transit geçen ağır vasıtaların bir kısmı da burayı kullanarak geçiş yapabilir, böylece İstanbul üzerindeki ağır vasıta baskısı biraz daha azalır diye ümit ediyorum.

Ordan burdan saçmaladım belki karışık olmamıştır umarım.

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Çrş, 2016 17:06
gönderen Engin Y
Kınalı - Tekirdağ - Malkara - Gelibolu - Çanakkale Köprüsü - Lapseki - Balıkesir Otoyolu'nun sadece Malkara - Lapseki arasında kalan kısmı için ihaleye çıkılmış..

İhale Tarihi: 26 Ocak 2017
İhale İlanı: http://www.kgm.gov.tr/Lists/IhaleIlanla ... %C4%B1.pdf

Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... nlari.aspx

Tahminimce, bağlantı yolları hariç 85-90 km civarında uzunluğa sahip bir otoyol olacak..

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 27 Eki Prş, 2016 09:33
gönderen Özgür Türkler
Marmara çevresini dolaşan bir hızlı tren ring hattından bahsediliyordu bu köprü ile gerçekleşmesi planlanan. Eğer bu köprüde demiryolu olmayacaksa ki olmayacağı belli oldu, bu projenin de ruhuna fatiha!
Bir saatte hızlı tren ile İstanbul - Lapseki yapmak varken arabayla otoyol + köprü gideri olarak yaklaşık 150 TL ödeyerek (yani müteahhidi zengin ederek) 3 saatte gidin diyor devletlu. Vatandaşının bu kadar arkasında(!) olan bir devlet daha cihanda yoktur herhalde...
Her şeyi otoyola, petrole endeksli yapmak kadar aptalca birşey yok, tam bir plansızlık ve öngörüsüzlük abidesi projelerimiz. Bunun araştırması taa yüz yıl önce Cumhuriyet ilk kurulduğunda yapılıp, kafası çalışan insanlar o yoklukta bile uzun zamanlı çıkarlar doğrultusunda demiryoluna yatırım yapılmasına karar vermiş. Yurdu demirağlarla örmek gerekirken biz müteahhit zengin ederek kalkınmaya çalışıyoruz.Ülkenin ağır sanayi başkenti Bursa ile mali başkenti İstanbul arasında demiryolu yok! Hoş başkentle de arasında hala işleyen bir demiryolu yok taşımacılık anlamında ya neyse.
Her işimiz gecekondu işi.
Şöyle vizyon projemiz var böyle vizyon projemiz var diyorlar, her seferinde dağ fare doğuruyor. İzmit körfez köprüsündede aynısı oldu burada da aynısı oluyor. Ben vergilerimizin bu şekilde çar çur edilmesinden bıktım usandım, artık vergi ödemekten hicap duyuyorum...

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 27 Eki Prş, 2016 10:06
gönderen Engin Y
Aynen öyle Özgür.. Ortalık yine proje çöplüğüne döndü.. Başlandığı hâlde ilerlemeyenler.. Başlanamayanlar.. Eksik tasarlananlar..

Elli kere bu köprüde demiryolu olacak dediler.. Şimdi demiryolsuz bir köprünün ihalesine çıktılar.. Müteahhide geçiş garantisi veriyorlar, köprüyü yapması için de kamu bankalarından kredi.. Kimse demiryolunu dert etmiyor..

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 27 Eki Prş, 2016 10:16
gönderen Esat
Demiryolu konusunda bu ülkede gerçekten bir vizyon olsa idi, konvansiyonel hatlar yük taşımacılığı için planlanır ve yapılırdı ama ne gerek var ki, buram buram pr kokan yht yapmak varken, tabi yanlış anlaşılmasın yht de bizim zaruri ihtiyacımız ama sanki herşeyimiz miş gibi lanse edildi ve ne güzel bir laf kullanmışsın özgür, dağ fare doğuruyor. Bence YHT projelerinde de dağ fare doğurdu, buna da şükür diyeceğiz, tabi ki yapılan işi seveceğiz öveceğiz ama birilerinin de haklı haykırışlarına kulak verilsin artık, bu ülkede petrolü, otoyolu arka plana atan bir demiryolu vizyonu gelmediği sürece isterseniz Edirne-Kars maglev yapın benim gözümde boş iştir.

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 27 Eki Prş, 2016 10:29
gönderen Engin Y
İki gün sonra Ankara'da YHT AVM-Otel-Gar açılışı var.. Orada nutuk atarlar.. "Demir ağlarla örmüşler? Hani?" derler.. "Biz örüyoruz" derler..

Gözü boyananlar alkış tutar.. Demiryolculuğun YHT'den ibaret olmadığını, verimli bir yük taşımacılığı ağının önemli olduğunu kendi kendimize söyler dururuz.. Ama kamyonculuk daha önemli.. Herkes en az 3 çocuk doğuracaksa, istihdam lazım.. Kamyonculuk da mühim bir istihdam kaynağı..

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 10 Oca Sal, 2017 12:57
gönderen decimus
Çanakkale köprüsü için ihaleye teklif verecek firmalar belli olmuş.Buna göre ;

1- IHI Corporation,Itochu (japon),Nurol Holding ve Makyol

2- Hyundai (kore),Astaldi (italyan), İçtaş ve Kalyon İnşaat

3-Cengiz,Kolin İnşaat ve Sichuan Road and Bridge Co. (CRBC) (çinli )

4-Limak,Yapı Merkezi,SK (kore) ve Daelim Industrial Co.

kaynak : http://www.milliyet.com.tr/canakkale-19 ... i-2376079/