çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü - Tekirda

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Mar Cum, 2016 12:10

Köprü, 2023 metre uzunluğunda olacakmış ve 2023'te hizmete girecekmiş: http://www.memurlar.net/haber/568831/

3. Köprü'nün ihalesi Mayıs 2012'de sonuçlanmış, temel atma töreni Mayıs 2013'te gerçekleşmiş.. Bu yıl içinde açılırsa, ihale sonuçlandıktan sonra 4,5 yıl sürmüş olacak.. E bu yolun daha kesin projeleri falan hazırlanmamıştır ki.. Onların hazırlanmasına temizinden 2-3 yıl desek, üstüne de ihale süreci dâhil açılış için 5 yıl desek, şimdiden projeleri hazırlamaya başlamaları gerek ki ancak yetişsin 2023'e..

"Binali Yıldırım, yapımı planlanan bir diğer büyük proje Çanakkale Köprüsü projesi için de, "Bu köprü 2023 senesine kadar hizmete girmiş olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2023 metre olacak. Türkiye'nin tarihe saygısını simgeleyecek. Dünyada kuleler arası açıklık olarak birinci olacak. Köprünün adı da 'Çanakkale 1915' olacak" dedi."

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü - Tekirda

Mesaj gönderen decimus » 04 Mar Cum, 2016 15:39

Engin Y yazdı:E bu yolun daha kesin projeleri falan hazırlanmamıştır ki.. Onların hazırlanmasına temizinden 2-3 yıl desek, üstüne de ihale süreci dâhil açılış için 5 yıl desek, şimdiden projeleri hazırlamaya başlamaları gerek ki ancak yetişsin 2023'e..
Daha önce bi tv programında eski UDH bakanı Lütfi Elvan'ın Çanakkale'de yapılacak köprü ile ilgili sözlerine denk gelmiştim.Eski bakan Çankkale köprüsün fizibilite çalışmalarının yapıldığını,projelerin çizildiğini söylemişti.Fakat hazırlanan proje için köprünün içinden YHT yolu olmaması nedeniyle ihaleye çıkmaktan vazgeçdiklerini ve Köprü tasarımında ve proje kapsamında YHT eklenerek ihaleye çıkılacağını söyledi.Bence çok da doğru bi karar verildi.Bu çapta bir koprü içinde tren yolu olmaması ciddi bir eksiklik olacaktı.Belki 1-2 yıl bu nedenle kaybedilecek ama körfez köprüsünde yapılan hata burada yapılmadı.Şimdi bütün stasik ve mimari hesaplar tekrar baştan hesaplanacak.Buna göre ortaya çıkan veriler toplanarak firmaların buna göre teklif vermesi istenecek.Normal şartlarda Çanakkale köprüsü ihalesi yapılmış olacaktı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü - Tekirda

Mesaj gönderen Uğur » 04 Mar Cum, 2016 19:46

Köprüde demiryolu olması demek İstanbul - İzmir hızlı tren hattı demektir. Çok doğru karar.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

"Orhan Gazi Köprüsü"

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Nis Prş, 2016 20:12

Bugün İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu'nun ilk bölümü açıldı ve Mayıs sonunda açılacak ve bugüne kadar "Körfez Köprüsü" diye tanımlanan Asma Köprünün adı "Osman Gazi Köprüsü" olarak Cumhurbaşkanı tarafından açıklandı.

Bu durumda, Çanakkale'yi geçerek, Trakya'da ilk fetihleri yapan ve İstanbul'u, Avrupa tarafından kuşatma hazırlığını Orhan Gazi, doğal olarak Çanakkale'de yapılacak Asma Köprüye ismi verilecek Padişah olacaktır. Bu da benim öngörüm, bakalım zaman ne gösterecek?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Cum, 2016 08:23

Samanlı Dağları'nın altındaki tünele (Yalova-Bursa il sınırı) Orhangazi Tüneli adını verdiler.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 13 Eki Prş, 2016 07:22

Çanakkale köprüsü projesinde bazı gelişmeler var.Buna göre yeni yıl içinde projenin ihalesi yapılacak ve yüklenici firmaya iş teslim edilecek.Daha sonra 18 mart 2017 günü Çanakkale zaferinin yıl dönümünde bir temel atma töreni yapılacak.

Fakat bu süreçten sonra iş tam olarak başlamayacak.Yüklenici firma projenin kredisini bulmak için yaklaşık 1 yıl kreditörler ile görüşmeler yapacak.Belki hatırlarsınz Avrasya Tüneli ihalesi 2008 yılında yapıldı ve şuan ki yükleniciler işe başlayabilmek için 3 yıl kredi aradılar.Çanakkale köprüsü içinde aynı şey geçerli.Fakat kreditörler artık Türkiye'ye güvendikleri için büyük çaplı projelere kredi verme konusunda çekinmiyorlar.Fakat yine de bu süreç 1 yılı bulacak diye tahmin ediliyor.İşlerin başlaması 2018 yılında planlanıyor.

Açılış hedefi de bildiğiniz gibi 18 Mart 2023.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Eki Prş, 2016 09:01

Bu köprüde eski ulaştırma bakanı demiryolu da olacak ve marmara çevresine hızlı tren ringi yapacağız demişti. Basındaki son bilgilere göre köprü orta açıklığı 2 km olacak ve bu yüzden de sadece 2*3 karayolu geçişi yapılacağı söyleniyor, bu konuda bilgisi olan varmı?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen Uğur » 13 Eki Prş, 2016 09:33

Köprüye demiryolu kondurmak karayolu kadar kolay değil çok daha ağır. Dünyada üstünde demiryolu bulunan en uzun köprü 3. Köprü (daha yapılmamış olsa da) onun orta açıklığı 1408 metre arada 600 metre fark var. Köprünün taşıyabileceği ağırlığı arttırabilmek için kuleleri uzatmak gerekiyor. 1408 metre açıklığı olan köprünün kulesi 300 metre 2000 metre olanın ne kadar olacağinı siz düsünün :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 13 Eki Prş, 2016 10:56

Özgür Türkler yazdı:Bu köprüde eski ulaştırma bakanı demiryolu da olacak ve marmara çevresine hızlı tren ringi yapacağız demişti. Basındaki son bilgilere göre köprü orta açıklığı 2 km olacak ve bu yüzden de sadece 2*3 karayolu geçişi yapılacağı söyleniyor, bu konuda bilgisi olan varmı?
Bir öncek ki Ulaştırma Bakanı katıldığı bir TV programında Çanakkale köprüsünün normal şartlarda ihale sürecinin çok önceden tamamlandığını fakat köprü üzerinde raylı sistem talebi nedeniyle köprü projesinin revize edildiğini söylemişti.

Raylı sistem Çanakkale köprüsü üzerinde olacak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 17 Eki Pzt, 2016 11:09

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ile ropörtaj yapılmış ve Çanakkal Köprüsünde demiryolu yok demiş.

Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/10/canakka ... takibinde/

Daha Önceki Bakan Lütfi Elvan ise Çanakkale köprüsü üzerinde demiryolu olacak hatta bu yüzden proje revize edildi demişti.Mantıklı olanı ise tabi ki demiryolu yapılması.

Kaynak : http://www.turkiyegazetesi.com.tr/ekonomi/218037.aspx

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eki Sal, 2016 15:52

Köprü, Gelibolu Sütlüce ile Lapseki Şekerkaya arasına inşa edilecekmiş..
Geçiş ücreti, 15 € olarak açıklanmış..
18 Mart 2017'de temel atılacakmış..
Uzunluğu 2023 metre olacağı için 2023 yılında açmayı hedefliyorlarmış..

Köprünün Avrupa'daki ucu, şu haritadaki Sütlüce'de olacakmış: https://www.google.com/maps/@40.330831, ... !1e3?hl=tr

Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 26 Eki Çrş, 2016 07:38

Çanakkale köprüsü üzerinde anlaşılan o ki YİD modeli nedeniyle köprünün yapımına talip olan firmalar tren yolu istemiyor.Köprüyü yapacak olan firmalar haklı olarak (kendilerince) daha fazla araç geçişi ve bu nedenle daha fazla para kazanmak için bunu talep etmiş olabilirler.Ama ne olursa olsun Osmangazi Köprüsünde yapılan hatalar burada tekrar edilmemeli ve mutlaka Çanakkale Köprüsü üzerinde tren yolu yapılmalıdır.

Çanakkale köprüsünün kredisi diğer tüm YİD modeli ile yapılan projelerde olduğu gibi hazine garantisi ile bulunacak.Madem parayı devletimiz bankaları ile garantisi ile verecek o zaman bu yüklenici firmaların aç gözlülüğüne fırsat verilmemeli ve mutlaka Çanakkale köprüsü üzerinde raylı sistem yapılmalıdır.

Son yıllarda İstanbul trafiğinin bu kadar dayanılmaz hale gelmesinin neden 1. ve 2. köprü üzerinde raylı sistemin yapılmamış olması konusunda çoğu insan hem fikir.

Hızlı trenlerin hızları artık 300 km'ye kadar dayanmışken belki de ilerde daha da hızlı gidecekken 2017 yılında başlanan bir köprü üzerinde raylı sistem olmazsa olmazdır.

İnsanları bireysel arabalardan indirip toplu taşımaya sevk ederek ülkemizin en büyük gider kalemlerinden olan ve ne yazık ki bizim topraklarımıza bulunmayan petrol'ün etkisini bu köprü üzerinde yapılacak raylı sisteme daha da azaltmış oluruz.Böylelikle paramız cebimizde kalır.

Araçlardan çıkan gazın oranı düştükçe hem ülkemizin havası daha temiz ve güzel olur.

Özetlemek gerekirse Çanakkale köprüsü üzerinde raylı sistemin olması için yüzlerce sebep yazılabilir ama raylı sistemin olmaması için tek bir neden olur o da firmaların daha çok para kazanması.İnşallah devletimiz bu yanlıştan döner ve raylı sistemi köprünün içine yerleştirir.Hatta ihalenin içine raylı sistemin yapımını da eklese İstanbul-Çanakkale-Balıkesir hızlı tren projesi tadından yenmez 8) Tek kalemde büyük iş !

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön